• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

szym
4 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł. Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł.

Jest zgoda na budowę pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. Wartość tej części inwestycji to ponad 715 mln zł. Docelowo trasa połączy się na węźle Chwaszczyno z Trasą Kaszubską Gdynia - Bożepole Wielkie, która wkrótce zostanie oddana do ruchu.



Czekasz na budowę OMT?

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową S6 Chwaszczyno - Gdańsk Południe pojedziemy w 2025 r. W ramach inwestycji powstanie również obwodnica Żukowa. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 2 mld zł, a budowę nowej arterii podzielono na dwa etapy.

Dwa odcinki OMT:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km

W ramach budowy pierwszego odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo wybudowanych zostanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Powstanie również sześć przejść dla zwierząt.

Zezwolenie na jego budowę zostało podpisane przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha w poniedziałek, 3 października.

Nowa trasa skróci czas przejazdu i poprawi komfort



Przypomnijmy: OMT połączy Obwodnicę Południową Gdańska z Trasą Kaszubską, umożliwiając szybki tranzyt pojazdów na kierunku wschód - zachód z ominięciem Trójmiasta. Nowa trasa skróci tym samym czas przejazdu i poprawi komfort podróżowania.

Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę (drogę o parametrach drogi ekspresowej) w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Funkcjonująca trasa, z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie wzrost natężenia ruchu, miejscami przekracza już granice swojej przepustowości.

Odciążona z ruchu zostanie trójmiejska ekspresówka, zmniejszy się też jej oddziaływanie na warunki życia mieszkańców i środowisko - zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy.

- Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t. Obniży to poziomu hałasu, drgań oraz ilość zanieczyszczeń emitowanych przez transport - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na koniec warto przypomnieć, że początkowo Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Decyzją rządu OMT powstanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
szym

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • Droga dłuższa i do okoła

    więc pewnie za specjalnie obecnej obwodnicy nie odciąży ale przynajmniej w razie wypadku będzie jakaś alternatywa

    • 0 0

  • Znowu tniemy drzewa w czasach kryzysu ekologicznego (12)

    Żeby mieszkańcy wiosek zwiększali korki w mieście. Miasto powinno być tylko dla mieszkańców, pracujcie w Żukowie i Chwaszczynie a nie zabieracie miejsce rodowitym trójmiaszczaninom.

    • 27 96

    • Miasta dla ludzi, nie dla rowerów! (3)

      • 14 4

      • Rower to jakaś nowa istota ? Tak samo jak samochód ? Zatem miasta dla ludzi, nie dla rowerów i samochodów. (2)

        • 1 2

        • miasta dla samochodów nie są przyjazne dla ludzi (1)

          nawet dla tych ludzi, którzy korzystają w nich z samochodów. Miasta przyjazne dla rowerów są przyjazne dla wszystkich ludzi: zarówno dla mieszkańców jak i przyjezdnych.

          • 4 4

          • Miasta przyjazne dla rowerów nie są przyjazne dla nikogo.

            Już widzę jak babcie podjeżdżają rowerami z wrzeszczą na morenę. Naogladaliscie się płaskiej Holandii i tylko nie rozumiecie że nie da się tego przenieść na trójmiasto.

            • 1 1

    • Jak jesteś taki mieszczuch

      to pety i butelki wyrzucaj u siebie pod blokiem a nie u mnie nad jeziorem

      • 6 0

    • Skoro miasta tylko dla miastowych to żywność produkowana na wsi tylko dla wsiowych :-)

      • 7 0

    • Głos zaczadzonego marksistowską ideologią eko komunistów. (2)

      • 31 5

      • Co ty za pierdy piszesz ? Marks i ochrona przyrody ? Nie ośmieszaj się. Ekologia to ekologia, ani prawa ani lewa, ani ... (1)

        centrowa politycznie sprawa.

        • 7 6

        • teraz taka moda nazywać wszystko faszystowskie/nazistowskie/lewackie itp. Ludzie już nie rozumieją co znaczą te słowa i potrafią mówić że postsowiecki system rosyjski jest nazistowski. makabra z tymi nieukami

          • 3 2

    • Zboże też bierz z Gdańska, węgiel także. mądralo.

      • 6 1

    • Hahaha!!!!

      Taki z Ciebie rodowity trójmieszczanin, jak z koziej d**y trąba!!! Hahaha!!!

      • 15 3

    • Ogarnij się człowieku.

      • 29 4

  • a co z węzłem straszyn? (1)

    Czekamy na przedstawienie racjonalnego planu rozbudowy węzła Straszyn, wraz z przylegającymi rondami - zjazdami na Borkowo/ Rotmankę/Straszyn.

    Gddkia przedstawiła irracjonalne propozycje do tej pory. OMT tak, ale nie dla zapchania już przeciążonej Starogardzkiej!

    • 7 4

    • Straszyn?

      a kto jeździ na tę wiochę?

      • 2 0

  • a to potrzebne jest komuś? (6)

    chyba tylko po to żeby wyprowadzić się na prowincje i potem korkować miasto

    • 21 64

    • Nie każdy jak ty mieszka w Dworze Artusa. (1)

      • 2 1

      • W Dworze Artusa na Oruni

        • 1 0

    • Nie pal głupa (3)

      Nie pal głupa dzbanie! Ta trasa jest po to,że jak będziesz jechał na Kaszuby do lasu zbierać grzyby, albo latem do jeziora zie ochłodzi, to pojedziesz szybciej i nie będziesz mi smrodził w Żukowie

      • 13 8

      • przez Żukowo można przejechać PKM bez korków już od ładnych paru lat

        • 3 0

      • (1)

        Wam buraki w tym żukowie już nic nie pomoże.

        • 4 13

        • Jedynie prawdziwy burak, pozna drugiego.

          Więc gratuluję!

          • 4 0

  • A co tam z poszerzanie Budowlanych ?

    Miało się zacząć w październiku...
    iiii.... nic
    ąż chce się powiedzieć : a nie mówiłem

    • 0 0

  • spokojnie (1)

    będą takie ceny benzyny, że nikogo nie będzie stać na jazdę autem

    • 0 2

    • Póki co paliwo najtańsze w Europie, a będzie jeszcze lepiej dzięki umowie z Aramco.

      • 0 0

  • Polska w budowie!

    Inwestycje dotarły nawet do Trójmiasta gdzie rządzi nieudolne PO i jest zastój. Koniec z narracja, że PiS żałuję tu pieniędzy, zwyczajnie przestaly isc na głupoty a zaczęły być przeznaczane na potrzebne inwestycje i już widać różnicę. Kilka miliardów na inwestycje Orlenu, nowy szpital dziecięcy, obwodnicę....

    • 2 5

  • najbardziej bez sensu jest (2)

    że od Gdańska na Trase Kaszubską trzeba jechać aż na Wielki Kack zamiast się jakoś ładnie podłączyć przez Osowę

    • 3 5

    • Osowianie ten projekt zablokowali

      • 3 0

    • Przeciez to jakies 3 minuty autem

      • 0 2

  • Nam przede wszystkim trzeba trzeciego i czwartego pasa na obwodnicy (1)

    Metropolitalna nic nie zmieni, korek od obwodnicy południowej do autostrady w obie strony będzie jeszcze większy

    • 0 2

    • Gdy skończa OMT beda mogli w końcu zacząc remontowac Obwodnice bez groźby kompletnego zakorkowania 3city...

      • 4 0

  • Mam nadzieje że Jak wybudują do 2028 roku Obwodnice Metropolitalną to FRAG nie będzie naciskał aby obecną zwęzić do jednego

    pasa ruchu i ograniczyć predkośc do 50 km/h .

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane