• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: uchwalcie wreszcie te przepisy

Maciej Naskręt
19 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdyby kierowcy mogli, pewnie wprowadziliby wiele zmian w przepisach prawa. Gdyby kierowcy mogli, pewnie wprowadziliby wiele zmian w przepisach prawa.

Kierowcy jeżdżący po trójmiejskich drogach oczekują zmian w prawie. Wcale nie marzy im się obniżenie kar, na przykład za przekroczenie prędkości.



Na wprowadzenie, którego rozwiązania wyczekujesz najbardziej?

Portal Trojmiasto.pl zapytał kierowców, jakie przepisy powinny być najszybciej wprowadzone przez ministerialnych urzędników lub parlamentarzystów, by jazda samochodem i jego posiadanie były bardziej przyjemne.

1. Likwidacja atrap fotoradarów

- Już 1 stycznia miały zniknąć przy drogach atrapy fotoradarów. Niestety dalej stoją one przy drogach i straszą kierowców, a ci gwałtownie na ich widok hamują - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Niedźwiednika w Gdańsku.

Dlaczego atrapy nie zostały jeszcze zdemontowane? Nie ma przepisów wykonawczych, które ściśle określałyby zasady usuwania atrap. Istnieje jedynie projekt rozporządzenia, w którym znajduje się zapis mówiący, że atrapy mają być zdemontowane przez zarządców dróg najpóźniej do końca 2012 r. Zatem dwa lata później niż zakładano pierwotnie.

2. Wprowadzenie trzech tablic rejestracyjnych

Dla wielu kierowców sporym udogodnieniem okazałoby się też wydawanie trzech tablic rejestracyjnych. Dlaczego?

- Często podróżując samochodem montuję na jego tył bagażnik na rowery. Niestety wtedy zawsze jestem zmuszony do przekładania tablicy rejestracyjnej właśnie na bagażnik. Po za tym wielu kierowców gubi tablice rejestracyjne. Możliwość zakupu dodatkowej tablicy ułatwiłaby życie wielu osobom - mówi pan Tomasz Jaśkiewicz, mieszkaniec gdyńskiej Chylonii.

Przepis taki obowiązuje od kilku lat m.in. w Holandii. Ministerstwo Infrastruktury na razie tylko obiecuje zmiany w tym zakresie.

3. Wydawanie jednego dowodu rejestracyjnego pojazdu

Wielu kierowców dziwi też kwestia wydawania dwóch dowodów rejestracyjnych, gdy zgłaszamy zmianę właściciela samochodu w wydziale komunikacji w urzędzie.

- Najpierw dostajemy tzw. dowód rejestracyjny miękki, a ok. miesiąc później tzw. dowód rejestracyjny twardy. Nie wiem dlaczego dwa razy udajemy się do urzędu. Tę sprawę można załatwić przy jednej wizycie - mówi pan Łukasz, który niedawno nabył samochód.

4. Uregulowanie zasad jazdy po rondach

Kierowcy liczą też, że niebawem odnajdą w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym, na przykład rozdział, w którym będą zawarte informacje o tym jak jeździć po rondach.

- Uczestnicy ruchu mają problemy z przejechaniem już przez jednopasmowe rondo. Nie wiedzą choćby jak i kiedy włączać kierunkowskazy. Gdy już wjadą na rondo, na przykład wokół Targu Drzewnego w Gdańsku, od razu tracą orientację. Na drodze panuje wtedy kompletny bałagan. Ilu jest kierowców, tyle mamy sposobów pokonywania tego skrzyżowania - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Gdańska.

Wśród oczekiwań trójmiejskich kierowców wobec ustawodawcy były także: wprowadzanie odpowiedzialności karnej za dziury na drodze, zwolnienie z obowiązku włączania świateł do jazdy dziennej lub związanie ubezpieczenia OC z kierowcą, a nie z samochodem jak jest teraz.

Strefy ruchu w bezruchu.

Strefa ruchu, która miała uporządkować sytuację przed domami i blokami na naszych osiedlach i umożliwić karanie kierowców na drogach wewnętrznych, wciąż nie obowiązuje. Dlaczego? Nadal nie ma przepisów wykonawczych m.in. określających kształt znaku "strefa ruch". Istnieją jedynie projekty.

Inżynierowie ruchu drogowego i prawnicy podkreślają, że wiele norm dotyczących strefy ruchu stoi w sprzeczności ze starszymi przepisami zawartymi w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym. Nie wiadomo choćby, kto miałby opiniować ustawianie znaków przy drodze wewnętrznej znajdującej się w strefie ruchu.

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    A świstak siedzi i zawija w te bibulki... Kaktus mi wzrośnie jak cos zmienia. Wszyscy tam wyżej maja to w d....

    • 134 8

    • Mr Naskręt myślał że nikt się nie zetnie....

      ......że zerżnął artykuł z innego portalu tyle że zmienił "kierowców" na "trójmiejskich kierowców" pozdrawiam

      • 5 1

    • Trzeba było... (1)

      pomyśleć przed wrzuceniem karty do urny, a nie teraz narzekać.

      • 3 3

      • Ten temat jest dobry ale

        sporo artykulow o banalach ktore raczej odwracaja uwage od zycia w Trojmiescie lub bardzo negatywna.

        • 1 0

    • Dziury na drogach,inteligentna sygnalizacja,płatne parkowanie,naprawa jezdni niech trwa

      aż zrobią,a nie że robią 8 godzin i idą sobie do domu.I naprawiają tydzień.I korki są na 5 km.Tak jest bynakmniej w ameryce.I niech ktoś zacznie myśleć gdy ustawia sygnalizację bezmyślnie jak np przy wjeździe na czyżewskiego z niepodległości,zamiast zrobić tam warunkowy skręt to zrobili światła,ale przecież tam na pasach i tak są światła więc ludzie mogą sobie przechodzić.Najpierw trzeba się zatrzymać przed światłem ,a potem przed przejściem.Albo to albo tamto.Syganlizowanie przez kierowców skrętów i wiele innych spraw,można cały dzien pisać i tak nic z tego nie będzie.....

      • 3 0

    • A kiedy ktoś zmądrzeje w wprowadzi przepis mówiący, że WSZYSTKIE światła drogowe powinny być wyłączane na noc.

      Szlak mnie trafia jak jadę o 1 w nocy i muszę się co 300 m zatrzymywać na pustych skrzyżowaniach. Od godziny 23 do 5 rano wszystkie (bez wyjątku) światła powinny być wyłączone. jak już nie daj Boże 2 samochody się w nocy spotkają to chyba sobie poradzą bez świateł:)

      • 0 0

  • jazda na rondzie to masakra!!! (32)

    Jak widze kierowce skrecajacego na rondzie w lewo, to mnie szlag trafia!!!!!!!!!!! A swoja droga zamiast atrapowych fotoradarow postawiliby normalny patrol i po klopocie.

    • 120 12

    • i co - myślisz że pojedzie pod prąd (3)

      nie skichaj się

      • 18 20

      • (2)

        tez takich widziałem.

        • 14 0

        • Powinni wprowadzić to jako obowiązkowe ćwiczenie do prawka :D (1)

          Jak by kilka razy przejechał po rondzie to by wiedział :P Zresztą przepisy określają jasno ruch po rondzie, tylko ciemnoty jeżdżą słabo :P

          • 22 1

          • ?

            ale czy na pewno bo to się bierze właśnie od egzaminatorów którzy oblewali za brak kierunkowskazu

            • 0 0

    • Taaa najlepsi są tacy co sygnalizują lewym kierunkowskazem jazdę po rondzie ale zjeżdżając z niego to prawego kierunkowskazu już nie łaska włączyć...

      • 61 1

    • (4)

      a co, niw olno na rondzie w lewo skręcac ?

      • 11 18

      • (3)

        chcesz zaparkować na wysepce?

        • 22 6

        • (2)

          W Gdyni pod Tesco na Karwinach notorycznie na rondzie parkują samochody i nikomu to nie przeszkadaza:) Paranoja!!!

          • 7 1

          • ej (1)

            a w którym miejscu jest tam rondo???

            • 0 3

            • RE: ej a w którym miejscu jest tam rondo???

              I człowiek się dziwi, że na rondzie parkują, jak niektórzy go nie widzą:)

              Jest jeden wjazd, więc nie trudno go zauważyć, następnie wystarczy obserwować znaki drogowe i wszystko jasne:)

              • 0 2

    • ale rondo na targu drzewnym to paranoja (5)

      tam się zawsze jedzie na kamikadze

      • 26 6

      • zmora na egzaminie od prawa jazdy (1)

        bo nie da się go prawidłowo przejechać (chyba że by było puste).

        Więc krzyk w głębi siebie (Uraaaa) i przebijanie się przez przez ten bajzel, na sprzęgle :)

        • 8 6

        • bez przesady

          nie rozumiem jakie macie problemy z tym rondem :o

          • 6 2

      • Tylko, że to chyba nie jest rondo!!! (1)

        Tam nie ma, zdaje się, znaku informującego o ruchu okrężnym?

        • 0 2

        • jest znak i jest rondo !

          • 0 1

      • Kurde...

        ...nie wiedziałem że to rondo w ogóle jest, ale po za tym to racja - masakra !

        • 0 0

    • dziś w sopocie

      furgon policyjny zjezdza z ronda bez sygnalizacji. standard ;]

      • 16 0

    • (1)

      najlepiej jak "L" wiezdza na rondo i włacza kierunek w lewo.

      • 2 14

      • dokładnie wiżdzasz na rondo to nie właczasz kierunku chyba ze zjeżdżasz nastepnym zjazdem. A nie przed wjazdem właczasz lewo jak skrecasz w prawo

        • 4 4

    • w anglii na gorszych rondach jezdza (1)

      http://img.trojmiasto.pl/zdj/c/9/15/555x0/153711-Rondo-w-Swindon-w-Anglii-niewielu-kierowcow-za-pierwszym-razem-sobie-na-nim.jpg

      i sobie radza ; )

      • 9 0

      • to jest jedyne rondo na swiecie

        Swindon to ogromne rondo i aby przyspieszyc zjazd z niego dodatkowo wewnatrz sa male rondka o przeciwnym kierunku ruchu, czyli normalnie wjezdzasz na nie w lewo (ruch lewostronny) i zeby nie objezdzac calego ronda, poniewaz twoj zjazd jest zaraz, wskakujesz na male rondko o ruchu przeciwnym i wyjezdzasz na te droge, na ktora planowales bez objazdu calego ogromnego ronda. Bardzo sprytne. Mialem przyjemnosc tam jechac, choc nie powiem, ze bez emocji. Ale poszlo gladko, mimo, iz kierownice mialem po lewej stronie.

        • 7 1

    • Rondo (1)

      Najczęściej spotykane jest rondo oznakowane przed wjazdem znakiem C-12 ("ruch okrężny") oraz dodatkowo znakiem A-7 ("ustąp pierwszeństwa"). Oznacza to, że będący na rondzie mają pierwszeństwo, wobec tych, którzy zamierzają wjechać na to skrzyżowanie. Jednocześnie takie zestawienie znaków (C-12 + A-7) oznacza, że kierujący chcąc zmienić na rondzie pas ruchu, zobowiązany jest ustąpić pierwszeństwa tym, którzy poruszają się po pasie, na który zamierza wjechać. Także drodzy państwo wjeżdżający na Targ Drzewny od storny Huciska prawym pasem, trąbcie na mnie do woli gdy jadę sobie lewym a wy mi się wpychacie pod koła.... ja jadę SWOIM pasem.

      • 11 0

      • Lepiej to sprawdź, bo chyba nie bez powodu trąbią

        Izauro, zwróć proszę uwagę na oznakowanie poziome na wjeździe na Targ Drzewny od strony Huciska. Jadąc w tym miejscu prawym pasem - wg oznakowania wjeżdżasz na środkowy pas ronda, z lewego pasa na skrajny lewy ronda, więc jeśli z lewego pasa wjedziesz na środkowy, to wjedziesz na mój pas.

        • 0 0

    • Ile dałeś za prawko wiocho w 30 letnim BMW. (3)

      Jeśli na rondzie jest kilka zjazdów to sygnalizacja kierunkowskazem w lewo oznacza, że jeszcze nie zjeżdżasz w prawo na najbliższym zjeździe i dopiero pokazujesz w prawo tam gdzie będziesz opuszczał rondo. tak jeździ cała Europa wieśniaku.

      • 9 25

      • burak

        nie wazny wiek auta tylko jego stan.

        • 4 2

      • cała Europa tak jeździ, ale w Polsce tego nie rozumieją...

        niektóre zasady zrozumieją tylko Ci, którzy byli za granicą i wiedzą, że takie zachowania ułatwiają płynna jazdę...

        • 4 5

      • Fajnie

        Ale u nas mamy inne przepisy. I do nich mamy sie stosowac. eLaczanie lewego kierunkowskazu to wymysl tych, ktorzy to widzieli w kilku krajach zachodnich. Nasze prawo NIC o tym nie mowi.

        • 0 1

    • Ile dałeś za prawko

      Naucz się jeździć na rondzie bo widzę że dalej jak ze Stogów to nie wyjechałeś jeszcze.

      • 4 4

    • (1)

      slyszalam taka teorie ze jak ktos wjezdza na rondo i zjezdza ostatnim zjazdem(na zwyklym skrzyzowaniu jechalby w lewo) to wlacza lewy kierunek

      • 3 9

      • no to Cię nieźle okłamali....

        • 5 1

    • rondo jest jak ulica jedno kierunkowa

      wiec jesli ktos wiezdza na rondo ma logiczne jest ze jedzie najpierw w prawo,nie wlaczasz kierunkowskazu w lewo jadac najpierw w prawo, wlaczasz go przy zjezdzie z ronda!dwa, kazdy pojazd na rondzie ma pierszenstwo!!!ludzie jak was ucza jezdzic?!?

      • 5 2

    • przeczytaj sobie przepisy wjezdzajac na rondo i wlaczajac lewy kierunkowskaz sygnalizujesz ze zawracasz na rondzie tzn wjezdzaz w ostatni zjazd i jest to w przepisach ale nie jest jeszcze wymagane na egzaminie tzn jak zrobisz to dobrze jak nie zrobisz to tez dobrze. i wlasnie problemy sa przez takich ludzi jak ty

      • 1 1

  • hmm (8)

    wszystkie by sie przydaly

    • 21 7

    • Mam wątpliwość natury formalnej.... (7)

      Mianowicie, pozycja w ankiecie (...)związanie ubezpieczenia OC z kierowcą, a nie samochodem(...) jest wg mnie dyskusyjna, jak miałoby to wyglądać w praktyce. Obecne przepisy prawa pozwalają pożyczyć samochód kierowcy z rodziny lub znajomemu, nadal obowiązuje ubezpieczenie OC. Jak będzie po wprowadzeniu zmian wg proponowanych zapisów, czy to oznacza, iż każdy kierowca będzie musiał wykupić własne ubezpieczenie OC. Jeżeli moje przypuszczenia są uzasadnione, to wówczas zadowolone będą wyłącznie firmy ubezpieczeniowe - natomiast kierowcy poniosą (zresztą nie małe) koszty z dodatkowym ubezpieczeniem.

      • 6 0

      • (6)

        dokładnie i jak wtedy bada znizki naliczane. To z OC to bzdura.

        • 4 0

        • Dziękuję, ale nie wszyscy rozumieją, co czytają...

          Ponieważ już 100 osób (21% z 478 głosów) jest bezkrytycznie za dodatkowym obciążeniem kierowców. Może łatwiej będzie na przykładzie zrozumieć problem większej ilości kierowców niż samochodów w rodzinie. Załóżmy, że w hipotetycznej rodzinie jest trzech kierowców (oboje rodziców oraz pełnoletnie studiujące dziecko) oraz jeden wspólny samochód. Sytuacja wówczas dzisiaj wygląda następująco - płacimy jedno ubezpieczenie bez żadnych zniżek w kwocie powiedzmy około 1200,00 PLN i wszyscy mogą prowadzić samochód, ponieważ OC jest na samochód. W przypadku proponowanych zmienionych zasad ubezpieczenia OC - związanego z kierowcą - płaciłby każdy kierowca osobno, czyli rodzina wydałaby na obowiązkowe ubezpieczenie 3 600,00 PLN – a zatem więcej o 2 400,00 PLN. Kto na tym zarobi, o kto straci?
          Można byłoby jeszcze poruszyć kwestie zniżek, a dokładnie, jak je naliczać i stosować. Uczestnikiem ruchu jest pojazd z kierowcą, kierowca bez samochodu nie jest uczestnikiem ruchu drogowego, od którego wymaga się obowiązkowego ubezpieczenia (pieszy), dlatego wydaje się zasadne ubezpieczenie OC przypisane do samochodu a nie do kierowcy – takie jest moje zdanie.

          • 5 0

        • (4)

          tak jest w angli i w stanach i zyja, ale mi tez bardziejodpowiada przypisane do auta, bo jezdze albo ja albo maz, a mamy jedno OC

          • 1 0

          • Nie znam form płacenia OC w innych krajach... (1)

            Nie mam zamiaru formułować banalnych stwierdzeń, np. wysokość składki do ich zarobków, mentalność oraz system prawny do egzekwowania odszkodowań.

            Mam jednak pytanie, jak jest uregulowane płacenie skłądki OC przez kierowców którzy nie posiadają samochodu? Czy po zdaniu egzaminu na Prawo Jazdy od razu obowiązkowo musi kierowca uiszczać składkę OC, nawet jeżeli nie posiada samochodu lub nawet nie ma możliwości pożyczyć go od rodziny lub znajomych? Czy kierowca po uzyskaniu uprawnień do kierowania pojazdami a zakupem auto (często po kilku latach od zdania egzaminu) również płaci składki na OC? Takich pytań może być więcej, odpowiedzi mogą pozwolić lepiej zrozumieć poruszane zagadnienie. Merytoryczne odpowiedzi zapewne wniosą nową wartość w ewentualnej dyspucie publicznej nt. ubezpieczenia OC.

            • 1 0

            • Opłacasz OC jak masz zamiar jeździć samochodem

              jak zrobiłeś prawko ale nie jeździsz samochodem to nie musisz płacić, nie ma obowiązku.

              • 1 0

          • (1)

            jak bede zarabiuał tyle co w angli czy usa to mozemy pogadac.

            • 3 1

            • nie zwieksza to kwoty ubezpieczenia

              W Irlandii mając jeden samochód w rodzinie, mąż dopisuje żonę do swojego ubezpieczenia i w tym przypadku ubezpieczenie nawet spada, bo wg statystyk kobiety powodują mniej szkód, prawdopodobnie wzrośnie jak dopiszesz dziecko, ale tego niewiem. I tutaj nie możesz sobie jeździć każdym dowolnym samochodem poza swoim jeśli nie masz poszerzonego ubezpieczenia o możliwośc prowadzenia innych samochodów.

              • 0 0

  • (4)

    strzelac w łeb baranom co jezdza bez kierunków

    • 131 13

    • strzelac w łeb (2)

      Strzel w swój a resztę zostaw w spokoju BARANIE

      • 4 16

      • chetnie strzeliłbym w twój cwaniaku. Przez takich buraków robia sie nie potrzebne korki na rondach czy skrzyżowaniach. Ale chyba jestes zbyt leniwy lub nie wiesz ze masz kierunki. Kupił burak auto a szkoda n azarówki chyba

        • 9 1

      • to właśnie ty jesteś maxymalnym BARANEM

        do szału mnie doprowadzają pseudo gwiazdorzy, którzy łachę robią jak migacz włączą! Dla mnie to albo okrojona wersja niektórych aut - g*wniane takie - bez migaczy sprzedane albo faktycznie łajzy nie rozróżniają stron prawa-lewa- i to już jest problem! Beznadzieja. Powinny być za to ogromne kary... jedzie taki piźdz...lec i udaje, że jest sam na drodze a wszyscy normalni mają sie domyślać co debil ma zamiar zrobić na drodze.

        • 8 0

    • popieram

      ostatnio ktoś próbował mnie przejechać na parkingu, myślałam że chce z niego wyjechać (skręcić w lewo, oczywiście bez kierunku) ewentualnie zaparkować na wprost; a osobnik skręcił sobie w prawo, dokładnie tam gdzie szłam... gdybym widziała kierunkowskaz, wcześniej bym wiedziała w którą stronę "uciekać"... dodam że na parkingu nie było chodnika dla pieszych, było wcześnie rano i poza jednym szaleńcem i kilkoma pieszymi - ruch niewielki.

      • 20 0

  • prawo

    jedną z największych bolączek naszego kraju jest niejasne prawo, i to nie tylko to drogowe, wszystkie przepisy to mnóstwo dziur i luk, i interpretacji (patrz skarbówka),

    • 52 3

  • Zlikwidujcie dziury! Kierowca po wjeździe w każdą dziure wyklina tylko, myśli już o kosztach napraw auta, stresuje się, skupia (5)

    się na dziurach, jest rozdrażniony. Nic tak nie podniesie samopoczucia kierowców jak dobra droga.

    • 163 4

    • Dodaj do tego (2)

      że są tacy co ja co się denerwują gdy wjadą

      i próbują omijać

      w konsekwencji jeżdżąc slalomem i skupiając większą część uwagi na dziurach niż drogach czy poboczach gdzie występują piesi (pasy itp).

      Dziury i koleiny to nie potencjalne zagrożenie i strata.
      To są WYMIERNE zagrożenia i straty.

      • 14 0

      • Dokładnie! Takie dziury to niebywałe zagrożenie! Spotęgowane na naszych drogach. Według mnie nie łatanie dziur to przestępstwo (1)

        przeciwko zdrowiu i życiu ludzi! Tak samo jak niesprawny samochód, kierowcy zabiera się dowód rejestracyjny tak zarządcą dr

        • 10 1

        • ...ogą powinno się odbierać koncesje!

          • 4 0

    • Mandaty dla zarządców za dziury w jezdni...

      Skoro kierowca może dostać mandat za niesprawne światła (a nawet można mu zabrać dowód rejestracyjny) to (wg. mnie) oczywiste jest, że policja czy straż miejska ;) mogłaby wystawiać mandaty za niesprawne i niebezpieczne drogi.
      1) Policja i straż miejska miała by pracę, miasto dochody od miasta ;)
      2) z mandatów płaconych przez miasto, miasto mogło by finansować naprawę dróg (albo się postarać aby tych mandatów nie płacić)
      3) było by mniej dziur w drogach
      4) Spadły by dochody budżetu państwa, gmin czy miast ale za to kierowcy mieli by mniejsze wydatki u wulkanizatorów czy naprawiając zawieszenia.

      Niestety prawda jest brutalna:
      Państwo i miejskie budżety żyją z korków, braku dróg i miejsc parkingowych, bo:
      1) Udrożnienie dróg to dużo mniejsze zużycie paliwa w którego cenie większa część to podatki i akcyzy. Mniejsze zużycie paliwa, mniejsze wpływy do budżetu.
      2) Po co wydawać miejskie pieniądze na budowę parkingów, jak można dwóch jełopów wysłać z bloczkiem mandatowym aby popisali się umiejętnością pisania. Tu miasto traci podwójnie: wydaje kasę na parkingi i pozbywa się wpływów z mandatów za nieprzepisowe parkowanie, a parkować gdzieś trzeba, więc nie dziwcie sie, że miastu nie opłaca się budować parkingów.
      3) Korki to też doskonały sposób na dorobienie na stawianiu reklam w miejscu ich powstawania, bo jak kierowcy "śmigają" przez miasto to reklamom się nie przyglądają, więc firmy reklamowe nie są zainteresowane płaceniem podatków od miejsc w których korków nie ma.
      4) Więcej dziur to mniejsze bezrobocie, bo ktoś zawieszenie i koła musi naprawiać i płacić 23% VAT od całości kosztów.

      Na szczęście są kolesie i zaprzyjaźnione firmy którym od czasu do czasu zleca się "naprawienie" jakiejś dziury za "przetargowe" pieniądze. Dziura jest naprawiana byle jak, bo chłopaki z czegoś żyć muszą a jakby naprawili pożądnie to ukręcali by sobie szubienicę na własną szyję :)

      • 4 0

    • musisz wyjechac do USA! tu sa drogi jak stoly zadnych dziur!

      ja jak chce sie zrelaksowac to jade na garden state parkway i jade po 16 pasmowej drodze i sie smieje i slucham muzy ! i tak moge jechac az na floryde! bez konca! to jest super kraj!

      • 0 0

  • 3 tablice? ladnie ktos ma narabane, po co mi trzecia tablica i gdzie ja ja mialbym przyczepic !! (9)

    • 32 115

    • Tablica

      Chociażby odpowiednim miejscem jest bagażnik rowerowy montowany na hak.

      • 15 3

    • (1)

      to się nazywa czytanie ze zrozumieniem tekstu...

      • 33 3

      • po co czytać, chodzi o ciśnienie w komentarzach:)

        • 3 0

    • 3 tablica na czoło (3)

      Zgoda pod warunkiem że ta tablica nie byłaby obowiązkowa. Niektórzy będą jej potrzebować a niektórzy nie. Czemu każdy ma płacić za dodatkową tablicę przy ich wymianie skoro tylko część ich tak na prawdę potrzebuje.

      • 24 3

      • Raptem 1 na 1000 !!!!

        • 5 2

      • (1)

        W tekście jest napisane ze przydała by sie mozliwośc dokupienia jeśli ktoś chce

        • 19 0

        • ...ale znaczna część kretynów czyta najpierw komentarze

          a treść potem, jeżeli w ogóle. Ale co tam! Pohulać i trollować na forum zawsze można. Brak słów. A może to ten wtórny analfabetyzm (jak ukułem swój termin "cyfrowy debilizm") - ktoś czyta i nic nie rozumie? Nawet proste teksty są tylko przyswajane percepcyjnie, ale "CPU" delikwenta nie wyrabia?

          • 3 0

    • na przykład

      była by w domu jakbyś ja zgubił lub jakiś złomiarz Ci podpie****** ;)

      • 8 0

    • na czoło...

      • 1 0

  • Rondo wokół Targu Drzewnego??!! (11)

    NIC prostszego!! Zwyczajnie kierunki jazdy na tym rondzie są wyznaczone, czyli z danego pasa ruchu możemy jechać w ściśle określonym kierunku, już prościej nie można. Wystarczy patrzeć na znaki. A kwestią najważniejszą na rondach jest w ogóle używanie kierunków przy zjeżdżaniu z ronda, bo wielu cwaniaczków tego nie robi, co zdecydowanie zmniejsza przepustowość.

    • 126 1

    • tylko że tam nie wiadomo który pas gdzie prowadzi (2)

      bo nie jest to odpowiednio oznakowane i wtedy ludzie zmieniają gwałtownie pasy bo się okazuje że jadę nie tam gdzie trzeba.

      • 3 14

      • Widać, że masz problemy z patrzeniem (1)

        i czytaniem. Jest tam znak który określa którym pasem gdzie zjedziemy...

        • 10 2

        • coś ci się pomerdało

          widzisz znaki których nie ma

          • 2 4

    • łbie (2)

      ty patrz tez na ludzi kture przechodza przez te rondo a nie tylko na znaki te rondo to klatka zmienic i tyle nie raz podejżewam złamałeś tam przepis nie jeden kubica sie znalazł

      • 1 2

      • rondo

        masło maślane

        • 0 1

      • naucz się pisać

        • 1 0

    • Tylko, że niezliczona liczba kierowców (2)

      Jadąc od Huciska prawym pasem wcina się raptownie na lewy(prawy jest od razu zjadem na Targ Węglowy). Jeszcze trąbią jak się im miejsca nie ustąpi. Szczyt bezczelności.

      • 5 5

      • no właśnie nie jest:) prawy to środkowy, a lewy to lewy:) nawet wyrysowali to ładnie liniami jakieś pół roku temu, przyjrzyj się jezdni, jest coś takiego jak znaki poziome... więc to raczej Ty się na prawy (środkowy) wcinasz. zjazd na targ węglowy jest dodatkowym pasem na rondzie, na który trzeba zgodnie z przepisami zjechać z pasa środkowego:D parę lat temu był tam chyba nawet początkowy kawałek pasa oznaczony jako strefa wyłączona z ruchu, ale teraz chyba to usunęli..

        • 5 1

      • Następny agent

        Już o tym pisałem parę komentarzy wyżej. Przyjrzyj się znakom!

        • 0 0

    • tak (1)

      i trzeba wiąć pod uwage że większąść z nas nie potrfi wogóle jeżdzić po rondzie,dlatego musiały zostać tam namalowane dodatkowe pasy i znaki.Wolałbym aby te pieniądze p[oszły np. na łatanie dziur!!!!!

      • 0 1

      • zrób najpierw prawko i kup se samochód

        to pogadamy

        • 0 0

  • Ja tam widziałbym takie zmiany: (11)

    1. Wprowadzenie skrzyżowań z czterema stopami z każdej strony
    2. Zwiększenie prędkości z zabudowanym do 80km/h (na drogach krajowych) a w terenach osiedlowych do 50 oraz w terenie niezabudowanym do 110. Na głównych drogach krajowych zakaz wprowadzania ograniczeń poniżej 70
    3. Wycofanie przepisu że zakaz zatrzymywania się dotyczy chodnika nawet jak nie ma tabliczki.
    4. Usankcjonowanie jazdy na zakładkę: za znakiem o zakazie wyprzedzania (który jest wystarczającym znakiem) nie można minąć samochodu przed tobą ani z prawej ani z lewej. Przepis powinien stanowić że taki znak może stać maksymalnie 200m przed zwężeniem - a nie tak jak np. jest teraz stawiają go już kilometr przed i połowa go respektuje a druga połowa go ignoruje i się denerwuje że ta pierwsza połowa go respektuje.

    • 29 65

    • (5)

      rąbnij się w łeb!!!"zakładki" się zachciewa........pytanko: kiedy na tą zakładkę wjedziesz??? na 100% przed samym zwężeniem; czyli jest to zakładka, czy zwyczajne wpierdalanie się czyli jazda na "żebraka", może ktoś się się zlituje i wpuści..

      • 8 13

      • (2)

        bo o to wlasnie chodzi - wjazd jest przed zwezeniem. Najpierw wjezdza prawy, potem lewy, prawy, lewy, ... Ale jezeli 10 tlukow pancernych jedzie prawym to faktycznie moga sie czuc oszukani, gdy jeden oswiecony smignie lewym

        • 9 1

        • (1)

          A co jeśli wszyscy jadą lewym pasem i zmieniają pas przed zwężeniem???rąbnij się ostro w łeb; tzw jazda na suwak nie na tym polega.koguta na dachu z sygnałem dźwiękowym raczej nie masz; więc czemu masz być uprzywilejowany??

          • 1 4

          • ciezko u Ciebie z rozumieniem.

            naprawde zabawne ze jeszcze ise buntujesz skoro nie wiesz o czym mowisz.
            wlasnie bez sensu jest stanie dwa kilometry na jednym pasie kiedy drugi jest pusty i wsciekanie sie na tych ktorzy jak normalni ludzie jada tak daleko jak sie da. stanie na jednym pasie w miesce powoduje po pierwsze zatkanie ze dwoch skrzyzowan z tylu, a do tego uprzykrza zycie tym ktorzy nie wiedza dlaczego jest zwezenie. bo np ktos jest przyjezdny i piewrszy raz widzi korek w tym miejscu - i co? musi zalozyc ze to taki korek w ktorym TZEBA stac czy moze jednak jego on nie dotyczy. i co ma wtedy zrobic, przestac caly korek i na koncu dowiedziec sie ze jednak jedzie w druga strone...
            a jazda na suwak wlasnie polega na tym zeby wykorzystac wszystkie dostepne pasy. czyli to czego sie tak czepiasz ze sa dwa pasy jeden zamkniety a drugi stoi juz kilometr przed koncem, przeciez gdyby kazdy dojezdzajacy jechal tym pasem na tkorym jest troche miejsca to staly by dwa rowne ogonki po 500 metrow zamiast jednego kilometrowego. i kazdy wjezdza przed samym zwezeniem co drugi pojazd i w efekcie kolejnosc opuszczania bedzie identyczna jak wjezdzania. i nie wsciekaj sie ze ktos jedzie do konca bo to przez takich maruderow jak Ty sa takie sytuacje, bo gdybyscie nie stali jak barany kiedy drgi pas jest pusty to by sie nie dalo objechac calego korka az do zwezenia bo byloby zajete na calym pasie.
            a tak najlepiej stac , umartwiac sie i narzekac ze ci wszyscy zli ludzie sie wpychaja zamiast stanac jak ostatnia ofiara na tym jednym pasie...

            istne polskie meczennictwo...

            • 5 1

      • Wjedziesz w dowolnym miejscu za zakazem wyprzedzania

        Po to jest ten zakaz żeby właśnie spokojnie sobie wjechać i żeby cwaniaki nie wciskały się na chama albo żeby zawistni na prawym uniemożliwiali ci wjazd.

        • 0 1

      • na tym idioto polega zakładka

        • 1 0

    • A sio z tą Ameryką... (3)

      4 znaki stop na skrzyżowanie to najwieksza głupota jaka moze być.
      Od tego są skrzyżowania równorzędne i ronda.

      • 6 0

      • Nie tylko ameryka ale skandynawia też to ma (2)

        Takie rozwiązanie możnaby spokojnie zastosować np. na zjazdach z obwodnicy (typu Szadółki, Kowale) lub na osiedlowych skrzyżowaniach. Wbrew pozorom jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż główna i czekanie na łaskawość jadących główną aż ktoś cię wpuści.

        • 0 3

        • (1)

          A jeszcze lepsze na osiedlach są skrzyżowania równorzędne.
          - pierwszeństwo jest jasne
          - układ jest samo-regulujący się podobnie jak 4 stopy
          - też wymusza ostrożna jazdę
          ale:
          - nie musisz zatrzymywać samochodu na pustej drodze i potem ruszać (oszczędność paliwa)
          - nie ma znaków (i tak jest ich w Polsce 2x za dużo)

          • 5 0

          • tak masz racje, tylko ze u nas jak nie ma znaku to kazdy mysli ze ma pierwszenstwo..
            a jak juz jedna droga jest troche szersza to wogle nie ma mowy o rozgladaniu sie przed byle skrzyzowaniem...

            • 0 0

    • 80

      Teraz jadą 80km/godz. w zabudowanym,jak będzie to dozwolone ,to pojadą 110

      • 6 5

  • Koniecznie trzeba wprowadzić nakaz trąbienia na słabo jeżdżących. (9)

    1 Jeżeli słabo jeżdżą bo są początkujący, od trąbienia podnoszą się ich umiejętności.
    2. Jeżeli przyczyną jest nienajlepszy samochód - od trąbienia wzrasta jego moc i opony z letnich zmieniają się na zimowe.

    • 114 41

    • zakazałbym tez wydawania prawa jazdy kobietom (3)

      baby na drogach to skandal

      • 22 31

      • wprost przeciwnie (1)

        Chyba się pomyliłeś. Kobiety są lepszymi kierowcami, ostrożniejsze sa przecież.

        • 7 28

        • Ostrożniejszy nie znaczy lepszy.

          Baba na lewym pasie jadąca 30 jest ostrożna...

          • 6 1

      • !

        Słuchaj baranie, jestem kobietą ale jeżdżę lepiej niż nie jeden facet. Nie uogólniaj lepiej..

        • 6 11

    • (3)

      Kobieta robiąca sobie makijaż, stojąc na czerwonym świetle... No cóż... nie mogę się powstrzymać, żeby na nią zatrąbić gdy zapala się zielone a ona dopiero maluje rzęsy... ;)

      • 36 3

      • Ja również trąbię (2)

        ale tylko na facetów sikających przy drodze ;)

        • 10 11

        • lubisz to?

          • 12 1

        • trąbię to inaczej

          zabawa trąbą ;)

          • 1 0

    • Debil, albo golas - jedno z dwóch - który jeździ na letnim ogumieniu w zimie

      powinien dostawać 1.000-1.500 zł mandatu - za tyle można kupić komplet dobrych opon do przeciętnego auta. A co do klaksonu, to lepiej tak dawać do myślenia niż pozwalać na doskonalenie jazdy w godzinach szczytu, nie zważając na otoczenie i innych uczestników ruchu.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane