- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (402 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (276 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (52 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku
Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha . Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych oraz Spacerowej i Czarnym Dworze .
Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.
- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.
W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.
W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej . Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego.
Opinie (390) 4 zablokowane
-
2019-02-07 17:11
"Po sukcesie buspasa na Podwalu Grodzkim..." (2)
Chyba mamy różne definicje słowa sukces.
Ja bym to bardziej określił mianem głupoty.- 45 28
-
2019-02-07 17:51
Jak jezdzisz tylko autem to glupota
- 9 4
-
2019-02-07 20:23
Buspas przy dworcu to najlepsza inwestycja transportowa
Od czasu budowy pkm. Tylko tak z 10000 razy tańsza. Przepustowość tego miejsca wzrosła niesamowicie, a i sznur aut jakby mniejszy
- 12 0
-
2019-02-07 17:13
Totalna glupota. Na Żołnierzy Wykletych (Slowackiego) nie ma zadnych problemow z czasem przejazdu autobusami.
Ten kto wymyslil tam buspas powinien byc zwolniony dyscyplinarnie za dzialanie na szkode miasta i mieszkancow. Kolejny inteligent wymyslil buspas na Spacerowej.
- 41 23
-
2019-02-07 17:13
(4)
Czarny Dwór poszerzyc do co najmniej dwóch pasów w kazdym kierunku
- 20 22
-
2019-02-07 17:18
(3)
spadaj. do tranzytu masz obwodnice
- 11 6
-
2019-02-07 19:40
obwodnicę czego? dojazdu do tunelu? (2)
- 2 3
-
2019-02-07 20:04
a tunel to cel ostateczny czy jednak tranzyt (1)
- 1 2
-
2019-02-08 14:27
W takim rozumowaniu, to każda droga jest tranzytem.
Może chce kolega jechać na Stogi a nie za miasto w stronę Elbląga?
- 1 0
-
2019-02-07 17:18
Chyba kogoś, kto podejmuje takie decyzje, mocno boli głowa i nie jest w pełni świadom podejmowanych decyzji
- 18 20
-
2019-02-07 17:24
(2)
Proponuje pójść jeszcze bardziej za ciosem ipostawić bramki na wjazdach do Gdańska by gwe, gda i inne NOLe płacili nam za użytkowanie naszych dróg
- 24 12
-
2019-02-07 17:37
(1)
proponuje żebyś również płacił gwe, gda i innym za użytkowanie ich dróg...
- 4 2
-
2019-02-07 18:20
Nie ma sprawy
A tak na poważnie wystarczy ograniczyć wjazd do miasta w godzinach szczytu np sygnalizacją świetlną
A autobusy niech wjeżdżają buspasem bez świateł. Można też zakazać wjazdu dla tranzytu w godzinach szczytu- 2 4
-
2019-02-07 17:24
Jak bedzie BUSpas dobudowanym pasem, NOWYM to bravo.
- 12 7
-
2019-02-07 17:26
Już widzę te ciamajdy na "GD" pchające się buspasem. Bo jeżdżą ludzie z przyzwyczajenia i nie ogarną że to buspas dla autobusów.
- 8 13
-
2019-02-07 17:31
(1)
Po co jest buspas na Podwalu Przexmiejskim skoro nie siega do skryzowania i autobusy i tak stoja?
- 11 8
-
2019-02-07 18:24
Bo nie stoją w całym korku tylko przy samym skrzyżowaniu
- 6 0
-
2019-02-07 17:41
A może Policja zacznie kontrolować istniejące bus pasy?
Wszyscy nimi jeżdżą i mają to w nosie...
- 25 0
-
2019-02-07 17:41
Spacerowa (1)
Rozumiem, że jak będzie buspas na Spacerowej to dla samochodów zrobi się ruch wahadłowy. d**ilizm do kwadratu.
- 21 11
-
2019-02-07 17:55
Całkiem sprytnie
jedna jezdnia i dwa pasy ruchu, czyli w sumie dwa buspasy, a samochodami - zakaz. No i od razu nie ma korków, odtrąbimy sukces.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.