- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (58 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (100 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (148 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (64 opinie)
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej
Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.
Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.
Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.
Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.
Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.
Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:
- powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
- poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
- powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
- włączenie świateł do systemu Tristar
Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
Miejsca
Opinie (548) 10 zablokowanych
-
2018-10-26 17:46
(2)
forum dało radnym w łape i tyle
- 14 9
-
2018-10-26 19:18
To są pomówienia kretynie. Masz dowody to zgłoś a jak nie to nie pier...l głupot!
- 1 1
-
2018-10-26 18:01
Wziales w lape
I piszesz
- 2 1
-
2018-10-26 19:16
Istniejące podziemne mogłoby zostać ale niech dodadzą windy. Docenią to i seniorzy, niepełnosprawni, matki z wózkami. Tylko niech te windy działają a nie będą "chwilowo nieczynne" jak od roku jest na przystanku na Odrzańskiej.
- 9 1
-
2018-10-26 19:12
bzdura i glupota widac ze duch poprzedniego radnego
ktory juz nim nie jest jeszcze krazy po korytarzach .
- 6 5
-
2018-10-26 19:05
wreszcie coś dla pieszych
A nie tylko blachosmrodow
- 8 16
-
2018-10-26 18:57
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej - został już zrobiony poprzez wygraną w I turze
Gdańsk - miasto frontem dla dewelopera.
- 12 2
-
2018-10-26 17:18
Masakra (1)
Brawo dla tego kto wymyśla te przejścia naziemne! Cały Gdańsk stoi w korku a do tego giną ludzie biegający na czerwonym do autobusu!
- 30 11
-
2018-10-26 18:33
dlaczego trolu ciagle piszesz te same posty podpisujac sie tylko na zmiane raz zakobiete raz za kierowce
- 2 0
-
2018-10-26 16:54
Za komuny budowali szerokie drogi z tunelami w Gdańsku (1)
Dziś więcej aut niż kiedyś i zwężają drogi zamykają tunele ? Hucisko kiedy powstanie brakujący system tuneli ? Reszta tuneli istnieje jedynie Hucisko brak tuneli .
- 22 12
-
2018-10-26 18:29
tunele i estakady w wielu miastach się likwiduje
ponieważ w dobrze zarządzanych miastach zamożni mieszkańcy jeżdżą rowerami lub komunikacją miejską (do przystanków której można dotrzeć pieszo, na rowerze lub nawet na hulajnodze), w źle zarządzanych miastach biedni jeżdżą samochodami.
- 9 3
-
2018-10-26 16:51
Nowe przejście i oczywiście kolejne światła (4)
Tunel odkorkował centrum miasta
ale są nowe "rewelacyjne" pomysły.
Znowu całe miasto będzie zapchane samochodami,
Wrócą ogromne korki, wrócą spaliny- 41 25
-
2018-10-26 18:27
tunel odkorkował centrum miasta? coś takiego!
mam wrażenie,, że Wały Jagiellońskie są zakorkowane codziennie przez wiele godzin porannego i popołudniowego szczytu, czyli wtedy, kiedy ty tam chyba nie jeździsz.
A może masz kłopoty ze wzrokiem lub wyobraźnią?- 4 1
-
2018-10-26 16:52
możesz coś na to poradzić (2)
pierwszy zostaw auto w domu, albo poza centrum
- 10 7
-
2018-10-26 16:58
sorry ale ja mieszkam w centrum (1)
gdzie mam go zostawić ?
- 6 8
-
2018-10-26 17:23
pod domem
i jeździć komunikacją miejską, albo na rowerze
- 6 3
-
2018-10-26 18:26
Budyń zafundował nam dynamiczny rozwój gdanska
Czyli chaotyczne, ciężkie do skomunikowania południe. Teraz mieszkańcy dzielnic centralnych mający wszędzie blisko, mimo, że zapłacili drożej, żeby żyć w mieście a nie poza, muszą ponosić koszty zdrowotne, infrastrukturalne i czasowe zmasowanego ruchu zmotoryzowanych ludzi z południa. Tym ostatnim tez współczuje - wsiadać do auta, żeby załatwić najprosrszą sprawę typu dzieciak do przedszkola - to nieludzkie.
- 15 7
-
2018-10-26 16:48
Absurd!!!! (4)
Przejścia podziemne są bezpieczniejsze dla pieszych. Rozumiem np. że robią przejście nadziemne na Podwalu Przedmiejskim na wysokości Chmielnej, tam to ma sens, łączy bardziej starówkę z Dolnym Miastem. Natomiast przejście nadziemne przy bramie wyżynnej zwiększy korki (wręcz sparaliżuje miasto), spalin samochodowych będzie dużo więcej , nie sądzę aby to było przyjazne dla pieszych, tym bardziej że kilkadziesiąt metrów dalej są przejścia przez Hucisko. Jak można było wpaść na tak absurdalny pomysł, aby na głównej trasie przelotowej przez Trójmiasto, lokalizować aż tyle przejść nadziemnych.
Uważam że najlepszym rozwiązaniem byłoby wpuszczenie całego ruchu samochodowego pod ziemię od węzła Okopowa aż do Bramy Oliwskiej.- 52 22
-
2018-10-26 17:03
(2)
Szkoda czasu na twoją głupotę. Miasto jest dla ludzi idioto! ! A ty masz jechać zgodnie z przepisami!
- 6 7
-
2018-10-26 17:31
(1)
a ty wąchać spaliny
- 2 3
-
2018-10-26 18:25
spaliny w większym stopniu wąchają osoby poruszające się samochodem niż piesi
powietrze wewnątrz samochodu jest bardziej przesycone spalinami niż powietrze na zewnątrz samochodu jadącego po mieście.
- 4 1
-
2018-10-26 17:36
tunel
po co tunel przy Chmielnej skoro tam od wieków był tunel
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.