• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

bra
26 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu. Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu.

Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.



Już w 2013 roku sugerowaliśmy, że w związku z planami zabudowy Targu Siennego i Rakowego należy uwzględnić powstanie przejścia naziemnego.

Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.

Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.

Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.

Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.

Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:

  • powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
  • poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
  • powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
  • włączenie świateł do systemu Tristar

Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
bra

Miejsca

Opinie (548) 10 zablokowanych

  • zlikwidować schody do tunelu od strony LOTu

    i zrobić łagodną pochylnię już od Katowni,
    będzie wygodnie i bezpiecznie

    • 2 5

  • Anarchorowerzysci i adamowicze chca cofniecia procesu dziejowego - zmusic ludzi do porzucenia jazdy samochodem teoretycznie moga do tego doprowadzic w praktyce komunikacja zbiorowa musi istniec tylko co z tego jak jazda tym srodkiem transportu np. na Południe zabierac bedzie godzinę wszedzie swiatla i postoj przed przejsciem co 100 m inna kwestia to bezpieczenstwo

    • 8 3

  • całe Podwale powinno być w tunelu dla samochodów (1)

    wtedy przejścia naziemne mają sens

    • 7 3

    • jak sołtys Pruszcza sfinansuje imprezę dla swoich ziomków to niech kopią

      • 1 0

  • Potrzebny tunel dla aut

    Sopot rozwiązał sprawę kilka lat temu i powstał tunel dla aut i piesi mogą bez problemu przejść z Monciaka na Molo. Czemu nie zrobić tego w Gdańsku.

    • 8 2

  • (1)

    To jeszcze poproszę o przejście nad nowo otwartym tunelem przy Toruńskiej. Proponuję pokonać trasę Toruńska- zaroślak poruszając się o kulach. Ktoś zapomniał o windzie ale pamiętał o rowerzystach. Przyznaję, chodzę podjazdem rowerowym , obdzwaniany i opluty wulgaryzmami. Wiem, mogę podejść pod estakadę a potem wrócić pięknym chodnikiem a dodatkowa droga usprawni moje nogi i rozrusza kule. Przy LOT pomyśleli o wózkach bo są rampy, przy dworcu teź. Pam prezydent zaprasza do poruszania się nowoczesnym niskopodłogowym tramwajem tylko jak zejść z przystanku? Po kolei: dworzec, lot, pod estakadą i Żabi Kruk. Schody, schody...niepełnosprawnych sporo, starszych też.

    • 6 1

    • jeśli rowerzyści plują, to znaczy warto ich fotografować i przekazywać do straży miejskiej

      rampy rowerowe powinny służyć także ludziom z niepełnosprawnościami (i odwrotnie).

      Rampy dla wózkarzy powinny służyć rowerzystom.

      Niestety przy stacji SKM Wrzeszcz ta druga zasada nie została spełniona.

      • 1 0

  • Totalna bzdura (2)

    Jeżeli 3 kroki dalej jest bezkolizyjny tunel to po jaką cholerę puszczać jeszcze przejście. Pomyślcie jakby metr od wejścia do tunelu była zebra ? Prawie tak będzie...

    • 5 5

    • bo ktos musi zarobic na tym.
      d**ilizm do potegi. mozna zrobic windy , schody ruchome ale po co.

      • 1 2

    • czy te trolle czytają inne posty na tym portalu?

      po trzech dniach od zamieszczenia informacji i dostarczeniu setek argumentów nic nie kumają? Kto im płaci za te zgrane płyty?

      • 1 0

  • (3)

    Nie nie i jeszcze raz nie!!!!

    • 8 4

    • Aniu, a co konkretnie proponujesz na korki, które rosną mimo wielu setek milionów na budowę dróg i tuneli dla samochodów? (2)

      w centrum zawsze będą korki jeśli nie podejmie się działań poprawiających warunki ruchu pieszych - ich komfort i bezpieczeństwo mając za największy priorytet?

      • 1 1

      • Populizm i brak rozumowania logicznego u Ciebie (1)

        Trzeba usprawnić komunikację a nie ruch pieszy, aby nie było korków.
        Co wy ludzie bierzecie?

        • 0 1

        • jaki skutek da poprawa komunikacji jak piesi nie będą do jej przystanków mieli wygodnego dojścia?

          Ty naprawdę potrafisz myśleć tylko o jednej rzeczy naraz?

          Stara zasada mówi: i to robić, i o tamtym nie zapominać.

          Et haec facienda et illo non omittenda.

          • 0 0

  • CzerwoNe światło (3)

    Co 50m jprdl :(

    • 6 4

    • jak jest synchronizacja, nie ma problemu (2)

      limit 30 km/h daje największą przepustowość korytarza ruchu drogowego dla pojazdów.

      Dla największy wskaźnik przepustowości ruchu ludzi dają korytarze ruchu pieszych i rowerzystów, potem szybka kolej miejska.

      korytarze szybkiego ruchu samochodów mają najmniejszy wskaźnik przepustowości ruchu ludzi.

      Prędkość powyżej 50 km/h w mieście nie ma sensu, i tak osiągana jest na Wałach Jagiellońskich tylko w niedziele lub w nocy.

      • 0 2

      • Teoretycznie się zgadza, ale w praktyce...więcej ofiar pieszych! (1)

        Ciekawe czy pomysłodawcy zdają sobie sprawę ...

        • 0 1

        • ilu pieszych ma problemy z przejściami na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu?

          tam też projektowano tunele, ale na szczęście z nich zrezygnowano.

          Na skrzyżowaniu z Dmowskiego przez Grunwaldzką codziennie przechodzą tysiące ludzi.

          Podobnie na wysokości Klonowej oraz na skrzyżowaniu ze Słowackiego.

          Samochodozę naprawdę się leczy. Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

          • 2 0

  • Ograniczyc samochody w centrum. Tam jest jedna wielka spalinownia.

    • 4 3

  • Najpierw zmienić, usprawnić ruch samochodów a później przejście (1)

    A tu odwrotnie

    • 4 5

    • tia Amerykanie przez sto lat nie robili nic innego jak tylko usprawniali ruch samochodowy

      tworząc setki pseudobezkolizyjnych skrzyżowań i estakad w pobliżu centrów swoich miast.

      Obecnie przeciętna długość życia Amerykanów jest krótsza niż ich rodaków w poprzednim pokoleniu. Powód? 95% dzieci amerykańskich wożonych do szkół samochodami rodziców.

      Środki budżetowe nie wystarczają na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

      Wiele usprawnień ruchu samochodowego utrudniało ruch pieszych.

      Teraz wreszcie wahadło zaczęło wracać na właściwą stronę.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane