• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę przejdzie prace serwisowe

Rafał Borowski
11 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty. Czas otwierania, jak i zamykania przęsła zwodzonego wynosi 2 minuty.

Od wtorku do czwartku kładka na Ołowiankę nie będzie podnoszona dla żeglugi. Na szczęście to nie skutek awarii. Przez wspomniany okres zostanie przeprowadzony kompleksowy serwis jej układu hydraulicznego. Na czas prac obiekt będzie nadal dostępny dla pieszych.



Jak często korzystasz z kładki na Ołowiankę?

Przypomnijmy: kładka łącząca ul. Wartką na Głównym Mieście z wyspą Ołowianka została uroczyście otwarta w czerwcu 2017 r., a jej budowa pochłonęła ok. 7,6 mln zł.

Dzięki uchylnemu do góry przęsłu umożliwia ona swobodną żeglugę, a pieszym pozwala na poruszanie się między brzegami Motławy.

Przęsło unoszą dwa siłowniki hydrauliczne, które zostały sprowadzone z Holandii. W tym miejscu warto wspomnieć, że jest ono podnoszone tysiące razy w skali roku.

Oto garść statystyk:


  • w 2019 r. kładka na Ołowiankę była zwodzona 3144 razy,
  • w 2020 r. 2772 razy,
  • w 2021 r. 3204 razy.

Regeneracja układu hydraulicznego



Aby intensywnie eksploatowany mechanizm działał bez zarzutu, niezbędne są regularne prace serwisowe. Ich roczny koszt wynosi dokładnie 375 816 zł. Najbliższe tego typu prace zostaną przeprowadzone od wtorku do czwartku. Ich zakres obejmuje kompleksową regenerację układu hydraulicznego przęsła kładki.

Czytaj więcej: Zajrzyj do sterowni kładki na Ołowiankę

- Prace serwisowe na kładce rozpoczną się 15 marca o godz. 8 i trwać będą do 17 marca do godz. 17. W tym czasie przęsło nie będzie podnoszone dla żeglugi. Przez cały czas obiekt będzie dostępny dla pieszych. Serwis obejmował będzie wymianę przewodów układu hydraulicznego, wymianę oleju w agregacie, czyszczenie zbiornika, wymianę filtrów, przepompowanie oleju do wyczyszczonego zbiornika - wylicza Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Stały dozór techniczny kładki



Częstotliwość przeglądów kładki na Ołowiankę może być sporym zaskoczeniem dla laików. Przeglądy serwisowe, które obejmują ponad 200 różnego rodzaju czynności na wielu układach, dzielą się na następujące okresy: 14-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 180-dniowe, 360-dniowe, 720-dniowe oraz 5-letnie. Zaplanowany w najbliższych dniach serwis należy do ostatniej z podanych kategorii.

- Przeglądy 14-dniowe polegają głownie na kontroli wizualnej urządzenia i sprawdzeniu poprawności działania systemów. W pozostałych okresach zajmujemy się głównie sprawdzeniem poprawności działania poszczególnych urządzeń, wymianą elementów eksploatacyjnych, czyszczeniem urządzenia czy przeprowadzaniem pomiarów - uzupełnia Kiljan.
Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście. Długość kładki na Ołowiankę wynosi ok. 70 m. Na zdjęciu widok w kierunku ul. Wartkiej na Głównym Mieście.

Miejsca

Opinie (59) 4 zablokowane

  • korzystam codziennie (1)

    ale chyba wolę, jak podnosi się co pół godziny, jak w sezonie. Czasem przychodzisz zimą i stoi w górze, bo jakaś łajba za 5 minut ma przepłynąć i czekasz.

    • 9 0

    • mozesz w tym czasie psa wypuscic na spacer

      bedzie mial duzo czasu zeby obwachac tylek innego psa

      • 0 1

  • Dopiero co zbudowano ta kładke a już remonty (5)

    wygląda mi to na straszny bubel

    • 15 62

    • Może tak ci to wytłumaczę (1)

      Nowy samochód z salonu po roku też musi przejść prace serwisowe np. wymiana oleju, ale ty zapewne nie masz takich doświadczeń (zakup nowego samochodu).

      • 9 2

      • OP jedyne co kupował, to czteropak browarów, żeby zrobić selfika z trzema innymi "prestiżowymi" trollami

        • 6 1

    • Remont a serwis czaisz różnicę czy ci wytłumaczyć

      • 14 4

    • Kiedyś spadnie ta konstrukcja i zrobi z kogoś mielonke

      • 3 9

    • dopiero co opisano, jakie są częstotliwości przeglądów

      każda większa instalacja hydrauliczna ich wymaga (albo kończy się to poważną awarią). Wygląda mi to na wyrzyg wiecznie niezadowolonego "specjalisty" ze strefy propagandy

      • 26 6

  • Gdańsk bez kładki? Niemożliwe. (1)

    Oblegana wciąż kładka okazała się strzałem w dziesiątkę. Po prostu wytarła się od milionów zrobionych na niej zdjęć i selfie. Nawet ta druga - przy żurawiu, choć byłem bardzo sceptyczny, wpłynęła zasadniczo na atrakcyjność Wyspy Spichrzów. Żeby tak jeszcze prom przy muzeum pływał częściej i przez cały dzień. Obawiam się tylko, że most zwodzony na głównym ciągu, przy Stągwiach, spowoduje że nieraz zaklniemy pod nosem.

    • 45 5

    • Tą druga na Wyspę Spichrzów, okazała się prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

      Aż się prosi, aby wybudować jej kontynuację z drugiej strony Wyspy Spichrzów i połączyć ją z Szafarnią.

      • 10 2

  • Potrzebna jest kładka nad martwą wisłą dla pieszych skoro tunel niedostępny!

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane