- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (158 opinii)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (103 opinie)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (111 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (126 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (119 opinii)
Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach
Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.
- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.
Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi
- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.
Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca
Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:
- na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
- na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
- na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
- na węźle Mickiewicza - Hallera;
- na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
- na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.
Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.
Lepszy stan torowisk do października
Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.
- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.
Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot
Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości
To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:
- al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
- Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
- Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
- Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
- Gdańska - Emilii Plater;
- Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
- Wita Stwosza - Derdowskiego.
Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.
Torowiska wymagają napraw
- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.
Opinie (110) 5 zablokowanych
-
2021-04-13 16:33
No niemozliwe! (2)
Przy Operze też wyremontują? Kiedy???!!!!
- 5 2
-
2021-04-13 16:39
naucz się czytać ze zrozumieniem (1)
jest napisane
- 0 2
-
2021-04-13 16:50
to kiedy zrozumielcu?
- 2 0
-
2021-04-13 16:49
Wyprowadzić ciężarówki za miasto!
Często jeżdżą przeładowane i niszczą nawierzchnię!
- 1 0
-
2021-04-13 16:48
Gdynia NIC???
Ciekawe czy kiedykolwiek szczurek naprawi główną trasę Gdyni czyli Aleja Zwycięstwa za skrzyżowaniem z Wielkopolską w kierunku centrum? Obawiam się że nigdy bo pajac tamtędy nie jeździ
- 4 0
-
2021-04-13 12:03
(5)
Mickiewicza to doskonaly przykład marnotrawstwa i bezkarności urzędniczej.
Po nie tak dawnym remoncie szyny ospoinowane, zabezpieczone. Trzy lata było super, potem pojawiły się małe szczeliny, które wystarczyło uzupełnić. Ale małe, to olali (oczywiście nie ma odpowiedzialnego). Rok później też małe, też olali. Pięć lat później takie wyrwy, że nie ma co łatać, do generalnego remontu.- 69 4
-
2021-04-13 16:33
nie tak dawny remont....
2006 rok, czyli 15 lat temu
- 2 0
-
2021-04-13 13:52
pamiętam, że cała ulica, gdzie jest torowisko
była remontowana ok roku 2006. Nie minęły chyba 2 lata, a już asfalt w koło był kompletnie popękany. Trudno w to uwierzyć, ale wszystko zmarnowało się szybciej, niż "rewitalizowana" Łąkowa, gdzie po 5 latach jest dziura na dziurze, pomimo napraw gwarancyjnych.
- 2 2
-
2021-04-13 12:55
Fajna paralela z tymi szczelinami i wyrwami
Na historię uzębienia Naczelnika Państwa - Jarosława K.
- 3 3
-
2021-04-13 12:42
Chyba bezkarności kierowców którzy chcą pędzić w mieście
- 4 6
-
2021-04-13 12:28
Na Mickiewicza
torowisko powinno być przebudowane na zielone. Wygluszylo by tramwaje, ładnie wygląda a jeden pas dla samochodów w zupełności wystarczy
- 23 3
-
2021-04-13 16:19
No w końcu !!!!
Tylko porządnie proszę, a nie że za 3 miesiące będzie to samo z powrotem. Płacę jako podatnik, wymagam
- 2 2
-
2021-04-13 12:02
(2)
Czas najwyższy,urzędnicy chyba w końcu się obudzili albo wyszli zza biurka...pamiętam przejazd na Stogi to było jak rodeo...nigdy nie wiadomo było czy się dojedzie do końca...stan torowisk i jezdni w Gdańsku to katastrofa.Lata marazmu i stagnacji,jedynie apartamenta I deweloperka mają się dobrze.Ale widać tak gdańszczanom pasuje.
- 22 6
-
2021-04-13 12:07
Wspomnienia (1)
Przecież Stogi są aktualnie chyba najlepiej "utrzymanym" (jeżeli można tak powiedzieć ) rejonem w całym Gdańsku jak nie Trójmieście - wszystko jest tam po prostu nowe. Więc wspomnienia o rodeo to chyba na prawdę z dawnych lat..
- 6 1
-
2021-04-13 15:31
To było jak siedziałem na Przeróbce za alimenty w latach 90. Teraz siedzę na Sreberku to nie wiem.
- 2 0
-
2021-04-13 14:49
wyprowadzić tramwaje za miasto
to tramwaje są winne tych uszkodzeń. każdy kolejny przejazd tramwaju to kilka milimetrów większa dziura aż się robi wieeeelka dziura
- 9 27
-
2021-04-13 12:42
(1)
Kościuszki/Legionów tam w niedzielę auto uszkodzilam :(
- 5 1
-
2021-04-13 14:47
możesz ubiegać się o naprawę z ubezpieczenia
od zarządcy drogi
- 2 0
-
2021-04-13 13:18
Stan torowisk oraz dróg w Gdańsku to tragedia (3)
Jak nie dziury to koleiny, wyrwy itp. jeździ się okropnie. Centrum miasta przy Locie jadąc w stronę Pruszcza jak ta droga wygląda. 3 Świat
Główne drogi to powinno być jak na stole. Mówicie unia unia a jakoś tu zachodu nie widzę- 10 2
-
2021-04-13 13:21
Gorzej niż 3 świat... (1)
Takich cudów to w Azerbejdżanie nie ma!!!
- 4 2
-
2021-04-13 14:44
Chłopie, wygoogluj sobie stolicę Azerbejdżanu - Baku
szczęka Ci opadnie jak zobaczysz jakie są tam drogi w porównaniu do Gdańska
- 1 2
-
2021-04-13 13:26
Jeżdżąc u nas, mam wrażenie, że mam skopane zawieszenie...
zmieniłem kilka aut, zmieniłem koła na większy balon...i nadal jeździ się masakrycznie...
- 4 2
-
2021-04-13 13:59
Niech zmienią gumy na beton. (1)
Te gumowe płyty to są największe wyboje na torowiskach. Tam, gdzie położono prawidłowo beton, jest równiutko.
- 2 2
-
2021-04-13 14:41
Beton, który jest wykruszony
po tygodniu?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.