- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (48 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (128 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (158 opinii)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (27 opinii)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (170 opinii)
- 6 PiS: Unia Europejska potrzebuje odsieczy (315 opinii)
Kontrowersyjna reklama w sercu Gdańska
Olbrzymi biało-czerwony szyld pojawił się przed lokalem "Fahrenheit" na Długim Targu. Choć w tym miejscu nie wolno instalować reklam, właściciel klubu twierdzi, że chciał ożywić Gdańsk.
- Reklama jest oczywiście nielegalna, a jej skala, posadowienie oraz wielokolorowe podświetlenie w tym miejscu są szczególnie bulwersujące. Trzeba mieć olbrzymi tupet, by ustawić taką reklamę - oburza się Michał Szymański z referatu estetyzacji Gdańska, który zajął się sprawą.
Przypomnijmy: Długi Targ jest miejscem, w którym zakazano ekspozycji jakichkolwiek reklam. Dopuszcza się jedynie szyldy o powierzchni do 0,5 m kw. i tzw. koziołki przed restauracjami. Wnosi się za to opłatę. Ponadto szyldy muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Ten też czasami dopuszcza wywieszanie reklam na rusztowaniach stojących przy fasadach remontowanych kamienic.
Jednak w przypadku reklamy przed "Fahrenheitem" nikt nie kontaktował się z konserwatorem zabytków. Dodatkowo reklama stoi w pasie drogowym, a to wymaga zgody Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Ponieważ ZDiZ-etu także o zdanie nikt nie pytał, urząd wysłał najemcy wezwanie do usunięcia konstrukcji z reklamą.
- Ustawienie reklamy w pasie drogowym wymaga naszego pozwolenia. Gdy go nie ma, jedziemy na miejsce, wykonujemy zdjęcie, a następnie wysyłamy pismo z zawiadomieniem, że w tej sprawie zostało wszczęte postępowanie, oraz że naliczamy karę, czyli 10 krotną stawkę za umieszczenie reklamy w pasie drogowym, czyli 2,20 zł za 1 m kw za każdą dobę- wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.
Pikanterii całej sprawie dodaje to, że lokal, w którym mieści się klub Fahrenheit należy do miasta. Przekazany został w zarząd Fundacji Gdańskiej, a ta wydzierżawiła go firmie z Warszawy. Przedstawiciele fundacji zapewniają, że dzierżawca nie omawiał z nimi umieszczenia reklamy w obecnej formie.
- Chcieliśmy lokal zareklamować i ożywić Gdańsk, tak jak odbywa się to w Warszawie. Nie raz czytałem na forach, że gdańskie Śródmieście jest szare, martwe wieczorem, nie sądziłem, że ta reklama będzie komuś przeszkadzać i że jest niezgodna z prawem. Oczywiście jak dostanę nakaz dostosujemy się do otoczenia. Ale z drugiej strony dziwi mnie, że ustawiona niedawno olbrzymia piłka na EURO, nikomu nie przeszkadzała, choć to też była reklama - wyjaśnia Mariusz Bednarski, najemca lokalu.
Miejsca
Opinie (227)
-
2012-03-07 10:21
wolnosc!!!!!
Zawsze --ma granice!
ps w domach dzieci tego sie juz uczy od wieku niemowlecego !- 1 0
-
2012-03-07 10:56
Radisson
No prosze, czepiaja sie napisu restuaracji/ pubu, aczkolwiek czemu w takim razie wisi neon Radisson Blue jako reklama hotelu? Z tego co zauwazylem, on daje niezły niebieski połysk również. Czyżby Hotel zapłacił wiecej i jemu należą się większe prawa?
- 1 1
-
2012-03-07 11:08
Dziękuje Ci TRÓJMIASTO.PL za darmową reklamę
- 2 2
-
2012-03-07 11:27
no ale efekt jest
pisze o tym tromiasto.pl więc reklama jest :)
- 2 1
-
2012-03-07 11:32
w samo południe
to tylko kolejny przykład bezsilności niektórych ORGANÓW.
a może skorumpowania?
a może lenistwa...- 0 0
-
2012-03-07 11:36
Nieeee...
...no "wyczucie" smaku pełną gębą. I "pięknie" wpisuje się w okoliczną architekturę... Naprawdę, nie mam słów! Żałość, po prostu żałość, szczególnie w kraju, gdzie produkuje się tylu magistrów, INŻYNIERÓW, którzy z założenia powinni mieć wyczucie smaku i gustu;). Weźmy w takiej Hiszpanii, analfabetyzm wtórny się szerzy, a jakoś nie widać takich potworków w architekturze i przede wszystkim w wydawanych decyzjach, dotyczących rozwoju miast, jak w naszym wielce wyedukowanym kraju. Jak to w końcu jest? Ile można tłumaczyć polskie wpadziochy estetyczne, makabryły, tandetne reklamy brakiem pieniędzy?! Przecież wyczucie smaku i gust nie zależą od zasobności portfela...
- 2 2
-
2012-03-07 12:01
Tak piękne to miasto nasze ...
... i już wszystko zostało zrobione, że już tylko ta reklama została do usunięcia i będzie cud, miód i orzeszki ...
Bo przecież: podwórka czyste i wyremontowane, chodniki proste, wszystkie ulice wybrukowane, nie uświadczy się asfaltu z dziurami, z Głównego Miasta zniknęły obleśne banery reklamowe dotyczące nieruchomości, nikt nie sika po bramach po są toalety publiczne, za psie kupy natychmiast obciążany jest właściciel a te sprząta specjalistyczny sprzęt, samochody nie rozjeżdżają trawników bo powstało mnóstwo miejsc parkingowych, Dolne Miasto rozkwita, tunele i torowisko wspaniale łączą a nie dzielą DM te części miasta, dziury (niektóre nawet kilkunastoletnie - koło NOT-u, koło Mariackiego, przed Mikołajem) nie straszą już walącymi się parkanami, na obywatelskie zgłoszenie natychmiast odbiera telefon i interweniuje straż miejska i policja, swoje podwoje otworzyła Zbrojownia, choć nadal nie zabudowana to jednak porządkowana i z terenami zielonymi Wyspa Spichrzów, przed niemal samym wejściem do Mariackiego nie parkują samochody bo postawiono znak i jest on respektowany, wieczorem można wyjść z rodziną bez obawy, że się od "kaptura" dostanie w dziób, ... Zrobione już zostało wszystko ... tylko jeszcze nam ta jedna reklama tak szpeci nasze miasto ...- 3 0
-
2012-03-07 12:01
a to że psy sraja to nie jest kontrowersyjne.
cały gdańsk i jego władza. już kogoś drażni że ktoś będzie kase trzepał.
- 0 0
-
2012-03-07 12:06
Mi się podoba. Tylko pod szyldem dałbym napis im. Lenina.
- 0 0
-
2012-03-07 12:07
ten gdańsk jest poprostu popier.dolony,inaczej powiedzieć sie nie da.
chłopina postawił ładną ,czystą reklame i to przeszkadza władzom miasta,tym największym złodziejom którzy pewnie teraz chcą w łape za to że ktoś otworzył własny interes,złodziejstwo i korupcja, a ta reklama to jest jedna z najładniejszych reklam w tym patologicznym mieście,władze miasta powinny dofinansowac temu człowiekowi za jego wkład za to że ten horrorowaty plac zyskał na wyglądzie. nielegalne burdele wam nie przeszkadzają,bo w nich moga sie zaspokajac żonaci faceci z gdańskiej władzy ale reklama ,estetyczna reklama przeszkadza. gdańska władza to skorumpowany syf, rajcy się znależli. pilnujcie śmietników przed kotami.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.