• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

szym
4 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł. Zaprojektowanie i budowa pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem będzie kosztować ponad 715 mln zł.

Jest zgoda na budowę pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. Wartość tej części inwestycji to ponad 715 mln zł. Docelowo trasa połączy się na węźle Chwaszczyno z Trasą Kaszubską Gdynia - Bożepole Wielkie, która wkrótce zostanie oddana do ruchu.



Czekasz na budowę OMT?

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową S6 Chwaszczyno - Gdańsk Południe pojedziemy w 2025 r. W ramach inwestycji powstanie również obwodnica Żukowa. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 2 mld zł, a budowę nowej arterii podzielono na dwa etapy.

Dwa odcinki OMT:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km

W ramach budowy pierwszego odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo wybudowanych zostanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Powstanie również sześć przejść dla zwierząt.

Zezwolenie na jego budowę zostało podpisane przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha w poniedziałek, 3 października.

Nowa trasa skróci czas przejazdu i poprawi komfort



Przypomnijmy: OMT połączy Obwodnicę Południową Gdańska z Trasą Kaszubską, umożliwiając szybki tranzyt pojazdów na kierunku wschód - zachód z ominięciem Trójmiasta. Nowa trasa skróci tym samym czas przejazdu i poprawi komfort podróżowania.

Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę (drogę o parametrach drogi ekspresowej) w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Funkcjonująca trasa, z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie wzrost natężenia ruchu, miejscami przekracza już granice swojej przepustowości.

Odciążona z ruchu zostanie trójmiejska ekspresówka, zmniejszy się też jej oddziaływanie na warunki życia mieszkańców i środowisko - zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy.

- Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t. Obniży to poziomu hałasu, drgań oraz ilość zanieczyszczeń emitowanych przez transport - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na koniec warto przypomnieć, że początkowo Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Decyzją rządu OMT powstanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
szym

Opinie (159) 5 zablokowanych

  • Jakieś terminy wykonania/oddanie do użytkowania? Czy "jak zrobią, to będzie"?

    • 2 1

  • Dla

    mnie super szybciej dojadę na golfa do Tokar

    • 3 1

  • no i basta (6)

    Po pierwsze i najważniejsze, powinny byc po 3 pasy w każdym kierunku, bo za 15-20 lat trzeba bedzie dobudowywac pasy, tak jak autostrady, gdzie juz każdą trzeba poszerzać o dodatkowe pasy. Głupi ludzie rządzą Polska.

    • 13 27

    • Jesteś w błędzie

      To tak nie działa i myślą nad tym ludzie mądrzejsi od internetowego wujka dobra rada. Niestety mordeczko, tak się nie buduje. Buduje się po dwa pasy, a gdy dochodzi do wzrostu obciążenia sprawdza się jego przyczynę i albo buduje się trzeci pas, albo kolejną, nową drogę, bo np. trzeci pas nic nie zmieni. Wywalanie kasy na drogę o przewymiarowanej przepustowości nie godzi się z rachunkiem ekonomicznym.

      • 3 0

    • Trzy pasy w Polsce to wyrzucone pieniądze w błoto.

      I tak każdy lamer będzie jechał, jeżeli nie lewym to przedostatnim z lewej pasem. Bez względu na prędkość i nawet gdyby było ich sześć.

      • 1 5

    • (2)

      Za 20 lat nieliczni beda posiadac samochody

      • 13 1

      • (1)

        Za 20 lat będziesz gadał, jak to w 2022 robili dobre elektryki, nie to co te nowe badziewia :D

        • 4 3

        • D

          pokaż mi dobrego elektryka na dłużą trasę

          • 1 1

    • Zrobić po pięć w obie strony, starczy na 100 lat.

      • 1 0

  • dzieki temu miasto będzie sie mogło rozlac jeszcze dalej

    i jeszcze wiecej kierowców bedzie chcialo wjechac codziennie do Trojmiasta, narzekajac, ze kierowcy sa przesladowani i jakies tramwaje, buspasy i inne niepotrzebne rzeczy utrudniaja im ruch

    • 10 2

  • jeśli nie będzie tam kontrapasów rowerowych (1)

    po jednym z każdej strony jezdni, to stowarzyszenia kolarskie powinny zgłosić ten projekt do prokuratury

    • 21 11

    • widzisz cymbałku ja nie rozumiem po co te barany zrobiły te pseudo sciezki rowerowe na nowej rdestowej zrobili barachło chodnikowetylko z jednej strony i kaza sie cieszyc

      • 1 2

  • Czy metropolia kończy się w Sopocie? (1)

    To obwodnica Gdańska a nie metropolitalna

    • 9 10

    • Sopot ma wielkie szczęście, że z racji położenia go to omija. Niekończąca się rozbudowa na przedmieścia generująca koszty infrastrukturalne... Serio jest za czym płakać?

      • 0 2

  • x (1)

    2025 czyli 2027

    • 5 2

    • przecież 2029 to nie tak daleko

      • 2 1

  • Kto to zbuduje? Ci sami co robia trase kaszubska albo remont na karwinach, hahahahah

    • 5 2

  • Nie błoby taniej poszerzyć już istniejące drogi do Żukowa i Kościerzyny?

    • 7 11

  • Już zaczynam zapuszczać brode

    Zobaczę jaka mi urośnie

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane