• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W nocy "kładli prąd" na trasie PKM

Michał Brancewicz
21 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.

W nocy na torze nr 2, pomiędzy przystankami PKM StrzyżaMapkaPKM Niedźwiednik, rozpoczęło się rozwieszanie sieci trakcyjnej. Tym samym elektryfikacja PKM wkroczyła w kolejny etap. Linia będzie gotowa do obsługi pociągów elektrycznych w połowie 2023 r.



PKM to według ciebie:

- Prace związane z wywieszaniem sieci trakcyjnej na linii PKM prowadzone będą odcinkami, potrwają kilka miesięcy i - poza paroma wyjątkami - na większości odcinków prowadzone będą w ciągu dnia - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
W ciągu jednej nocy wykonawca zawiesił 1,5 km przewodów jezdnych i tyle samo lin nośnych sieci trakcyjnej. Łącznie zostanie rozwieszonych blisko 38,5 km przewodów jezdnych i tyle samo kilometrów lin nośnych sieci trakcyjnej. Gdyby połączyć je ze sobą, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Łebie.

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny. Słupów nie ma jeszcze tylko na odcinku od Rębiechowa do linii 201.

Czytaj też: Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?

  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
  • Nocne prace na linii PKM związane z rozwieszaniem sieci trakcyjnej, którą popłynie prąd do pociągów.
Do grudnia powinien być gotowy przystanek PKM Firoga, który powstaje w ramach elektryfikacji, oraz cała sieć trakcyjna.

- Potem nastąpią przyłączenia i regulacje, co trochę potrwa, więc linia powinna być gotowa do obsługi taboru elektrycznego do połowy 2023 r. - dodaje Tomasz Konopacki.
Na jakim odcinku będą mogły kursować pociągi elektryczne, zależeć też będzie od postępu prac na linii 201 należącej do PKP PLK.

Opinie (152) 5 zablokowanych

  • Woda w rzece płynie z prądem.

    W elektrowni oddziela się wodę od prądu. Potem w rzece płynie sama woda.

    • 4 0

  • (2)

    Kiedy zostanie zelektryzowana linia PKP Gdynia - Kościerzyna?

    • 2 1

    • (1)

      W najbliższej nieokreślonej przyszłości. W każdym bądź razie - nawet gdy się zacznie - możemy się pożegnać z pociągami na tej trasie przez kilka lat.
      Taki jeden tumanek z PLK wymyślił horror, że przekop Mierzei to pikuś.

      • 0 0

      • To po co teraz elektryfikacja PKM.

        • 0 0

  • (1)

    Typowe u Polaków, robią żle,nie robią też źle ,durny głupi naród

    • 6 3

    • madry lukasz niszczyciel kazdej zabawy

      • 0 1

  • A prosze przypomniec od ilu dekad mamy transport na prad? (9)

    SKM tramwaje trolejbusy ? Będzie bliżej 120 lat?;) a tu pianie jak by krok milowy z linia trakcyjna.... czi nadrabiamy zaległości z przed 120 lat? Szapoba... lepiej by się pochwalili ze pierwsza satacje wodorowa w Polsce zbudowali do tankowania. Bo najbliższą w Berlinie i na Litwie chyba :)

    • 18 33

    • Masz rację, że byłoby i taniej i sprawniej odbudowywać tą linię kolejową jako elektryczną. (3)

      Ale jak można na czymś zarobić 2x to czemu nie? Przecież i tak mieszkaniec w podatkach zapłaci. To jest pomorskie! Tu liczy się kto rządzi, a nie jak!

      • 4 4

      • A Ty tak serio? Najpierw byla budowa PKM bo na tyle było dofinansowania (1)

        Ale zamiast pisać głupoty zapoznaj się z faktami

        • 5 1

        • Fakty są takie, że miało być drogo więc jest drogo.

          • 0 1

      • i dodatkowo przesiali jeszcze nasypy

        stały 100 lat a po wymianie spłynęły. A jak już sypali na nowo to mogli pod Niedźwiednik podjechać z tą kolejką. Tyle ze to się robi nie dla ludzi a dla robienia kasy.

        • 4 3

    • Dużo racji

      • 1 1

    • Ja (1)

      Dla mnie to krok milowy mieszkam na zaspie i PKM mam na oku a raczej uchu ...spalinowe wyją niemiłosiernie. Bardzo się cieszę z tej zmiany .

      • 4 1

      • kibel

        zastanów się czy wolisz spalinowe czy stare kible, bo jestem pewien że te wyjadą na trasę PKM jak tylko pojawi się tam prąd :D

        • 3 6

    • (1)

      Żeby było śmieszniej, ta wodorowa stacja w Berlinie jest narodowego Orlenu.

      • 5 3

      • To może lepiej niech się nie chwalą.

        Orlen robi wodór z rosyjskiego LPG.

        • 1 4

  • Tylko żeby ich prąd nie kopnął!

    • 1 0

  • PKM (4)

    A nie można było odrazu położyć sieci trakcyjnej.
    Taki mamy głupkowaty system ządzenia w Polsce.
    I następny remont na tej trasie będzie za około 10 lat bo puszcza tam pociągi towarowe.

    • 19 10

    • Mogłeś wyłożyć pieniadze w czasie kiedy powstawała ta linia i dziś nie miałbyś powodów do typowego polskiego narzekania

      • 1 1

    • Nie można było, bo odcinek z Osowej do Gdyni nie był zelektryfikowany (1)

      Pociągi elektryczne jeździłyby tylko z Wrzeszcza do Osowej, a potem przesiadka na spalinowy. Ale ale, uwaga! Ten "głupkowaty system ządzenia" przewidział miejsce na słupy trakcyjne które właśnie teraz są stawiane!

      • 7 1

      • Teraz tez nie jest

        i jeszcze dość długo nie będzie,bo elektryfikacja to nie tylko"druty".

        • 1 0

    • A ty Misiu? od razu wszystko w swoim domku zrobiłeś?

      • 2 3

  • (9)

    A jaki jest postęp prac na odcinku Gdynia Kościerzyna?

    • 14 4

    • Żaden

      Tam zaczną elektryfikację dopiero za 3 lata. Tak się przewoźnicy dogadali... Jedynie w Kartuzach coś się dzieje, no i w Rutkach na rozwidleniu tras

      • 2 1

    • Nijaki bo za ten odcinek odpowiada pis (6)

      • 11 6

      • (5)

        Nie pis, a plk.

        • 5 8

        • (4)

          PiS czy PLK to jest to samo w tej chwili. Ci pierwsi obsadzili swoimi ludźmi to drugie.

          • 7 5

          • za PLK-PO nic się nie działo (3)

            • 7 10

            • PO nie rządzi od prawie 7 lat, a ty dalej za wszystkie niepowodzenia również swoje życiowe obwiniasz Tuska. Ogarnij się.

              • 8 2

            • A za PełOooo..

              • 6 1

            • działo się

              się likwidowało i przerabiało na ścieżki rowerowe...

              • 4 9

    • No taki, że już powołali zarząd i wypłacili premie.

      • 5 3

  • Wiem czemu redakcja pisze "kładą prąd"

    Gdyby napisała "kładą trakcję" to zaraz jakiś kolejarz od siedmiu boleści zacząłby protestować, ze nie trakcję, a sieć trakcyjną (czy odwrotnie), jakby to była jakaś różnica.

    • 2 1

  • Jak dla mnie to mogą nawet przerobić na maglev tę całą pekamkę

    Nawet dużo więcej pieniędzy można by spuścić w kiblu. Tymczasem dopóki PKM nie zacznie jeździć jak kolej metropolitalna (a nie w takcie jak osobowy do Zamościa) to mogę ją traktować jako interesującą ciekawostkę, a nie sposób dojazdu do pracy.

    • 7 3

  • A na L201 cisza (2)

    Takie nasze wspaniałe PKP, że nawet przetargu nie ogłosiły a co dopiero zrobić.

    • 41 3

    • (1)

      Na styku linii pociąg będzie opuszczał pantografy i odpalał diesle. Do tego trzeba będzie kupić nowe zestawy i o to chodzi.

      • 3 1

      • Dziwne że nie zrobiono tak od razu.

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane