- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (194 opinie)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (122 opinie)
- 3 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (44 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (197 opinii)
- 5 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (31 opinii)
- 6 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (382 opinie)
Kładka na Ołowiankę powinna być częściej otwarta dla pieszych
Przed zbliżającym się sezonem operator kładki na Ołowiankę planuje rozmowy o zmianach w harmonogramie podnoszenia i opuszczania kładki. Domagają się ich szeroko rozumiane środowiska pieszych i żeglarzy. Jednocześnie przygotowywany jest wariant demontażu przeprawy nad Motławą na wypadek awarii.
- Już w ubiegłym roku rozmowy między środowiskami reprezentującymi pieszych a armatorami statków turystycznych cumujących za kładką były napięte. Udało nam się jednak wypracować kompromis i pozostawić harmonogram w dotychczasowym kształcie - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który jest operatorem kładki.
W tym roku presja na zmiany jest jeszcze silniejsza i urzędnicy nie wykluczają, że znów trzeba będzie się spotkać.
Propozycje zmian funkcjonowania kładki:
- Restauratorzy i hotelarze: kładka powinna być opuszczona przez 45 minut w ciągu godziny
- Żeglarze: kładka powinna być otwarta przez 45 minut w ciągu godziny
- Piesi: kładka powinna być opuszczona przez 20 minut i podnoszona na 10 minut
Do spotkania i rozmów operatora ze wszystkimi zainteresowanymi stronami ma dojść w kwietniu. Urzędnicy nie wykluczają, że aby pogodzić obie strony, powrócą do pomysłu przeniesienia przystanków spod Zielonej Bramy przed kładkę w okolice np. Mostu Wapienniczego .
- Argumentów za takim rozwiązaniem jest co najmniej kilka. Po pierwsze, wkrótce powstanie druga kładka na wysokości ul. Św. Ducha , która będzie kolejną barierą dla dużych statków. Po drugie, kanał przed kładką jest szerszy niż przy Wyspie Spichrzów, co ułatwia poruszanie i np. zawracanie jednostek. Po trzecie, przestrzeń i infrastruktura w pobliżu Ołowianki w ostatnim czasie mocno zmieniła się na lepsze, wzrósł tam ruch turystyczny i nie ma potrzeby płynąć aż pod Zieloną Bramę. Będziemy musieli się nad tym zastanowić i wspólnie wybrać najlepsze rozwiązanie - podkreśla Kotłowski.
Potrzebny wariant demontażu kładki
Zanim dojdzie do rozmów o harmonogramie, GZDiZ chce się przygotować na ewentualną konieczność demontażu kładki. Obecnie bowiem konstrukcja kładki przystosowana jest tylko na jeden wariant awarii - w razie usterki przęsło można opuścić. Gdyby z kolei do awarii doszło w momencie, gdy kładka jest opuszczona - operator nie ma możliwości, by przęsło podnieść.
- Musimy być przygotowani na taki wariant, bo jeśli zdarzy się awaria, a tego nie możemy wykluczyć, to opuszczona kładka może sparaliżować ruch na Motławie na długie tygodnie, a nawet miesiące, bo tyle trwa sprowadzenie zapasowych części np. siłownika - mówi Kotłowski.
Scenariusz działania, który umożliwi operatorowi szybki demontaż przęsła kładki i złożenie go nad brzegiem Motławy w pobliżu ul. Sienna Grobla ma być gotowy jeszcze przed nowym sezonem.
- W dużym uproszczeniu chodzi o wykonanie czynności odwrotnych do montażu kładki, co pozwoli nam na sprawne i bezpieczne złożenie przęsła w pobliżu kładki. Awarie tego typu prototypowych obiektów się zdarzają. Cała sztuka w zarządzaniu kładką na Ołowiankę czy mostem w Sobieszewie polega na tym, by sytuacje kryzysowe przewidywać, by potem, gdy one wystąpią - nie dać się zaskoczyć - dodaje Kotłowski.
Kładka na Ołowiankę została otwarta w połowie czerwca 2017 roku. Jej budowa trwała 11 miesięcy i kosztowała 10 mln zł, z czego dotacja samorządu województwa pomorskiego wyniosła 2,2 mln zł, a 7,8 mln zł wyłożono z budżetu Gdańska.
Obiekt wpłynął na ożywienie tej części miasta, w znaczny sposób skracając i ułatwiając poruszanie się pieszych i rowerzystów między Ołowianką a Głównym i Starym Miastem. Projekt i wykonanie kładki zyskał też uznanie branży mostowej m.in. zwyciężając w ogólnopolskim Konkursie Mostowym we Wrocławiu.
Otwarcie kładki w 2017 roku
Opinie (283) 5 zablokowanych
-
2019-03-27 09:07
Ludzie co za absarurd - zbierają sie 3 jednostki pływające ibkladke sie otwiera (3)
Albo na wezwanie każdej jednostki i tyle.. Czy to jest takie trudne??
- 4 5
-
2019-03-28 01:04
3 jednostki?? Masz pojęcie co się dzieje na Motlawie w sezonie? W ubiegłym roku bym tlok na wodzie
- 1 0
-
2019-03-27 10:28
Ale to w sumie też nie do końca ma sens...
Wiesz, gdy idę na koncert w Filharmonii, to chcę wiedzieć, czy mogę przejść czy nie. Otwarcie i zamknięcie nie może być nieprzewidziane.
- 2 0
-
2019-03-27 09:15
Most zwodzony to nie drzwi, aby otwierać go co 5 minut.
Koszt eksploatacji byłby gigantyczny.
- 5 1
-
2019-03-27 08:32
Żądania żeglarzy (5)
To jakaś paranoja :) powinno być max 15min otwartej kładki I tyle. Przeplywaja I część, czekają na otwarcie. Przy okazji dostosowują rejsy do kładki
- 12 14
-
2019-03-28 01:02
Widać, że w życiu nie plywales
- 0 0
-
2019-03-27 09:31
(1)
A Ty dostosuj przechodzenie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Widać że jesteś szczurem lądowym
- 3 5
-
2019-03-27 11:26
Tylko nie szczurem, parobku !!! Jam jest lew salonowy.
- 1 2
-
2019-03-27 10:01
gdzie podnoszenie/opuszczenie to 50% tego czasu
oraz cwał nagrowadzonego tłumu...
umiesz liczyć?- 1 1
-
2019-03-27 09:00
15 min raz na tydzień?
- 0 3
-
2019-03-27 08:19
Żeglarzom sie w d...ch poprzewracało. (4)
Bufony mają za nic pieszych. Miasto musi żyć, a system 45/15 lub 20/10 z korzyścią dla pieszych jest jak najbardziej dobry.
- 8 19
-
2019-03-27 08:58
a może (2)
12 godz/ 2*0,5 godz.
Adam kup sobie jacht to się zrelaksujesz- 2 2
-
2019-03-27 11:25
(1)
Kup jacht ze składanym masz ten, albo motorówkę, nie będzie problemu z przelotem pod kładka.
- 2 0
-
2019-03-28 01:01
Jachty motorowe też się nie mieszczą, Ty jedynie masz kajaku się zmieścisz
- 0 0
-
2019-03-28 00:59
Biedaczku nie stać Cię na jacht i hejtujerz z zazdrości?? Woda jest do pływania A nie do chodzenia
- 1 0
-
2019-03-27 08:13
Opinia wyróżniona
Zapewnianie wodniaków kłamstwem? (5)
Budując kładkę zapewniano armatorów białej floty ze nie wpłynie to na możliwość żeglugi do zielonej bramy i ze kładka będzie często otwarta. Należy tych zobowiązań po prostu dotrzymać. Gdzie panowie żeglarze kusznierewicz i paszke którzy wypowiadali się za budowa kładki i gwarantowali wodniakom ze nie będzie ona blokować żeglugi? Czy będą artykuły na ten temat podobne jakich udzielaliscie popierając budowę kładki?
- 21 8
-
2019-03-27 10:03
(2)
a ja leje na wodniaków...wodą z motławy
- 0 2
-
2019-03-28 00:58
Januszu droga wodna jest dla wodniaków. Przykro mi, że nie stać Ciebie na jacht
- 2 0
-
2019-03-27 11:23
A ja z kładki, ciepłym moczem
- 1 2
-
2019-03-27 08:20
często to nie znaczy długo (1)
często to nie znaczy długo
- 1 1
-
2019-03-27 11:22
To tak, jak przy stosunku ;)
- 1 0
-
2019-03-27 08:10
(1)
A nie lepiej w razie potrzeby podnosić a opuścić na stałe?
- 3 4
-
2019-03-28 00:56
W razie potrzeby ?? Nie zdajesz sobie sprawy jaki jest ruch na Motlawie w czasie sezonu. Ty byś Januszku cały dzień czekał i mógłbyś jedynie podziwiac jachty
- 0 0
-
2019-03-27 08:04
Otwieranie na żądanie jednostek pływających. (2)
- 13 6
-
2019-03-28 00:54
Chyba nie wiesz o czym piszesz. Ale jestem za, w sezonie żeglarskim będzie cały czas podniesiona:)
- 0 0
-
2019-03-27 08:23
zrobią strajk włoski
zrobią strajk włoski i będą żądać otwierania cały czas
- 1 0
-
2019-03-27 08:01
Nikt nie wpadł gdzie jest problem? (2)
Powinna być otwierana częściej, ale na krócej.
np. co 15 minut na 5 minut.- 14 4
-
2019-03-28 00:53
15 minut to dla jachtów zdecydowanie za mało
- 1 0
-
2019-03-27 08:24
myślę, że mechanizm
mechanizm może tak częstych otwarć nie wytrzymać zbyt długo...
- 4 1
-
2019-03-27 08:01
Biała flota,,, (1)
Całą biała flota powinna mieć przystanki za kładka w stronę polskiego haka,a jak nie pasuje to skasować ten geszeft,bo to pływające trumny
- 7 11
-
2019-03-28 00:52
Wyobraź sobie, że poza białą flotą jest również mnóstwo jachtów, które jakoś muszą wyplynać z marin i do niej wrócić. Za kladką są 2 mariny
- 2 0
-
2019-03-27 07:57
(3)
Zima bylo ok ale w sezonie kladka traci sens jak trzeba 30 min czekac na opuszczenie
- 18 10
-
2019-03-28 00:50
Dlatego proponuję zdemontować ją całkowicie. Tak jak słusznie napisałeś- w sezonie kładka traci sens, bo w sezonie żeglarskim się plywa po drodze wodnej, a chodzić to możesz po niej jak zamarznie
- 0 0
-
2019-03-27 16:55
Harmonogram
Można np sprawdzić harmonogram i przyjść na konkretną godzinę
- 1 1
-
2019-03-27 08:25
albo czekać e kolejce jachtów na otwarcie. A najlepsze, ze Ci co spacerują kładką idą zobaczyć jachtu zacumowane na Szafarni
- 5 2
-
2019-03-27 07:54
Nie chodzi tylko o długość, a o częstotliwość. (3)
15 min piesi - 15 min żeglarze jest już znacznie lepsze, niż 30 min jedni i potem drudzy, bo oznacza, że maksymalny czas oczekiwania na opuszczenie kładki wynosi 15, a nie jak teraz 30 minut. A co ciekawe, proporcje nic się nie zmieniły! Częstotliwość, a nie tylko długość!
- 34 3
-
2019-03-28 00:48
15 min. To zdecydowanie za krótko dla jednostek pływających. W sezonie jest na wodzie bardzo tłoczno, a łódek przybywa
- 1 0
-
2019-03-27 08:57
przy takim podnoszeniu więcej będzie zdemontowana i leżąca na brzegu
- 3 0
-
2019-03-27 08:27
Pozostaje jeszcze pytanie ile czasu zajmuje opuszczenie lub podniesienie kładki? Może się okazać, ze pomimo zwiększenia częstotliwości nie uzyskamy zwiększenia przepustowowsci
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.