• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym

Maciej Naskręt
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bliżej do rozbudowy mostu wantowego. Bliżej do rozbudowy mostu wantowego.

Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła IIzobacz na mapie Gdańska o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.

.

Czy korzystałbyś z mostu wantowego pieszo lub rowerem?

Dziś piesi i rowerzyści, by przedostać się ze Stogów lub Przeróbki na Rudniki muszą korzystać z  Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska, czyli nadkładają nawet 3 km. Powód? Na istniejącym moście wantowym i położonym obok niego obrotowym moście kolejowym zobacz na mapie Gdańska obowiązują zakazy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Przejścia nie będzie także na nowym moście kolejowym, który powstaje między istniejącymi obiektami.

Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.

Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł

- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.

Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację

- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.

- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.

Miejsca

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • tak

    • 0 0

  • Bardzo dobrze ! Jeszcze tylko chodnik przez tunel na letniewo

    • 0 0

  • vvv

    Rowery na tory!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane