• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa

Michał Sielski
28 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
W tym miejscu powstanie kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. W tym miejscu powstanie kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem.

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek podjął decyzję, że kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem będzie wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. To rozwiązanie po myśli mieszkańców, którzy od dawna walczyli właśnie o ten wariant. Nie chcieli oni wiaduktu drogowego, gdyż obawiali się wtłoczenia aut na swoje osiedle.



Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja miała zostać ukończona najwcześniej w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo - jak mówili urzędnicy - budowy wiaduktu oczekiwali mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że wcale nie chcieli drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładki dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu
  5. Władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.
  6. Podczas konsultacji, na których pojawił się m.in. Wojciech Szczurek, mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego. Nie chcieli zwiększonego ruchu samochodowego na osiedlach i zadeklarowali, że dzieci do szkół i przedszkoli wolą odprowadzać po bezpiecznym trakcie pieszo-rowerowym.

Kładka nad torami połączy Mały Kack i Karwiny. Kładka nad torami połączy Mały Kack i Karwiny.

Prezydent Gdyni: niesamowite zaangażowanie mieszkańców



- Są w Gdyni sprawy szczególnie istotne, czy to dla ogółu mieszkańców, czy dla części naszej lokalnej społeczności, które wymagają szczególnej formy rozmowy i szczególnego rodzaju namysłu. Jedną z takich spraw okazał się właśnie temat połączenia Małego Kacka z Karwinami. Już od pierwszych chwil w niesamowity wręcz sposób zaangażował mieszkańców, stąd decyzja o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Było dla nas bardzo ważne, by każda zainteresowana tą sprawą osoba mogła wyrazić swoje zdanie - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Siła i liczba argumentów przytoczonych przez gdynian za budową kładki pieszo-rowerowej sprawiła, że rozstrzygnąłem na korzyść tego rozwiązania.

Argumenty na wysokim poziomie



Władze miasta są zadowolone z przebiegu konsultacji, które okazały się bardzo merytoryczne.

- Konsultacje społeczne to dobry sposób na rzeczową rozmowę o tematach budzących w mieście emocje. Możemy zapoznawać się z różnymi punktami widzenia, zderzać ze sobą przeciwne opinie, rzucać na dyskutowane tematy zupełnie nowe światło - zwraca uwagę wiceprezydent Michał Guć. - Konsultacje nie są formą głosowania czy plebiscytu, a sposobem na zebranie argumentów, zgromadzenie danych i uporządkowanie posiadanej wiedzy, by na ich podstawie podjąć optymalną decyzję.
Budowę kładki realizował będzie Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. Kładka powinna być gotowa w 2021 roku.

Opinie (309) 2 zablokowane

  • I mam propozycję aby (4)

    Od razu postawiono bariery betonowe, zamontowano kamerę i oświetlenie Led.

    • 12 3

    • (2)

      Kamerę.. Na kladce.. oczadzial ?

      • 1 1

      • Co za artysta minusuje? Kamerzysta?

        • 0 2

      • Janusz SUVem nie takie zdobywał

        • 0 0

    • i boczne kratownice oraz szerokie okapy na całej długości kładki

      należy przeciwdziałać wzrostowi samobójstw w Gdyni, jeśli to znacząco podwyższy koszt całej inwestycji, to sugeruję przeksięgować jakieś pieniądze z projektów z budżetu obywatelskiego albo z jakiegoś programu profilaktycznego np. wczesnego wykrywania nowotworów, nikt się nie pokuma, a śmierci na torach będzie mniej.

      • 3 2

  • brawo za taką decyzję ,pierwsza decyzja urzędników na korzyść mieszkańców Gdyni

    • 7 4

  • a kiedy naprawicie dzbany wiadukt na nałkowskiej? (3)

    wydawać tyle mln na takie coś to jest żenada, ale lepsza kładka niż wiadukt ale i tak szczur out

    • 53 11

    • Nie ma kasy i nie da się:)!

      • 4 1

    • Nie

      da

      • 1 0

    • A po co te dzbany naprawiać? Potlukly się?

      • 7 0

  • Najpierw szczur zastanawiał sie rok nad decyzją a teraz budowa prostej kładki ma trwać ponad dwa lata?!? (1)

    • 26 6

    • Dobra to ja ze szwagrem pyknę w 4 tygodnie. Nasza oferta to dwie skrzynki wódki + materiały. A no i po wagonie Rothmansów czerwonych dorzućcie to się dogadamy na pewno.

      • 3 2

  • moje trzy grosze (1)

    Jezeli nie tylko Pan Guć ale i sam Pan Prezydent Likwidator Wojciech Szczurek uwazaja konsultacje i opinie spoleczna za podstawe podejmowanychy decyzji, to dlaczego ne ogół nie licza sie z tą opinią i podejmuja decyzja sprzeczna z wynikiem tych konsultacji np. sprawa Polanki Redłówskiej / zdecydowany zamiar sprzedazy deweloperowi niweczy jakiekolwiek konsultacje,/ tzw. Park Centralny i slynny parking podziemnu dla dewelopera AB/ - decyzja podjeta jedmoosobowa przez Prezydenta / wg wypowiedzi b. kandydata na Prezydenta/ bez jakichkolwiek konsultacji jesli nie liczyc pozniejszego urabiania opinii publicznej w quas konsultacjach,i przystapinie do prac przed zatwierdzeniem planow. Nie myslecie jednak wlasciciele Gdyni ze nigdy nie zostaniecie rozliczeni. Nadejdzie kiedys ten dzień.

    • 6 4

    • Może dlatego, że ciężko cię zrozumieć chłopie....

      • 1 0

  • ruch drogowy (3)

    Nie jestem fanem samochodow ale to co sie robi w Gdyni przekracza zdrowy rozsadek centrum miasta zamknac dla samochodow alternatywnych parkingow w poblizu brak jednoczesnie buduje sie kolejne biurowce w lasnie w centrum a jednoczesnie likwiduje sie tereny zielone Nie rozumiem polityki miasta

    • 26 5

    • ale glosowałeś na ta klikę to tak masz i się ciesz :) (1)

      • 3 2

      • Nie daj boże by wygrał ktoś o podobnych do ciebie poglądach i zaczął parkingi stawiać na nie swojej ziemi

        • 1 0

    • Taka polityka jak w typowym mieście na zachodzie

      Biurowce budują w terenach ze świetną obsługą komunikacji miejskiej i wygaszają opcję wjechania samochodem wszędzie. A parking pod szkołą filmową nieodmiennie ma wolne miejsca, kolejny pod skwerem Plymouth powstaje, więc marudzenie o braku miejsc do parkowania można między bajki włożyć.

      • 2 0

  • zamiast porządnego wiaduktu woleli kładkę !!! (2)

    • 62 30

    • Kasy nie było na wiadukt samochodowy

      Dlatego zrobili pieszo rowerowy i tyle . A mówią ,że dla mieszkańców. G...prawda

      • 5 7

    • I bardzo dobrze

      • 25 6

  • Myslenie bez perspektywy (1)

    Przede wszystkim prędzej czy później musi tam powstać wiadukt drogowy najlepiej łączący dwie dzielnice przy czynszówce na Karwinach. Wiadomo wiekszość ruchu będzie skierowana w stronę
    szkoły i przychodni wiec aby odciązyć Buraczana i wyznaczyć najkrótszą drogę to rozwiązanie wydaje się optymalne.

    Na Strzelców mieszka wiele młodych rodzin. Za kilka lat dzieci podrosną i trzeba je będzie wozić na około do szkoły. Korki będą nieprawdopodobne a i mieszkańców będzie tam przybywać.

    Po drugie na wiadukcie drogowym można zamontować wysuwane słupki na początku tylko dla autobusów a potem dodatkowo dla mieszkańców.
    W ciągu dnia tym skrótem możnaby zaoszczedzić 30-40 min stania w korku na Strzelców a potem na Chwaszczyńskiej.
    To daje 2,5-3h w tygodniu, które można wykorzystać na coś zupełnie innego np. czas z rodziną, siłownię czy naukę języka obcego.

    Szkoda, że taka garstka ludzi decyduje o życiu tylu tysiecy osób.

    Pani Gruszecka i Pan Szczurek - proszę rozważcie decyzję raz jeszcze.

    • 13 11

    • A nie będą mogły te dzieci iść do szkoły na piechotę przez kładkę?

      • 5 0

  • Juz dawno powinno być dla aut (2)

    a nie tylko pieszo-rowerowy... no chyba ze władza planuje alternatywę lepsza niż użycie białej farby ,....

    • 56 78

    • Mam nadzieję, że kładka nie będzie zbytnio szeroka

      Inaczej prędzej czy później znajdzie się jakiś baran chcący przejechać swoim powozem na skróty.

      • 6 0

    • Złe wieści. Farby będzie coraz więcej (z takim ładnym dopiskiem BUS oraz czerwonej), a i zwężanie dróg, podwyższanie opłat za parkowanie i strefy ograniczonego wjazdu dojdą. Wspomnisz me słowa. I tak u nas dopiero się zauważa, że XX wiek się jednak już skończył.

      • 5 1

  • Łżą jak psy.

    • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane