• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole w porcie. 50 tys. mandatu za przeładowaną ciężarówkę

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu.

Od rana trwa kontrola ciężarówek wyjeżdżających z portu w Gdyni. Kilku przewoźników dostało mandaty w wysokości 30 tys. zł. Powód? Przeładowane kontenery.



Czy popierasz kontrole prowadzone przez Inspektorów Drogowych?

O problemie przeładowanych ciężarówek, które zagrażają nawierzchni i konstrukcji Estakady Kwiatkowskiego, portal Trojmiasto.pl pisał dwa tygodnie temu. Inspektorzy wzięli sobie nasze ostrzeżenia do serca, bo w środę od rana kontrolują wszystkie tiry wyjeżdżające z portu w Gdyni.

- W porcie od rana panika. Wszystkie samochody są skrupulatnie sprawdzane. Jeden ze współpracujących z nami przewoźników dostał trzy kary administracyjne w ciągu godziny. Każdą w wysokości 30 tys. zł - mówi pan Adam, pracownik jednej z gdyńskich firm spedycyjnych.

Informację o akcji potwierdziliśmy w pomorskim Inspektoracie Transportu Drogowego. - Rzeczywiście, od rana prowadzimy kontrolę aut w Gdyni. Jeśli chodzi o efekty to na jednego przewoźnika została nałożona opłata w wysokości 50 tys. zł - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, Pomorski Inspektor Transportu Drogowego

Kontrole są tym bardziej uzasadnione, że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - Akcja ma nie tylko zapewnić ochronę dróg, w tym Estakady Kwiatkowskiego, ale też uczciwą konkurencję wśród przewoźników - dodaje Grzegorz Kamiński.

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców ciężarówek poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

Miejsca

Opinie (220) 4 zablokowane

  • a przeładowane grószki? do betonu

    to co za nich się nie wezwą?

    • 0 0

  • aby było lepiej

    czytając to forum myślę że w końcu należy coś z fantem zrobić .oczywiście w Polsce winny jest robol ,pomyślmy z czego do cholery żyją urzędnicy także ITD,z podatków .najlepiej jest karać anie zapobiegać .przecież eskakada jest wybudowana dla portu czyli do transportu odbiór towarów jest we wszystkich krajach okno na świat bez tego transportu nie bedzie działać poprawnie państwo.PRZECIEŻ port daje prace wielu .obowiązkiem państwa dla interesu obywateli ,jest także działnie w dziedzinie dobrego i poprawnego budowania dróg zgodnie z normami nacisku osi pojazdu na nawierzchnie drogi , pzedewszystkim bezpiecznego.Jeżeli latem droga jest w stanie ciekłym a zimą powstają pękniecia i rozsadzenie nawierzchni poprzez mróz ,a następnie łatanie dziur za pomocą łopaty i palnika taka droga nigdy nie będzie spełniać swojej roli ,czyli drogi są budowane nie zgodnie z normami nawierzchni ,tu zobaczcie drogi z klimatu afryki lub bliskiego wschodu lub australi skandynawi jak tam sa wykonane .przecież transport musi istnieć w końcu przeciw działajmy a nie karajmy jeżeli są takie tony do przewiezienia to dajmy zarobić przewożnikom pieniądze na opłaty i podatki to sa ludzie .Dosyć zamknięto zakładów pracy czy wszyscy maja niepracować,tak jak stoczniowcy czy cześć portowców ,i co dalej .w polce się tylko każe i zabiera prace a zus czy podatki kto ma płacić.

    • 0 0

  • wreszcie :) (21)

    jak w temacie.

    • 335 13

    • zasłużyli, już dawno powinni się za to zabrać... (16)

      • 32 2

      • (11)

        Zastanawiają mnie minusy.

        • 14 1

        • (10)

          mnie zastanawia czemu nikt nie kontroluje jakości oddawanych do użytku dróg ? pewnie lepiej niech płacą firmy transportowe za kolejne popierdółki drogowe

          • 4 14

          • (9)

            firma ma zaplacic mandat za to, ze wyslany przez nia tir jest przeladowany, a nie ze droga jest taka czy owaka. taki tir nie tylko "rozjezdza" droge, ale rowniez jest zagrozeniem dla innych uczestnikow ruchu. zatrzymanie przeciazonej ciezarowki wymaga dluzszej drogi hamowania, tak wiec jestem ZA kontolowaniem tirow.

            • 19 3

            • (8)

              Czy ty wiesz w ogóle co znaczy TIR matołku? Dla Ciebie oraz piszącego artykuł - z portu wyjeżdżają ciężarówki z kontenerami a nie TIRy. TIR jest to oznaczenie Międzynarodowego Tranzytu Drogowego, a te CIĘŻARÓWKI jeżdżą z kontenerami na terenie kraju - wewnętrznie. Zanim zaczniesz komentować sprawdź co znaczą pewne skróty. A Ty Panie autorze artykułu - kiepski dziennikarzu - wstydziłbyś się za swe podstawowe braki. Piszesz a nie wiesz o czym!

              • 4 5

              • (6)

                Kazdy myslacy inteligenty czlowiek wie co znaczy TIR wielki spedytorze i uzywa tego okreslenia jako skrotu myslowego, wiec nie obrazaj tych myslacych szybciej od Ciebie "matolku", bo to tylko o Tobie zle swiadczy.

                Skoro jednak jestes znawca i specjalista w dziedzinie transportu oraz jestes lepszym dziennikarzem, zatem wykaz sie swoja wiedza, doswiadczeniem i napisz jakis madry artykul w prasie.

                Pozdrawiam Panie Spedytorze i przy okazji swoich znajomych rowniez spedytorow :)

                • 4 3

              • (5)

                ty od tych skrótów myślowych... zadzwoń do przewoźnika kontenerowego i powiedz mu że chcesz zamówić TIRa na Polskę - to cię śmiechem zabije. skróty myślowe... widać jakość świadczonej przez Ciebie spedycji... idąc tym tropem pewnie trabanta nazwiesz ferrari bo i to i to samochód.

                • 1 0

              • (1)

                ja nie musze zamawiac tirow na polske, bo tym sie nie zajmuje
                a kto powiedzial ze swiadcze uslugi spedycyjne?
                widac nie zrozumiales co napisane zostalo powyzej

                • 0 1

              • to jak sie tym nie zajmujesz to zamknij dziub i siedz cicho... taki sam madry jestes jak ten pan redaktor. nie wiesz o czym gadasza afery krecisz! wez sie za gotowanie kuro domowa bo przyjdzie zona i ci manto wlomocze

                • 0 0

              • Ciekawe, że TIRowi zniszczenie drogi tak jak by to zrobiły 163 tysiące osobowych, zajmuje 3 sekundy. (2)

                Takiej bredni to już dawno nie słyszałem. To znaczy, że w godzinkę zniszczy drogę tak, jak prawie 200 milionów zwykłych samochodów. Ciekawe, czy jeśli stoi w korku (w jednym punkcie), to też niszczy w tempie 163tys/3 sekundy.
                Z matmy to pan redaktor miał raczej cienką dwójeczkę.

                • 2 1

              • ja znalazłem, że do czwartej potęgi bardziej niszczy ciężarówka (1)

                czyli np. osobówka 0.8t w porównaniu do tira 10t,
                tir jest 12.5 raza cięższy więc 12.5 do potęgi 4=
                jakieś 24414 razy bardziej
                czyli jeden tir rozjeżdża drogę jak 25tys. osobówek.
                a przeładowany tir 20tonowy?
                160tys. osobówek

                • 0 0

              • pomyłka mała, 20 razy cięższy tir czyli 16 ton działa jak 160 tys. osobówek

                pikaczu

                • 0 0

              • jakby byl dziennikarzem to by napisal artykul...a tu napisal to, na czym sie zna...i ma calkowita RACJE...ITD w gdyni akurat TIRow nie kontroluje, trzepia wylacznie kontenery, ktore w 99% jezdza z Polski do Polski

                • 2 0

      • To nie jedyne miejsce w porcie. (3)

        To nie jedyne miejsce w porcie gdzie wyjeżdżają przeładowane ciężarówki. Nabrzeże Francuskie "łudki" z kruszywem . Miliony ton kruszywa , które wyjechało i wyjeżdża z tego miejsca . Na dobę wyjeżdżało 300 przeładowanych aut . Jadą standardową trasą przez Witomino na Obwodnicę . Dlatego w niespełna 2 lata po remoncie ul.Chwarznińeska i inne ulice na tej trasie mają koleiny i pęknięcia. Obecny stan ulicy Kieleckiej jest tego przykładem . Łata na łacie ,a obecny remont to tylko prowizorka , raczej należałoby się zrobić remont kapitalny . Tylko za czyje pieniądze ? Oczywiście że nasze.

        • 3 0

        • To jest ewidentna wina Portu Gdynia !!!

          • 0 0

        • Zgadzam się

          Z kruszywem wyjeżdżają przeładowane o 2,3 tony, ale np z soją czy kukurydzą nie. Nie wypuszczą kierowcy z portu który waży więcej niż 40 ton. I tuj jest pytanie od kogo jest to zależne, bo jeżeli z jednym materiałem kierowca wyjeżdża przeładowany a z drugim nie może to chyba wina portu? Z drugi strony jak samochody przywożą do portu surowce od dostawców są przeładowane przynajmniej o 5 ton i to ewidentnie oni za to odpowiadają, ale liczy się kasa!!!

          • 0 0

        • Zgadzam się

          • 0 0

    • Co robi inspekcja ruchu drogowego?? (3)

      • 8 1

      • No wlasnie naklada mandaty (2)

        • 9 0

        • raz na ruski rok niestety (1)

          • 20 1

          • mam nadzieję, że to nie jednodniowa akcja

            i panowie zostaną na posterunku przynajmniej do końca roku.
            Codzienne trzepanie wszystkich ciężarówek powinno przynieść efekt.

            • 0 0

  • ;) (2)

    Drogi Panie KontenerowcuZapewne orientuje się Pan w przewozie kontenerowym i wie Pan że większość kontenerów nie jest ładowana towarem w Porcie tylko w różnych częściach naszej pięknej planety wobec czego przewoźnik nie ma szans weryfikacje i rozładunek na miejscu gdyż odprawy celne są prowadzone nie tylko w Gdyni. Oczywiście że większość naszych dróg to drogi o nacisku do 8 ton ale to nie znaczy że nimi mają się poruszać TIR-y. Po to wymyślili drogi o nacisku 10 T i 11,5 T aby kontener mógł zostać przetransportowany drogą krajową do np Katowic a stamtąd po odprawie celnej na podstawie zezwolenie na przejazd pojazdem nad gabarytowym przejechać 30 km do miejsca rozładunku.Transportowcy drogi Panie Kontenerowcu nie mają za dużego wpływu na to jak i kto ładował kontener towarem a mówienie że większość dróg ma 8 T nacisku na oś w związku z czym powinien być odpowiednio umiejscowiony nie ma sensu bo przy pewnej wadze kontenera obojętnie gdzie by go pan umiejscowił i tak będzie przekraczał 8 T nacisku na oś i sam Pan o tym wie. Państwo ma obowiązek zapewnić dojazd do przejść granicznych tj między innymi portów drogami umożliwiającymi przewóz wszelkich towarów. To jest obowiązek Państwa i nie może karać przewoźników za to że się z tego obowiązku nie wywiązuje.Nie piszę tutaj o patologiach jak mój przedmówca piszący o 60 T dmc bo takich przewoźników należy wręcz tępić ale większość co została złapana nie przekroczyła nawet 40 T dmc a miała naciski powyżej 8 T na oś i to jest karygodne bo została ukarana tylko dlatego że państwo nie wywiązuje się ze swoich obowiązków...

    • 2 3

    • Co tobie da podwyższenie nacisków do 10 i 11 ton skoro jak zapakujesz na zestaw o 6 ośkach towar zgodnie z drogą osiem ton to masa całkowita zestawu wyjdzie ci ponad 44 tony :-) ( 8 + 14,5 + 21,8 ). Trzeba z głową ładować a nie płakać, że droga jest zła. Jak widzę pacjentów którzy targają puszki z ładunkiem 26 ton i stawiają sobie to na ośce napędowej to nóż się w kieszeni otwiera. Zero pomyślunku. A tak przy okazji gdzie ty chłopie dostaniesz zezwolenie na kontener na drogi 8 ton. W życiu takich cudów nie słyszałem, przecież ten ładunek można przewieść dobrze ustawiony na naczepie bez przekroczeń. A na dwie puszki nie dostaniesz bo to ładunek podzielny.

      • 1 0

    • Nie wiem kolego co ty za prochy bierzesz ale twoja wizja odpowiedzialności państwa jest nieźle wykręcona. Widziałem kiedyś jak inspektorki ważyli kontenery i powiem, że byłem w głębokim szoku. Na oście napędowej było koło 18 ton, a na osiach naczepy każda miała grubo ponad 10 ton sumy. Razem tam chyba im wyszło koło 35 ton. Więc łatwo można chyba sobie wyliczyć, że ładowność była przekroczona. Ja tam jestem za takimi akcjami bo nam w spedycjach stawki skoczyły :-)

      • 1 0

  • Codzienna (6)

    Kontrola Tirów powinna być codzienna

    Szybko by się zwróciła instalacja takiej, wagi a i drogi by dłużej nam służyły

    • 141 8

    • tak tak smoła uklepana łopatą... zal mi was wszystkich

      • 0 0

    • szybko budowały by sie w drogi za kase z mandatów (3)

      • 10 0

      • taaaa (2)

        wszystkie produkty - od batoników po lodówki - by zdrożały, bo mniej ładunku na jeden przejazd to konieczność zrobienia większej ilości kursów, a dalej większe koszty transportu. Coś za coś...

        • 4 10

        • nie panikuj nie zdrożeją - tylko przewożnicy nie zarobią , lecz i tak nie stracą (1)

          • 3 0

          • nawet jak zdrożeją

            to i tak per saldo będzie taniej. Co z tego, że teraz batonik jest tańszy o parę groszy, jak z naszych podatków kasa idzie na ciągłe łatanie dziur w rozjeżdżonych drogach a na inwestycje typu baseny przy szkołach brakuje kasy.

            Przecież to są te same pieniądze.

            • 0 0

    • I tu jesteś w błędzie

      Kontrole nie są regularne właśnie dlatego,aby ludzie popełniali wykroczenia i aby można było z nich kroić kasę.

      Jakby kontrolerzy na poważnie zabrali się do swojej roboty, to już dawno nie byłoby przeładowanych TIRów i .... pieniędzy z mandatów.

      • 3 0

  • Koleiny - ile ofiar ??? Ile nieszczęśliwych zdarzeń !!?????? (1)

    W Niemczech jeździ wiele więcej TIR i nie ma kolein a u nas, ledwo zrobią drogę a już są koleiny po |"chwili".

    • 5 4

    • tam jest asfalt, tudziez beton, u nas smola

      • 0 0

  • To nie tylko kwestia rozwalania dróg, ale... (1)

    ...przede wszystkim bezpieczeństwa. Zarówno opony, zawieszenie jak i hamulce ciężarówki są zaprojektowane na określone obciążenia. Okazjonalne przekroczenie norm oczywiście pojazdowi nie zaszkodzi, ale ciągłe przeciążanie doprowadza do szybkiego zużywania się tych elementów, co znacznie obniża poziom bezpieczeństwa. Nie wspominam już nawet o tym, że droga hamowania przeładowanego TIRa jest wielokrotnie dłuższa niż w przypadku obciążenia go dopuszczalnym przez producenta ładunkiem...

    • 19 0

    • o

      dopuszczalny prze producenta ladnuek jest o kilkanascie ton wyzszy tylko stan naszych drog wymusza takie limity, jakby nie lali smoly na drogi byloby lepiej sprawniej bezpieczniej

      • 0 0

  • To którędy mają jechać do Portu? (1)

    Jestem za karaniem nieuczciwych przewoźników którzy niszczą drogi ale w tym całym karaniu na estakadzie Kwiatkowskiego jest jeden mały problem. DO PORTU GDYŃSKIEGO NIE MA ŻADNEJ DROGI KTÓRA BY UMOŻLIWIAŁA PRZEJAZD TIR-a o nacisku na oś 10 T co jest normą w transporcie kontenerowym.

    Przypominam, że estakada Kwiatkowskiego została zbudowana po to aby odciążyć centrum Gdyni z TIR-ów.

    Pozdrawiam Pana Dyrektora Kamińskiego. Niestety jest to tylko pracownik administracji i nie ma wpływu na budowę dróg. Tak naprawdę KARANI winni być Ci którzy zafundowali GDYNI drogi przy stosowane TYLKO do przejazdu samochodów osobowych przez co ruch towarowy w Portach Gdyńskich z roku na rok maleje a Gdynia jako miasto portowe traci na znaczeniu na rzecz Gdańska gdzie do samego portu prowadzi droga krajowa o nacisku do 10T

    W przypadku kontroli na drogach z Portu nie można mówić o żadnej ochronie dróg bo jeśli celem budowy estakady było odciążenie centrum Gdyni to jeżdżenie po niej nie powinno być karane, chyba że przez karanie chce się zamknąć PORT GDYŃSKI bo wtedy problem sam się rozwiąże. Nie ma Portu Gdyńskiego to nie będzie TIR-ów z kontenerami. Szkoda tylko, że przy okazji zbankrutuje dużo firm Gdyńskich które żyją z Portu w Gdyni. Stocznia Gdyńska już padła czyżby czas na Port?

    • 3 2

    • :-)

      Drogi Panie Aleksandrze z pewnością ma Pan racje, że do portu powinny prowadzić drogi o podwyższonym nacisku osi co najmniej do 10 ton. Ale nie można się z Panem zgodzić, że pojazdy wyjeżdżające z portu nie niszczą dróg w naszym kraju. Jeśli by Pan się orientował w specyfice przewozu ładunków w kontenerach, to powinien Pan wiedzieć, że towar jest przewożony z Portu do odbiorcy w większości po drogach 8 tonowych w kraju. Zatem pojazd powinien być w taki sposób załadowany, że nacisk osi powinien mieścić się w dopuszczalnych normach dla dróg 8 tonowych. Bez znaczenia czy do portu dochodzi droga 10 tonowa czy 8 tonowa.

      Jeśli zbankrutują firmy które bazują na nie uczciwości i chęci szybkiego zysku poprzez łamanie prawa, to moim zdaniem nie będzie to wielka strata dla gospodarki. Państwo ponosi dużo większe straty w zniszczonej infrastrukturze drogowej i nawet wpływy z podatków od takich przedsiębiorców nie pokrywają kosztów poniesionych na odbudowę dróg. Za naprawę dróg niestety płacą wszyscy podatnicy dlatego należy zdecydowanie tępić przeładowane pojazdy poruszające się po naszych drogach.

      Jeśli choć trochę orientuje się Pan w pracy ITD to powinien Pan wiedzieć, że są kontrolowane pojazdy które nieraz przekraczają 60 ton dmc. Polityka firm które przeładowują samochody destrukcyjnie wpływa na politykę transportową w naszym województwie. Wiele miejscowych firm które działało zgodnie z obowiązującym prawem zbankrutowało z powodu nieuczciwej konkurencji innych firm.

      • 2 0

  • No to koles niezle zarobil:) (1)

    • 79 5

    • Czy tylko Gdynia?

      Czy tylko w Gdyni przeładowują kontenery? A gdzie jest Gdańsk? W Gdańsku jest to samo, czyli przeładowane ciężarówki. To jest walka z konkurencją !!!

      • 0 0

  • przecież i tak my klienci za to zapłacimy (1)

    po co się tym tak podniecać przecież tiry jeżdżą przeładowane nie dlatego że tak chce właściciel auta tylko wymusz to na nim właściciel towaru bo klien chce mieć tańszy produkt, po co moje auto ma wieźć 29t a jai mam się narażać na sankcje jak teraz będzie wiozło 24 t mniej spali ropy za kurs policzę więcej a i po towar trzeba będzie wysłać 2 auto !!! klient finalny następnym razem będzie musiał zapłacić za towar więcej !!!

    • 2 0

    • Dokładnie tak samo sobie pomyślałem. Teraz wszyscy biją brawo, bo samochody przeciążone i się wzięli za przewoźników. A dlaczego tak się dzieje? A no bo odbiorca, importer czy jak go nie zwać, chce przywieźć z zagranicy ( głownie Chiny) max ilość towaru za jak najmniejszy fracht. No i ładuje się do kontenerów 40' i 26 ton brutto ładunku a do 20' min. 22 tony. I dzięki temu za dany towar w sklepie klient zapłaci X. Tyle, że jak teraz będzie można załadować o kilka ton towaru mniej, to koszty jednostkowe danego towaru wzrosną a co za tym idzie już niedługo finalny odbiorca(czytaj klient) za ten sam towar zapłaci 1,5 X lub być może 2X... I wtedy nagle podniesie się larum, że wszystko drożeje itp, itd. A swoją drogą - dlaczego buduje się praktycznie jedyną drogę wyjazdową z portu o max obciążeniu na oś 8 ton, gdy już na obwodnicy dopuszczalna jest 10 ton...?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane