• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny termin uruchomienia informacji pasażerskiej we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
10 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.

Po raz kolejny opóźnieniu ulega uruchomienie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Najnowszy, szósty już termin, to 31 marca br. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy problemy trudnością w kalibracji systemów sterowania ruchem oraz rozkładów jazdy różnych przewoźników.



Czy spoglądasz na elektroniczne rozkłady jazdy?

Tablice elektroniczne, które mają ułatwić wybór właściwego peronu we Wrzeszczu, zamontowane zostały w październiku 2017 r. Jeszcze w grudniu tego samego roku planowano jego pełne uruchomienie.

W kolejnych miesiącach termin startu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej przekładano pięciokrotnie. Ostatni raz pisaliśmy o nim w październiku, kiedy to kolejarze zapowiadali jego włączenie do końca 2018 r. Niestety, także tym razem słowa nie dotrzymali.

Tematem wciąż niesprawnego SDIP we Wrzeszczu (a także w Oliwie zobacz na mapie Gdańska, gdzie problem jest jednak mniej uciążliwy dla pasażerów ze względu na jeden peron dalekobieżny) zajęła się w ostatnich tygodniach posłanka PO Agnieszka Pomaska. W interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury zapytała m.in. o przyczynę opóźnienia oraz ostateczny termin uruchomienia systemu.

Odpowiedzi w imieniu ministra infrastruktury udzielił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury:

- W chwili obecnej wszystkie elementy SDIP uczestniczące w procesie generowania automatycznej zapowiedzi głosowej i wizualnej zostały już zabudowane i oddane do eksploatacji. Jako samodzielne jednostki urządzenia te funkcjonują prawidłowo. Ich współpraca jest jednak wciąż przedmiotem prób eksploatacyjnych i kalibracji. Czasochłonność uruchomienia SDIP w omawianej lokalizacji wynika z tego, że na przedmiotowej linii zabudowane są systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) dwóch dostawców. Dla prawidłowej pracy systemu SDIP konieczna jest prawidłowa współpraca systemu dyspozytorskiego z obydwoma typami systemów srk. Kalibracja wszystkich współpracujących ze sobą systemów jest skomplikowana i czasochłonna - czytamy w odpowiedzi.

Wyszukiwarka połączeń kolejowych


Andrzej Bittel zwraca ponadto uwagę na potrzebę poprawnego uzupełniania bazy danych Portalu Dla Pasażera, która wykorzystywana jest do generowania poprawnych informacji. Jak tłumaczy, zdarza się, że różni przewoźnicy wprowadzają do niego dane w sposób niespójny i wzajemnie różny. To z kolei dla SDIP "stanowi problem w prawidłowej interpretacji".

- Odnosząc się do pytania dotyczącego daty uruchomienia SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa informuję, że zakończenie prób eksploatacyjnych SDIP w ww. lokalizacjach planowane jest do dnia 31 marca 2019 r. - deklaruje podsekretarz stanu.

Opinie (218) ponad 20 zablokowanych

  • Myślę sobie błąd był od początku.

    Zupełnie nie rozumiem, czemu szynobusy PKM korzystają z różnych peronów. Przecież peron najbliższy dworcowy miał być peronem, PKM,peron środkowy peronem PKP,czyli pociągi tlk,intercity,oraz REGIO,a peron wzdłuż Galerii Metropolia patronem SKM.Druga niezrozumiała rzecz to jakiś durnowaty przelot torów właczajacych się w linię kolejową Gdynia Gdańsk i dalej.Przecież tam było tyle miejsca że oba tory PKM mogły spokojnie pochylonym nasypem opadać w kierunku stacji Gdańsk Wrzeszcz, a szynobusy dojeżdżałyby do swego peronu na przemian raz z jednej,raz z drugiej strony peronu tak jak kolejki SKM na końcowym przystanku Gdańsk Śródmieście. A tak wydano bezsensowne pieniądze na wiadukt na wysokości przystanku Gdańsk Zaspa,a system informacji we Wrzeszczu do dziś nie działa. Oj "mózgi"pracują na PKP.Najgorsze jest to że nikt personalnie z tych "orłów " nie odpowiada np. wyrzuceniem z pracy.PKM to firma mentalnie tkwiąca w PRL u

    • 9 0

  • Informacja jest ważna

    Jednak chyba ważniejsza dla mnie byłaby regularność oraz zwiększenie częstotliwości kursowania PKM, jak również utworzenie linii PKM od Pruszcza Gdańskiego przez Juszkowo, Straszyn w stronę lotniska, (zawsze mniej aut na obwodnicy) przywrócenie kolejek SKM z Tczewa i Malborka do Gdańska przez Pruszcz Gdański, przywrócenie SKMek do Nowego Portu, zrobienie połączeń SKM na północy Gdyni, i wreszcie utworzenie linii SKM przez Orunię, Olszynkę w stronę Stogów i Sobieszewa, oraz bezpośredniego połączenia SKM z Elblągiem przez Nowy Dwór Gdański. To według mnie byłaby idealna oferta przewozowa SKM-PKM która byłaby w stanie wyeliminować większość korków, rozwiązać większość problemów z parkowaniem, usprawnić transport publiczny. Dodałbym może jeszcze, żeby usprawnić połączenia komunikacyjne, dobrym rozwiązaniem byłoby połączyć SKM-PKM trójmiasto z Starogardem Gdańskim oraz z Chojnicami, zwiększenie liczby kursów do Kościeżyny

    • 3 0

  • nie tylko wrzeszcz

    to nie tylko wrzeszcz ale całe trójmiasto wyłączając Gdynię główną. Tablice nie działają lub są w trybie testowym na stacjach Gdynia Orłowo, Sopot, Gdańsk oliwa.

    • 2 2

  • ech. Może za 100 lat, kiedy zatrudni się ludzi, dla których to nie będzie już takie "skomplikowane". (1)

    Ale czy to w ogóle możliwe aby w kraju zatrudniać ludzi bez znajomości ale za to na podstawie posiadanych kwalifikacji? Skoro pan don Jarosław zatrudnia sekretarkę, która jest jednocześnie prezesem Srebrnej czyli pan prezes partii raportuje swojej sekretarce, to o czym my mówimy.

    Ale bagno.

    • 5 0

    • Żeby takich zatrudnić....

      to trzeba im zapłacić... ale jak góra kosi całą kasę to tak jest...

      • 1 0

  • System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej .

    Ale się uśmiałem aż mnie brzuch rozbolał .

    • 1 2

  • tape off

    może wystarczy taśmy zdjąć, bo jak sprawdzam to w sumie info na papierze czy megafonu zawsze zgadza się ;-)

    • 1 1

  • to jest żenada

    kpina z pasażerów. współczuję wszystkim zamiejscowym próbującym ogarnąć pkp w trójmieście

    • 4 0

  • Może niech zeskanują albo sfotografują drukowany rozkład i wyświetlają na tych ekranach zamiast

    zaklejać taśmą. Mogę to zrobić za 1,5 mln.

    • 4 2

  • Ciągle coś stoi na przeszkodzie

    Niestety z informacją na dworcach kolejowych jest w dalszym ciągu kiepsko. Komunikaty głosowe są często trudne do zrozumienia i naprawdę nie wydaje mi się, by stworzenie sprawnego systemu było aż tak trudne. Był zresztą taki czas, że we Wrzeszczu to jakoś działało, ale mam wrażenie, że coś się popsuło. Kiedy na sąsiednim torze przejeżdża pociąg, praktycznie nie sposób cokolwiek zrozumieć. Nie przyjmuję do wiadomości, że to normalne, bo normalnym jest to, że na dworcu stale przyjeżdżają i odjeżdżają pociągi, a system audio powinien to uwzględniać. Pracują zawodowo z dźwiękiem i jakieś pojęcie o tym mam. Kolejnym problemem są wyświetlacze, nie wspomnę tu, że w Gdańsku Głównym w ogóle ich na razie nie ma. Wystarczy zobaczyć co dzieje się, czy to w Głównym, czy we Wrzeszczu, gdy przyjeżdżają pociągi dalekobieżne i jest więcej podróżnych. Którzy z powodu braku konkretnych informacji gubią się w domysłach i nie są pewni tego, czy nadjeżdżający skład jest tym właściwym. Współczuję obcokrajowcom, którzy nie znają polskiego, bo ci naprawdę czują się zagubieni. Z racji zawodu sporo podróżuję po świecie, głównie co prawda samolotami, ale zdarza się i koleją. Byłem zaskoczony, że na przykład na Ukrainie to wszystko działa o wiele sprawniej. W systemie rezerwacji internetowej można sobie dowolnie wybrać miejsce, mając na ekranie plan całego pociągu, a na dworcach, przynajmniej w tych dużych miastach powszechne są wyświetlacze. Zupełnie nie miałem problem, by się w tym odnaleźć. Świadomie przywołuję tu przykład Ukrainy, a nie USA, Kanady, czy Chin, gdzie jest o wiele lepiej. A u nas?

    • 2 1

  • Houston mamy problrm! kto imiennie odpowiada za informatory PKP w Gdańsku Wrzeszczu

    W ośrodku kierowania lotami kosmicznymi Houston rozwiązali by to w 10 minut. Czy uchomienie zainstalowanych nowych informatorów jako działających i sprawnych urządzeń dla dziesiątków tysięcy podróznych na dworcach PKP to większy problem niż lot na Księżyc a może Marsa? Chyba potrzeba angażować prokuratora krajowego aby znalazł winnych i przykładnie ukarał za marnowanie setek tysięcy złotych bezproduktywne na niedziałające od 2017 roku Informatory?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane