• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończą się testy Mevo. Na finiszu dwie istotne zmiany

MKo
2 listopada 2023, godz. 14:15 
Opinie (139)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
System Mevo ma zostać uruchomiony w pełnym wymiarze w drugiej połowie listopada. System Mevo ma zostać uruchomiony w pełnym wymiarze w drugiej połowie listopada.

Na dwa tygodnie przed końcem testów systemu Mevo operator włączył w aplikacji dwie istotne funkcje - możliwość dziesięciominutowej rezerwacji roweru oraz skorzystania z opcji postoju. Ponadto wprowadzono też podgląd przebytego dystansu na rowerze oraz przywrócono możliwość sprawdzenia poziomu naładowania baterii w "elektrykach". System ma ruszyć w pełnym wymiarze najpóźniej w drugiej połowie listopada.



Z rowerów Mevo:

To już ostatnia prosta przed uruchomieniem systemu Mevo. Trwające od kilku tygodni testy powoli dobiegają końca, przynosząc hiszpańskiemu operatorowi i nadzorującemu jego pracę Obszarowi Metropolitalnemu wiele cennych wniosków.

W trakcie testów system był poddawany kilku próbom. Prawdziwą plagą okazali wandale, którzy przez brak kar i nadzoru niszczyli rowery, wożąc w ich koszykach pasażerów, wrzucając rowery do zbiorników wodnych, wyłamując w nich siodełka, stopki, pedały czy uchwyty z ładowarką indukcyjną.



Do czasu wprowadzenia kar nagminne było też przypinanie rowerów prywatnymi zabezpieczeniami, zamykanie ich na posesjach i w garażach i długimi dniami niezwracanie jednośladów do systemu, by mogli korzystać z nich inni. Nasz Raport niemal każdego dnia zasypywany był zdjęciami użytkowników wożących w koszach na kierownicy inne osoby.

Sytuację udało się opanować na półmetku testów, gdy po m.in. naszych sugestiach wprowadzono w testach zmiany zasad. Na łamanie regulaminu zadziałały kary finansowe i wprowadzone limity.

Teraz - na dwa tygodnie przed zakończeniem testów - hiszpański operator wraz z Obszarem Metropolitalnym wprowadził dwie znaczące zmiany.

- Na prośbę mieszkańców ponownie włączyliśmy możliwość rezerwacji roweru i skorzystania z opcji postoju. Zbliżamy się do końcowego etapu zewnętrznej fazy testowej. To czas na przetestowanie wspomnianych opcji przez większe grono użytkowników - informuje Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
25 nowych stacji Mevo. Mają być gotowe wiosną 25 nowych stacji Mevo. Mają być gotowe wiosną

W aplikacji znów jest widoczny poziom naładowania rowerów elektrycznych, można je też rezerwować, a w trakcie jazdy skorzystać z opcji postoju, bez konieczności zwracania roweru do systemu. W aplikacji znów jest widoczny poziom naładowania rowerów elektrycznych, można je też rezerwować, a w trakcie jazdy skorzystać z opcji postoju, bez konieczności zwracania roweru do systemu.
Na czym w praktyce polegają wprowadzone zmiany?

  • Skorzystanie z "pauzy" odbywa się w ramach abonamentu. Po jej wybraniu czas korzystania z roweru upływa tak samo, jak w trakcie jazdy.
  • Rezerwacja trwa 10 minut. Po upływie tego czasu jednoślad wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych. Docelowo będzie możliwe skorzystanie z opcji rezerwacji 4 razy w ciągu doby, w odstępach 30-minutowych.

- Aby korzystać z nowych udogodnień, należy pamiętać o posiadaniu najnowszej wersji aplikacji - przypomina Gochniewski.
Ale to nie koniec zmian. Poza rezerwacją i pauzą roweru w trakcie jazdy wprowadzono również widoczność przebytego dystansu na rowerze, a także przywrócono możliwość sprawdzenia poziomu naładowania baterii w "elektrykach", o co w trakcie testów apelowało wielu użytkowników rowerów.

Oficjalnie testy mają potrwać do czwartku, 16 listopada. Niewykluczone, że system w pełnym wymiarze, a więc z całą flotą rowerów na ulicach metropolii, uda się uruchomić kilka dni wcześniej.

12:39 4 LISTOPADA 23

Mevo (7 opinii)

Rozumiem, że I teraz znajdą się chętni na wypożyczenie roweru, ale tak wygląda stacja koło osiedla Leśny Zakatek na końcu Dąbrowy. Chyba mimo wszystko w okresie zimowym nie ma potrzeby umieszczać całej floty na ulicach, jeśli ktoś uważa, że w tym okresie mieszkańcy będą korzystać w takim samym zakresie jak latem....
Rozumiem, że I teraz znajdą się chętni na wypożyczenie roweru, ale tak wygląda stacja koło osiedla Leśny Zakatek na końcu Dąbrowy. Chyba mimo wszystko w okresie zimowym nie ma potrzeby umieszczać całej floty na ulicach, jeśli ktoś uważa, że w tym okresie mieszkańcy będą korzystać w takim samym zakresie jak latem.... Zobacz więcej
MKo

Miejsca

Opinie (139) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (3)

    No nie może być, Mevo się sprawdza i wszystko działa dobrze :)

    • 5 8

    • Bo zimno i mało kto jeździ. (2)

      Prawdziwa próba będzie latem z wymianą baterii

      • 6 1

      • Zimno? (1)

        Dziś jest 14 st.C. A ludzi na Mevo widać sporo.

        • 4 3

        • Ale jak się jedzie do pracy to jest mniej kolego.

          • 4 2

  • (8)

    Było zgłaszane do miasta przez GAiT związki zawodowe ale może 3miasto będzie miało większy wydźwięk i moc sprawczą.

    Pracownicy zajezdni autobusowej na Hallera proszą o stacje Mevo przy wjeździe do zajezdni.

    Dziękuje 400'stu chłopa i kilkadziesiąt dziewczyn.

    • 101 17

    • (5)

      Prawdę mówiąc średni to pomysł- równie dobrze każda większa firma/ przedsiębirstwo będzie wnioskowało o stację pod zakładem- i skończy się jak pod Olivia Business Centre. Czyli po 100 rowerów stojących dziennie przez 8 godzin pod biurowcami, z których nikt nie korzysta. Jak ktoś regularnie dojeżdża do miejsca pracy czy nauki itp rowerem, to własny byłby całkiem rozsądnym pomysłem

      • 33 13

      • (4)

        Wiesz tylko godziny pracy biur i instytucji są zupełnie inne.
        W zajezdni kończysz pracę o 23.50 i ..... czekasz na nocny autobus do 00.30.
        Zaczynasz np o 2.50 a nocni kończą o 4.00.
        Rotacja będzie spora w "martwych" godzinach.

        • 46 1

        • (3)

          O, to ciekawy punkt widzenia. Założyłem pracę klasycznych godzinach. Mój błąd. Jest to logiczne choć przy Mevo 1 było chyba mówione że stacje nie będą stawione przy większych miejscach pracy na życzenie. Ciekawe jak do tego podchodzi obecny organizator

          • 27 0

          • (2)

            Zauważ też, że OBC jest miejscem pracy kilku tysięcy ludzi (zakładam), natomiast zajezdnia, to kilkadziesiąt, w porywach może trochę ponad 100, osób.

            • 6 1

            • (1)

              Zauważ, że gdy biura kończą pracę mają autobusy, skm, tramwaj. Natomiast kierowcy autobusów gdy kończą po 23.30 na Hallera to są zostawieni sami sobie.
              Jeździsz samochodem do pracy przed zajezdnie i później dojeżdżasz do miejsca zmiany aby móc po pracy wsiąść w samochód i wrócić przed 1.00 w nocy ....masz tak?

              • 13 0

              • Gait

                To zmień pracę Nerwusie!
                I nie będziesz miał problemu

                • 1 41

    • Taaa jasne i co jeszcze.

      Będą stał tam te rowery przez cały dzień. Zresztą i tak zaraz likwidują ta zajezdnię.

      • 4 12

    • Chłopie kup sobie rower i na zakładzie parkuj.

      • 1 5

  • No i fajnie

    • 4 2

  • Oddajcie moje 10 zł w ramach rzekomo bezpłatnych testów. (4)

    • 15 11

    • (3)

      Ale co z tym wspólnego ma obecny organizator? był chyba wyrok sądu, sprawa- to trzeba się bujać z nextbike polska

      • 1 6

      • Gdybys POkemona miał mózg to bys rozumiał co czytasz !Obecnie pobierają 10 zł każdemu przy aktualizacji nowej aplikacji (2)

        Ale ty jak typowy wyborca PO pewnie nawet nie wiesz ze ci pobrali z konta 10zł :)

        • 5 12

        • Nadal pisać nie umiesz.

          • 7 0

        • To zresygnuj z subskrypcji i ci oddadza

          • 0 1

  • FALA bedzie wieksza wtopa niz Mevo (1)

    Szykuje się zwrot unijnych pieniędzy w projekcie fala. Niezle jaja będą. Gruba sprawa

    • 24 5

    • Nie zwrócą

      To mieszkańcy w podatkach oddadzą... Niestety

      • 0 0

  • (10)

    No i super! nie można było tak od razu? jakieś odrealnione warunki testowe przez pierwsze tygodnie. korzystam z Mevo w ost czasie regularnie i jest to przepaść wobec tego co było wcześniej- wystarczyły limity i kary. Dostępność rowerów się znacząco poprawiła, są w lepszym stanie, a rezerwacja pozwala sobie spokojnie dojść do wybranego roweru.

    • 99 12

    • Ale co od razu? (6)

      Przecież trwają testy przed uruchomieniem usługi, za darmo nadal masz

      • 13 2

      • (1)

        Od razu z limitami i częścią innych funkcjonalności. Nie chodzi mi tu w ogóle o kasę

        • 5 2

        • po to są testy zeby sprawdzić różne rzeczy

          • 7 1

      • Od jakiegoś czasu już nie są za darmo

        • 3 1

      • Nie ma za darmo. Płacisz na dzień dobry bezzwrotne 10 zł. (2)

        • 1 4

        • 10zl jest zwrotne (1)

          Wycofując się z testów dostaniesz zwrot

          • 2 2

          • Dziwna opłata

            Ja dzwoniłem na infolinie i gdy spytałem czy te 10 zł jest zwrotne w przypadku likwidacji konta to pan wyraźnie zaznaczył że nie jest zwrotne.

            • 1 0

    • Myślę, że jednak najmocniej na dostępność rowerów wpłynęła pogoda (2)

      • 7 2

      • (1)

        Pogoda jest Ok, wczoraj 8000 wypożyczeń. Rowerów jest pod dostatkiem, prawie 3000

        • 0 0

        • A dwa tygodnie temu ile bylo dziennie wypozyczen?

          Po ch. przytaczasz dane, ktore bez szerszego kontekstu nic kompletnie nie wnosza?

          • 1 0

  • (1)

    Czy te 10 minut rezerwacji są darmowe czy liczą się jako czas jazdy?

    • 6 1

    • Darmowe. Jest o tym napisane na stronie mevo. Płatna jest pauza- tzn jest wliczana do czasu jazdy, w ramach limitów

      • 5 0

  • No no no tęgie głowy nad tym myślały

    Jestem pod wrażeniem. To kiedy koniec tej zabawy?

    • 9 1

  • Te rowery mają za krótką sztycę (6)

    Mam 186cm, co chyba nie jest niespotykane u faceta, i nie mogę ustawić pod siebie siodełka, bo maksymalne wysuniecie dalej jest 5cm za małe.
    To dla kogo są te rowery, skoro dorosły nie skorzysta, bo nie da się ustawić dobrze siodełka?

    • 23 7

    • Mam go samo. Na elektryku bola kolana, a na klasycznym wcale sie nie da jechac. To nie rowery dla wyzszych osob

      • 10 1

    • To są rowery przede wszystkim dla kobiet. Pomyśl logicznie: 100% ofiar gwałtów to kobiet, a 100% gwałcicieli to mężczyźni. Więc dlaczego chciałbyś dawać gwałcicielom (faktycznym albo przyszłym) dostęp do takiego sprzętu? Żeby mogli gonić ofiary?

      • 2 12

    • Ja mam 178 cm wzrostu i też jakoś nie mogę ustawić tego roweru żeby kręgosłup i kolana nie były sponiewierane. Na swoim rowerze nie mam takich problemów. Na krótki odcinek jest ok, ale na dłuższy to nie dla mnie.

      • 4 2

    • Ja mam 189 cm wzrostu,

      wyciągam sztycę do cyfry 0 i jest w porządku.
      Pamiętaj, że noga nie powinna być maksymalnie wyprostowana, kiedy pedał jest w najniższym położeniu - to jest niezgodne z ergonomią jazdy. Zapytaj jakiegoś bike fittera.
      Gorzej, że kierownica jest nieregulowana i trzeba być pochylonym.

      • 5 1

    • Ehhh

      Ja mam 188cm i bez większego problemu korzystam. Nie jest idealnie ale też nie ma tragedii. Jak wiadomo ujowej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy.

      • 1 2

    • Rower jest ok do 189cm

      186 mam i ja, ustawiasz na max i jest w sam raz

      • 0 1

  • Następne zmarnowane pieniądze. (4)

    • 24 18

    • Nie narzekaj

      I tak powinieneś się cieszyć, że władza nie wpadła jeszcze na pomysł, żeby wprowadzić darmowe przejazdy dla dwudziestoletnich bombelków. Wybory samorządowe się zbliżają, więc najlepsze jeszcze pewnie przed nami ;)

      • 5 4

    • czemu? (2)

      • 0 0

      • Bo ekspert z internetów tak powiedział.

        • 2 1

      • Bo to baaardzo drogi system dla małej grupy ludzi...

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane