- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (390 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (107 opinii)
- 3 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (25 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (93 opinie)
- 5 3 miesiące prac na ulicy w Sopocie (47 opinii)
- 6 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (71 opinii)
Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie
Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.
Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.
Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.
Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.
Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.
Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.
Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.
- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.
Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.
- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.
Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
Miejsca
Opinie (541) 4 zablokowane
-
2013-11-15 12:33
Tomasz Wawrzonek niech sobie wsiądzie do samochodu i o godzinie 15 .... (5)
przejedzie z ulicy Żaglowej do np. Akademii Medycznej a potem przestanie pieprzyć głupoty
- 10 9
-
2013-11-15 13:21
A po co wsiadać do ssamochodu (4)
5 min. tramwajem czy rowerem, 10 piechotą.
- 6 6
-
2013-11-15 13:23
Dawaj te 10min. piechotą z Żaglowej do AM (3)
chłopie marnujesz się przed kompem na igrzyska posuwaj
- 6 5
-
2013-11-15 14:09
dokladnie hahaha
znalazl sie Kenisa Bekele
- 3 2
-
2013-11-15 18:56
To 1,5 km czyli 10 min z prędkością 9 kmh (1)
więc chyba na igrzyska żółwi.
- 4 1
-
2013-11-16 09:19
odległość na pieszo 3,5km a rowerem zgodnie z przepisami a nie chodnikiem 4,4 km - naucz sie posługiwać mapą. Gratuluje chodzenia z predkościa 20km/h i jazdy rowerem przez miasto ze średnią pręd. 50km/h
- 1 2
-
2013-11-15 12:34
A nie taniej swiatla dla pieszych zamiast tych wszystkich propozycji?
Dobrze zsynchronizowane oczywicie.
- 10 7
-
2013-11-15 12:34
Kolejny IDIOTYCZNY pomysł !!!
Jedynym sposobem jest zainstalowanie zwyczajnych świateł z przyciskiem, o czasie reakcji 1 s (żółte) i powiedzmy co najmniej minucie przy powtarzaniu. A ruch samochodowy powinien być dopuszczony po torowisku na CAŁEJ długości. Ale pseudo specjaliści od ruchu drogowego w ZDiZ i tak wiedza swoje. Kiedy wreszcie stracą pracę ? Czy w tej sprawie musi być wielotysięczna demonstracja, czy podstawowe hasło w wyborach samorządowych ?
- 11 10
-
2013-11-15 12:36
Nie byłoby problemu gdyby estakada Nowej Wałowej miała wjazd od Jana z Kolna
Nikt dla przyjemności nie jeździ Hallera tylko musi bo innej drogi nie ma !!! I to się nie zmieni przez najbliższe lata, przynajmniej do czasu oddania tumelu.
- 11 1
-
2013-11-15 12:42
Wogole zamknac te ulice, i nie bedzie zadnych wypadkow i potracen, czy ci madrzy nie pomysleli o tym?
- 6 1
-
2013-11-15 12:44
Kamery i inne głupoty instalują a nie potrafią dobrego oświetlenia zrobić !!!
- 9 4
-
2013-11-15 12:45
Zlikwidować wszystkie drogi,będzie bezpieczniej
- 7 2
-
2013-11-15 12:48
jedynm slusznym rozwiazaniemw tym miejscu jest kolejka linowa.
- 10 1
-
2013-11-15 12:56
"Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu." A jak to ma zmniejszyć korki ???!!! Nie rozumiem ZDiZ - po takim zdaniu to wnioskuję, że pracują tam kretyni.
- 11 5
-
2013-11-15 12:58
Na tym przejściu jest ciemno, że zauważyć pieszego ubranego na czarno to cud. Po drugie te pasu jakie wymalowali są praktycznie niewidoczne.
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.