• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku

Maciej Korolczuk
7 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku. Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku.

Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska oraz Spacerowej zobacz na mapie GdańskaCzarnym Dworze zobacz na mapie Gdańska.



Czy w Trójmieście jest wystarczająca liczba buspasów?

Po sukcesie buspasa na Podwalu Grodzkim inżynierowie ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pójść za ciosem i tam, gdzie to możliwe, wytyczyć kolejne buspasy ułatwiające poruszanie się w godzinach szczytu pojazdom komunikacji miejskiej.

Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.

- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce. Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce.


Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.

W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.

W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego. zobacz na mapie Gdańska

W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową. W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową.

Opinie (390) 4 zablokowane

  • Marek Formela o układzie gdańskim

    na YouTube
    kanał wrealu24

    • 5 9

  • Buspasy dla aut z min. 3 osobami w środku!! (1)

    Ja bym proponował aby na tych Buspasach była możliwość również przenieszczać się autem, jeżeli są w aucie minimum 3 osoby!! Tak jak w innych metropoliach na świecie! Wtedy by to usprawniło ruch. Zamiast

    • 17 21

    • Gdzie się kupuje manekiny?

      Już wiem! Kupię dmuchane lalki w sex-shopie!

      • 0 0

  • Gd (6)

    Jakie to smutne że wszystko kręci się w centrum miasta a 700m od portu lotniczego g..wno , błoto, szambo które płynie że zbiornika retencyjnego do Raduni , brak chodników i świateł a niektórzy popadają w euforię i pokazują na Facebooku Gdańsk taki piękny (starówka) a reszta miasta . Ograniczone umysły.

    • 16 8

    • (3)

      tak jest wszędzie... prawie wszędzie

      • 1 1

      • wszędzie w Gdańsku wystarczy się dosłownie 3-5km od centrum oddalić

        Miasta na zachodzie chyba w życiu nie widziałeś, to jest przepaść, ale skąd ludzie mają to wiedzieć. Większość siedzi na d*pie całe życie w jednym miejscu.

        • 1 0

      • Np w wielu holenderskich, duńskich i szwajcarskich miastach nie jest (1)

        Oni nie są bogaci bo jeżdżą samochodami, oni są bogaci bo samochodów mieć nie muszą.

        • 2 3

        • Bo mają świetnie zorganizowaną komunikację.

          W Gdańsku przez lata kastrowania kursów tego nie ma!

          • 1 0

    • Kupiłeś mieszkanko za grosze to się męcz (1)

      • 2 4

      • no tak brakowało mi takiego "inteligentnego" stwierdzenia, gratuluje stanu umysłu.

        • 1 0

  • Buspas na Czarnym Dworze?? (3)

    Pytam po co? Jadą tam 2 autobusy na godzinę i dla nich blokować cały jeden pas?
    W sumie to nie widziałem aby autobus nr 148 stał tam w korku, kierowcy jadą i tak lewym pasem i się potem wciskaja na prawy.

    • 27 5

    • Mimo, że jeżdżę samochodem na codzień

      to się z tobą nie zgodzę. Tam jest potrzebny buspas w obu kierunkach. Średnio bus traci w tym miejscu około 20 minut. Widzę to po tym jak moja żona do pracy dojeżdża...
      Poza tym nie do końca są tam 2 busy na godzinę bo masz 148, 127, 188 (tylko w szczycie), 158 i 124 (chociaż ten jedzie tylko od JP2->Hallera).
      Sumując to z pozostałymi korkami 127 na Jasieniu ma stratę często 40 minut.

      • 3 1

    • idioto tam jadą jeszcze busy z dziecmi niepełnosprawnymi . (1)

      • 0 4

      • Na ch.. te wyzwiska?

        • 4 0

  • Adamowicza nie ma ale duch jego jak Lenina wiecznie zywy

    • 9 14

  • (1)

    I co z tego że powstaną buspasy jak po nich auta będą jeździć .Tam gdzie są buspasy powinnam być policja by mandaty wlepiac im kierowcom którzy lekcewaza przepisy .Może wtedy się naucza prawidlowo jezdzic .

    • 11 9

    • Buspas tak. Pod warunkiem, że jest dobudowywany a nie zabierany z istniejących ulic!

      Idealny przykład we Wrzeszczu: zrobili buspas, żeby go za jakiś czas zlikwidować. Bo skoro korek jest na Dmowskiego do Grunwaldzkiej na obu pasach to na jednym pasie na pewno będzie mniejszy i nie zakorkuje dojazdu z pętli vis a vis dworca i Wajdeloty.
      Wszyscy i tak i tak jeździli tym buspasem.

      I wiecie co? Nie dziwię się!

      • 2 0

  • zz

    postawcie jeszcze co 50 metrow progi zwalniające na tym odcinku to juz w ogole bedzie zarąbiscie

    • 12 4

  • Pas Ryzykantów

    Moje bi em dablju da rade mordo

    • 0 2

  • Na Spacerowej to jak dobudują bo już samochody się ledwo mijają.

    • 10 1

  • (1)

    Spacerowa ??
    Oby jak najszybciej - dodać jeden pas chociaz - rano buspas w dół a popołudniu w górę

    • 10 1

    • Niech robią choćby jutro, im szybciej tym lepiej!

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane