• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: zbyt długo czekamy na rogatkach w Chyloni

Patryk Szczerba
16 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Po torach na wysokości przejazdów jeżdżą zarówno pociągi SKM jak i dalekobieżne, co sprawia dodatkową trudność przy operowaniu rogatkami. Po torach na wysokości przejazdów jeżdżą zarówno pociągi SKM jak i dalekobieżne, co sprawia dodatkową trudność przy operowaniu rogatkami.

Kierowcy jeżdżący po Gdyni pytają, czy nie da się skrócić czasu oczekiwania na przejeździe kolejowym pomiędzy ulicami: Hutniczą zobacz na mapie Gdynii Chylońską zobacz na mapie Gdyni. PKP odpowiada, że owszem... gdyby nie dwóch zarządców linii kolejowej.



Na podniesienie szlabanu rzadko kiedy czekają piesi, których życie i zdrowie jest na gdyńskich przejazdach najbardziej narażone. Na podniesienie szlabanu rzadko kiedy czekają piesi, których życie i zdrowie jest na gdyńskich przejazdach najbardziej narażone.
Takie obrazki to jeszcze dwa lata temu była codzienność. Po dobudowaniu pasów nadal jednak trzeba swoje odstać na przejeździe kolejowym. Takie obrazki to jeszcze dwa lata temu była codzienność. Po dobudowaniu pasów nadal jednak trzeba swoje odstać na przejeździe kolejowym.

Czy częstsze podnoszenie szlabanów jest w Chyloni potrzebne?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie GdyniPuckiej zobacz na mapie Gdyni potrafią opóźnić podróż kierowców o wiele minut. To jednak wciąż najszybszy łącznik pomiędzy ulicami. W ostatnich latach udało się dobudować dodatkowe pasy o długości 150 i 180 metrów. Umożliwiają samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w ul. Północną oczekiwanie na otwarcie szlabanów, bez blokowania ruchu na głównej drodze.

Marzeniem wielu jest tunel, jednak na to nie ma pieniędzy. Kierowcy podpowiadają więc prostsze rozwiązanie.

- A gdyby częściej puszczać samochody przez szlabany? Bywa, że trzeba stać pół godziny, w tym czasie przejadą dwa pociągi - przerwa miedzy nimi to 10 minut. Czasem wydaje mi się, że ktoś robi to na złość zmotoryzowanym, tworząc korki - opowiada pan Przemysław.

To jak ważne są to dla zmotoryzowanych punkty na mapie komunikacyjnej Gdyni, pokazał zeszłoroczny remont torów. Trzeba było na kilkanaście dni zamknąć przejazd. W rozładowaniu korków pomogły wakacje, w trakcie których zdecydowano się na prace modernizacyjne.

Sytuacja dotyczy innych przejazdów kolejowych w Trójmieście. Bywa, że wiąże się to z większą dyskusją, tak jak to miało miejsce w Oruni. Tam po marcowych zmianach kierowcy musieli przed zamkniętymi szlabanami czekać nawet 40 minut. Powód? Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku - 160 km/h. Mieszkańcy chcieliby tunel, miasto odpowiedziało, że nie ma pieniędzy, a PKP zadeklarowało, że sprawdzi system sterowania ruchem na przejeździe w Oruni i - jeśli będzie trzeba - dokona korekt.

Na podobne ruchy nie ma co liczyć na gdyńskich przejazdach. Powodem jest struktura właścicielska torów - w części należących do SKM, w innej do PKP PLK. To oznacza, że dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

- To z kolei wywołuje poczucie, że wszystko trwa zbyt długo, jednak najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo. Nie można podjąć decyzji bez dokładnych dyspozycji z SKM i PKP PLK, że żaden pociąg nie nadjedzie. Jedna "zgoda" nie wystarczy - wyjaśnia Marek Szulkowski, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Przyznaje, że bywają sytuacje, gdy nie ma połączenia z jednym z dyżurnych ruchu z przyczyn niezależnych od dróżnika lub niespodziewanie się ono przeciąga.

- Ci pracownicy i tak są pod ogromną presją z powodu charakteru zajęcia i odpowiedzialności przez kilkanaście godzin. Nie chcemy jeszcze bardziej ich stresować. Sam jestem "ofiarą" rozwiązań na tym przejeździe, więc rozumiem kierowców. Rozwiązać problem może tylko przebudowa tego skrzyżowania - dodaje Szulkowski.

Materiał archiwalny

Zobacz pozorowany wypadek na przejeździe kolejowym

Miejsca

Opinie (124) 1 zablokowana

  • Za Stalina wystarczył jeden podpis (1)

    i rogatki chodziły jak w zegarku. Pociągi również.

    • 0 0

    • Za Stalina

      I transporty na Sybir.

      • 0 0

  • Tunel / wiadukt (2)

    Tylko tunel lub wiadukt pod torami usprawnilby ruch. Niestety warunki bezpieczenstwa i bhp nie pozwalaja na czestrze otwieranie niz do tej pory. Kto nie jest w branzy i jest zwyklym laikiem niech sie nie madrzy i nie wypowiada bo bzdury piszecie. Najwazniejsze jest zdrowie i zycie ludzi.

    • 6 0

    • Otwieranie zamykanie (1)

      To nie jest tak ze hop i do gory rogatki. To jest odpowiednia procedura telefonowanie do dyzurnych i do dyspozytorow i to trwa..

      • 1 0

      • XXI wiek i telefonowanie...

        teraz wiadomo DLACZEGO TYLE TO TRWA ;)

        • 2 1

  • niech otwieraja co chwile rogatki, najwyzej jednego z drugim wessie pod koła i bedzie

    kolejnego szybkiego bill-a mniej

    • 1 0

  • problem występuje na każdym przejeździe kolejowym!

    dużo zależy od refleksu drużnika sterującego szlabanem..

    • 0 1

  • północne dzielnice Gdy...

    jak zawsze olewane, bo lepiej inwestować w "kolejkę" na Kamienną Górę...
    Porównanie koncepcji: kolejka nad morzem na morenowe wzgórze o wysokości 52m -> budujemy, będzie nadmorska atrakcja, tunel/estakada ułatwiający/a życie ludziom z kilku dzielnic miasta -> mission impossible...

    • 9 0

  • Wjazd do tunelu.

    przed rondem na morskiej i koniec tunelu hutniczej

    • 3 0

  • tunel (1)

    Gdyby któryś z włodarzy miasta musiał tam codziennie przejeżdżać,to tunel już dawno by był.
    Są pieniądze na budowę pomnika morświna(bardzo potrzebny),ławeczek,wymianę całkiem dobrych chodników na nowsze......

    • 7 0

    • Zapomniałeś o lotnisku

      • 2 0

  • Na chyloni od zawsze się stało dobre 30 min.

    Jak dotąd nie znaleźli mądrego w PKP który by to usprawnił a może nawet nie szukali ;-)

    • 2 1

  • Tunel Pucka - Chylońska bo nie długo wybory

    • 5 0

  • Gdynia - status

    Gdynia rozwija się w dwóch kierunkach: północne dzielnice i okolice Wiczlina.
    Niech mi ktoś powie czy są jakieś planowane prace aby usprawnić życie w tych dzielnicach ?
    PS. Wyprowadziłem się z Gdańska 10 lat temu, teraz zastanawiam się nad powrotem.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane