• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest umowa na projekt trasy tramwajowej do dworca we Wrzeszczu

szym
23 sierpnia 2023, godz. 17:00 
Opinie (219)
Początkowo na wykonanie projektu nowej linii tramwajowej zabezpieczono w budżecie miasta kwotę w wysokości 1,2 mln zł. Najniższa złożona oferta opiewała na kwotę blisko 2 mln zł i ta właśnie została wybrana w postępowaniu przetargowym. Początkowo na wykonanie projektu nowej linii tramwajowej zabezpieczono w budżecie miasta kwotę w wysokości 1,2 mln zł. Najniższa złożona oferta opiewała na kwotę blisko 2 mln zł i ta właśnie została wybrana w postępowaniu przetargowym.

250-metrowy odcinek torów tramwajowych przez ul. KlonowąMapka będzie kluczowym rozwiązaniem, które pomoże upłynnić i zoptymalizować ruch tramwajów po uruchomieniu trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała właśnie umowę na projekt połączenia tramwajowego z dworcem kolejowym Gdańsk Wrzeszcz.



Czekasz na zakończenie tej inwestycji?

Umowę na opracowanie dokumentacji projektowej trasy tramwajowej w ul. Klonowej podpisano z firmą Highway sp. z o.o.

- Początkowo na wykonanie projektu nowej linii tramwajowej zabezpieczono w budżecie miasta kwotę w wysokości 1,2 mln zł. Najniższa złożona oferta opiewała na kwotę blisko 2 mln zł i ta właśnie została wybrana w postępowaniu przetargowym. Zakończenie prac projektowych zaplanowano na grudzień 2024 roku - tłumaczy Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Główne założenia dokumentacji to:

  • zapewnienie połączenia tramwajowego pomiędzy al. Grunwaldzką i dworcem Gdańsk Wrzeszcz w ciągu ul. Klonowej,
  • wykreowanie placu miejskiego zagospodarowanego zielenią i elementami małej architektury,
  • poprawa dostępności budowanego węzła integracyjnego Wrzeszcz.

- Projekt ma uwzględnić także kwestię przebudowy systemu odwodnienia i powiązania nowej infrastruktury z istniejącymi drogami. Biuro projektowe będzie musiało rozważyć możliwość etapowania inwestycji, w szczególności wydzielenie linii tramwajowej wraz z niezbędnym zakresem infrastruktury towarzyszącej - podsumowuje urzędniczka.


szym

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (25)

    W przeliczeniu 8000 złotych polskich za metr torów. Zrozumiałbym za budowę, ale za sam projekt?!

    • 352 46

    • (6)

      budowa też tyle nie kosztuje januszku, ale najlepiej o niczym nie mieć pojęcia i komentować

      • 36 62

      • Nikt tego nie chce ale jak urzędnik się uprze. (4)

        • 54 20

        • Pisz za siebie a nie za wszystkich. (3)

          Poza tym nie masz zielonego pojęcia o planowaniu.Tu robi sie pierwszy krok w kierunku rozbudowy sieci tramwajowej.

          • 15 36

          • chyba kolejnego spowolnienia. Jak ta pętla na (2)

            Witosa nieużywana. Ile kosztowała ?

            • 44 7

            • Linię budowano etapami więc ta pętla była potrzebna. Wniosek: nie bredź.

              • 18 17

            • w sumie masz rację, mogli czekać z budową do swietokrzyskiej i zbudować wszystko za jednym zamachem

              • 4 1

      • kolega z tych co dostają zawyżony rachunek i stwierdzają "tak musi być"?

        • 39 15

    • (15)

      Tak było, jest i będzie. Co inwestycja to okazja do zawyżania kosztów i wyprowadzenia publicznych pieniędzy pod płaszczem legalnego zlecenia. Ile w sumie to już milionów wypłyneło w ten sposób z kasy mieszkańców więdzą tylko nieliczni wybrańcy.

      • 50 12

      • (13)

        Dokładnie!
        Wystarczyłoby zapłacić 5 specjalistom po 20tys. zł i w miesiąc byłby projekt o wartości 100tys zl.
        Dodajmy do tego menadżera, zwrot poniesionych przez nich kosztów, plus podatki i wyjdzie 200tys zl.
        Jak widać bańka dla znajomych pojdzie...

        • 22 25

        • zapraszam do biura projektowego (11)

          zapewne znajdziesz kogoś kto za darmo zrobi odwierty geotechniczne, mapy do celów projektowych
          zrobi projekty za darmo:
          - kanalizacji, wodociągu, może będzie coś do przebudowy
          - elektryki
          - telekomunikacji
          -teletechniki
          - oświetlenia
          - trakcji
          - architekture
          - konstrukcje
          - torowiska
          zapewne za darmo uzgodnisz u wszystkich zainteresowanych
          - zrobisz ekspertyzy darmowe na przyległych budynkach
          - napiszesz tony wniosków, pism
          - wydrukujesz paletę rysunków, opisów, dokumentów
          zapraszam, zrób to za 200 tys zł i pogadamy

          • 48 17

          • Coś do przebudowy w centrum wielkiego miasta na odcinku 200m? (3)

            Nie No gdzie tam. Chyba nieeee

            • 11 5

            • Aż mi się odechciewa jak zerknalarm w Geoportal na uzbrojenie terenu (2)

              W tym miejscu. Cieszcie się ze ktoś chce to wam w ogóle tak tanio zrobić.

              • 30 9

              • powodzenia z tymi przebudowami, (1)

                - siec gazowa
                - ciepłociąg
                - kanalizacja sanitarna
                - wodociąg
                - kanalizacja deszczowa
                - telekomunikacja - pewnie z 3 operatorów
                - elektryka
                to już 8 uzgodnień, do tego plansza ZUDP i znowu wracamy do uzgodnień krzyżówek
                zapewne część terenu należy do PKP a to osobne uzgodnienia
                jak to Wrzeszcz to może być też jakaś infrastruktura wojskowa

                jak uzgodnienia ogarną w 12-16 miesięcy to będzie super

                • 35 0

              • Co ty gadasz za głupoty, przecież to wystarczy kreskę na mapie zrobić, potem jakiś render że tramwaj jedzie, i masz projekt który zadowoli hrabiego oszczędnego

                • 21 6

          • Dokładnie,'fachowcy"z tego portalu (2)

            uważają,ze budowa nowoczesnego torowiska to trochę kamienia,podkłady i szyny.No cóż,więcej religii w szkołach...

            • 33 14

            • Tu jest zasadnicze pytanie - PO CO? Rozumiem, wykonanie koncepcji/projektu całego łącznika, ale tylko kawałek?
              Później się okaże, że nie da się pójść z tym dalej, bo na tym etapie o czymś zapomniano, albo umieszczono w złym miejscu.
              Totalny bez sens pod publiczkę przed wyborami...

              • 10 3

            • Ne wiem, czy zmniejszenie liczby godzin religii powstrzyma Polaka fachowca od wszystkiego przed komentowaniem spraw, o których nie ma zielonego pojęcia.

              • 3 3

          • Po zsumowaniu to dalej nie daje 2 baniek (1)

            • 8 4

            • Ok

              Dla Ciebie to 2 bańki, dla przedsiębiorcy to 1,3 bańki. Reszta to podatki. Za 1,3kk osobiście nie chciałbym tego projektować. 1,5 roku pracy za max 200.000.

              • 10 2

          • Tłumacz to ludziom, którzy co najwyżej potrafią pisać i czytać (i to bez zrozumienia).

            • 4 4

          • zwiń

            zapomniałeś dodać o pracach archeo
            jak zaczniecie kopać i robić odwierty na pewno się coś znajdzie
            a może źródełko ropy w centrum ?
            Jak to jest że jak zrobić chodnik przed dworcem to teren należy do pkp - niedasie , a jak projekt linii tramwajowej to uzgodnienia z kolejarzami sięgają aż ulicy Grunwaldzkiej
            Co ile metrów będą te odwierty geotechniczne ? Zebyśmy do jakiegoś doła nie wpadli ..

            • 4 0

        • ostatniio hydraulik przyszedł, 3 minuty coś tam porobił, pokręcił i skasował 150 zł

          a przecież to mogłeś ty to zrobić i skasować 10 zł

          • 4 1

      • 5 lat robabranej ulicy.

        Jak wszystko w XD, przetarg wygra firma zatrudniająca 5 chlopa +managera. Tak jak na Stogach, mamy kilka lat paraliżu. Ile razy bylem na Stogach w godzinach pracy, kręciło sie tam zaledwie kilku gostków nie wiedzących co z sobą zrobić.

        • 1 1

    • Po co? Dla kogo?

      • 16 2

    • Na bank jest tam jakiś motorniczy Tramwajarz bo coś ostatnio dużo tych projektów tramwajowych !!!!!!!!!!!!!!

      • 3 3

  • Opinia wyróżniona

    I super, niech się Gdańsk rozwija! (15)

    • 55 282

    • To nie rozwija wazeliniarzu bezrozumny tylko cofa nas w rozwoju do PRLu bo tramwaj to relikt PRLu (4)

      • 14 40

      • Reliktem PRL-u jest myślenie, że autobus jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby transportowe miasta. W krajach Europy Zachodniej powraca się obecnie do tramwajów, ponieważ w wielu miejscach (nawet takich z rozbudowaną siecią kolei jak Hamburg) autobusy przestają być wystarczające.

        • 29 7

      • to w takich np. Niemczech, Francji, Portugalii

        USA też był PRL? No nie wiedziałem

        • 12 4

      • Tak dokladnie autobusy to jedyna przyszłość a tramwaj niema żadnych zalet w miescie i niema zadnych modernizacji! (1)

        I jeszce jedno na całym swiecie stawiaja własnie na autobusy

        • 1 16

        • widac ze nigdzie nie byles

          i g wiesz

          • 12 1

    • Jedyny parking pod dworcem (2)

      • 15 5

      • (1)

        Jest tam jeszcze wcześniej wzdłuż ulicy przecież, ale one oba są w ciągu dnia zawsze zapchane, więc jak się ciachnie ilość miejsc o połowę, to w ogóle się nie da tam nic znaleźć.

        • 6 2

        • No, i właśnie o to chodzi...

          • 2 1

    • Przeciez to pomysł socjologa (1)

      • 7 5

      • i to marnego...

        chyba, że jego celem jest irytacja społeczeństwa...

        • 1 0

    • To tak ciężko jest te 250m się przejść że trzeba tramwaj puszczać...? (1)

      • 37 3

      • przy bramie wyżynnej też 200m było nie do przejścia,

        trzeba było zrobić kolejne pasy. Teraz rozkręcili się jeszcze bardziej, więc od razu puszczą tramwaj. A co tam, stać nas na kawałek toru za miliony.

        • 1 2

    • Takimi inwestycjami to się zwija, to będzie top 3 najgłupszych inwestycji pani dulkiewicz.

      • 22 4

    • Tego projektu nie można przypisać pod rozwój Gdańska - racaej pod utrudniania życia mieszkańcom !!!!!!!!!

      • 23 4

    • Nie każda budowa równa się rozwojowi.

      • 18 3

  • Będzie to najgłupsza linia tramwajowa w Polsce (4)

    • 168 13

    • dzien bez awari tramwaju to dzien stracony

      • 15 1

    • Najgłupsza byłaby trasa GP-W bez tego

      Ale co ja tam wiem

      • 4 9

    • Sam projekt już niemal 10k za metr torów

      ale jak "kluczowe rozwiązanie" to kluczowe, podobnie jak schody z gliny na Południu :)
      Zapraszam do Olsztyna by się dowiedzieć, jak tramwaj może mieć ciągle zielone światło a bilet można kupić na przystanku lub w pojeździe - do tego za chwilę dojdą dwie kolejne linie (ma być w sumie 5)

      • 11 1

    • Znasz definicje linii tramwajowej?

      Poczytaj,pomyśl :-)))) a potem napisz.

      • 1 12

  • Paranoja (6)

    Tory na deptaku!- czekam na pierwszą ofiarę!

    • 104 21

    • itak wiekszosc bedzie szła normalnie bo tramwaj codziennie obchodzi dzien pieszego pasazera dzieki ciaggłym awariom

      • 9 1

    • W Katowicach działa

      Chyba, że niezadowoleni ługinowcy nie widzą 30-tonowego pojazdu

      • 2 9

    • Naprawdę są tu ludzie, którzy nie byli nigdzie i nie widzieli torów na deptaku? (2)

      Takich miast są dziesiątki na całym świecie - pierwszy z brzegu przykład to Katowice. Komentarz i liczba łapek w górę lekko przeraża...

      • 13 8

      • No coż,pisują tu mlodzi ludzie (1)

        ktorzy niby podróżuja po Europie.Czyżby nie widzieli centr niemieckich,holenderskich,belgijskich miast?

        • 4 5

        • Nie widzieli

          Oni w Grajewie mają pks 5 razy dziennie, to gdzie im do zachodu...

          • 5 6

    • Jaką ofiarę? W Katowicach normalnie tramwaje tak wyglądają

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Co jak co ale teraz to jest zbędne (17)

    Nowa trasa dla jednego przystanku? To która linia zostanie zabrana z pętli Strzyża PKM, bo jakoś nie widzę, żeby zapowiadało się na nowe linie. Zakładam, że będzie tam dojeżdżała linia z kursowaniem 30/60 minut przez cały dzień albo co 20 w godzinach szczytu. Poza tym z tego co kojarzę to ma być pod ziemią pętla autobusowa to kolejne pieniądze zostaną wydane na przebudowę i projekty? Ta trasa miałaby sens, gdyby w całości zrobiono trasę Piecki-Migowo - Wrzeszcz. Jestem za rozwojem sieci tramwajowej ale przeciwny temu odcinkowi.

    • 387 30

    • O tej podziemnej pętli to słyszałem z 15-20 lat temu. Przez następne 15-20 lat tez jej nie bedzie.

      • 36 1

    • Wręcz przeciwnie (4)

      Nie do jednego przystanku... to ma byc początek całej odnogi w kierunku Zaspy (nad torami skm), co jest bardzo potrzebne...

      • 18 25

      • (2)

        To nie lepiej zrobić projekt dla całej trasy, a nie dla jednego przystanku? To strata czasu i pieniędzy.

        • 38 8

        • (1)

          Po co robic projekt, na ktory przez 5+ lat nie bedzie kasy?

          Zeby go potem jeszcze raz robic?

          • 31 2

          • Przecież o to chodzi...

            • 5 1

      • trasa nad torami pkp powiadasz

        no to niezly rollercaster
        Rozumiem że ten wiadukt który nie tak dawno wybudowany został na Rakoczego ( pętla tramwajowa donikąd. PKM Brętowo ) przeniesiecie teraz żywcem do Wrzeszcza
        A i dlatego tyle odwiertów . Pod każdy pal .

        • 0 2

    • To ma być właśnie końcówka trasy z Moreny (5)

      Wyobrażasz sobie, że miasto zastępuje np. linię 162 tramwajem i ten tramwaj nie dojeżdża do Wrzeszcz PKP? No właśnie. Trasa z Moreny musi mieć końcowy przy Dworcu.

      • 15 9

      • Nie musi

        Ludzie podejdą parę metrów

        • 17 17

      • przecież na peron nie wjedzie... (1)

        a te 100 metrów od Klonowej to taki kłopot???

        • 9 2

        • Nie 100 tylko ponad 200

          A czy to kłopot? Zapytaj np. kierowców, którzy wjeżdżają na trawniki, chodniki, rabatki, ścieżki rowerowe, czy zaparkować samochód na miejscu parkingowym 200 metrów dalej, to dla nich kłopot.

          • 4 4

      • Pętla Oliwa (1)

        Słyszałeś o niej? Jaki jest sens tramwaju z moreny do Dworca jak można zrobić od razu na Oliwę aby pomóc dojeżdzać pracownikom do części biurowej? Te 250 m tramwaju to i**otyzm.. więcej będize kosztować opracowanie i konsultacje społeczne niż to warte.. ale ok rozumiem że gdańsk ma nadwyżkę budżetową... a nie czekaj ma dziurę... stop i**otycznym wydatkom zacznijmy racjonalną gospodarkę.

        • 2 1

        • Przepustowość Pętli Oliwa? Słyszałeś o niej?

          • 1 2

    • Na uj to potrzebne?! (2)

      Parę metrów można podejść z torba do dworca. Na zachodzie nikt się k nie martwi o turystów i nie robią cyrków.

      • 19 16

      • a tramwaj ma potem pusty jechać do Strzyży? (1)

        Ten kawałek ma pozwolić na optymalizację użycia taboru, do Strzyży jeździ już tak dużo linii że kolejna woziłaby powietrze.

        • 6 7

        • tramwaje na tej trasie jadąc do Strzyzy opróżniają sie na Galerią Bałtycką przy Wojska Plskiego i Zamenhoffa, a nie przy dworcu we Wrzeszcu,

          • 3 1

    • Co to za banialuki? Stworzenie strefy zieleni po puszczeniu torów tramwajowych środkiem chodnika? (1)

      Zwiększenie dostępności przez puszczenie dodatkowego ruchu tramwajów, kiedy teraz bywa tam naprawdę gęsto? Pętla autobusowa, samochody osobowe i wszędzie łążący piesi? Albo jestem głupi, albo te założenia są z d...y

      • 23 4

      • ciekawi mnie...

        Komu i dlaczego tak na tym zależy???
        Jakieś prywatne grunty?
        przetarg na roboty?

        • 9 2

  • (2)

    To jest bocznica dla uszkodzonych tramwajów, po co to budować jeżeli od przystanku tramwajowego do dworca w lini prostej jest 300m? Można przejechać to siedząc na walizce.
    Po co ciąć główną ulicę 3miasta?! Znowu bardzo zły pomysł.

    • 147 10

    • im gorzej, ty, lepiej...

      "cui bono, qui prodest"

      Więc czyja to sprawka?!!

      • 1 1

    • zbędna inwestycja - potwierdzone info

      nic dodac nic ująć chyba ktos chce przytulic kase bo innego wytlumaczenia nie ma zadnego pragmatycznego argumentu by tam rozkopac miasto nie ma 300 m przejdzie sie w pare minut zbedna inwestycja

      • 6 1

  • Kolejny oprzykład ze na szkodliwe Kaprysy urzedników miliony sie znalazły na an kładke nowa na zaspie to niema! (7)

    Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w Gdańsku to przez niego mamy najgorsza komunikacje w Polsce !!I przez niego roslnie liczba aut wmiescie bo stary 20 letni złom jest lepszym wyjsciem niz przeplacac za jazde tramwajowym złomem.Relikt prlu tylko w gdańsku jest tak wciskany na siłe mimo sprzediwu mieszkanców Nawet w raporcie codzienna awaria tramwaju tktóra blokuje cała linie i ludzie musza czekac godzinanio na naprawe!
    TDotego tenutrzymanie tego trammwajowego złomu z epoki PRlu jest bardzo kosztowne !A wmiescie niema zadnych zalet Zamiast likiwdowac to dzłomowisko zastepowac bezemisyjnymi autobusami a koszmarne torowiska z widszacymi drutami buspasami .To szkodniki z uporem manaiak wrecz to rozwijaja.Koszty budowej nowej linie trawajowej za 100razy wieksze niz buspasa i twrwaja 10 rayz dłuzej nie wliczajac opóznien i ciagłych poprawek.
    Buspasami dzieki nim karetka szybciej dojedzie i straz pozarna ale torowiskiem nie!

    • 68 38

    • Czy ten potworny tramwajowy relikt PRL jest teraz z tobą w pokoju? Każdy twój komentarz wygląda tak, jakby pisał go beznadziejnie zaprogramowany bot, który generuje losowe słowa bez umiejętności złożenia ich w sensowne zdania.

      • 12 4

    • znowu zapomniałeś wziąć leki! (1)

      szybko weź bo pan doktor znowu zamknie cię w tym białym, miękkim pomieszczeniu bez okien, drzwi i klamek

      • 3 6

      • dobrze sie podpisałes własnie tym jestes :)

        • 2 1

    • W domu wszyscy zdrowi?

      • 4 2

    • Wazeliniarze wy nie potraficie napisac zadnych konkretów tylko chwalicie sie głupotą i nic wiecej wiece odbija sie od was jak

      nawet gdyby 1000 razy pisac to samo to i tak do pustego czajnika to nie trafi ale najbardziej was boli ze jakim prawem ktos pisze prawde i najgorszej komunikacji w Polsce !!

      • 3 1

    • Spokojnie ...

      ... A teraz napisz jeszcze raz, powolutku, spokojnie i po polsku. Chociaż nawet jak napiszesz poprawnie ( w co wątpię), to i tak się nie zgodzę. Tramwaje nie stoją w korkach, nie emitują spalin, dojeżdżają w zasadzie do każdej dzielnicy Gdańska. A ze się raz na jakiś czas zepsuje...samochody się psują, autobusy- mechanika, Panie. Meliska na noc i trzymaj się cieplutko.

      • 2 4

    • Dajcie tramwaj po Osowej pls

      • 0 0

  • To prosimy aby tramwaj podjeżdżał pod każdą stację i przystanek SKM (3)

    Zacznijmy od Zaspy - duża dzielnica do tramwaju kawał drogi(dalej niż na Klonowej i gorsze dojście). Potem Przymorze - tramwaj jeszcze dalej. Oliwa - bez komentarza(stacja kolejowa bez tramwaju?) i na koniec Żabianka - jak się bawić to się bawić!

    • 128 2

    • Żabianka już ma taki plan

      • 6 0

    • Oczywiście, że na Żabiance powinien być tramwaj. Chyba, że do końca świata chcesz jeździć 148. A raczej stać w korkach. Przymorze i Kołobrzeska tak samo.

      • 8 0

    • A co tam ja proponuje tramwaj pod kazda klatkę w bloku a co tam stac nas :)

      • 7 0

  • Po schodach zjado? 250m....

    • 30 3

  • (9)

    bedzie pierwsze miejsce w najbardziej absurdalnej trasie tramwajowej na swiecie

    • 137 9

    • (3)

      Nie będzie, bo to ma być krańcówka z perspektywą przedlużenia w przyszłości, a nie cała nowa trasa tramwajowa o długości 400 metrów.

      • 3 15

      • Patrząc jak są planowanie linie tramwajowe i jak długo trwa budowa sądzę iż to będzie szalenie odległa przyszłość

        • 15 2

      • Przedszkole przyszłości...

        Miś Barei

        • 8 1

      • to dlaczego nie budują od razu całej trasy , która miałaby sens. Nie ma pinbiędzy ? To poczekać i nazbierać , anie wydawać forsę na projekt jakiegoś ogryzka , a potem znowu na reszte trasy.

        • 1 2

    • Serio? (4)

      Trasa do ogromnego (pod względem liczby pasażerów) węzła przesiadkowego jest absurdalna? Takim specjalistom z końca internetu już dziękujemy.

      • 4 16

      • A co tam ma podjeżdżać raz na godzinę? (2)

        Linia którą wycofają ze Strzyży?! Serdecznie dziękujemy za takie udogodnienia!!! Urzędnicy wariaci!

        • 17 4

        • Która linia na Strzyżę jeździ raz na godzinę? (1)

          • 4 7

          • tu chodzi o wycofanie niektórych kursów, które jeździły do Strzyżym, a będa do dworca we wrzesczu

            • 2 2

      • to jak to będzei wycofasz wszystkei linie z kierunku Strzyża Oliwa i wrzucisz je pod dworzec ? Do petli autobusowej pod dworcem z przystanku Klonowa idzie się ok. 3-4 min. Tylko njalepiej nazwać budowę ogryzka 200 m z e straą pętlą autobusową i stara linia skm szumnie "centrum przesiadkowym" To centrum istnieje juz od kilku dziesięcioleci

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane