• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą szybszej jazdy na Trasie Sucharskiego

Maciej Naskręt
10 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kierowcy chcą podwyższenia prędkości przejazdu przez most wantowy. Kierowcy chcą podwyższenia prędkości przejazdu przez most wantowy.

Kierujący pojazdami narzekają na ograniczenie prędkości do 50 km/h na Trasie Sucharskiego - na moście wantowym. zobacz na mapie Gdańska Ich zdaniem zakaz jest zbyt restrykcyjny. Niektórym udaje się tam przejechać nawet 120 km/h. Sprawdzamy, czy znaki zakazu można zmienić.



Gdyby ten pas włączenia był krótszy, a przez to odległość między węzłami dłuższa, limit prędkości na moście można by było podnieść. Gdyby ten pas włączenia był krótszy, a przez to odległość między węzłami dłuższa, limit prędkości na moście można by było podnieść.
Kierowcy korzystający na co dzień z Trasy Sucharskiego chcą zmian w oznakowaniu wspomnianej drogi. O co chodzi?

- Teraz, gdy zamknięty jest ruch kołowy przez Most Siennicki i jeżdżę przez most wantowy, zauważyłem znak ograniczający prędkość do 50 km/h właśnie przed mostem wantowym, jadąc od strony Rudników. Zakaz obowiązuje do ul. Wosia Budzysza. Droga jest tam płaska jak stół, posiada dwie jezdnie - każda po dwa pasy ruchu. Niemal wszyscy kierowcy na krótkim odcinku rozwijają prędkość do 120 km/h. Czy nie można podwyższyć tego ograniczenia chociaż o 20 km/h? - zastanawia się pan Mirosław, który codziennie dojeżdża do pracy w porcie.

Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że na nitce w drugą stronę dopuszczalna prędkość wynosi 70 km/h. Mało tego, natomiast na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej, która umożliwia zjazd z ul. Elbląskiej w Trasę Sucharskiego do portu, maksymalna dopuszczalna prędkość to 60 km/h.

- Nie słyszałem o wypadkach na moście z powodu nadmiernej prędkości. To idealne miejsce do wstawiania mandatów tylko dlatego, że jest tam zbyt restrykcyjny zakaz. Policjanci już tu zaczynają się kręcić. Zanim na dobre zacznie się tu polowanie na kierowców po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, warto zmienić ograniczenie - dodaje czytelnik.

Czy drogowcy powinni podnieść dopuszczalną prędkość na moście wantowym?

O sprawę postanowiliśmy zapytać w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku, który odpowiada za znaki na drogach Gdańska.

- Ograniczenie w ruchu na tym odcinku wynika z długości tzw. odcinka przeplatania ruchu między Węzłem Elbląska a Węzłem Wosia Budzysza. Odcinek jest zbyt krótki. Wynika to bezpośrednio z przepisów Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Dodajmy, że odległość między skrzyżowaniami wynosi mniej niż 1 km. Gdyby odległość wynosiła więcej niż 1000 metrów, wtedy zgodnie z rozporządzeniem kierowcy mogliby pojechać o 10 km/h szybciej, czyli 60 km/h.

- Nie było możliwości innego zaprojektowania tego układu drogowego, gdyż ulice: Elbląska i Wosia Budzysza były ulicami już istniejącymi i należało się dowiązać do tego, gotowego już układu drogowego - dodaje rzecznik prasowy.

Przypomnijmy, że ZDiZ w Gdańsku w ostatnim czasie podwyższył dozwoloną prędkość m.in. na Trasie W-Z po prośbach naszych czytelników. Jeszcze rok temu kierowcy jeździli 80 km/h. Od grudnia 2013 r. Mogą tam jeździć 100 km/h.

Uważasz, że gdzieś należy ustawić lub usunąć znaki. A może trzeba zmienić dopuszczalne ograniczenie prędkości? Napisz do nas. Wasze pomysły przeanalizujemy z drogowcami.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • 70 mogłoby być spokojnie. Dlaczego niektórzy urzędnicy mają IQ mniejsze od delfina ? (6)

    Nie obrażając delfinów oczywiście.

    • 134 12

    • Oni mają takie IQ jak te ograniczenia

      • 2 1

    • logiczne? nie sądzę (2)

      Tak te 70/80 to już powinna być norma nawet myślę że przy 90by nie było tragedii na tym odcinku , ale nie po co... lepiej niech się męczą auta z ta 50 /h a jak ktoś lubi dynamiczna jazdę to niech płaci. . Gdzie tu logika. Pytam się gdzie...

      • 25 7

      • (1)

        zdefiniuj "dynamiczna jazda"....

        • 1 2

        • sam se zdefiniuj

          • 1 1

    • słabe porównanie ;] (1)

      Współczynnik EQ (współczynnik encefalizacji) obliczony dla przedstawicieli różnych gatunków przyniósł zaskakujące wyniki. Na czele znalazł się człowiek (EQ=7,0), potem delfiny (EQ=3,78). Dzięki temu potwierdzono że u części waleni rozwinięcie mózgu może pozwalać na prowadzenie podobnie złożonych procesów myślowych jak u ludzi.

      • 6 0

      • to teraz dopisz sobie gdzie w tym szeregu są ...urzędnicy

        1/2 normalnego człowieka

        • 7 3

  • (1)

    Ciekawe kiedy ktoś wymaluje pasy oddzielające pasy ruchu na tym moście. Cały ruch ze Stogów i Przeróbki tam skierowali ale nie widać czy jest jeden czy dwa pasy.
    A co do prędkości to TIRom ograniczenia nie przeszkadzają, lecą jak szaleni.

    • 5 0

    • TIRy to odrębny gatunek kierowców

      wydaje im się chyba, że mają więcej niż jedno życie, a z życiem i zdrowiem innych się nie liczą; w końcu czas ich przecież goni...

      • 3 0

  • 50 km / h czyli wolno rowerem

    wolno to znaczy powoli
    środeczkiem
    mam prawo
    a i tak nie ma DDR ani chodnika, zero alternatyw

    • 0 1

  • Do drogowych Debili

    Jak chcecie sie pozabijac to jedzcie na tor wyscigowy-tam jezdzijcie na maksa.Ale nie zabijajcie innych.Pamietajcie-predkosc zabija!!! I juz widze to minusowanie przez DEBILI drogowych i nie tylko drogowych.

    • 4 3

  • no jak podniosą do 70 km.h to wsyzyscy będą jeździć 90

    • 2 3

  • Poprawna polszczyzna

    Pan Naskręt to powinien się do szkoły podstawowej cofnąć, albo na kurs prawa jazdy zapisać lub poczytać czym jest ZNAK ZAKAZU a czym nakazu.. Trójmiasto.pl więcej takich redaktorów.

    • 2 1

  • Tam spokojnie można jechać 110-120 km/h

    O policję (oczywiście w oznakowanych pojazdach) nie ma się co martwić. Jedyne miejsce gdzie mogą stanąć to postój dla ITD. A zjeżdżając niejako z góry mostu doskonale widać to miejsce i można zwolnić.

    • 1 2

  • kierowcy znów płaczą, ze za wolno (6)

    swoją drogą, to dlaczego, do użytku na drogach publicznych, w ogóle są produkowane auta, które osiągają więcej, niż 140 kmph? przecież większość kierowców ma zerowe predyspozycje do prowadzenia samochodów, a ich "doświadczenie" opiera się nie na umiejętnościach, tylko rutynie i jeździe na pamięć.

    prędkość powinna być automatycznie elektronicznie regulowana, bo inaczej (w niektórych, zacofanych mentalnie krajach - jak Nasz) nie da się wyegzekwować ograniczeń.

    • 14 8

    • myślę że ze swoimi poglądami powinieneś się zapisać do jakiegoś dzisiejszego odpowiednika NSDAP... (1)

      • 2 5

      • Ty się zapisz do jakiegoś motoklubu,w końcu auto to "pasja" ,a nie środek lokomocji... lol

        • 4 1

    • To prawda,ale niestety lobbyt producentów samochodów nigdy z tego nie zrezygnuje! Za duże zyski! (3)

      Koncerny samochodowe trzepią kasę na produkcji ZBYT SZYBKICH aut i niestety nic tego nie zmieni! Dlatego budują auta np. z większymi silnikami,zamiast z bezpieczniejszą konstrukcją. To miliardowy biznes,a lud głupi i tak kupi...

      • 4 6

      • teraz taki madry (2)

        Jakbyś miał kasę na porsche albo ferrari to byś inaczej śpiewał. Juz by nie było ograniczeń. .

        • 2 4

        • Kupowanie samochodu za takie pieniądze to bezsens. Jakbym miał taką kasę,to bym

          kupił sobie raczej letnią hawirę w jakimś fajnym miejscu (w lesie lub w górach) i jeździł tam autem za cztery cyfry ;) Nieruchomość to inwestycja,auto to czarna dziura na forsę ;) Lubisz się dawać dymać koncernom samochodowym- to Twój problem ;)

          • 4 0

        • on nie ma forsy nawet na Fiata :D

          • 1 3

  • pani gada bzdury

    właśnie przewertowałem to rozporządzenie w te i z powrotem i nie ma tam żadnego obowiązku ograniczania prędkości w takich przypadkach jak pani mówi do 50 km/h. Par. 9 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia o którym mowa w artykule mówi: droga klasy GP ( trasa Sucharskiego ma taką kategorię czyli stolca ruchu przyspieszonego) powinna mieć skrzyżowania /węzły poza terenem zabudowy nie mniejszą niż 2.000 m i w terenie zabudowy nie mniejszą niż 1.000 m. Dopuszcza się wyjątkowo , jeżeli potrzeby funkcjonalno ruchowe tego wymagają lub układ sieci drogowej stosowanie wyjątkowo odstępów nie mniejszych niż 1.000 m poza terenem zabudowy i 600 m na terenie zabudowy. Zgodnie z par. 3 pkt. 2 rozporządzenia teren zabudowy - rozumie się przez to teren leżący w otoczeniu drogi którym dominują obszary o miejskich zasadach zagospodarowania, wymagające urządzeń infrastruktury technicznej, lub obszary przeznaczone pod takie zagospodarowanie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Przy czym teren zabudowy nie ma nic wspólnego z terenem zabudowanym wynikającym z przepisów ruchu drogowego i ograniczeniami tam stosowanymi. Zatem z uwagi na położenie węzla drogowego Elbląska i Wosia Budzysza na terenie zabudowy dopuszczono wyjątkowo odległość między nimi poniżej 1.000 m, co nie wymaga stosowania żadnych ograniczeń z mocy prawa. Zatem cały wywód pani z urzędu można o kant d. potłuc

    • 11 0

  • eee tam

    Mam nadzieje ze w przyszlym roku bedzie wiecej motocykli. Problem korkow rozwiazany, parkowania tez. Tylko do tych co 125 maja. Wezcie ze dwie godziny jazd w osrodku zeby zobaczyc co to jest motocykl i bedzie gitara.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane