• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • Nikt z tych ch...ów jadących z naprzeciwka nawet się nie zatrzymał po zdarzeniu. (2)

    Tu wychodzi buractwo większości polskich kierowców.

    • 7 3

    • A po co sie zatrzymywać???

      Dziadek pojechał sobie na masce kilkadziesiąt metrów w sumie to śmiesznie wyglądało zmieciono dziadka he he!!

      • 0 4

    • Jaka jest odległość od prawego pasa w przeciwnym kierunku do miejsca zdarzenia?

      Zatrzymać się i co? Pobiec na przejście dla pieszych czy na oślep na drugą stronę ulicy? Może zawrócić samochodem na ręcznym przecinając 3 pasy ruchu i torowisko? Co ty byś zrobił?

      • 0 0

  • Boże widzisz i nie grzmisz!!! (1)

    Czy na prawdę trzeba sparaliżować tę część miasta? Czy to przejście jest potrzebne? 50 metrów w jedną i 50 metrów w drugą stronę są kolejne.

    • 13 7

    • Boże widzisz i nie grzmisz!!!

      Czy naprawdę trzeba rozjeżdżać tu ludzi samochodami? Czy ta droga jest potrzebna? 50 metrów w jedną i 50 metrów w drugą stronę są kolejne.

      • 8 3

  • (1)

    wyłączony z ruchu jest kawałek jezdni w kierunku hallera - co widać na zdjęciu. Jeżdżę codziennie tamtędy i korek nie robi się jakiś gigantyczny przez to.
    Natomiast w kierunku Grunwaldzkiej pas ruchu nie został wyłączony z ruchu - co też widać na zdjęciu. w to w tą stronę na ogół jest korek...

    • 0 3

    • ale jak widzisz w treści też chcą go wyłączyć

      • 1 0

  • Bardzo współczuję temu pieszemu i jego Rodzinie.

    Z przestrzeganiem przepisów drogowych przez kierowców, pieszych, rowerzystów (wszystkich) jest WIELKI PROBLEM

    .... a może warto zastanowić się co z tym zrobić, a nie tylko zawieszać kamery, radary i niby dyskutować markując dobro mieszkańców.

    Pierwszy pomysł DOBRZE oznaczać i oświetlać przejścia dla pieszych. Choćby za przykładem Anglii przed przejściami zainstalować migające pomarańczowe światła. W nocy nawet pieszy musi wypatrywać gdzież te pasy.

    Zresztą są specjaliści, którzy maja dobre pomysły

    • 6 1

  • (2)

    czemu mają zamknąć pas w stronę Zwycięstwa jak wykroczenia popełniają jadący w drugą stronę ?!

    • 2 4

    • (1)

      ostatni wypadek miał miejsce w kierunku Opery...choć swoją drogą akurat w tym przypadku zwężenie nic nie da, bo samochód pędził sobie prawą stroną jezdni ;)

      • 0 0

      • ostatnie 3 wypadki były w tym kierunku

        • 2 0

  • brawo wkoncu zaczna sie buraki w wypierdzianych przez niemca

    furach poruszac jak przystalo po drogach , jeszcze tylko wieksze mandaty jak w szwecji czy norwegi i mamy burakow z głowy

    pozdro leszcze z kompleksem w zyciu

    • 5 2

  • TYm przejściem zajęło się ZDiZ i prasa tylko dlatego że był film z monitoringu

    tego typu przejść słabo oświetlonych i oznakowanych jest w Gdańsku kilkadziesiąt tylko newsa nie ma jak sprzedać bez filmiku :(

    • 6 1

  • Ludzie w tramwajach

    Jezdzilbym czesciej tramwajami, ale czasami tam dziwnie pachnie. Powinien przy wejsciu byc czujnik - ci bez higieny ida na piechote.

    • 3 7

  • (1)

    "Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu."

    Ogromne korki przesuną się...50m wcześniej...na ul. Kliniczną przed skrzyżowaniem z Hallera - jakiś czas temu właśnie z powodu takich korków zbudowano podwójny lewoskręt w Hallera..

    ...a wszystko przez wariatów drogowych i nieudolność policji, która nie potrafi tam utemperować niesfornych kierowców...

    a co do ZDiZ - proponuję zamiast zmniejszenia przepustowośći:
    a) sygnalizację świetlną na przejściu
    b) progi zwalniające - mam nadzieję, że ktoś produkuje próg, który spokojnie można zainstalować pomiędzy szynami tramwajowymi...

    • 4 5

    • podwójny lewoskręt był "rekompensatą" za zabranie Żółtego Mostu

      • 1 0

  • a Policja

    g***o z tym robi, bo im się nie chce, tak jak ze zdjęciami z fotoradarów, więc jest to psu na bude

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane