- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (92 opinie)
- 2 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (93 opinie)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (62 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (99 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (108 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (419 opinii)
Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
4 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku)
Najnowszy artykuł na ten temat
Za rok o tej porze pojedziemy Obwodnicą Metropolitalną. Tak wygląda z lotu ptaka
Jest zgoda na budowę pierwszego, ponad 16-kilometrowego odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem. Wartość tej części inwestycji to ponad 715 mln zł. Docelowo trasa połączy się na węźle Chwaszczyno z Trasą Kaszubską Gdynia - Bożepole Wielkie, która wkrótce zostanie oddana do ruchu.
Dwa odcinki OMT:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km
W ramach budowy pierwszego odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo wybudowanych zostanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Powstanie również sześć przejść dla zwierząt.
Zezwolenie na jego budowę zostało podpisane przez wojewodę pomorskiego Dariusza Drelicha w poniedziałek, 3 października.
Nowa trasa skróci czas przejazdu i poprawi komfort
Przypomnijmy: OMT połączy Obwodnicę Południową Gdańska z Trasą Kaszubską, umożliwiając szybki tranzyt pojazdów na kierunku wschód - zachód z ominięciem Trójmiasta. Nowa trasa skróci tym samym czas przejazdu i poprawi komfort podróżowania.
Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę (drogę o parametrach drogi ekspresowej) w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Funkcjonująca trasa, z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie wzrost natężenia ruchu, miejscami przekracza już granice swojej przepustowości.
Odciążona z ruchu zostanie trójmiejska ekspresówka, zmniejszy się też jej oddziaływanie na warunki życia mieszkańców i środowisko - zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy.
- Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t. Obniży to poziomu hałasu, drgań oraz ilość zanieczyszczeń emitowanych przez transport - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na koniec warto przypomnieć, że początkowo Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Decyzją rządu OMT powstanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
szym
Opinie (159) 5 zablokowanych
-
2022-10-04 11:29
Gdy skończą następnym etapem będzie wprowadzenie opłat za za każdy przejechany kilometr na drogach ekspresowych w Polsce
- 8 3
-
2022-10-04 11:07
Trudno uwierzyć że termin i kwota będą dotrzymane.
Przy tej turbodrożyznie umowa będzie wiele razy aneksowana o wydłużenie terminu oddania do użytku oraz o zwiększenie kwoty za "wcześniej nie do przewidzenia dodatkowe prace".
- 18 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.