- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (209 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (205 opinii)
- 3 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (30 opinii)
- 4 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (80 opinii)
- 5 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (162 opinie)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?
Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy .
Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.
- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną i Łąkową oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości: Targu Maślanego , Wyspy Spichrzów i Dolnego Miasta .
Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.
Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową .
Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście z ul. Długą i Długim Targiem .
Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk
Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników . Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania .
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną , przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.
Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa . Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska to zdecydowanie największy ukłon urzędników w stronę pieszych i rowerzystów.
Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej i przy Bramie Żuławskiej . Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Miejsca
Opinie (285) 6 zablokowanych
-
2016-05-16 20:59
chyba nie mają już co robić. Rezygnacja z bezpiecznego przejścia/przejazdu na rzecz potrąceń, stłuczek, korków i mniej ekonomicznej jazdy!!! lepiej zamontujcie windy w przejściach, kamery, odmalujcie ściany
- 4 0
-
2016-05-16 20:17
No dobra...
To teraz jeszcze rozwalić estakadę i zrobić w jej miejsce rondo! Bo też taki idiotyczny pomysł zrodził się kiedyś w czyichś czerepach.
- 4 0
-
2016-05-16 20:01
Teraz zwężenie a co za np. 20 lat ? Jakie będzie natężenie ruchu ? Może trochę więcej wyobrażni !
- 5 1
-
2016-05-16 18:42
kilkaset metrów dalej, na Okopowej budują tunel, na Podwalu chcą zasypać (3)
o co tu chodzi ???
- 5 3
-
2016-05-16 18:53
nie buduja, on tam wczesniej tez byl (2)
ale fakt, tunele powinny byc dla aut nie dla pieszych
- 2 2
-
2016-05-16 19:49
to może przeczytaj tekst (autor ten sam) z 17 lutego.....
Rusza budowa przejścia pod Okopową. Piesi w potrzasku
17 lutego 2016, godz. 06:00 (111 opinii) autor: Krzysztof Koprowski- 2 0
-
2016-05-16 19:00
na Okopowej był tunel dla pieszych ?
coś ci się pomyliło on jest w trakcie budowy
- 1 1
-
2016-05-16 19:14
hahaha
faktycznie te dwa ślady na śniegu świadczą o tym, że ludzie nie korzystają z przejść podziemnych buhaha
- 9 2
-
2016-05-16 15:56
Dość głupi pomysł. (1)
Czyżby w Gdańsku nie było pilniejszych potrzeb. Wygląda na to, że na Podwale znowu wrócą korki.
- 9 4
-
2016-05-16 18:54
bredzisz
- 1 2
-
2016-05-16 07:57
Litości (3)
Na Okopowej budują przejście podziemne a na Podwalu likwidują. Fanaberie za prawie 400 baniek ...
- 67 4
-
2016-05-16 18:40
e tam
za rok można będzie zrobić kolejną akcję likwidacji tunelu...
- 1 0
-
2016-05-16 08:31
tam też przejście powinno być nad. Pod nalezało puścić ruch samochodowy (1)
nikt nie pomyślał, albo co bardziej prawdopodobne celowe zagranie
- 0 5
-
2016-05-16 08:37
Tam przejście już było
i jest budowany tunel. Zapraszam do centrum.
- 4 1
-
2016-05-16 18:35
ZUS nie wyrabia , zlikwidują podziemne przejścia i nie trzeba będzie wypłacać emerytur emerytom którzy nie zdążą przed pędzącym samochodem.
- 4 0
-
2016-05-16 18:25
Hmmm
Super pomysł jeszcze tylko zakaz dla samochodów powyżej 3,5 t bo od kąd jest tunel to ruch wzrósł dramatycznie z przymoża jedzie się do centrum 10 min połowę krócej . Fakt ta arteria w centrum miasta mogła by być ulicą jak np toruńska na której kiedyś korki były od okopowej do łąkowej i czasami na szopy sięgał . Tyle że w tym przypadku po zrobieniu miejsc parkingowych i przejść dla pieszych w szczycie sezonu tzn podczas jarmarku
dominikańskiego korki będą znowu do rafinerii . Bo większość turystów z mazur i Warszawy przyjedzie wyremontowaną i darmową trasą s7 niżeli jak próbują wmówić nam włodarze autostradą . Tak że moim zdaniem ten pomysł ma poważne wady , przez co śmię twierdzić że to może być tylko poto by ktoś mógł zarobić . Nie miej jednak nasz prezydent zdązył nas już przyzwyczaić że robi co tylko chce i trzeba się pogodzić z jego pomysłami nawet tymi nie trafionymi .- 1 1
-
2016-05-16 17:55
To jest horrendum, idiotyzm!!! Tworzenie przejść naziemnych w miejscach gdzie są tunele jest kretyństwem. Jeśli do tego dodamy likwidacje trzeciego pasa ruchu i oddanie go rowerzystom, to mamy w centrum miasta korek totalny, a wraz z nim poczwórnie więcej spalin!!! Panowie Włodarze czy wam PO przegranych wyborach rozum odebrało!!!!!!!!
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.