• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kilka miesięcy bez opłat na nowym parkingu przy Biskupiej Górce

Maciej Korolczuk
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 09:32 (6 września 2021)
Parking przy Okopowej zostanie otwarty za kilka dni. Przez kilka pierwszych miesięcy parkowanie na nim będzie bezpłatne i możliwe tylko dla kierowców samochodów osobowych. Parking przy Okopowej zostanie otwarty za kilka dni. Przez kilka pierwszych miesięcy parkowanie na nim będzie bezpłatne i możliwe tylko dla kierowców samochodów osobowych.

Piętrowy parking przy ul. OkopowejMapka, który powstał wraz z nowym wiaduktem Biskupia Górka, przez kilka miesięcy będzie bezpłatny. Opłaty za parkowanie zostaną wprowadzone na przełomie roku, gdy na Starym Przedmieściu zostanie uruchomiona strefa płatnego parkowania. Nowy parking przeszedł już odbiory i 6 września zostanie udostępniony kierowcom.



Aktualizacja, poniedziałek, 6 września



Zgodnie z zapowiedziami parking przy Okopowej został otwarty w poniedziałek, 6 września, o godz. 6 rano.

Aktualizacja, poniedziałek, 30 sierpnia



Jak informuje GZDiZ, kierowcy z nowego kubaturowego parkingu będą mogli korzystać od poniedziałku, 6 września.



Parking początkowo miał być większy, ale gdy w trakcie prac natrafiono na pozostałości po Bastionie Wiebego, projekt został zmieniony.

W efekcie kubatura czteropoziomowego parkingu została zmniejszona i wyeksponowano w niej zabytkowe ruiny nie tylko Bastionu Wiebego, ale także Baszty Nowej.

Bastion Wiebego pod wiaduktem Biskupia Górka



Decyzja o tym, by parking był bezpłatny jest:

Sam parking jest już niemal gotowy na przyjęcie pierwszych kierowców. W lipcu zaczęły się jego odbiory, w trakcie których wykonawca został zobowiązany do usunięcia niewielkich usterek m.in. przecieków. Jeśli uda się z nimi uporać, parking zostanie otwarty na początku września.

Parking ma cztery kondygnacje: jedną podziemną i trzy naziemne. Łącznie będzie mogło tam parkować 380 aut, co z pewnością odciąży zastawione ulice wokół Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego.

Na parkingu przygotowano 380 miejsc do parkowania. Na parkingu przygotowano 380 miejsc do parkowania.
Co istotne: parking jest stosunkowo niski, dlatego będą mogli z niego korzystać wyłącznie właściciele samochodów osobowych. Na wjeździe informuje o tym znak zakazu wjazdu pojazdów powyżej 1,8 m wysokości.

Kierowcy będą też musieli uważać na dość ciasne łuki przy zjazdach na poszczególne kondygnacje i brak kolorowych czujników nad miejscami postojowymi informujących kierowców o zajętości danego miejsca.

Parking będzie czynny całą dobę.

Przez kilka miesięcy parking będzie bezpłatny



- Opłaty na parkingu wprowadzimy na przełomie roku, ale pod jednym warunkiem - zastrzega Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jest nim pomyślne rozstrzygnięcie przetargu na zakup prawie 300 nowych parkomatów. Jeśli uda się je zakupić, to na przełomie roku uruchomimy na Starym Przedmieściu strefę płatnego parkowania. Wówczas te same ceny za postój wprowadzimy na parkingu.
Przypomnijmy, że w strefie płatnego parkowania pierwsza godzina postoju kosztuje 3,90 zł. Druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł a czwarta i każda następna - 3,90 zł.

Wspomniany przetarg na zakup 260 parkomatów ma zostać rozstrzygnięty w połowie września. Nowe urządzenia pozwolą urzędnikom wprowadzić na początku 2022 r. opłaty za postój nie tylko na Starym Przedmieściu ale także we Wrzeszczu Dolnym.


Mobilny dozór parkingu



Zarządcą obiektu będzie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Urzędnicy zdając sobie sprawę z atrakcyjności nowego parkingu, który zwłaszcza zimą może być miejscem schronienia przed chłodem i śniegiem dla osób bezdomnych, poszukują dozorcy, który będzie doglądał obiektu.

Do jego obowiązków będzie należało m.in. przeciwdziałanie kradzieżom, niszczeniu i uszkadzaniu mienia objętego dozorem (obowiązek powiadomienia o zdarzeniach zarówno GZDiZ jak i odpowiednie służby), reagowanie na zagrożenia, alarmy pożarowe, zakłócanie porządku itp.

Kontrole mają być przeprowadzane przez całą dobę, ale głównie po godzinach pracy obu urzędów, a więc po południu, wieczorem i w nocy. W godz. 16-6 parking będzie kontrolowany minimum 14-krotnie, a w ciągu dnia (w godz. 6-16) co najmniej dwa razy.

Co ciekawe, kontrolowany będzie nie tylko sam parking, ale też... sami kontrolujący. Będzie to możliwe dzięki specjalnemu systemowi pozwalającemu na śledzenie realnie przeprowadzonych kontroli przez patrol oraz wskazującemu trasę i czas objazdu parkingu.

  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.

Miejsca

Opinie (291) 6 zablokowanych

  • Skąd tu tylu frustratów ? (6)

    Tak jest pod każdym artykułem
    Na wszystko narzekają, wszystko jest źle, oni oczywiście wszystko wiedzą lepiej, zawsze niezadowoleni, wiecznie zrzędzący.
    Ludzie współczuję waszym rodzinom.

    Atomek

    • 11 8

    • Bo cały czas utrudnia się życie kierowcom (5)

      Jakby się ułatwiało, to nie byłoby tylu "frustratów". Tutaj prawdziwy tytuł artykułu brzmi: "Parkowanie na Starym Przedmieściu będzie płatne". Jak się nie wkurzać na to?

      • 4 3

      • (4)

        Jednymi którzy utrudniają życie kierowcom są inni kierowcy. Poza tym całe miasto jest zbudowane pod samochody kosztem pieszych i niczego nie przybywa w takim tempie jak infrastruktury drogowej. Gadasz o utrudnianiu a już brak faworyzowania to będzie dla części kierowców życiowy dramat.

        • 5 3

        • Skończcie już z tymi sloganami (3)

          No tak, bo to kierowcy zwężają ulice, to kierowcy budują bezsensowne przejścia, to kierowcy budują kolejne światła, to kierowcy zmniejszają limity prędkości, to kierowcy tworzą taką organizację ruchu, która blokuje ruch (np. Piramowicza)... Od początku rządów Dulkiewicz kierowcy są cały czas atakowani, nawet oficjalnie mówią że "tramwaj i rower mają priorytet" i "miasto dla pieszych" itd., jest "program spowalniania rozwoju" i prawie każda nowa inwestycja to albo zwężenie drogi albo przejście dla pieszych albo nowe światła albo buspasy albo ograniczenie prędkości albo progi zwalniające albo powiększenie i podniesienie opłat w strefie płatnego parkowania. Gdzie w okolicach centrum słyszałeś ostatnio o poszerzeniu drogi, albo o budowie skrzyżowania bezkolizyjnego, skoro tak dużo jest nowej infrastruktury drogowej?

          • 4 3

          • No pewnie, bo przez środek miasta powinna biec 8 pasmowa autostrada bez świateł i limitow, a parkować powinno się móc wszędzie i za darmo. Co jeszcze? Darmowe dolewki paliwa pod ratuszem?

            • 0 0

          • egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości leży w interesie kierowców

            jeśli myślisz inaczej, to znaczy że powinieneś się zastanowić

            • 2 1

          • To nie jest utrudnianie tylko koniec z bezwzględnym priorytetem.

            • 3 2

  • żenada (5)

    kolejny parking będzie stał pusty jeśli będą takie ceny jak na starówce!!!

    • 27 7

    • Jest napisane w tekście godzina - 3,90 (2)

      Na starówce godzina kosztuje 5,50

      • 1 2

      • W Gdańsku nie ma starowki.

        • 0 0

      • Zanim

        Dojadę z parkingu i wrócę wyjdzie taniej w centrum zaparkować nawet jak drożej

        • 2 0

    • (1)

      Starówce w jakim mieście?

      • 3 3

      • "starówka" to rzeczownik pospolity

        • 1 1

  • za taki jeden parking można było podwoić długość tras rowerowych (18)

    lepszy byłby pożytek.

    ponad 50tys za miejsce. za 100lat to sie nie zwroci

    • 24 98

    • (2)

      to nie ma się zwrócić tylko czas zamknąć Główne Miasto i Targ Węglowy dla aut, turyści niech tam parkują

      • 11 9

      • naprawdę sądzisz, że te 380 miejsc (do 16-tej zajmowane przez urzędników i petentów) załatwia problem? (1)

        • 8 3

        • Turyści mogą się poruszać komunikacja niewerbalna pieszo. Nie trzeba pod Neptuna samochodem podjezdzac.

          • 1 0

    • (2)

      Likwidacja ścieżki rowerowej i odbudowa linii kolejowej pozwala na lepszą komunikację powoduje iż jest mniej aut w miastach i do tego sprawia iż miejscowości wzdłuż takiej linii mogą się rozwijać. Tak więc lepszy pożytek z jednej linii kolejowej niż ścieżki rowerowej która powstała po rozebraniu torów

      • 6 2

      • jeśli linia kolejowa ma zapewniać 3 przejazdy pociągu dziennie, to jej odbudowa nie ma sensu (1)

        jedynie takt 10 minutowy lub krótszy jest konkurencyjny wobec przejazdu samochodem. W innym przypadku dobra velostrada może stworzyć możliwości przejazdu dużo większej liczby mieszkańców.

        • 3 1

        • To zobacz ile obecnie jest połączeń kolejowych Trójmiasta z Toruniem. Rozumiem że trzeba je zlikwidować i postawić na przejazdy autostradą?

          • 1 0

    • Rowerem jeździ niecałe 6% podróżnych (5)

      Samochodem prawie 50%

      • 5 5

      • około 50% przejazdów samochodem w mieście to przejazdy na odległość mniejszą niż 5 km (2)

        rower na taką odległość jest szybszy a infrastruktura potrzebna do korzystania z niego jest dużo mniej terenochłonna. Dlatego dobrze zarządzane miasta konsekwentnie prowadzą restrykcyjną politykę parkingową i wdrażają programy stopniowego uwalniania kolejnych ulic od jeżdżących i parkujących samochodów, jednocześnie uspokajając ruch samochodów i egzekwując przestrzeganie limitów prędkości.

        • 3 5

        • A na górny taras wracasz rowerem? (1)

          Czy ładujesz zabłoconego szrota do autobusu? Bo wiesz, jakby tu było jak w Amsterdamie, to by cię kierowca/motorniczy na zbity ryj wyrzucił.

          • 4 2

          • oczywiście na Morenę wracam rowerem

            obawiam się, że sam się pocisz jak wejdziesz na drugie piętro. Ja tam wnoszę rower, choć próbuję się dogadać z miastem na temat postawienia stojaka parkingowego przed klatką schodową.

            • 0 3

      • a dlaczego tak jest? (1)

        zobacz jaką infrastrukturę mają rowery, a jaką samochody!

        w miastach gdzie ta infrastruktura jest na podobnym poziomie (lub nawet jest lepsza dla rowerów) te proporcje są zupełnie inne.

        • 8 4

        • Dokładnie

          • 3 2

    • zwymiotuje zaraz

      • 0 1

    • Teoretycznie zwroci sie za 30 lat (4)

      Ale to nie ma się zwracać. Dziwię się tylko, że cena taka sama jak w SPP, cena powinna zachęcać do parkowania poza centrum, tymczasem komu będzie się chciało przejść taki kawałek drogi? W ten sposób parking podzieli los szkieletora

      • 13 3

      • Przecież ten parking jest w centrum. Jest przy samym urzędzie. Kolejny, bliżej Długiej, jest przy Forum, kolejne, bliżej Dworca, w Madisonie i w budynku obok forum. Gdzie jeszcze ma być parking? Na kładce peronu?

        • 5 0

      • koszt utrzymania się nawet nie zwróci! a gdzie budowa, kredyty....

        • 3 0

      • W centrum (Główne, Stare Miasto) jest 5,5 zł za godzinę. W parkingu będzie 3,9. Różnica jest.

        • 2 1

      • Sporo w tym racji. Przy takiej samej stawce lepiej parkować bliżej celu niż dalej. No i przy naszej SM to zasadniczo najlepiej parkować na trawniku :-)

        • 9 2

  • (1)

    Powinno być jak w galeriach handlowych - max 3 godziny bezpłatne. Żeby mieszkańcy i pracownicy lokalnych biurowców nie zajmowali miejsc.

    • 3 1

    • To wtedy pracinicy okolicznych biur będą co 3 godz. wychodzić aby przeparkować

      • 1 0

  • Parking przy Smoluchowskiego/Nowej Medyków (1)

    Poproszę. Akademia Medyczna się rozbudowuje A parkingu brak..auta parkują po krzakach uniemożliwiając normalny przejazd..

    • 3 0

    • Tam by wystarczył kubaturowy, 6 kondygnacji. Cena 2 x mniejsza niż miejska. Wszyscy pacjenci byliby zadowoleni

      • 0 0

  • Kolejne paskudztwo szpeci historyczny Gdańsk

    Kto to projektował? Coś takiego w takim miejscu? Już przy stoczni jeden potworek straszy.

    • 1 2

  • Myślalem, że to Gdynia

    Ale nie, Gdynia to stan umysłu jak Rosja

    • 0 0

  • Poprzedni parking by wystarczył (1)

    Gdyby nie był przez cały dzień zastawiony autami pracowników urzędu. Skoro tak miasto promuje transport publiczny, rowery itp to niech urzędnicy dojeżdżają do pracy komunikacją miejską i nie zastawiają autem na cały dzień jedynych wolnych miejsc w okolicach. Potem przyjeżdża ktoś z daleka załatwić sprawy w urzedzie i wraca z mandatem, po godzinnym oczekiwaniu na łaskę straży miejskiej

    • 4 1

    • Śmiem twierdzić, że ten parking to własnie jest dla urzedników i do tego darmowy...

      • 1 0

  • 1,8 m wysokości? (2)

    180 cm wysokości dla auta to naprawę niedużo. Wystarczy box na dachu aby tę wysokość przekroczyć.

    • 3 2

    • Bo trumien się nie wozi na dachu szczególnie wjeżdżając na taki parking!

      • 0 0

    • Parkingi podziemne i wielokondygnacyjne w Europie mają zakres 1,8 do 2,2 metra zwyke

      • 2 0

  • Czekam na takie parkingi w Gdyni (5)

    Na wzgórzu i przy sądzie...

    • 25 9

    • Skoro na ten pod Filmówką tyle lat nie trafiłeś (3)

      To będziesz czekał jak na wygraną w loterii, na którą losu nie nabyłeś

      • 4 1

      • To jest dopiero ogromny parking (2)

        • 0 0

        • 199 miejsc, nie wystarczy? (1)

          • 0 1

          • Jak jest spektakl to jest zawsze zajęty

            • 0 0

    • To się nie doczekasz)

      • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane