• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku

Maciej Korolczuk
7 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku. Buspas ułatwiający autobusom poruszanie się po Trakcie św. Wojciecha ma się pojawić jeszcze w tym roku.

Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska oraz Spacerowej zobacz na mapie GdańskaCzarnym Dworze zobacz na mapie Gdańska.



Czy w Trójmieście jest wystarczająca liczba buspasów?

Po sukcesie buspasa na Podwalu Grodzkim inżynierowie ruchu z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pójść za ciosem i tam, gdzie to możliwe, wytyczyć kolejne buspasy ułatwiające poruszanie się w godzinach szczytu pojazdom komunikacji miejskiej.

Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.

- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce. Buspas na Trakcie św. Wojciecha ma się zaczynać na granicy Gdańska i Pruszcza Gdańskiego i ciągnąć do węzła Lipce.


Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.

W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.

W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Gdańska. Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego. zobacz na mapie Gdańska

W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową. W dalszej kolejności drogowcy chcą wytyczyć pas dedykowany autobusom na al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową.

Opinie (390) 4 zablokowane

  • Buspas na Spacerowej? (1)

    A tam nie ma po jednym pasie w każdą stronę?

    • 8 6

    • To będzie jednokierunkowa!
      zabroń im!

      • 3 3

  • Buspasy tylko powieksza korki! (3)

    Jesli nie dobuduje sie dodatkowego pasa na buspasa to rozwiazanie takie jest beznadziejne!

    • 12 12

    • tylko powieksza korki (2)

      i skrócą czas jazdy autobusom, wypadałoby dodać

      • 1 1

      • (1)

        a co to za różnica, że autobus będzie jechał 10 minut krócej jak większość autobusów jeździ z częstotliwością 1-2 na godzinę albo notorycznie się spóźnia. więcej czeka się na przystanku niż zyska na buspasie.

        • 2 1

        • większość autobusów jeździ z częstotliwością 1-2 na godzinę

          A do Pruszcza jakoś co 7,5 min., na Czarnym Dworze też coś co kilka minut. O Suwałkach piszesz?

          • 0 0

  • Bus pas na Spacerowej... (1)

    ... to ciekawe.

    A jeden, czy dwa?

    • 15 2

    • No jak. Dwa haha czyli wyłącza spacerowa z ruchu osobowego? Na to wychodzi no bo jak inaczej ?

      • 1 1

  • Czy urzedasy zaraziły się głupotą od gdyni?

    to sparaliżuje miasto. Po co było robić słowackiego dwupasmową?

    • 12 9

  • Idźcie głosować na prezydenta z rozpędu to będą takie kwiatki. Głosujcie mądrze, będzie lepiej.

    • 7 2

  • proponuję jeszcze Myśliwską

    • 8 0

  • Kiedy bus pas na wielkopolskiej w Gdyni?

    • 3 2

  • Co to jest milion? Adamowicz lekką ręką dał tyle TVNowi.

    • 7 3

  • Buspas na Spacerowej to kpina (2)

    Tam przeba poszerzyć drogę na całym odcinku o kolejne dwa pasy, a nie wymalować tylko farbą buspasa, jak robi to się w Gdańsku.

    • 11 3

    • Nie można bo drzewa rosną;) Eko Logika

      • 1 8

    • po co? żebyś z Chwaszczyna miał lepszy dojazd do miasta?

      Niech ci go Chwaszczyno pobuduje.

      • 1 2

  • Idiotyczne pomysły na planowanie tego miasta

    Drogi trzeba poszerzać budując kolejne pasy ruchu, a nie malując na nich farbą kolejne pasy.
    Pomysł polotu Grzelaka.

    • 15 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane