- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (46 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (155 opinii)
- 3 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (105 opinii)
- 4 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (167 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (19 opinii)
- 6 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (70 opinii)
Taka będzie kładka między Karwinami i Małym Kackiem
Zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 metry długości i blisko 7 metrów szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną. Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę, ale konkretnej daty ukończenia budowy nie ma.
Przypomnijmy:
- władze Gdyni chciały, by Karwiny i Mały Kack połączył wiadukt drogowy;
- wywołało to duże protesty mieszkańców;
- władze zmieniły więc zdanie, ostatecznie zdecydowano się na kładkę pieszo-rowerową;
- dokumentację projektową inwestycji wykonał Zakład Usługowo-Projektowy Mostex z Kartuz.
Według zapowiedzi z 2019 roku kładka w tym roku powinna być gotowa. Na razie władze Gdyni pokazały wizualizacje inwestycji oraz poinformowały o parametrach konstrukcji.
Kładka między Strzelców i Buraczaną: parametry
Kładka łącząca Karwiny i Mały Kack zostanie zbudowana nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Będzie to łukowa stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.
Od strony ulicy Buraczanej kładka włączy się na górze skarpy wykopu.
- Przewidziano przebudowę ul. Buraczanej wraz z odcinkowym wyniesieniem jezdni do poziomu istniejącego chodnika. Będzie tam też przejście dla pieszych po stronie południowo-wschodniej. Zaprojektowano również chodnik wzdłuż terenu kolejowego do przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ciąg rowerowy zostanie włączony prostopadle do osi jezdni na wysokości zjazdu z kładki. Przebudowie ulegnie też zjazd na prywatny parking.
Od strony ulicy Strzelców kładka włączy się w jezdnię na górze skarpy.
- Ruch pieszy i rowerowy z kładki skomunikowano z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym po prawej stronie ul. Strzelców zlokalizowanym od strony osiedla Altoria Apartamenty oraz z zaprojektowanym ciągiem przez Transprojekt Gdański w ramach zamierzenia inwestycyjnego "Budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM Gdynia Karwiny. Etap I - rozbudowa ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej" - wyjaśnia Łucyk.
Nie ma daty zakończenia inwestycji
Piesi będą mogli korzystać również z istniejącego chodnika zlokalizowanego przed przejściem po lewej stronie ulicy. Wodę po opadach ma odebrać kanalizacja deszczowa ulic Buraczanej i Strzelców.
Na razie nie ma dat zakończenia inwestycji. Władze miasta informują, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.
- Wszystko zależy od tego, jakie oferty otrzymamy w przetargu - ucina Marek Łucyk, dodając, że budowa węzła Karwiny nie wpłynie na inwestycję.
Miejsca
Opinie (219) 6 zablokowanych
-
2021-08-02 16:06
Fuj
Mam wrażenie ,że decydenci w Gdyni mają fobie antysamochodową !
- 0 0
-
2021-08-27 10:39
Trzeba było nie słuchać emerytów z karwin
Pomysł miasta był dobry, kładka drogowa, szczególnie teraz przy remoncie węzła karwiny by się przydała. Teraz zamknęli strzelców i puścili duży ruch przez ul Jagiełły przy podjazdach i bezpośrednich wejściach do domków jednorodzinnych, masakra, współczuje tym mieszkańcom, szczególnie z małymi dziećmi. Ale emeryci którzy nie zrozumieli ze kładka drogowa nie zaburzy im spokoju, bo wybiłaby się od razu w 2-pasmowke Nalkowskiej, zaczęli stukać łaskami mając w die interes ludzi młodych, dzieci i rodzin. Za 10 lat pokolenie się wymieni a d**ilne rozwiązanie zostanie.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.