- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (137 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (188 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (128 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (31 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (130 opinii)
Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach
Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.
- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.
Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi
- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.
Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca
Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:
- na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
- na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
- na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
- na węźle Mickiewicza - Hallera;
- na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
- na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.
Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.
Lepszy stan torowisk do października
Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.
- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.
Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot
Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości
To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:
- al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
- Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
- Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
- Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
- Gdańska - Emilii Plater;
- Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
- Wita Stwosza - Derdowskiego.
Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.
Torowiska wymagają napraw
- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.
Opinie (110) 5 zablokowanych
-
2021-04-13 20:11
Mieszkam w Norwegii w Trondheim
Gdybyście zobaczyli stan tutejszego torowiska kopary by opadły. Warunki iście ukraińskie
- 0 1
-
2021-04-13 12:37
(3)
A reszta dziur w ulicach ? Mamy jeździć tylko po przejazdach ?
- 10 4
-
2021-04-13 12:41
(1)
Macie jeździć wolno w mieście proste?
- 1 6
-
2021-04-13 20:10
Sęk w tym że krzywe.
- 1 0
-
2021-04-13 12:42
Tak
- 1 0
-
2021-04-13 12:16
A cała ulica Mickiewicza? (1)
Na tej ulicy niedawno remontowanej jezdnia przy torach jest w stanie ruiny.
- 42 3
-
2021-04-13 20:07
ekpia remontowa, a już na pewno zleceniodawca z UM i inspektor nadzoru
dostali sowite nagrody!
- 0 1
-
2021-04-13 19:35
Skrzyżowanie 3 Maja i Nowe Ogrody
A kiedy doczeka się remontu torowisko na skrzyżowaniu 3 Maja i Nowych Ogrodów? Przejazd tamtędy to wstrząs mózgu gwarantowany. Dobrze, że szpital blisko.
- 2 0
-
2021-04-13 18:33
Zwrotnice
50 lat temu ludzie chodzili po Księżycu , teraz coś wylądowało na Marsie a w Gdańsku żeby zwrotnica odkładała tylko w lewo lub prawo technologia nie do ogarnięcia !
- 16 3
-
2021-04-13 17:50
Osiedla
Czas by był już się zabrać za ulice osiedli, syf kiła i mogiła, nie remontowane od lat!!!
- 2 0
-
2021-04-13 17:25
Weznie dekle z u.m moze najpierw wyremontujcie w 1 kolejnosci zalosne torowisko przy operze baltyckiej
- 2 0
-
2021-04-13 17:08
a kiedy torowisko
od opery bałtyckiej do klinicznej fatalny stan torowiska i ulicy halera
- 1 0
-
2021-04-13 12:05
(7)
Czy tym miastem w ogóle ktoś rządzi?Stan torów,infrastruktury,ulic to jedna wielka maskarada...pewnie miesiąc przed wyborami zaczną się obietnice...że też ludziom taki marazm i dobra mina do złej gry pasuje.
- 28 8
-
2021-04-13 16:53
Wygląda na to że prawie nikt tutaj niczego nie ogarnia...
- 1 0
-
2021-04-13 12:23
Weź wyjdź na miasto i popatrz jak rzeczywiście to wygląda (1)
Chłopie, weź się już nie kompromituj. Wskaż mi miejsce gdzie stan torów to "maskarada". Mi jedyne co przychodzi na myśl to pętla w Oliwie - ale jej to w ogóle przydałby się porządny remont. Wszędzie indziej stan jest dobry, jak nie bardzo dobry. Stogi - zupełnie nowa infrastruktura, tak samo linie na Morene i Ujeścisko. Siedlce - stosunkowo "nowa", remont kilka ładnych lat temu (już nie pamiętam, coś koło 2010-13? Poprawcie mnie) ale wszystko się trzyma bardzo dobrze. Cała główna linia przez Wrzeszcz - bez zastrzeżeń. Na prawdę, przestań tak wszystko krytykować a przejdź się i zobacz jak wygląda rzeczywistość wokół ciebie. Albo przestań wylewać swoje życiowe żale w komentarzach, lepiej dla ciebie i dla nas ;)
- 8 9
-
2021-04-13 15:05
Ty se jaja robisz czy co?
- 7 1
-
2021-04-13 12:24
Ty głosujesz na PIS tam masz dopiero , maskaradę
A dalej klapki na oczach. Zagadka dla Ciebie ilu Svencjuszy potrzeba do wymiany żarówki? Żadnego , prezes mówi ,że świeci i Svencjusz klaszcze po ciemku.
- 6 6
-
2021-04-13 12:17
(1)
A weź tak proszę zrób ćwiczenie i weż do rękii budżet Gdańsk i powiedz co obcinasz żeby mieć dodatkowe dajmy na to 30 baniek na drogi.
No chyba że się poddamy szantażowi, wybierzemy kogoś z jedynej słusznej partii i wtedy pierwszy sekretarz nam pokropi.- 6 7
-
2021-04-13 12:19
Jak to co obcinam...nagrody dla urzędników i tnę etaty o połowę.Proste jak drut.Do tego nie daję kasy na tęczowe oświetlenia,lans w tvn i piaskownice czy rydwany.
- 12 5
-
2021-04-13 12:16
Stan torów to maskarada. Hmm..
Oryginalnie.
- 4 0
-
2021-04-13 16:06
Źle robią naprawiają i tak w kółko (3)
- 4 0
-
2021-04-13 16:29
wiem... (1)
ty ze szwagrem byś lepiej zrobił
- 1 2
-
2021-04-13 16:52
a ty jeszcze lepiej ;)
- 2 0
-
2021-04-13 16:52
Bo wygrała najtańsza oferta - czyli najbardziej kiepska...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.