- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (213 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (98 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (142 opinie)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (91 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (55 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (294 opinie)
Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Jest zgoda na budowę pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. Wartość tej części inwestycji to ponad 715 mln zł. Docelowo trasa połączy się na węźle Chwaszczyno z Trasą Kaszubską Gdynia - Bożepole Wielkie, która wkrótce zostanie oddana do ruchu.
Dwa odcinki OMT:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km
W ramach budowy pierwszego odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo wybudowanych zostanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Powstanie również sześć przejść dla zwierząt.
Zezwolenie na jego budowę zostało podpisane przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha w poniedziałek, 3 października.
Nowa trasa skróci czas przejazdu i poprawi komfort
Przypomnijmy: OMT połączy Obwodnicę Południową Gdańska z Trasą Kaszubską, umożliwiając szybki tranzyt pojazdów na kierunku wschód - zachód z ominięciem Trójmiasta. Nowa trasa skróci tym samym czas przejazdu i poprawi komfort podróżowania.
Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę (drogę o parametrach drogi ekspresowej) w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Funkcjonująca trasa, z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie wzrost natężenia ruchu, miejscami przekracza już granice swojej przepustowości.
Odciążona z ruchu zostanie trójmiejska ekspresówka, zmniejszy się też jej oddziaływanie na warunki życia mieszkańców i środowisko - zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy.
- Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t. Obniży to poziomu hałasu, drgań oraz ilość zanieczyszczeń emitowanych przez transport - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na koniec warto przypomnieć, że początkowo Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Decyzją rządu OMT powstanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
Opinie (159) 5 zablokowanych
-
2022-10-04 13:33
Jakieś terminy wykonania/oddanie do użytkowania? Czy "jak zrobią, to będzie"?
- 2 1
-
2022-10-04 13:05
Dla
mnie super szybciej dojadę na golfa do Tokar
- 3 1
-
2022-10-04 11:34
no i basta (6)
Po pierwsze i najważniejsze, powinny byc po 3 pasy w każdym kierunku, bo za 15-20 lat trzeba bedzie dobudowywac pasy, tak jak autostrady, gdzie juz każdą trzeba poszerzać o dodatkowe pasy. Głupi ludzie rządzą Polska.
- 13 27
-
2022-10-04 12:41
Jesteś w błędzie
To tak nie działa i myślą nad tym ludzie mądrzejsi od internetowego wujka dobra rada. Niestety mordeczko, tak się nie buduje. Buduje się po dwa pasy, a gdy dochodzi do wzrostu obciążenia sprawdza się jego przyczynę i albo buduje się trzeci pas, albo kolejną, nową drogę, bo np. trzeci pas nic nie zmieni. Wywalanie kasy na drogę o przewymiarowanej przepustowości nie godzi się z rachunkiem ekonomicznym.
- 3 0
-
2022-10-04 12:39
Trzy pasy w Polsce to wyrzucone pieniądze w błoto.
I tak każdy lamer będzie jechał, jeżeli nie lewym to przedostatnim z lewej pasem. Bez względu na prędkość i nawet gdyby było ich sześć.
- 1 5
-
2022-10-04 11:41
(2)
Za 20 lat nieliczni beda posiadac samochody
- 13 1
-
2022-10-04 11:54
(1)
Za 20 lat będziesz gadał, jak to w 2022 robili dobre elektryki, nie to co te nowe badziewia :D
- 4 3
-
2022-10-04 12:27
D
pokaż mi dobrego elektryka na dłużą trasę
- 1 1
-
2022-10-04 12:09
Zrobić po pięć w obie strony, starczy na 100 lat.
- 1 0
-
2022-10-04 12:33
dzieki temu miasto będzie sie mogło rozlac jeszcze dalej
i jeszcze wiecej kierowców bedzie chcialo wjechac codziennie do Trojmiasta, narzekajac, ze kierowcy sa przesladowani i jakies tramwaje, buspasy i inne niepotrzebne rzeczy utrudniaja im ruch
- 10 2
-
2022-10-04 11:24
jeśli nie będzie tam kontrapasów rowerowych (1)
po jednym z każdej strony jezdni, to stowarzyszenia kolarskie powinny zgłosić ten projekt do prokuratury
- 21 11
-
2022-10-04 12:20
widzisz cymbałku ja nie rozumiem po co te barany zrobiły te pseudo sciezki rowerowe na nowej rdestowej zrobili barachło chodnikowetylko z jednej strony i kaza sie cieszyc
- 1 2
-
2022-10-04 11:30
Czy metropolia kończy się w Sopocie? (1)
To obwodnica Gdańska a nie metropolitalna
- 9 10
-
2022-10-04 12:04
Sopot ma wielkie szczęście, że z racji położenia go to omija. Niekończąca się rozbudowa na przedmieścia generująca koszty infrastrukturalne... Serio jest za czym płakać?
- 0 2
-
2022-10-04 11:49
x (1)
2025 czyli 2027
- 5 2
-
2022-10-04 12:03
przecież 2029 to nie tak daleko
- 2 1
-
2022-10-04 11:55
Kto to zbuduje? Ci sami co robia trase kaszubska albo remont na karwinach, hahahahah
- 5 2
-
2022-10-04 11:40
Nie błoby taniej poszerzyć już istniejące drogi do Żukowa i Kościerzyny?
- 7 11
-
2022-10-04 11:38
Już zaczynam zapuszczać brode
Zobaczę jaka mi urośnie
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.