• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zagubieni na rondzie przy Auchan

Maciej Naskręt
24 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ci kierowcy, którzy jeżdżą przez rondo obok centrum handlowego Auchan na Kiełpinku zobacz na mapie Gdańska muszą teraz jeszcze bardziej uważać. Zmieniła się tam organizacja ruchu. Podpowiadamy jak uniknąć kolizji.



Jak oceniasz zmianę na rondzie przy CH Auchan?

Miejscy drogowcy postanowili zmienić nieco organizację ruchu na rondzie u zbiegu ul. Kartuskiej i Szczęśliwej. Klienci pobliskich sklepów, mieszkańcy, a także policjanci narzekali na dotychczasowe rozwiązanie, które potęgowało niebezpieczne sytuacje, bowiem kierowcy nie ustępowali sobie pierwszeństwa.

Tak było: kierowcy jadący od strony centrum, by przejechać przez skrzyżowanie z ruchem okrężnym na wprost lub w lewo, zajmowali lewy (wewnętrzny) pas. Natomiast ci skręcający w prawo wybierali pas prawy.

Wyjeżdżając natomiast z osiedla Kiełpinek, albo od strony ul. Kartuskiej Południowej, gdzie wlot ma szerokość jednego pasa, kierowcy zajmowali prawy pas na rondzie do jazdy na wprost i w prawo, a wewnętrzny pas do jazdy w lewo.

Tak jest: od kilku dni kierowcy nadjeżdżający od strony centrum i  zajmujący lewy pas muszą na rondzie pojechać w lewo. Natomiast z prawego pasa przed rondem możliwy jest przejazd prosto i w prawo.

Wyjeżdżając natomiast z osiedla Kiełpinek albo od strony ul. Kartuskiej Południowej, gdzie wlot ma szerokość jednego pasa, muszą zajmować prawy pas na rondzie do jazdy wyłącznie w prawo, a wewnętrzny pas do jazdy prosto i w lewo.

Nowa organizacja ruchu na rondzie w Kiełpinku. Nowa organizacja ruchu na rondzie w Kiełpinku.
To nie jest jednak docelowa organizacja.

- Mamy już przemyślenia co do dalszej poprawy bezpieczeństwa ruchu na tym skrzyżowaniu. Rozważamy wprowadzenie dodatkowych znaków na samym rondzie. Sytuację bacznie obserwujemy, w razie potrzeby będziemy reagować - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Czytaj też: Będzie nowy wyjazd z Kiełpinka. Mieszkańcy czekali na niego kilka lat

Nie jeździjmy na pamięć

Problem w tym, że kierowcy są przyzwyczajeni do dawnej organizacji i jeżdżą na pamięć. Z tego powodu teraz dużo częściej dochodzi do sytuacji niebezpiecznych niż poprzednio.

Obecnie najczęstszym łamaniem przepisów na rondzie jest przekraczanie linii ciągłej, za co grozi kierowcom mandat w wysokości 100 zł i dwa punkty karne.

Gdańsk poligonem dla kierowców

Od pomysłów gdańskich drogowców na ronda może się - nomen omen - zakręcić w głowie. Powód? Stają się liderem w skali kraju w wytyczaniu rond, czyli skrzyżowań z ruchem okrężnym. I wcale nie chodzi o liczbę przebudowanych skrzyżowań, a o ilość odmian, jaka jest wprowadzana na nasze ulice.

Pozostaje mieć nadzieję, że miejscy drogowcy nie będą mieć ambicji w doścignięciu pomysłowości Franka Blackmora, autora projektu magicznego ronda w angielskim Swindon. Tymczasem możemy zapraszać kierowców z innych miast, by nabierali doświadczenia w jeździe po nietypowych gdańskich rondach.

Czytaj też: Gdańsk poligonem dla nowego typu rond

Magiczne rondo w angielskim Swindon. Magiczne rondo w angielskim Swindon.

Miejsca

Opinie (273) 4 zablokowane

  • japrdl (2)

    "Wyjeżdżając natomiast z osiedla Kiełpinek (...), gdzie wlot ma szerokość jednego pasa muszą zajmować prawy pas na rondzie do jazdy wyłącznie w prawo, a wewnętrzny pas do jazdy prosto i w lewo."

    Na Boga! To nie jest problem! Problem to to, że wyjeżdżając z osiedla Kiełpinek i chcąc skręcić w Kartuską Północną TRZEBA ZJECHAĆ NA ZEWNĘTRZNY PAS O JEDEN ZJAZD WCZEŚNIEJ o czym przed wjazdem kierowca nie ma pojęcia, bo spodziewa się normalnego ruchu na rondzie i zjazdu na zewnętrzny tuż przed swoim zjazdem!!! I to nie jest kwestia jazdy na pamięć, znaków poziomych na Kartuskiej czy od Auchan ale niekonsekwencji ruchu na rondzie. Wjeżdżasz na rondo na wewnętrzny z zamiarem jazdy w trzeci zjazd i nagle nie możesz tego zrobić, bo masz ciągłą linię, której NIE WIDAĆ aż do momentu dotarcia do niej!

    • 29 1

    • Najgorsze, że ktoś bierze co miesiąc pieniądze za projektowanie takiego g..a.

      • 4 0

    • To jest największe kuriozum tego ronda. Na zewnętrzny pas o jeden zjazd wcześniej trzeba zjechać

      ....jadąc również ze starej Kartuskiej w kierunku Norauto.

      • 4 0

  • Czy już ich odnaleziono?

    .

    • 3 1

  • jestvgorzej niż było

    I tyle, Te zmiany są chu.... i tyle

    • 10 1

  • Urzędasy Nas uszcześliwiły na siłe. Było ok, teraz stało się bardzo niebezpiecznie.

    • 9 3

  • Gamonia, który wymyślił taką zmianę chciałbym zabrać na przejażdżkę z ul. Szczęśliwej

    do zjazdu w północną Kartuską. Drugi wariant rozrywki z dawką emocji, to wyjazd ze starej Kartuskiej w kierunku Norauto. Obie opcje oczywiście z zachowaniem przepisów ruchu drogowego w zakresie wymalowanych linii poziomych.

    • 15 4

  • Barany

    Uwaga Barany na drodze.

    • 2 9

  • Proste (1)

    Jedno i drugie rozwiązanie jest dobre tylko trzeba myśleć i patrzeć na oznaczenia!

    • 2 15

    • A trzecie i czwarte? Wyjazdy są 4

      • 2 0

  • Aha

    A co jeśli jadąc od strony centrum chce zawrócić ? Będę musiał przejechać przez linie ciągłą .

    • 8 3

  • Widać jak jeżdżą . (1)

    Teraz dopiero pokazuje światło dzienne wszystko czarno no białym. A każdy taki święty na drodze ,gdy wjeżdża na rondo to nie wie o co chodzi Hahahhahahahha

    • 4 5

    • na normalnym rondzie (zwykłym lub turbinowym) nie ma takich problemów, na takim porąbanym - owszem.

      • 0 0

  • Siekierka na kijek

    Było dobrze, to spieprzyli. Wystarczyło należycie dbać o oznakowanie poziome w którym to Gdańsk jest liderem bardzo złej jakości. Nietypowe rondo a znaki poziomie to dwie rzecz które muszą iść w parze.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane