- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (215 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (348 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (321 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (119 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (27 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (62 opinie)
Kierowca pomógł zagubionej starszej pani
Bez znajomości miasta i języka zgubiła się w Gdańsku. Starsza kobieta z Ukrainy przyjechała na święta do córki. Miała kłopot z dotarciem pod wskazany adres, a spotkane osoby nie umiały jej pomóc - bo barierą był język. Ostatecznie z pomocą przyszedł kierowca autobusu 112, który dopilnował, by kobieta dotarła na miejsce.
Aktualizacja 18:21
Okazuje się, że historia, którą opisaliśmy ma więcej bohaterów. Po publikacji tekstu napisał do nas pan Andrzej - kierowca autobusu 112, który w niedzielę wykonywał kurs w kierunku Sobieszewa. Przedstawił więcej szczegółów opisując sytuację, w którą jak się okazało, zaangażowanych było dwóch kierowców linii 112.
Starsza pani jechała z dworca linią 112 i nie wysiadła na swoim przystanku na ul. Rzęsnej, bo nie wiedziała, który to jest dokładnie. Kiedy udało się ustalić, dzięki młodej kobiecie, która porozumiała się z Ukrainką w języku rosyjskim okazało się, że przystanek docelowy był wcześniej.
- Poinformowałem tę panią , że ul. Rzęsna znajduje się niedaleko przystanku Błonia ale byliśmy już dalej, bo w rejonie Bogatka więc zaproponowałem tej pani aby pojechała do Sobieszewa kilka przystanków dalej i tam zaczekała na autobus powrotny do Gdańska. Napisałem też na kartce nazwę przystanku, na którym ma wysiąść i poprosiłem tę młodą dziewczynę aby w biletomacie w Sobieszewie pomogła jej kupić bilet powrotny i że na nią zaczekam aby mogła to zrobić. Następnie poinformowałem kolegę telefonicznie który jechał z Przegaliny w kierunku Gdańska aby zabrał tę panią z Sobieszewa (określiłem jak wygląda) i pomógł jej wysiąść na przystanku Błonia i pokazał jej po drugiej stronie dwa zielone budynki, do których ma się udać - napisał pan Andrzej.
Tak też się stało, co potwierdziła nasza czytelniczka.
Pan Andrzej jechał autobusem o nr bocznym 2682, a kolega 2684.
Tym razem historią z happy endem podzieliła się z nami czytelniczka, pani Bogumiła z Sobieszewa.
Chciała dostać się na Rudniki, znalazła się w Sobieszewie
Historia wydarzyła się w niedzielę rano, podczas podróży autobusem linii 112 z Sobieszewa do centrum Gdańska.
Myśleli, że to "pijak" a miał epilepsję
- Starsza pani z Ukrainy, z Charkowa, która przyjechała na święta do córki, chciała dojechać do hotelowca przy ul. Rzęsnej. Prawdopodobnie bez znajomości języka polskiego się zgubiła i znalazła się na Wyspie Sobieszewskiej. Niestety nikt z osób oczekujących na autobus nie rozumiał starszej pani. Miała tylko kartkę z nazwą ulicy i hotelu. Pomyślałam, że skoro w Sobieszewie nie ma takiej ulicy, to musi być gdzieś w Gdańsku - relacjonuje nasza czytelniczka.
Szczęśliwa "112" i pomocny kierowca
Czytelniczka wsiadła do autobusu nr 112 razem z Ukrainką. W pojeździe znalazła się osoba, która znała język rosyjski, co umożliwiło komunikację z kobietą.
- Udało się dowiedzieć od pani, że chce dostać się do córki mieszkającej w hotelu przy ul. Rzęsnej. Dalej nikt nie widział, gdzie to jest. Nagle pan kierowca autobusu, nie wiadomo jak i skąd - być może słyszał całą rozmowę - na przystanku Błonia wyszedł ze swojej kabiny i zapytał, czy może pomóc, ponieważ hotel przy ul. Rzęsnej jest po drugiej stronie ulicy. I tak, dzięki panu kierowcy, cała historia zakończyła się szczęśliwym finałem. Starsza pani dotarła do córki. Pan kierowca jeszcze poczekał, aż starsza pani przejdzie przez ulicę, i odjechaliśmy w dalszą trasę do Gdańska - opowiada pani Bogumiła.
Warto pomagać
Nasza czytelniczka zwraca uwagę, że gdyby nie empatyczne zachowanie kierowcy, pani z Ukrainy dalej prawdopodobnie błądziłaby po Gdańsku w poszukiwaniu córki.
- Myślę, że historia jest ciekawa i jest przykładem, że warto pytać i pomagać innym, a dobro wróci do nas. Naprawdę należą się największe podziękowania dla kierowcy, który pomógł najbardziej w tej całej historii.
Historię skomentowała także spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
- Bardzo cieszy nas, że naszą załogę tworzą ludzie empatyczni i chętni do niesienia pomocy. Kierowcy i motorniczowie GAiT na swoim koncie mają już wiele sytuacji, w których służyli wsparciem. Za każdym razem, gdy ratują czyjeś życie, udzielając pierwszej pomocy, niosą pomoc zagubionym osobom, interweniują, gdy komuś dzieje się krzywda, czy po prostu służą radą i wsparciem, jesteśmy z nich dumni - przekazała rzeczniczka GAiT, Anna Dobrowolska.
Miejsca
Opinie (92) ponad 20 zablokowanych
-
2023-04-17 14:33
Opinia wyróżniona
(3)
No i brawo. Odruch codziennej dobroci :)
Swoją drogą tyle się straszy, że opanowała nas technologia... A tutaj nikt translatora albo map światowego giganta nie umiał użyć? ;)- 151 8
-
2023-04-17 21:59
(1)
Ja sie bardzo ciesze, ze tyle osob pomoglo i wszystko dobrze sie skonczylo, bo ludzie okazali przyzwoitosc i empatie. Pozdrawiam bohaterow tej historii! Niemniej jest tak opisana, ze trudno mi zrozumiec dokladny przebieg akcji, ale mniejsza z tym :D
- 4 1
-
2023-04-18 08:42
Jest opisana bardzo prosto, ale trzeba umieć czytac ze zrozumieniem a tego bardzo wielu ludziom niestety brakuje
- 0 0
-
2023-04-17 15:15
Bo u większości osób obycie z technologią kończy się na umiejętności wrzucenia zdjęcia albo filmu na social media I ich scrollowaniu. Każde wyjście poza to już poziom trudności mechaniki kwantowej.
- 12 1
-
2023-04-17 15:23
Opinia wyróżniona
Brawo! (1)
- 71 6
-
2023-04-18 10:37
Ostatnio pożałowałam, że pomogłam. Pan ze wschodu na dworcu pokazał mi w telefonie adres. Pech chciał, że to był także mój autobus. Jak wsiedliśmy, to znalazł mnie i usadowił rozkraczony obok mnie, założył słuchawki i zaczął się przytulać. No kolega od lat. Obrzydliwość. Może to był tylko pretekst, żeby zagadać.
- 0 1
-
2023-04-17 14:42
Opinia wyróżniona
(10)
Pierwszy raz tu słyszę o ulicy Rzęsnej. Dobre chęci nie wystarczą, trzeba jeszcze znać miasto.
- 35 57
-
2023-04-17 15:32
a co to ma do rzeczy? czytelniczka nie ma telefonu? (8)
czy może wczoraj wybudziła się ze śpiączki po 20 latach i nie wie że świat się zmienił? 10 sekund żeby wpisać w nawigację i zobaczyć gdzie jest taka ulica oraz wybrać najbliższy przystanek, na ale lepiej zawracać głowę kierowcy i opóźniać autobus
- 8 31
-
2023-04-18 08:43
Nie ma jeszcze obowiązku posiadania telefonu, a nawet gdyby Konstytucja cos na ten temat "mówiła" to i tak nie trzeba jej przestrzegać
- 2 0
-
2023-04-18 06:18
Co za cham
Może lepiej nie pisać komentarzy niż zaśmiecać sieć, gburze?
- 6 0
-
2023-04-17 20:16
To była starsza kobieta. Moja babcia tęż nie ma smartfona
Nie potrafi używać internetu, trochę kurde zrozumienia i empatii gburze
- 15 0
-
2023-04-17 16:29
(1)
Może nie ma telefonu, może się rozładował w drodze. Może była naprawdę stara i już nie ogarnia. Może roaming by zeżarł jej budżet na najbliższy miesiąc. Nie twój interes, dlaczego nie mogła skorzystać z techniki. Za to radzę, ąebyś dobrze dbał o swój kuper, bo z takim podejściem jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdzie technika cię zawiedzie, może nie być zbyt wielu chętnych do pomocy
- 28 0
-
2023-04-17 18:27
Ja też mam tylko telefon dla seniora i nie ogarniam reszty,czy to grzech? seniorka 76plus
- 15 0
-
2023-04-17 16:17
Nie każdy ma internet w telefonie non stop. (2)
Jaki ten świat ograniczony. Wielu nie wyobraża sobie już życia bez neta non stop. A zapewniam, że tak można żyć. I to całkiem normalnie. Wszystko się da, tylko nie jest się ograniczonym.
- 23 3
-
2023-04-18 07:25
Można tez żyć bez bieżącej wody (1)
da się, śle świat poszedł do przodu.
- 1 2
-
2023-04-18 08:45
Pamiętam czasy gdy nie było bieżącej wody ani zimnej ani tym bardziej ciepłej, trzeba było ją nosic i grzać ale ludzie byłu bardzo czyści, dbali o higiene osobistą nie to co teraz w dobie bieżącej wody, pralek też nie było, (moja mama oranie robiła na tarze) a ludzie mieli czyste ubrania
- 1 1
-
2023-04-17 15:29
Ja znam ten adres tylko w kontekście dawnej giełdy towarowej. Kiedyś robiłem zakupy hurtowe na giełdzie na Rzęsnej.
- 15 0
Wszystkie opinie
-
2023-04-17 14:32
Panie Wojewodo premia dla kierowcy by się przydała :))))))))))))) (3)
Trzeba robić coś dla ludzi a nie tylko dla siebie :)))))))))))))
- 18 18
-
2023-04-17 14:58
Co klma Wojewoda do GAiT?
- 9 3
-
2023-04-17 15:01
Premia będzie, dla Lisickiego
I podwyżka inflacyjna kolejna, bo 21 tys miesięcznie podstawy to za mało
- 13 1
-
2023-04-17 15:33
za co premia? za opóźnianie autobusu?
każdy ma teraz nawigację w telefonie, trzeba korzystać a nie zawracać głowę kierowcom
- 2 7
-
2023-04-17 14:32
Osoby na przystanku nie mogły zrzucić się na taxi czy ubera? (1)
- 7 37
-
2023-04-17 14:55
Może frytki do tego jeszcze?
- 12 2
-
2023-04-17 14:33
Opinia wyróżniona
(3)
No i brawo. Odruch codziennej dobroci :)
Swoją drogą tyle się straszy, że opanowała nas technologia... A tutaj nikt translatora albo map światowego giganta nie umiał użyć? ;)- 151 8
-
2023-04-17 15:15
Bo u większości osób obycie z technologią kończy się na umiejętności wrzucenia zdjęcia albo filmu na social media I ich scrollowaniu. Każde wyjście poza to już poziom trudności mechaniki kwantowej.
- 12 1
-
2023-04-17 21:59
(1)
Ja sie bardzo ciesze, ze tyle osob pomoglo i wszystko dobrze sie skonczylo, bo ludzie okazali przyzwoitosc i empatie. Pozdrawiam bohaterow tej historii! Niemniej jest tak opisana, ze trudno mi zrozumiec dokladny przebieg akcji, ale mniejsza z tym :D
- 4 1
-
2023-04-18 08:42
Jest opisana bardzo prosto, ale trzeba umieć czytac ze zrozumieniem a tego bardzo wielu ludziom niestety brakuje
- 0 0
-
2023-04-17 14:33
kierowcy mimo, że fatalnie opłacani, mają w sobie jesze odrobinę empatii (2)
- 38 3
-
2023-04-17 14:48
Ta, a za chwilę pomylą że zmęczenia trasę
I będzie wielkie halooo, wszyscy będą na nich jechać jacy to oni źli i niekompetentni. Ze skrajności w skrajność. Lepiej już nic na ich temat nie piszcie i dajcie im spokojnie pracować
- 5 3
-
2023-04-17 15:35
maJą emaptię do wszystkich
tylko nie do tych co chcą planowo dojechać do celu, co to w ogóle za zwyczaje żeby z kabiny wychodzić i pasażerów do drzwi odprowadzać albo jakieś wskazówki krajoznawcze dawać? pasażer niech sobie w google map wpisze adres i wysiądzie gdzie trzeba nie zawracając nikomu głowy
- 2 5
-
2023-04-17 14:42
(3)
Córka mogła pojechać po mamę
- 49 7
-
2023-04-17 15:02
Pewnie w urzędzie po zasiłek czekala (1)
- 20 3
-
2023-04-17 20:09
Nie nada.trach trach
- 3 1
-
2023-04-17 17:28
No raczej powinna. Moja by się obraziła śmiertelnie
- 4 1
-
2023-04-17 14:42
Opinia wyróżniona
(10)
Pierwszy raz tu słyszę o ulicy Rzęsnej. Dobre chęci nie wystarczą, trzeba jeszcze znać miasto.
- 35 57
-
2023-04-17 15:29
Ja znam ten adres tylko w kontekście dawnej giełdy towarowej. Kiedyś robiłem zakupy hurtowe na giełdzie na Rzęsnej.
- 15 0
-
2023-04-17 15:32
a co to ma do rzeczy? czytelniczka nie ma telefonu? (8)
czy może wczoraj wybudziła się ze śpiączki po 20 latach i nie wie że świat się zmienił? 10 sekund żeby wpisać w nawigację i zobaczyć gdzie jest taka ulica oraz wybrać najbliższy przystanek, na ale lepiej zawracać głowę kierowcy i opóźniać autobus
- 8 31
-
2023-04-17 16:17
Nie każdy ma internet w telefonie non stop. (2)
Jaki ten świat ograniczony. Wielu nie wyobraża sobie już życia bez neta non stop. A zapewniam, że tak można żyć. I to całkiem normalnie. Wszystko się da, tylko nie jest się ograniczonym.
- 23 3
-
2023-04-18 07:25
Można tez żyć bez bieżącej wody (1)
da się, śle świat poszedł do przodu.
- 1 2
-
2023-04-18 08:45
Pamiętam czasy gdy nie było bieżącej wody ani zimnej ani tym bardziej ciepłej, trzeba było ją nosic i grzać ale ludzie byłu bardzo czyści, dbali o higiene osobistą nie to co teraz w dobie bieżącej wody, pralek też nie było, (moja mama oranie robiła na tarze) a ludzie mieli czyste ubrania
- 1 1
-
2023-04-17 16:29
(1)
Może nie ma telefonu, może się rozładował w drodze. Może była naprawdę stara i już nie ogarnia. Może roaming by zeżarł jej budżet na najbliższy miesiąc. Nie twój interes, dlaczego nie mogła skorzystać z techniki. Za to radzę, ąebyś dobrze dbał o swój kuper, bo z takim podejściem jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdzie technika cię zawiedzie, może nie być zbyt wielu chętnych do pomocy
- 28 0
-
2023-04-17 18:27
Ja też mam tylko telefon dla seniora i nie ogarniam reszty,czy to grzech? seniorka 76plus
- 15 0
-
2023-04-17 20:16
To była starsza kobieta. Moja babcia tęż nie ma smartfona
Nie potrafi używać internetu, trochę kurde zrozumienia i empatii gburze
- 15 0
-
2023-04-18 06:18
Co za cham
Może lepiej nie pisać komentarzy niż zaśmiecać sieć, gburze?
- 6 0
-
2023-04-18 08:43
Nie ma jeszcze obowiązku posiadania telefonu, a nawet gdyby Konstytucja cos na ten temat "mówiła" to i tak nie trzeba jej przestrzegać
- 2 0
-
2023-04-17 14:42
(1)
O to wszystko za 24.20 brutto na godzinę bo niby bieda w mieście chyba,że trzeba wydać fundusze na jakąś pierdołę to nagle są
- 20 0
-
2023-04-18 10:43
24.20 + 20% premii + 20% dodatku stażowego + dodatek za pracę nocną + dodatek za pracę w niedziele i święta (100%) + dodatek za prowadzenie przegubowych + dodatek za pranie munduru + prowizja za sprzedaż biletów + premia roczna (wiosna i jesień) + dofinansowanie do wczasów + bonus na Boże Narodzenie z ZFŚS.....
- 0 0
-
2023-04-17 14:43
To teraz pomyślcie jak ludzie będą zagubieni jak wejdzie FALA. (2)
Mega skomplikowany system za 158 mln
Jest to tak skoplikowane ze chcą uczyć ja z tego korzystać w ramach Szkoły Nowoczesnego pasazera . Absurd do kabaretu. Wystarczyło powiesić po jednym biletomacie w autobusie. Widać że ci ludzie którzy to zamawiali ( bo nie tworzyli) z innobaltiki nigdy nie jeździli autobusem. Ale za to mają cieple posadki i nic nie robią.- 34 7
-
2023-04-17 15:41
chyba mózg masz mega skomplikowany (1)
wchodzę do autobusu, przykładam kartę do czytnika, wychodzę z autobusu i znów przykładam kartę do czytnika, koniec komplikacji, nie muszę znać żadnych taryf, wszystko naliczyło się samo w taryfie najkorzystniejszej, nie wiem czy może istnieć prostszy system, ważne że ty wiesz że powieszenie biletomatów w autobusach byłoby prostsze, co z tego że wtedy musiałbym znać każdą taryfę żeby z wyprzedzeniem planować czy kupię czasowy / dobowy / jednoprzejazdowy, fala zrobi to za mnie no ale widać ty wolisz znać te taryfy i samemu za każdym razem głowić się pod biletomatem
- 3 7
-
2023-04-17 15:56
Wez sie za robote w tej spółce.
Nik w się przyglada,
- 5 1
-
2023-04-17 14:43
Nie ma takiego numeru bocznego, pewnie chodziło o numer prowadzącego. ;) (1)
- 11 0
-
2023-04-17 23:29
A citara c2 to niby jakie maja numery?
2682 i 2684 to wozy z dostawy 2k19
- 0 0
-
2023-04-17 14:48
Mhhh (1)
Z Harkowa ?
- 8 3
-
2023-04-17 20:37
No gdzie, pewnie spod granicy w hrubieszowie
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.