• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska. Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska.

Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.



Czy trójmiejskie drogi przesycone są sygnalizacjami?

Kierowcy twierdzą, że światła na skrzyżowaniu Południowej Obwodnicy Gdańska i Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku potęgują rano korki do centrum. Po południu natomiast wywołują zator w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?

- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.

Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.

- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • Zlikwidować wszystkie dojazdy do centrum Gdańska i po kłopocie!

    • 6 1

  • Zlikwidować skrzyżowanie i po kłopocie

    Przecież wyraźnie w podtekście przedstawiciela gdaki można to wyczytać

    • 0 0

  • najgorzej jest w Oliwie

    od kiedy zrobiono kaskadę świateł - od ZOO do Polanki, rano stoi się 15 minut

    • 4 7

  • Łódzka Havla

    Proponuje wyłączyć też światła na skrzyżowaniu ul.Łódzkiej i Havla.Ruch tam jest znikomy a sygnalizacja tylko go blokuje.

    • 4 6

  • popieram, (1)

    ta sygnalizacja jest korkotwórcza.

    • 44 8

    • I pewnie też rakotwórcza i powoduje koklusz

      • 4 11

  • Tylko lampki potrafa wieszac

    a moze w koncu by ktos normalnie cos zaprojektowal i wybudowal tak dla ludzi zeby latwiej nam wszystkim bylo a nie tylko jakies kretynskie rozwiazania i rozkladanie rak tylko trzeba by bylo zatrudnic fachowca a nie pociota z ladna buzka

    • 10 4

  • ZBUDOWAĆ BEZKOLIZYJNY WJAZD NA OBWODNICĘ GAMONIE!!!

    • 73 5

  • i oczywiscie nie mozna bylo poszerzyc tej drogi podczas budowy wiaduktu?

    nie mowie ze na calej dlugosci Traktu, ale chociaz na odcinku kilkuset metrow, po raz kolejny brak perspektywicznego myslenia

    • 42 7

  • jak zwykle..

    wprowadzaja sajgon a pozniej nie chca tego naprawic..a wy polaki stojcie w korkach

    • 35 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane