- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (37 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (46 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (280 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (110 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (256 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (99 opinii)
Kiedy kierowcy wrócą na most Siennicki?
- Kiedy wreszcie zostanie otwarta dla samochodów ul. Siennicka? Miała być gotowa w maju, a mamy już koniec sierpnia - dopytują nas zniecierpliwieni czytelnicy. Inwestor zapewnia nas jednak, że termin ukończenia remontu nie jest zagrożony, a ruchu nie udało się tam jeszcze przywrócić ze względu na... odwrócony harmonogram prac.
Odwrócony harmonogram prac
Gdy w kwietniu odwiedziliśmy ul. Siennicką z kamerą, przedstawiciele inwestora - Gdańskich Inwestycji Komunalnych - zapewniali, że przejazd zostanie udostępniony kierowcom pod koniec maja. Co się stało, że terminu nie udało się dotrzymać, a kierowcy do dziś jeżdżą na Stogi i Przeróbkę wytyczonymi objazdami?
- W trakcie przebudowy skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki wykonawca zmienił harmonogram prac. Pierwotnie planowaliśmy wznowić ruch tramwajowy dopiero we wrześniu, a samochodowy właśnie w maju. Trzeba było tam przekładać podziemne sieci i prace spowodowałyby większe utrudnienia dla pasażerów komunikacji. Dlatego zdecydowaliśmy się przywrócić ruch tramwajów już w czerwcu, a samochody wrócą na przebudowaną drogę najpóźniej w połowie września - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Sporo do zrobienia jest jeszcze szczególnie w rejonie skrzyżowań remontowanego odcinka z ulicami osiedlowymi. Tak jest np. u zbiegu ul. Siennickiej i Głębokiej. Gdyby dziś wjechały tam samochody, skończyłoby się na wizycie w warsztacie i kosztownej naprawie podwozia. Na końcowym fragmencie ul. Głębokiej wciąż nie widać nawierzchni bitumicznej. Wielu poprawek wymagają też ciągi pieszo-rowerowe, brakuje oznakowania poziomego i pionowego, a pasażerowie korzystający z przystanków muszą przechodzić między robotnikami i pokonywać głębokie wykopy.
Opóźnienia na pewno nie będzie
- Do końca miesiąca na brakujących odcinkach pojawi się masa asfaltowa. W tej chwili prace zaawansowane są w 85 proc. Nie ma zagrożenia przekroczenia terminu oddania inwestycji, który upływa z końcem września. Wręcz przeciwnie. Zdajemy sobie sprawę, jak ważny to ciąg komunikacyjny dla tej części miasta, szczególnie że 1 września skończy się wakacyjny ruch na drogach. Naciskamy więc wykonawcę, czyli firmę Budimex, by prace zakończyły się szybciej - dodaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Koszt modernizacji trasy na Przeróbkę to ponad 65 mln zł.
Miejsca
Opinie (91) 1 zablokowana
-
2015-08-19 18:55
Plażowicz
Jechałem dziś na plażę przez ten most i okolice. Szczęka mi opadła bo myślałem, że jestem statystą w filmie Barei. Wszystko rozwalone i kompletnie bez oznakowania. Po budowie chodzą piesi, jeżdżą rowery, motocykle, samochody i tramwaje. Generalnie trasa wygląda jak po apokalipsie i nie mówię tu tylko o moście ale także o ulicach dojazdowych. Generalnie cała dzielnica jest rozwalona i ma tragiczny kontakt z resztą miasta. 1 koparka i wywrotka coś tam nawet dłubała ale łącznie widziałem może 10 robotników. Pamiętam jak kilka miesięcy temu też jechałem na Stogi i widziałem 5 roboli z czego 2 machało łopatą. Obecnie prawie nie widzę postępów.
- 9 0
-
2015-08-19 20:22
!!!
Niedozwolona treść,bo co że napisałem o Panu prezydencie???A jaka jest dozwolona treść tylko ta która chwali obecną władzę!!!???
- 4 0
-
2015-08-19 20:39
remonttt
panie - one te fachowce niech sie wreszcie weznom za robote , bo to na WIOSNE
trzeba będzie rozpocząć remont tego co dotychczas zrobiono !- 4 0
-
2015-08-19 22:36
Błąd projektowy?! Rowerowy absurd?! Redakcjo zainteresuj się!!! (3)
Dlaczego przebieg ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Lenartowicza, został wyprostowany na wysokości przystanku Tramwajowego kier. Centrum? Patrząc na umiejscowienie rur teletechnicznych, wiata przystankowa będzie usadowiona w tej samej lokalizacji co przed remontem. Takie rozwiązanie spowoduje, że w momencie ponownego montażu wiaty przystankowej (no chyba, że miasto nie zamierza takowej stawiać) piesi będą wychodzić z niej wprost na ścieżkę rowerową przez co może dojść do potrąceń i nerwowych niepotrzebnych sytuacji. Z tego co się orientuje, (choć moja wiedza nie jest zbyt obszerna w tym temacie) to miasta odchodzą od takich rozwiązań, gdyż są one niebezpieczne. Czyżby chore lobby rowerowe wymusiło na miastu taki przebieg ścieżki? Dodam że przed remontem ścieżka rowerowa była odgięta i prowadziła za wiatą przystankową nie będąc jednocześnie przeszkodą nie do pokonania dla rowerzysty. Prośba do redakcji o zbadanie sprawy!!!!!!!!!
- 9 0
-
2015-08-19 22:54
Nie miastu a "mieście" zmieniłem formę zdania i umknęła mi poprawa tego słowa. Za błąd przepraszam :)
- 1 0
-
2015-08-20 07:56
Wczoraj zamontowano kotwy na tym przystanku. Wygląda na to,że droga rowerowa przebiegnie za wiatą. Teraz z kolei czoło wiaty znajdowało by się niemal przy jezdni.
Pozostała nie wykorzystana "zatoka" przewidziana na wiatę. Obawiam się,że całość jest improwizowana na bieżąco.- 1 0
-
2015-08-20 12:30
to całe miasto jest chore
zobacz na ścieżki przy dworcu!! ostatni wysiadam z autobusu, tłum wali mi za plecami, wychodzę zza przystanku (bo ścieżkę zrobili tuż za nim) a tu jakiś debil drze i nie patrzy na ludzi!!!
- 1 0
-
2015-08-19 23:29
Co robisz, gdy rusza remont dróg w twojej dzielnicy?
Jak to co? Robię wypad z miasta na dacze
- 3 0
-
2015-08-20 08:05
smiech na sali
Ile razy przejezdzam tramwajem to robotnicy zamiast robic to siedza pala sobie papieroski i przez tel rozmawiaja Polska... Pewnie jaka placa taka praca...brak slow
- 4 0
-
2015-08-20 12:27
ach gdyby tak trochę więcej ludzi, organizacji i nadzoru to pewnie nikt by już nie pamiętał, że był tam remont
- 2 0
-
2015-08-21 10:03
.
"Dzięki modernizacji - szczególnie linii tramwajowej na Stogi - poprawi się komfort jazdy pasażerów i mieszkańców Przeróbki.."
Z tego co wiem linia tramwajowa nie została zmodernizowana...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.