- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (61 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Jest umowa na projekt trasy tramwajowej do dworca we Wrzeszczu
250-metrowy odcinek torów tramwajowych przez ul. Klonową będzie kluczowym rozwiązaniem, które pomoże upłynnić i zoptymalizować ruch tramwajów po uruchomieniu trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała właśnie umowę na projekt połączenia tramwajowego z dworcem kolejowym Gdańsk Wrzeszcz.
- Początkowo na wykonanie projektu nowej linii tramwajowej zabezpieczono w budżecie miasta kwotę w wysokości 1,2 mln zł. Najniższa złożona oferta opiewała na kwotę blisko 2 mln zł i ta właśnie została wybrana w postępowaniu przetargowym. Zakończenie prac projektowych zaplanowano na grudzień 2024 roku - tłumaczy Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Główne założenia dokumentacji to:
- zapewnienie połączenia tramwajowego pomiędzy al. Grunwaldzką i dworcem Gdańsk Wrzeszcz w ciągu ul. Klonowej,
- wykreowanie placu miejskiego zagospodarowanego zielenią i elementami małej architektury,
- poprawa dostępności budowanego węzła integracyjnego Wrzeszcz.
- Projekt ma uwzględnić także kwestię przebudowy systemu odwodnienia i powiązania nowej infrastruktury z istniejącymi drogami. Biuro projektowe będzie musiało rozważyć możliwość etapowania inwestycji, w szczególności wydzielenie linii tramwajowej wraz z niezbędnym zakresem infrastruktury towarzyszącej - podsumowuje urzędniczka.
Opinie (219) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-23 17:04
Opinia wyróżniona
(25)
W przeliczeniu 8000 złotych polskich za metr torów. Zrozumiałbym za budowę, ale za sam projekt?!
- 352 46
-
2023-08-23 20:16
Na bank jest tam jakiś motorniczy Tramwajarz bo coś ostatnio dużo tych projektów tramwajowych !!!!!!!!!!!!!!
- 3 3
-
2023-08-23 17:33
Po co? Dla kogo?
- 16 2
-
2023-08-23 17:11
(15)
Tak było, jest i będzie. Co inwestycja to okazja do zawyżania kosztów i wyprowadzenia publicznych pieniędzy pod płaszczem legalnego zlecenia. Ile w sumie to już milionów wypłyneło w ten sposób z kasy mieszkańców więdzą tylko nieliczni wybrańcy.
- 50 12
-
2023-08-24 20:20
5 lat robabranej ulicy.
Jak wszystko w XD, przetarg wygra firma zatrudniająca 5 chlopa +managera. Tak jak na Stogach, mamy kilka lat paraliżu. Ile razy bylem na Stogach w godzinach pracy, kręciło sie tam zaledwie kilku gostków nie wiedzących co z sobą zrobić.
- 1 1
-
2023-08-23 17:33
(13)
Dokładnie!
Wystarczyłoby zapłacić 5 specjalistom po 20tys. zł i w miesiąc byłby projekt o wartości 100tys zl.
Dodajmy do tego menadżera, zwrot poniesionych przez nich kosztów, plus podatki i wyjdzie 200tys zl.
Jak widać bańka dla znajomych pojdzie...- 22 25
-
2023-08-24 09:36
ostatniio hydraulik przyszedł, 3 minuty coś tam porobił, pokręcił i skasował 150 zł
a przecież to mogłeś ty to zrobić i skasować 10 zł
- 4 1
-
2023-08-23 18:05
zapraszam do biura projektowego (11)
zapewne znajdziesz kogoś kto za darmo zrobi odwierty geotechniczne, mapy do celów projektowych
zrobi projekty za darmo:
- kanalizacji, wodociągu, może będzie coś do przebudowy
- elektryki
- telekomunikacji
-teletechniki
- oświetlenia
- trakcji
- architekture
- konstrukcje
- torowiska
rozwiń...zapewne znajdziesz kogoś kto za darmo zrobi odwierty geotechniczne, mapy do celów projektowych
zrobi projekty za darmo:
- kanalizacji, wodociągu, może będzie coś do przebudowy
- elektryki
- telekomunikacji
-teletechniki
- oświetlenia
- trakcji
- architekture
- konstrukcje
- torowiska
zapewne za darmo uzgodnisz u wszystkich zainteresowanych
- zrobisz ekspertyzy darmowe na przyległych budynkach
- napiszesz tony wniosków, pism
- wydrukujesz paletę rysunków, opisów, dokumentów
zapraszam, zrób to za 200 tys zł i pogadamy- 48 17
-
2023-08-24 11:18
zwiń
zapomniałeś dodać o pracach archeo
jak zaczniecie kopać i robić odwierty na pewno się coś znajdzie
a może źródełko ropy w centrum ?
Jak to jest że jak zrobić chodnik przed dworcem to teren należy do pkp - niedasie , a jak projekt linii tramwajowej to uzgodnienia z kolejarzami sięgają aż ulicy Grunwaldzkiej
Co ile metrów będą te odwierty geotechniczne ? Zebyśmy do jakiegoś doła nie wpadli ..- 4 0
-
2023-08-23 21:16
Tłumacz to ludziom, którzy co najwyżej potrafią pisać i czytać (i to bez zrozumienia).
- 4 4
-
2023-08-23 20:35
Po zsumowaniu to dalej nie daje 2 baniek (1)
- 8 4
-
2023-08-23 21:11
Ok
Dla Ciebie to 2 bańki, dla przedsiębiorcy to 1,3 bańki. Reszta to podatki. Za 1,3kk osobiście nie chciałbym tego projektować. 1,5 roku pracy za max 200.000.
- 10 2
-
2023-08-23 19:18
Dokładnie,'fachowcy"z tego portalu (2)
uważają,ze budowa nowoczesnego torowiska to trochę kamienia,podkłady i szyny.No cóż,więcej religii w szkołach...
- 33 14
-
2023-08-24 11:05
Ne wiem, czy zmniejszenie liczby godzin religii powstrzyma Polaka fachowca od wszystkiego przed komentowaniem spraw, o których nie ma zielonego pojęcia.
- 3 3
-
2023-08-24 07:08
Tu jest zasadnicze pytanie - PO CO? Rozumiem, wykonanie koncepcji/projektu całego łącznika, ale tylko kawałek?
Później się okaże, że nie da się pójść z tym dalej, bo na tym etapie o czymś zapomniano, albo umieszczono w złym miejscu.
Totalny bez sens pod publiczkę przed wyborami...- 10 3
-
2023-08-23 18:19
Coś do przebudowy w centrum wielkiego miasta na odcinku 200m? (3)
Nie No gdzie tam. Chyba nieeee
- 11 5
-
2023-08-23 18:26
Aż mi się odechciewa jak zerknalarm w Geoportal na uzbrojenie terenu (2)
W tym miejscu. Cieszcie się ze ktoś chce to wam w ogóle tak tanio zrobić.
- 30 9
-
2023-08-23 19:38
powodzenia z tymi przebudowami, (1)
- siec gazowa
- ciepłociąg
- kanalizacja sanitarna
- wodociąg
- kanalizacja deszczowa
- telekomunikacja - pewnie z 3 operatorów
- elektryka
to już 8 uzgodnień, do tego plansza ZUDP i znowu wracamy do uzgodnień krzyżówek
zapewne część terenu należy do PKP a to osobne uzgodnienia
jak to Wrzeszcz to może być też jakaś infrastruktura wojskowa
jak uzgodnienia ogarną w 12-16 miesięcy to będzie super- 35 0
-
2023-08-23 22:14
Co ty gadasz za głupoty, przecież to wystarczy kreskę na mapie zrobić, potem jakiś render że tramwaj jedzie, i masz projekt który zadowoli hrabiego oszczędnego
- 21 6
-
2023-08-23 17:08
(6)
budowa też tyle nie kosztuje januszku, ale najlepiej o niczym nie mieć pojęcia i komentować
- 36 62
-
2023-08-23 17:26
kolega z tych co dostają zawyżony rachunek i stwierdzają "tak musi być"?
- 39 15
-
2023-08-23 17:25
Nikt tego nie chce ale jak urzędnik się uprze. (4)
- 54 20
-
2023-08-23 19:14
Pisz za siebie a nie za wszystkich. (3)
Poza tym nie masz zielonego pojęcia o planowaniu.Tu robi sie pierwszy krok w kierunku rozbudowy sieci tramwajowej.
- 15 36
-
2023-08-23 19:40
chyba kolejnego spowolnienia. Jak ta pętla na (2)
Witosa nieużywana. Ile kosztowała ?
- 44 7
-
2023-08-24 09:35
w sumie masz rację, mogli czekać z budową do swietokrzyskiej i zbudować wszystko za jednym zamachem
- 4 1
-
2023-08-23 21:13
Linię budowano etapami więc ta pętla była potrzebna. Wniosek: nie bredź.
- 18 17
-
2023-08-23 17:04
Opinia wyróżniona
I super, niech się Gdańsk rozwija! (15)
- 55 282
-
2023-08-23 20:26
Nie każda budowa równa się rozwojowi.
- 18 3
-
2023-08-23 20:12
Tego projektu nie można przypisać pod rozwój Gdańska - racaej pod utrudniania życia mieszkańcom !!!!!!!!!
- 23 4
-
2023-08-23 18:54
Takimi inwestycjami to się zwija, to będzie top 3 najgłupszych inwestycji pani dulkiewicz.
- 22 4
-
2023-08-23 18:31
To tak ciężko jest te 250m się przejść że trzeba tramwaj puszczać...? (1)
- 37 3
-
2023-08-24 11:42
przy bramie wyżynnej też 200m było nie do przejścia,
trzeba było zrobić kolejne pasy. Teraz rozkręcili się jeszcze bardziej, więc od razu puszczą tramwaj. A co tam, stać nas na kawałek toru za miliony.
- 1 2
-
2023-08-23 17:29
Przeciez to pomysł socjologa (1)
- 7 5
-
2023-08-24 21:26
i to marnego...
chyba, że jego celem jest irytacja społeczeństwa...
- 1 0
-
2023-08-23 17:28
Jedyny parking pod dworcem (2)
- 15 5
-
2023-08-23 20:28
(1)
Jest tam jeszcze wcześniej wzdłuż ulicy przecież, ale one oba są w ciągu dnia zawsze zapchane, więc jak się ciachnie ilość miejsc o połowę, to w ogóle się nie da tam nic znaleźć.
- 6 2
-
2023-08-24 08:01
No, i właśnie o to chodzi...
- 2 1
-
2023-08-23 17:11
To nie rozwija wazeliniarzu bezrozumny tylko cofa nas w rozwoju do PRLu bo tramwaj to relikt PRLu (4)
- 14 40
-
2023-08-23 21:28
Tak dokladnie autobusy to jedyna przyszłość a tramwaj niema żadnych zalet w miescie i niema zadnych modernizacji! (1)
I jeszce jedno na całym swiecie stawiaja własnie na autobusy
- 1 16
-
2023-08-23 21:34
widac ze nigdzie nie byles
i g wiesz
- 12 1
-
2023-08-23 20:56
to w takich np. Niemczech, Francji, Portugalii
USA też był PRL? No nie wiedziałem
- 12 4
-
2023-08-23 17:31
Reliktem PRL-u jest myślenie, że autobus jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby transportowe miasta. W krajach Europy Zachodniej powraca się obecnie do tramwajów, ponieważ w wielu miejscach (nawet takich z rozbudowaną siecią kolei jak Hamburg) autobusy przestają być wystarczające.
- 29 7
-
2023-08-23 17:07
Opinia wyróżniona
Co jak co ale teraz to jest zbędne (17)
Nowa trasa dla jednego przystanku? To która linia zostanie zabrana z pętli Strzyża PKM, bo jakoś nie widzę, żeby zapowiadało się na nowe linie. Zakładam, że będzie tam dojeżdżała linia z kursowaniem 30/60 minut przez cały dzień albo co 20 w godzinach szczytu. Poza tym z tego co kojarzę to ma być pod ziemią pętla autobusowa to kolejne pieniądze
Nowa trasa dla jednego przystanku? To która linia zostanie zabrana z pętli Strzyża PKM, bo jakoś nie widzę, żeby zapowiadało się na nowe linie. Zakładam, że będzie tam dojeżdżała linia z kursowaniem 30/60 minut przez cały dzień albo co 20 w godzinach szczytu. Poza tym z tego co kojarzę to ma być pod ziemią pętla autobusowa to kolejne pieniądze zostaną wydane na przebudowę i projekty? Ta trasa miałaby sens, gdyby w całości zrobiono trasę Piecki-Migowo - Wrzeszcz. Jestem za rozwojem sieci tramwajowej ale przeciwny temu odcinkowi.
- 387 30
-
2023-08-23 22:56
Co to za banialuki? Stworzenie strefy zieleni po puszczeniu torów tramwajowych środkiem chodnika? (1)
Zwiększenie dostępności przez puszczenie dodatkowego ruchu tramwajów, kiedy teraz bywa tam naprawdę gęsto? Pętla autobusowa, samochody osobowe i wszędzie łążący piesi? Albo jestem głupi, albo te założenia są z d...y
- 23 4
-
2023-08-24 08:38
ciekawi mnie...
Komu i dlaczego tak na tym zależy???
Jakieś prywatne grunty?
przetarg na roboty?- 9 2
-
2023-08-23 21:36
Na uj to potrzebne?! (2)
Parę metrów można podejść z torba do dworca. Na zachodzie nikt się k nie martwi o turystów i nie robią cyrków.
- 19 16
-
2023-08-24 07:49
a tramwaj ma potem pusty jechać do Strzyży? (1)
Ten kawałek ma pozwolić na optymalizację użycia taboru, do Strzyży jeździ już tak dużo linii że kolejna woziłaby powietrze.
- 6 7
-
2023-08-24 10:48
tramwaje na tej trasie jadąc do Strzyzy opróżniają sie na Galerią Bałtycką przy Wojska Plskiego i Zamenhoffa, a nie przy dworcu we Wrzeszcu,
- 3 1
-
2023-08-23 18:47
To ma być właśnie końcówka trasy z Moreny (5)
Wyobrażasz sobie, że miasto zastępuje np. linię 162 tramwajem i ten tramwaj nie dojeżdża do Wrzeszcz PKP? No właśnie. Trasa z Moreny musi mieć końcowy przy Dworcu.
- 15 9
-
2023-08-24 13:31
Pętla Oliwa (1)
Słyszałeś o niej? Jaki jest sens tramwaju z moreny do Dworca jak można zrobić od razu na Oliwę aby pomóc dojeżdzać pracownikom do części biurowej? Te 250 m tramwaju to i**otyzm.. więcej będize kosztować opracowanie i konsultacje społeczne niż to warte.. ale ok rozumiem że gdańsk ma nadwyżkę budżetową... a nie czekaj ma dziurę... stop i**otycznym wydatkom zacznijmy racjonalną gospodarkę.
- 2 1
-
2023-08-25 03:16
Przepustowość Pętli Oliwa? Słyszałeś o niej?
- 1 2
-
2023-08-24 08:36
przecież na peron nie wjedzie... (1)
a te 100 metrów od Klonowej to taki kłopot???
- 9 2
-
2023-08-24 09:48
Nie 100 tylko ponad 200
A czy to kłopot? Zapytaj np. kierowców, którzy wjeżdżają na trawniki, chodniki, rabatki, ścieżki rowerowe, czy zaparkować samochód na miejscu parkingowym 200 metrów dalej, to dla nich kłopot.
- 4 4
-
2023-08-23 21:37
Nie musi
Ludzie podejdą parę metrów
- 17 17
-
2023-08-23 17:32
Wręcz przeciwnie (4)
Nie do jednego przystanku... to ma byc początek całej odnogi w kierunku Zaspy (nad torami skm), co jest bardzo potrzebne...
- 18 25
-
2023-08-24 11:24
trasa nad torami pkp powiadasz
no to niezly rollercaster
Rozumiem że ten wiadukt który nie tak dawno wybudowany został na Rakoczego ( pętla tramwajowa donikąd. PKM Brętowo ) przeniesiecie teraz żywcem do Wrzeszcza
A i dlatego tyle odwiertów . Pod każdy pal .- 0 2
-
2023-08-23 18:01
(2)
To nie lepiej zrobić projekt dla całej trasy, a nie dla jednego przystanku? To strata czasu i pieniędzy.
- 38 8
-
2023-08-23 18:26
(1)
Po co robic projekt, na ktory przez 5+ lat nie bedzie kasy?
Zeby go potem jeszcze raz robic?- 31 2
-
2023-08-24 08:02
Przecież o to chodzi...
- 5 1
-
2023-08-23 17:18
O tej podziemnej pętli to słyszałem z 15-20 lat temu. Przez następne 15-20 lat tez jej nie bedzie.
- 36 1
Wszystkie opinie
-
2023-08-23 17:04
Opinia wyróżniona
(25)
W przeliczeniu 8000 złotych polskich za metr torów. Zrozumiałbym za budowę, ale za sam projekt?!
- 352 46
-
2023-08-23 17:08
(6)
budowa też tyle nie kosztuje januszku, ale najlepiej o niczym nie mieć pojęcia i komentować
- 36 62
-
2023-08-23 17:25
Nikt tego nie chce ale jak urzędnik się uprze. (4)
- 54 20
-
2023-08-23 19:14
Pisz za siebie a nie za wszystkich. (3)
Poza tym nie masz zielonego pojęcia o planowaniu.Tu robi sie pierwszy krok w kierunku rozbudowy sieci tramwajowej.
- 15 36
-
2023-08-23 19:40
chyba kolejnego spowolnienia. Jak ta pętla na (2)
Witosa nieużywana. Ile kosztowała ?
- 44 7
-
2023-08-23 21:13
Linię budowano etapami więc ta pętla była potrzebna. Wniosek: nie bredź.
- 18 17
-
2023-08-24 09:35
w sumie masz rację, mogli czekać z budową do swietokrzyskiej i zbudować wszystko za jednym zamachem
- 4 1
-
2023-08-23 17:26
kolega z tych co dostają zawyżony rachunek i stwierdzają "tak musi być"?
- 39 15
-
2023-08-23 17:11
(15)
Tak było, jest i będzie. Co inwestycja to okazja do zawyżania kosztów i wyprowadzenia publicznych pieniędzy pod płaszczem legalnego zlecenia. Ile w sumie to już milionów wypłyneło w ten sposób z kasy mieszkańców więdzą tylko nieliczni wybrańcy.
- 50 12
-
2023-08-23 17:33
(13)
Dokładnie!
Wystarczyłoby zapłacić 5 specjalistom po 20tys. zł i w miesiąc byłby projekt o wartości 100tys zl.
Dodajmy do tego menadżera, zwrot poniesionych przez nich kosztów, plus podatki i wyjdzie 200tys zl.
Jak widać bańka dla znajomych pojdzie...- 22 25
-
2023-08-23 18:05
zapraszam do biura projektowego (11)
zapewne znajdziesz kogoś kto za darmo zrobi odwierty geotechniczne, mapy do celów projektowych
zrobi projekty za darmo:
- kanalizacji, wodociągu, może będzie coś do przebudowy
- elektryki
- telekomunikacji
-teletechniki
- oświetlenia
- trakcji
- architekture
- konstrukcje
- torowiska
zapewne za darmo uzgodnisz u wszystkich zainteresowanych
- zrobisz ekspertyzy darmowe na przyległych budynkach
- napiszesz tony wniosków, pism
- wydrukujesz paletę rysunków, opisów, dokumentów
zapraszam, zrób to za 200 tys zł i pogadamy- 48 17
-
2023-08-23 18:19
Coś do przebudowy w centrum wielkiego miasta na odcinku 200m? (3)
Nie No gdzie tam. Chyba nieeee
- 11 5
-
2023-08-23 18:26
Aż mi się odechciewa jak zerknalarm w Geoportal na uzbrojenie terenu (2)
W tym miejscu. Cieszcie się ze ktoś chce to wam w ogóle tak tanio zrobić.
- 30 9
-
2023-08-23 19:38
powodzenia z tymi przebudowami, (1)
- siec gazowa
- ciepłociąg
- kanalizacja sanitarna
- wodociąg
- kanalizacja deszczowa
- telekomunikacja - pewnie z 3 operatorów
- elektryka
to już 8 uzgodnień, do tego plansza ZUDP i znowu wracamy do uzgodnień krzyżówek
zapewne część terenu należy do PKP a to osobne uzgodnienia
jak to Wrzeszcz to może być też jakaś infrastruktura wojskowa
jak uzgodnienia ogarną w 12-16 miesięcy to będzie super- 35 0
-
2023-08-23 22:14
Co ty gadasz za głupoty, przecież to wystarczy kreskę na mapie zrobić, potem jakiś render że tramwaj jedzie, i masz projekt który zadowoli hrabiego oszczędnego
- 21 6
-
2023-08-23 19:18
Dokładnie,'fachowcy"z tego portalu (2)
uważają,ze budowa nowoczesnego torowiska to trochę kamienia,podkłady i szyny.No cóż,więcej religii w szkołach...
- 33 14
-
2023-08-24 07:08
Tu jest zasadnicze pytanie - PO CO? Rozumiem, wykonanie koncepcji/projektu całego łącznika, ale tylko kawałek?
Później się okaże, że nie da się pójść z tym dalej, bo na tym etapie o czymś zapomniano, albo umieszczono w złym miejscu.
Totalny bez sens pod publiczkę przed wyborami...- 10 3
-
2023-08-24 11:05
Ne wiem, czy zmniejszenie liczby godzin religii powstrzyma Polaka fachowca od wszystkiego przed komentowaniem spraw, o których nie ma zielonego pojęcia.
- 3 3
-
2023-08-23 20:35
Po zsumowaniu to dalej nie daje 2 baniek (1)
- 8 4
-
2023-08-23 21:11
Ok
Dla Ciebie to 2 bańki, dla przedsiębiorcy to 1,3 bańki. Reszta to podatki. Za 1,3kk osobiście nie chciałbym tego projektować. 1,5 roku pracy za max 200.000.
- 10 2
-
2023-08-23 21:16
Tłumacz to ludziom, którzy co najwyżej potrafią pisać i czytać (i to bez zrozumienia).
- 4 4
-
2023-08-24 11:18
zwiń
zapomniałeś dodać o pracach archeo
jak zaczniecie kopać i robić odwierty na pewno się coś znajdzie
a może źródełko ropy w centrum ?
Jak to jest że jak zrobić chodnik przed dworcem to teren należy do pkp - niedasie , a jak projekt linii tramwajowej to uzgodnienia z kolejarzami sięgają aż ulicy Grunwaldzkiej
Co ile metrów będą te odwierty geotechniczne ? Zebyśmy do jakiegoś doła nie wpadli ..- 4 0
-
2023-08-24 09:36
ostatniio hydraulik przyszedł, 3 minuty coś tam porobił, pokręcił i skasował 150 zł
a przecież to mogłeś ty to zrobić i skasować 10 zł
- 4 1
-
2023-08-24 20:20
5 lat robabranej ulicy.
Jak wszystko w XD, przetarg wygra firma zatrudniająca 5 chlopa +managera. Tak jak na Stogach, mamy kilka lat paraliżu. Ile razy bylem na Stogach w godzinach pracy, kręciło sie tam zaledwie kilku gostków nie wiedzących co z sobą zrobić.
- 1 1
-
2023-08-23 17:33
Po co? Dla kogo?
- 16 2
-
2023-08-23 20:16
Na bank jest tam jakiś motorniczy Tramwajarz bo coś ostatnio dużo tych projektów tramwajowych !!!!!!!!!!!!!!
- 3 3
-
2023-08-23 17:04
Opinia wyróżniona
I super, niech się Gdańsk rozwija! (15)
- 55 282
-
2023-08-23 17:11
To nie rozwija wazeliniarzu bezrozumny tylko cofa nas w rozwoju do PRLu bo tramwaj to relikt PRLu (4)
- 14 40
-
2023-08-23 17:31
Reliktem PRL-u jest myślenie, że autobus jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby transportowe miasta. W krajach Europy Zachodniej powraca się obecnie do tramwajów, ponieważ w wielu miejscach (nawet takich z rozbudowaną siecią kolei jak Hamburg) autobusy przestają być wystarczające.
- 29 7
-
2023-08-23 20:56
to w takich np. Niemczech, Francji, Portugalii
USA też był PRL? No nie wiedziałem
- 12 4
-
2023-08-23 21:28
Tak dokladnie autobusy to jedyna przyszłość a tramwaj niema żadnych zalet w miescie i niema zadnych modernizacji! (1)
I jeszce jedno na całym swiecie stawiaja własnie na autobusy
- 1 16
-
2023-08-23 21:34
widac ze nigdzie nie byles
i g wiesz
- 12 1
-
2023-08-23 17:28
Jedyny parking pod dworcem (2)
- 15 5
-
2023-08-23 20:28
(1)
Jest tam jeszcze wcześniej wzdłuż ulicy przecież, ale one oba są w ciągu dnia zawsze zapchane, więc jak się ciachnie ilość miejsc o połowę, to w ogóle się nie da tam nic znaleźć.
- 6 2
-
2023-08-24 08:01
No, i właśnie o to chodzi...
- 2 1
-
2023-08-23 17:29
Przeciez to pomysł socjologa (1)
- 7 5
-
2023-08-24 21:26
i to marnego...
chyba, że jego celem jest irytacja społeczeństwa...
- 1 0
-
2023-08-23 18:31
To tak ciężko jest te 250m się przejść że trzeba tramwaj puszczać...? (1)
- 37 3
-
2023-08-24 11:42
przy bramie wyżynnej też 200m było nie do przejścia,
trzeba było zrobić kolejne pasy. Teraz rozkręcili się jeszcze bardziej, więc od razu puszczą tramwaj. A co tam, stać nas na kawałek toru za miliony.
- 1 2
-
2023-08-23 18:54
Takimi inwestycjami to się zwija, to będzie top 3 najgłupszych inwestycji pani dulkiewicz.
- 22 4
-
2023-08-23 20:12
Tego projektu nie można przypisać pod rozwój Gdańska - racaej pod utrudniania życia mieszkańcom !!!!!!!!!
- 23 4
-
2023-08-23 20:26
Nie każda budowa równa się rozwojowi.
- 18 3
-
2023-08-23 17:07
Będzie to najgłupsza linia tramwajowa w Polsce (4)
- 168 13
-
2023-08-23 17:12
dzien bez awari tramwaju to dzien stracony
- 15 1
-
2023-08-23 18:33
Najgłupsza byłaby trasa GP-W bez tego
Ale co ja tam wiem
- 4 9
-
2023-08-23 19:02
Sam projekt już niemal 10k za metr torów
ale jak "kluczowe rozwiązanie" to kluczowe, podobnie jak schody z gliny na Południu :)
Zapraszam do Olsztyna by się dowiedzieć, jak tramwaj może mieć ciągle zielone światło a bilet można kupić na przystanku lub w pojeździe - do tego za chwilę dojdą dwie kolejne linie (ma być w sumie 5)- 11 1
-
2023-08-23 19:20
Znasz definicje linii tramwajowej?
Poczytaj,pomyśl :-)))) a potem napisz.
- 1 12
-
2023-08-23 17:07
Paranoja (6)
Tory na deptaku!- czekam na pierwszą ofiarę!
- 104 21
-
2023-08-23 17:13
itak wiekszosc bedzie szła normalnie bo tramwaj codziennie obchodzi dzien pieszego pasazera dzieki ciaggłym awariom
- 9 1
-
2023-08-23 17:19
W Katowicach działa
Chyba, że niezadowoleni ługinowcy nie widzą 30-tonowego pojazdu
- 2 9
-
2023-08-23 18:37
Naprawdę są tu ludzie, którzy nie byli nigdzie i nie widzieli torów na deptaku? (2)
Takich miast są dziesiątki na całym świecie - pierwszy z brzegu przykład to Katowice. Komentarz i liczba łapek w górę lekko przeraża...
- 13 8
-
2023-08-23 19:24
No coż,pisują tu mlodzi ludzie (1)
ktorzy niby podróżuja po Europie.Czyżby nie widzieli centr niemieckich,holenderskich,belgijskich miast?
- 4 5
-
2023-08-23 22:51
Nie widzieli
Oni w Grajewie mają pks 5 razy dziennie, to gdzie im do zachodu...
- 5 6
-
2023-08-24 14:40
Jaką ofiarę? W Katowicach normalnie tramwaje tak wyglądają
- 1 0
-
2023-08-23 17:07
Opinia wyróżniona
Co jak co ale teraz to jest zbędne (17)
Nowa trasa dla jednego przystanku? To która linia zostanie zabrana z pętli Strzyża PKM, bo jakoś nie widzę, żeby zapowiadało się na nowe linie. Zakładam, że będzie tam dojeżdżała linia z kursowaniem 30/60 minut przez cały dzień albo co 20 w godzinach szczytu. Poza tym z tego co kojarzę to ma być pod ziemią pętla autobusowa to kolejne pieniądze zostaną wydane na przebudowę i projekty? Ta trasa miałaby sens, gdyby w całości zrobiono trasę Piecki-Migowo - Wrzeszcz. Jestem za rozwojem sieci tramwajowej ale przeciwny temu odcinkowi.
- 387 30
-
2023-08-23 17:18
O tej podziemnej pętli to słyszałem z 15-20 lat temu. Przez następne 15-20 lat tez jej nie bedzie.
- 36 1
-
2023-08-23 17:32
Wręcz przeciwnie (4)
Nie do jednego przystanku... to ma byc początek całej odnogi w kierunku Zaspy (nad torami skm), co jest bardzo potrzebne...
- 18 25
-
2023-08-23 18:01
(2)
To nie lepiej zrobić projekt dla całej trasy, a nie dla jednego przystanku? To strata czasu i pieniędzy.
- 38 8
-
2023-08-23 18:26
(1)
Po co robic projekt, na ktory przez 5+ lat nie bedzie kasy?
Zeby go potem jeszcze raz robic?- 31 2
-
2023-08-24 08:02
Przecież o to chodzi...
- 5 1
-
2023-08-24 11:24
trasa nad torami pkp powiadasz
no to niezly rollercaster
Rozumiem że ten wiadukt który nie tak dawno wybudowany został na Rakoczego ( pętla tramwajowa donikąd. PKM Brętowo ) przeniesiecie teraz żywcem do Wrzeszcza
A i dlatego tyle odwiertów . Pod każdy pal .- 0 2
-
2023-08-23 18:47
To ma być właśnie końcówka trasy z Moreny (5)
Wyobrażasz sobie, że miasto zastępuje np. linię 162 tramwajem i ten tramwaj nie dojeżdża do Wrzeszcz PKP? No właśnie. Trasa z Moreny musi mieć końcowy przy Dworcu.
- 15 9
-
2023-08-23 21:37
Nie musi
Ludzie podejdą parę metrów
- 17 17
-
2023-08-24 08:36
przecież na peron nie wjedzie... (1)
a te 100 metrów od Klonowej to taki kłopot???
- 9 2
-
2023-08-24 09:48
Nie 100 tylko ponad 200
A czy to kłopot? Zapytaj np. kierowców, którzy wjeżdżają na trawniki, chodniki, rabatki, ścieżki rowerowe, czy zaparkować samochód na miejscu parkingowym 200 metrów dalej, to dla nich kłopot.
- 4 4
-
2023-08-24 13:31
Pętla Oliwa (1)
Słyszałeś o niej? Jaki jest sens tramwaju z moreny do Dworca jak można zrobić od razu na Oliwę aby pomóc dojeżdzać pracownikom do części biurowej? Te 250 m tramwaju to i**otyzm.. więcej będize kosztować opracowanie i konsultacje społeczne niż to warte.. ale ok rozumiem że gdańsk ma nadwyżkę budżetową... a nie czekaj ma dziurę... stop i**otycznym wydatkom zacznijmy racjonalną gospodarkę.
- 2 1
-
2023-08-25 03:16
Przepustowość Pętli Oliwa? Słyszałeś o niej?
- 1 2
-
2023-08-23 21:36
Na uj to potrzebne?! (2)
Parę metrów można podejść z torba do dworca. Na zachodzie nikt się k nie martwi o turystów i nie robią cyrków.
- 19 16
-
2023-08-24 07:49
a tramwaj ma potem pusty jechać do Strzyży? (1)
Ten kawałek ma pozwolić na optymalizację użycia taboru, do Strzyży jeździ już tak dużo linii że kolejna woziłaby powietrze.
- 6 7
-
2023-08-24 10:48
tramwaje na tej trasie jadąc do Strzyzy opróżniają sie na Galerią Bałtycką przy Wojska Plskiego i Zamenhoffa, a nie przy dworcu we Wrzeszcu,
- 3 1
-
2023-08-23 22:56
Co to za banialuki? Stworzenie strefy zieleni po puszczeniu torów tramwajowych środkiem chodnika? (1)
Zwiększenie dostępności przez puszczenie dodatkowego ruchu tramwajów, kiedy teraz bywa tam naprawdę gęsto? Pętla autobusowa, samochody osobowe i wszędzie łążący piesi? Albo jestem głupi, albo te założenia są z d...y
- 23 4
-
2023-08-24 08:38
ciekawi mnie...
Komu i dlaczego tak na tym zależy???
Jakieś prywatne grunty?
przetarg na roboty?- 9 2
-
2023-08-23 17:09
(2)
To jest bocznica dla uszkodzonych tramwajów, po co to budować jeżeli od przystanku tramwajowego do dworca w lini prostej jest 300m? Można przejechać to siedząc na walizce.
Po co ciąć główną ulicę 3miasta?! Znowu bardzo zły pomysł.- 147 10
-
2023-08-23 21:50
im gorzej, ty, lepiej...
"cui bono, qui prodest"
Więc czyja to sprawka?!!- 1 1
-
2023-08-24 08:48
zbędna inwestycja - potwierdzone info
nic dodac nic ująć chyba ktos chce przytulic kase bo innego wytlumaczenia nie ma zadnego pragmatycznego argumentu by tam rozkopac miasto nie ma 300 m przejdzie sie w pare minut zbedna inwestycja
- 6 1
-
2023-08-23 17:10
Kolejny oprzykład ze na szkodliwe Kaprysy urzedników miliony sie znalazły na an kładke nowa na zaspie to niema! (7)
Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w Gdańsku to przez niego mamy najgorsza komunikacje w Polsce !!I przez niego roslnie liczba aut wmiescie bo stary 20 letni złom jest lepszym wyjsciem niz przeplacac za jazde tramwajowym złomem.Relikt prlu tylko w gdańsku jest tak wciskany na siłe mimo sprzediwu mieszkanców Nawet w raporcie codzienna awaria tramwaju tktóra blokuje cała linie i ludzie musza czekac godzinanio na naprawe!
TDotego tenutrzymanie tego trammwajowego złomu z epoki PRlu jest bardzo kosztowne !A wmiescie niema zadnych zalet Zamiast likiwdowac to dzłomowisko zastepowac bezemisyjnymi autobusami a koszmarne torowiska z widszacymi drutami buspasami .To szkodniki z uporem manaiak wrecz to rozwijaja.Koszty budowej nowej linie trawajowej za 100razy wieksze niz buspasa i twrwaja 10 rayz dłuzej nie wliczajac opóznien i ciagłych poprawek.
Buspasami dzieki nim karetka szybciej dojedzie i straz pozarna ale torowiskiem nie!- 68 38
-
2023-08-23 17:33
Czy ten potworny tramwajowy relikt PRL jest teraz z tobą w pokoju? Każdy twój komentarz wygląda tak, jakby pisał go beznadziejnie zaprogramowany bot, który generuje losowe słowa bez umiejętności złożenia ich w sensowne zdania.
- 12 4
-
2023-08-23 17:36
znowu zapomniałeś wziąć leki! (1)
szybko weź bo pan doktor znowu zamknie cię w tym białym, miękkim pomieszczeniu bez okien, drzwi i klamek
- 3 6
-
2023-08-23 21:31
dobrze sie podpisałes własnie tym jestes :)
- 2 1
-
2023-08-23 19:28
W domu wszyscy zdrowi?
- 4 2
-
2023-08-23 21:30
Wazeliniarze wy nie potraficie napisac zadnych konkretów tylko chwalicie sie głupotą i nic wiecej wiece odbija sie od was jak
nawet gdyby 1000 razy pisac to samo to i tak do pustego czajnika to nie trafi ale najbardziej was boli ze jakim prawem ktos pisze prawde i najgorszej komunikacji w Polsce !!
- 3 1
-
2023-08-23 22:51
Spokojnie ...
... A teraz napisz jeszcze raz, powolutku, spokojnie i po polsku. Chociaż nawet jak napiszesz poprawnie ( w co wątpię), to i tak się nie zgodzę. Tramwaje nie stoją w korkach, nie emitują spalin, dojeżdżają w zasadzie do każdej dzielnicy Gdańska. A ze się raz na jakiś czas zepsuje...samochody się psują, autobusy- mechanika, Panie. Meliska na noc i trzymaj się cieplutko.
- 2 4
-
2024-03-13 20:09
Dajcie tramwaj po Osowej pls
- 0 0
-
2023-08-23 17:12
To prosimy aby tramwaj podjeżdżał pod każdą stację i przystanek SKM (3)
Zacznijmy od Zaspy - duża dzielnica do tramwaju kawał drogi(dalej niż na Klonowej i gorsze dojście). Potem Przymorze - tramwaj jeszcze dalej. Oliwa - bez komentarza(stacja kolejowa bez tramwaju?) i na koniec Żabianka - jak się bawić to się bawić!
- 128 2
-
2023-08-23 17:14
Żabianka już ma taki plan
- 6 0
-
2023-08-23 18:39
Oczywiście, że na Żabiance powinien być tramwaj. Chyba, że do końca świata chcesz jeździć 148. A raczej stać w korkach. Przymorze i Kołobrzeska tak samo.
- 8 0
-
2023-08-23 21:32
A co tam ja proponuje tramwaj pod kazda klatkę w bloku a co tam stac nas :)
- 7 0
-
2023-08-23 17:17
Po schodach zjado? 250m....
- 30 3
-
2023-08-23 17:19
(9)
bedzie pierwsze miejsce w najbardziej absurdalnej trasie tramwajowej na swiecie
- 137 9
-
2023-08-23 17:34
(3)
Nie będzie, bo to ma być krańcówka z perspektywą przedlużenia w przyszłości, a nie cała nowa trasa tramwajowa o długości 400 metrów.
- 3 15
-
2023-08-23 18:10
Patrząc jak są planowanie linie tramwajowe i jak długo trwa budowa sądzę iż to będzie szalenie odległa przyszłość
- 15 2
-
2023-08-23 18:53
Przedszkole przyszłości...
Miś Barei
- 8 1
-
2023-08-24 10:52
to dlaczego nie budują od razu całej trasy , która miałaby sens. Nie ma pinbiędzy ? To poczekać i nazbierać , anie wydawać forsę na projekt jakiegoś ogryzka , a potem znowu na reszte trasy.
- 1 2
-
2023-08-23 18:40
Serio? (4)
Trasa do ogromnego (pod względem liczby pasażerów) węzła przesiadkowego jest absurdalna? Takim specjalistom z końca internetu już dziękujemy.
- 4 16
-
2023-08-23 18:55
A co tam ma podjeżdżać raz na godzinę? (2)
Linia którą wycofają ze Strzyży?! Serdecznie dziękujemy za takie udogodnienia!!! Urzędnicy wariaci!
- 17 4
-
2023-08-23 20:27
Która linia na Strzyżę jeździ raz na godzinę? (1)
- 4 7
-
2023-08-24 10:57
tu chodzi o wycofanie niektórych kursów, które jeździły do Strzyżym, a będa do dworca we wrzesczu
- 2 2
-
2023-08-24 10:55
to jak to będzei wycofasz wszystkei linie z kierunku Strzyża Oliwa i wrzucisz je pod dworzec ? Do petli autobusowej pod dworcem z przystanku Klonowa idzie się ok. 3-4 min. Tylko njalepiej nazwać budowę ogryzka 200 m z e straą pętlą autobusową i stara linia skm szumnie "centrum przesiadkowym" To centrum istnieje juz od kilku dziesięcioleci
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.