- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (147 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (856 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (99 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (41 opinii)
Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa
Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek podjął decyzję, że kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem będzie wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. To rozwiązanie po myśli mieszkańców, którzy od dawna walczyli właśnie o ten wariant. Nie chcieli oni wiaduktu drogowego, gdyż obawiali się wtłoczenia aut na swoje osiedle.
Przypomnijmy:
- W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
- Inwestycja miała zostać ukończona najwcześniej w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo - jak mówili urzędnicy - budowy wiaduktu oczekiwali mieszkańcy.
- Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że wcale nie chcieli drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładki dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
- Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu
- Władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.
- Podczas konsultacji, na których pojawił się m.in. Wojciech Szczurek, mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego. Nie chcieli zwiększonego ruchu samochodowego na osiedlach i zadeklarowali, że dzieci do szkół i przedszkoli wolą odprowadzać po bezpiecznym trakcie pieszo-rowerowym.
Prezydent Gdyni: niesamowite zaangażowanie mieszkańców
- Są w Gdyni sprawy szczególnie istotne, czy to dla ogółu mieszkańców, czy dla części naszej lokalnej społeczności, które wymagają szczególnej formy rozmowy i szczególnego rodzaju namysłu. Jedną z takich spraw okazał się właśnie temat połączenia Małego Kacka z Karwinami. Już od pierwszych chwil w niesamowity wręcz sposób zaangażował mieszkańców, stąd decyzja o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Było dla nas bardzo ważne, by każda zainteresowana tą sprawą osoba mogła wyrazić swoje zdanie - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Siła i liczba argumentów przytoczonych przez gdynian za budową kładki pieszo-rowerowej sprawiła, że rozstrzygnąłem na korzyść tego rozwiązania.
Argumenty na wysokim poziomie
Władze miasta są zadowolone z przebiegu konsultacji, które okazały się bardzo merytoryczne.
- Konsultacje społeczne to dobry sposób na rzeczową rozmowę o tematach budzących w mieście emocje. Możemy zapoznawać się z różnymi punktami widzenia, zderzać ze sobą przeciwne opinie, rzucać na dyskutowane tematy zupełnie nowe światło - zwraca uwagę wiceprezydent Michał Guć. - Konsultacje nie są formą głosowania czy plebiscytu, a sposobem na zebranie argumentów, zgromadzenie danych i uporządkowanie posiadanej wiedzy, by na ich podstawie podjąć optymalną decyzję.
Budowę kładki realizował będzie Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. Kładka powinna być gotowa w 2021 roku.
Opinie (309) 2 zablokowane
-
2019-02-28 10:44
I mam propozycję aby (4)
Od razu postawiono bariery betonowe, zamontowano kamerę i oświetlenie Led.
- 12 3
-
2019-02-28 12:26
(2)
Kamerę.. Na kladce.. oczadzial ?
- 1 1
-
2019-02-28 17:25
Co za artysta minusuje? Kamerzysta?
- 0 2
-
2019-02-28 12:47
Janusz SUVem nie takie zdobywał
- 0 0
-
2019-02-28 10:51
i boczne kratownice oraz szerokie okapy na całej długości kładki
należy przeciwdziałać wzrostowi samobójstw w Gdyni, jeśli to znacząco podwyższy koszt całej inwestycji, to sugeruję przeksięgować jakieś pieniądze z projektów z budżetu obywatelskiego albo z jakiegoś programu profilaktycznego np. wczesnego wykrywania nowotworów, nikt się nie pokuma, a śmierci na torach będzie mniej.
- 3 2
-
2019-02-28 17:03
brawo za taką decyzję ,pierwsza decyzja urzędników na korzyść mieszkańców Gdyni
- 7 4
-
2019-02-28 10:41
a kiedy naprawicie dzbany wiadukt na nałkowskiej? (3)
wydawać tyle mln na takie coś to jest żenada, ale lepsza kładka niż wiadukt ale i tak szczur out
- 53 11
-
2019-02-28 16:52
Nie ma kasy i nie da się:)!
- 4 1
-
2019-02-28 13:57
Nie
da
- 1 0
-
2019-02-28 12:19
A po co te dzbany naprawiać? Potlukly się?
- 7 0
-
2019-02-28 10:47
Najpierw szczur zastanawiał sie rok nad decyzją a teraz budowa prostej kładki ma trwać ponad dwa lata?!? (1)
- 26 6
-
2019-02-28 16:07
Dobra to ja ze szwagrem pyknę w 4 tygodnie. Nasza oferta to dwie skrzynki wódki + materiały. A no i po wagonie Rothmansów czerwonych dorzućcie to się dogadamy na pewno.
- 3 2
-
2019-02-28 12:43
moje trzy grosze (1)
Jezeli nie tylko Pan Guć ale i sam Pan Prezydent Likwidator Wojciech Szczurek uwazaja konsultacje i opinie spoleczna za podstawe podejmowanychy decyzji, to dlaczego ne ogół nie licza sie z tą opinią i podejmuja decyzja sprzeczna z wynikiem tych konsultacji np. sprawa Polanki Redłówskiej / zdecydowany zamiar sprzedazy deweloperowi niweczy jakiekolwiek konsultacje,/ tzw. Park Centralny i slynny parking podziemnu dla dewelopera AB/ - decyzja podjeta jedmoosobowa przez Prezydenta / wg wypowiedzi b. kandydata na Prezydenta/ bez jakichkolwiek konsultacji jesli nie liczyc pozniejszego urabiania opinii publicznej w quas konsultacjach,i przystapinie do prac przed zatwierdzeniem planow. Nie myslecie jednak wlasciciele Gdyni ze nigdy nie zostaniecie rozliczeni. Nadejdzie kiedys ten dzień.
- 6 4
-
2019-02-28 15:59
Może dlatego, że ciężko cię zrozumieć chłopie....
- 1 0
-
2019-02-28 10:58
ruch drogowy (3)
Nie jestem fanem samochodow ale to co sie robi w Gdyni przekracza zdrowy rozsadek centrum miasta zamknac dla samochodow alternatywnych parkingow w poblizu brak jednoczesnie buduje sie kolejne biurowce w lasnie w centrum a jednoczesnie likwiduje sie tereny zielone Nie rozumiem polityki miasta
- 26 5
-
2019-02-28 11:05
ale glosowałeś na ta klikę to tak masz i się ciesz :) (1)
- 3 2
-
2019-02-28 15:53
Nie daj boże by wygrał ktoś o podobnych do ciebie poglądach i zaczął parkingi stawiać na nie swojej ziemi
- 1 0
-
2019-02-28 12:02
Taka polityka jak w typowym mieście na zachodzie
Biurowce budują w terenach ze świetną obsługą komunikacji miejskiej i wygaszają opcję wjechania samochodem wszędzie. A parking pod szkołą filmową nieodmiennie ma wolne miejsca, kolejny pod skwerem Plymouth powstaje, więc marudzenie o braku miejsc do parkowania można między bajki włożyć.
- 2 0
-
2019-02-28 10:41
zamiast porządnego wiaduktu woleli kładkę !!! (2)
- 62 30
-
2019-02-28 15:28
Kasy nie było na wiadukt samochodowy
Dlatego zrobili pieszo rowerowy i tyle . A mówią ,że dla mieszkańców. G...prawda
- 5 7
-
2019-02-28 10:52
I bardzo dobrze
- 25 6
-
2019-02-28 13:19
Myslenie bez perspektywy (1)
Przede wszystkim prędzej czy później musi tam powstać wiadukt drogowy najlepiej łączący dwie dzielnice przy czynszówce na Karwinach. Wiadomo wiekszość ruchu będzie skierowana w stronę
szkoły i przychodni wiec aby odciązyć Buraczana i wyznaczyć najkrótszą drogę to rozwiązanie wydaje się optymalne.
Na Strzelców mieszka wiele młodych rodzin. Za kilka lat dzieci podrosną i trzeba je będzie wozić na około do szkoły. Korki będą nieprawdopodobne a i mieszkańców będzie tam przybywać.
Po drugie na wiadukcie drogowym można zamontować wysuwane słupki na początku tylko dla autobusów a potem dodatkowo dla mieszkańców.
W ciągu dnia tym skrótem możnaby zaoszczedzić 30-40 min stania w korku na Strzelców a potem na Chwaszczyńskiej.
To daje 2,5-3h w tygodniu, które można wykorzystać na coś zupełnie innego np. czas z rodziną, siłownię czy naukę języka obcego.
Szkoda, że taka garstka ludzi decyduje o życiu tylu tysiecy osób.
Pani Gruszecka i Pan Szczurek - proszę rozważcie decyzję raz jeszcze.- 13 11
-
2019-02-28 15:14
A nie będą mogły te dzieci iść do szkoły na piechotę przez kładkę?
- 5 0
-
2019-02-28 10:36
Juz dawno powinno być dla aut (2)
a nie tylko pieszo-rowerowy... no chyba ze władza planuje alternatywę lepsza niż użycie białej farby ,....
- 56 78
-
2019-02-28 14:55
Mam nadzieję, że kładka nie będzie zbytnio szeroka
Inaczej prędzej czy później znajdzie się jakiś baran chcący przejechać swoim powozem na skróty.
- 6 0
-
2019-02-28 11:58
Złe wieści. Farby będzie coraz więcej (z takim ładnym dopiskiem BUS oraz czerwonej), a i zwężanie dróg, podwyższanie opłat za parkowanie i strefy ograniczonego wjazdu dojdą. Wspomnisz me słowa. I tak u nas dopiero się zauważa, że XX wiek się jednak już skończył.
- 5 1
-
2019-02-28 13:44
Łżą jak psy.
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.