- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (60 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (48 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (108 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (129 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (279 opinii)
Kolejny etap Nowej Wałowej: tramwaj i jedna jezdnia
Za dwa lata poznamy szczegóły koncepcji drugiego etapu Nowej Wałowej, która docelowo połączy al. Zwycięstwa z ul. Elbląską. W ramach inwestycji ma powstać tylko jedna nitka jezdni, a obok niej trasa tramwajowa między ul. Siennicką a Jana z Kolna. Realizacja rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2030 roku.
AKTUALIZACJA 18.12.2020
Otwarcie ofert nastąpiło w piątek, 18 grudnia. Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono 2 mln złotych. Wpłynęło osiem ofert:.
- BPBK S.A. - 1 217 700 zł
- Fehlings Krug Polska Sp. z o.o. - 1 980 300 zł
- PROGREG Sp. z o.o - 1 845 000 zł
- Konsorcjum, lider: Vermers Sp z o.o - 2 386 200 zł
- BPK Poznań Sp. z o.o - 2 578 572 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 632 200 zł
- Highway Sp z o.o - 3 419 400 zł
- Schüssler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. - 4 303 770 zł
Czytaj też: Wszystkie teksty na temat Młodego Miasta
Teraz urzędnicy biorą się za dalszą część Nowej Wałowej.
- Przetarg na opracowanie koncepcji drugiego etapu zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest w pierwszej połowie grudnia. Prace nad koncepcją mają zakończyć się we wrześniu 2022 roku - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Koncepcja ma uwzględnić powstanie dalszej części jezdni Nowej Wałowej, która pobiegnie od skrzyżowania z ul. Rybaki Górne aż do ul. Elbląskiej i włączy się mniej więcej na wysokości Miałkiego Szlaku.
Tramwaj w stronę Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego?
Równolegle biec będzie też linia tramwajowa, między ul. Jana z Kolna a Siennicką. Wzdłuż całej trasy powstaną chodniki po obu stronach oraz ścieżka rowerowa.
- Nowa Wałowa będzie posiadała tylko jedną jezdnię [przez wiele lat mowa była o dwóch, co krytykowali urbaniści - red.], na drugą nie zgodził się konserwator - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Natomiast połączenie nowej trasy tramwajowej z trasą w ul. Jana z Kolna będzie zaprojektowane dwuwariantowo: w pasie drogowym Nowej Wałowej oraz w pasie drogowym ul. Nowomiejskiej [na wysokości Placu Solidarności - red.].
To jednak nie jedyny element nowej infrastruktury tramwajowej, który ma zostać ujęty w koncepcji.
- W ramach skrzyżowania Nowej Wałowej z ul. Stara Stocznia projektanci uwzględnią możliwość prowadzenia trasy tramwajowej w kierunku ul. Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego. Ponadto w dokumentacji ma zostać uwzględniona liczba i lokalizacja przystanków tramwajowych - dodaje Bartosiewicz.
Powstanie tunelu nie jest przesądzone
Żeby Nowa Wałowa mogła połączyć al. Zwycięstwa z ul. Elbląską musi powstać przeprawa przez Motławę. Od wielu lat mówi się, że ma to być tunel pod rzeką.
- Takie rozwiązanie nie jest przesądzone. Wszystko zależy nie tylko od kosztów, ale też możliwości terenowych - przyznaje dyrektor DRMG. - Dlatego opracowanie będzie zawierało kosztorys inwestycji i wariantowe propozycje rozwiązań.
Gotowa koncepcja pozwoli przystąpić do procesu projektowego. Sam termin realizacji Nowej Wałowej nie jest znany, ale wiadomo, że jest odległy. Gdy w zeszłym roku pytaliśmy urzędników o to kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku, Nowa Wałowa była na liście przedsięwzięć do zrealizowania po 2030 roku.
Opinie (114) 6 zablokowanych
-
2020-10-30 07:01
działki sprzedane dewelopermo, to trzeba im zrobić drogi. (7)
jak nie będą mieli dróg to sprzedadzą mieszaknaia po 15 000 zł za m2 a nie jak planują po 20000 za m2
- 92 35
-
2020-10-30 07:05
Przecież to były działki stoczni, a nie miasta (2)
Strzelaj, ale nie kulą w płot
- 20 6
-
2020-10-30 07:08
nie kłam
- 4 11
-
2020-10-30 07:50
w w poście jest coś o tym czyje były działki?
- 3 2
-
2020-10-30 07:56
Tylko nie szerokie bo bedzie głosno
- 0 2
-
2020-10-30 08:57
Grales w sim city? Tez tak sie robilo
- 6 2
-
2020-10-30 10:47
Tak się robi na całym świecie.
To normalne, że miasta budują infrastruktórę aby ściągnąć inwestorów i mieszkańców.
- 7 0
-
2020-10-30 10:48
jak ktoś czyta i nie rozumie tekstu, to pisze takie d**ilne komentarze
mieszkania już budują i sprzedają, a drugi etap Nowej Wałowej... "Realizacja rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2030 roku"
- 4 0
-
2020-10-30 07:05
wszystko dla "inwestorów" którzy kupia tam mieszkanka na wynajem krótkoterminowy. (1)
- 61 26
-
2020-10-30 08:39
Bo mieszkańcy Stogów, Przeróbki, Krakowca, Elbląskiej i wszystkich innych ościennych dzielnic nie skorzystają z nowej drogi i lini tramwajowej
- 14 3
-
2020-10-30 07:05
Z rowerem przez tunel tylko w autobusie rozumiem? :D (6)
w ramach zrownowazonego rozwoju :D
- 68 12
-
2020-10-30 08:53
(2)
I tak rowerzyści jeżdżą autobusami więc w czym problem.
- 5 10
-
2020-10-30 10:50
Przed pandemią, jak jeździłem komunikacją praktycznie wszędzie, rower widziałem może ze 2x w miesiącu. (1)
- 1 1
-
2020-10-30 11:05
wiadomo że najwięcej do powiedzenia mają ci co komunikacja publiczną nie jeżdżą .... ale to im nie przeszkadza powielać bzdur.
- 1 0
-
2020-10-30 08:54
Znowu atak na obrońców demokracji
A tak ładnie jej Ola z Grzelakiem bronią
- 1 5
-
2020-10-30 09:19
Nie ma czegoś takiego jak zrównoważony rozwój.
Równoważenie polega na przeciwstawianiu przeciwieństw, zatem rozwój można równoważyć cofaniem się w rozwoju... zatem zrównoważony rozwój to nie brak rozwoju czyli stagnacja.
- 1 6
-
2020-10-30 10:33
Nie bedzie tunelu ...
... tylko przeprawa promowa :)
- 3 0
-
2020-10-30 07:05
Muszę przyznać że ciekawa koncepcja
- 33 12
-
2020-10-30 07:08
Muszę przyznać że to Bubel (6)
Powinny być po dwa pasy
- 48 53
-
2020-10-30 07:27
Nie, chcemy ograniczać ruch (3)
Nie budować autostrady w mieście. Im więcej pasów i prostsze drogi, tym więcej uzna że będzie tamtędy jeździć, i szybciej
- 13 9
-
2020-10-30 08:30
(2)
Nie!!!! Chcemy kierowcow co umia prowadzic zmiast marudzic, i co najmiej 2 pasy w kazda strone. Dla leniwych kierowzow jest autobus
- 4 7
-
2020-10-30 09:10
Chcem siedem pasuw, jestem kierowcom.
- 11 2
-
2020-10-30 14:58
imio, umio nie uki :)
- 0 0
-
2020-10-30 09:26
Miejska droga tak. przelotówka nie.
- 11 1
-
2020-10-30 10:14
3/4 dróg powinno mieć co najmniej
Tramwaj, buspas i 2 pasy do ruchu. No ale to Gdańsk, zbudujemy drogę żeby za 5 lat ja poprawiać.
- 2 6
-
2020-10-30 07:09
dlaczego nie budują dróg na południu Gdańska? (6)
sprzedali działki, wydali pozwolenia na budowę tysięcy mieszkań a Jabłoniowa, Świętokrzyska itd jak w latach siedemdziesiątych.
- 56 32
-
2020-10-30 08:00
Kto sprzedał działki? Przecież tam same prywatne były. (2)
- 11 5
-
2020-10-30 08:27
Prywatne (1)
no i właśnie te prywatne sprzedali
- 7 4
-
2020-10-30 09:24
sami wybudowali bloki? co z drogami?
- 1 0
-
2020-10-30 08:57
Południe Gdańska to już prawie nie Gdańsk. Liczy się jedynie dolny taras! Mieszkania z wielkiej płyty po babci się nie podobły to się powyprowadzali nie wiadomo gdzie, a teraz marudzą, że im dróg brakuje.
- 13 8
-
2020-10-30 10:15
I nic się nie zmieni
A nie sorry, kolej w 2050
- 0 0
-
2020-10-30 10:28
a płacicie podatki gdańsku?
no właśnie
- 3 2
-
2020-10-30 07:10
(2)
Za dwa lata zmieni się władza, a przy okazji koncepcja i trzeba będzie czekać kolejnych xxx lat na nową koncepcje.
- 41 11
-
2020-10-30 15:39
i to jest właśnie dobra koncepcja
- 0 0
-
2020-10-30 15:56
nie zmieni się
nie bój żaby
- 0 1
-
2020-10-30 07:11
Urzędnicy tylko planują, planują i później odchodzą na emeryturę (1)
Tendencja zauważalna również w Gdyni.
- 39 8
-
2020-10-30 12:01
Szczurek Wiecznie Żywy !!!
Perła samorządu..
- 1 2
-
2020-10-30 07:18
Rok 1992 (6)
Tunel pod Pacholkiem.
Budowa zacznie sie najwczesniej po 2000 roku...- 87 11
-
2020-10-30 08:51
(2)
Głosuj dalej na PIS to tunel zobaczysz w okolicach 2040 roku.
- 11 12
-
2020-10-30 08:55
obiecujesz ? :P
- 6 3
-
2020-10-30 14:12
Czyli, że PIS rządzi od 1992 roku?
Kurde nieźle
- 4 1
-
2020-10-30 08:53
(2)
Była jeszcze kolejka linowa na Górę Gradową - to mi się najbardziej podobało :), nowy PKS też był , Hotel zamiast LOTu... oj było tego sporo
- 13 6
-
2020-10-30 12:42
PKS przypominam nie należy do miasta...
więc nie trolluj!
- 2 1
-
2020-10-30 18:27
Gdynia lepsza - gondole chciała
a kolejkę na Kamienną - zrobiła... ;)
Co ci samorządowcy biorą?- 0 0
-
2020-10-30 07:30
Po roku 2030? To tak ja z południem Gdańska. Co chwilę widać i słychać, że coś tam podpisują, coś planują, (11)
Dulkiewicz mówi o pilnym zapotrzebowaniu na drogi, a w praktyce jak nic się nie działo, tak nic się nie dzieje.
- 66 12
-
2020-10-30 08:03
A podatki ? (3)
Gdzie i ile płacisz żeś taki wymagający ?
- 5 9
-
2020-10-30 08:11
Płacę dużo twojej matce za wykonaną usługę. (2)
- 7 6
-
2020-10-30 11:29
(1)
Nie kłam ! - ubieranie i karmienie wcale duzo nie kosztuje !
- 1 2
-
2020-10-30 11:38
Mi się zdaje, że tu o inne usługi chodzi.
- 1 0
-
2020-10-30 08:17
(4)
Jeśli nic się nie dzieje to jesteś ślepy, albo upośledzony. Sprawdź ile nowych dróg i ile zostało wyremontowanych w ostatnich latach. Nowe drogi nie buduje się w 5 minut pajacu.
- 7 9
-
2020-10-30 08:33
(3)
Sprawdzam ile nowy dróg. Sprawdzanie w toku. Wynik = na południu Gdańska od lat nie ma nowych dróg. Rada = zmień dilera lub lekarza, a najlepiej i jedno i drugie.
- 7 4
-
2020-10-30 10:53
No tak, ostatnią oddano prawie 5 miesięcy temu, więc się przedawniło... (2)
- 2 0
-
2020-10-30 10:59
(1)
Jeśli chodzi o łostowice, to rzeczywiście nowych dróg zero, a tylko wyremontowana Świętokrzyska. Al. Adamowicza nie dochodzi tak daleko na południe jak powinna, a nawet gdyby, to jest to kropla w oceanie potrzeb. Pisanie natomiast artykułów, że coś będzie w 2030 czy 40 jest niepoważne.
- 2 1
-
2020-10-30 16:04
a w ,którym roku będzie Nowa Świętokrzyska ? łatwiej chyba wejść na mapkę i zobaczyć ile osiedli deweloperskich zostało wybudowanych
- 0 0
-
2020-10-30 08:51
Nie narzekaj (1)
I biegusiem na festyn. Pani Ola z panią Magdą pomachają ci flagą
- 3 4
-
2020-10-30 10:54
Jprdl.
I pomyśleć że z naszych podatków płacimy za bandę pacanów wypisujących takie brednie.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.