• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjne reklamy wyborcze. Na wiadukcie, na fasadzie

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sprawdziliśmy majątki nowo wybranych radnych
Według ZDiZ-tu reklama radnego Zdanowicza wisi nielegalnie. Sam zainteresowany twierdzi jednak, że zgodę na nią ma. Według ZDiZ-tu reklama radnego Zdanowicza wisi nielegalnie. Sam zainteresowany twierdzi jednak, że zgodę na nią ma.

Wiadukt nad al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska przy Galerii Bałtyckiej stał się nowym nośnikiem reklamy wyborczej. Szyby po jego obu stronach oklejone są literami składającymi się na nazwisko obecnego radnego i kandydata na kolejną kadencję - Mirosława Zdanowicza z PO. ZDiZ twierdzi, że nie dawał na to zgody. Zgody, tym razem konserwatora zabytków, nie miał też kandydat na prezydenta Gdańska - Andrzej Jaworski z PiS.



Konserwator zabytków nie wydał właścicielowi budynku, firmie Polskapresse, zgody na wywieszenie baneru wyborczego posła Andrzeja Jaworskiego. Konserwator zabytków nie wydał właścicielowi budynku, firmie Polskapresse, zgody na wywieszenie baneru wyborczego posła Andrzeja Jaworskiego.
Wiadukt przy Galerii Bałtyckiej jak dotąd miał sporo szczęścia i uniknął większych dewastacji ze strony wandali. Nie oparł się jednak polityce i niedawno stał się kolejnym w Trójmieście "słupem ogłoszeniowym" wykorzystanym w trwającej kampanii przed wyborami samorządowymi.

Jadąc z Oliwy do Gdańska i z powrotem można dojrzeć na nim napis: "Zdanowicz PO, poz. 3". Oszpecony w ten sposób wiadukt doczekał się już swojej strony na FB i licznych komentarzy, w których przeplata się wątek legalności takiego działania.

Zapytany przez nas Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku twierdzi, że na oklejenie wiaduktu zgody nie wydawał.

Jak oceniasz wysyp plakatów wyborczych?

- Komitet wyborczy PO nie występował o tę lokalizację, zgoda więc na nią nie została wydana - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ. - Zdjęcie już przesłaliśmy do komitetu z prośbą o natychmiastową reakcję.

Mirosław Zdanowicz, gdański diler samochodów, twierdzi jednak coś innego.

- Zgłosiliśmy to do ZDiZ, mam potwierdzenie wydania zgody w tej sprawie - zapewnia radny i kandydat do Rady Miasta. - Jestem na urlopie, wracam za kilka dni, w moim imieniu kampanię prowadzi kto inny.

Tym "innym" jest Krzysztof Król, PR-owiec Zdanowicza.

- Standardowe formy reklamy są dla wielu osób niezauważalne, więc postawiliśmy na coś niestandardowego, jak właśnie reklama na wiadukcie. To zwykły napis wykonany w prosty sposób - litery nie są na klej, to zwykła folia samoprzylepna, którą zdejmiemy po kampanii - zapewnia Krzysztof Król. - Myślę, że konkurencja nam trochę zazdrości, że sama nie wpadła na taki pomysł i robi burzę w szklance wody. Reklama nie szpeci, niczego nie zasłania, nikomu nie zagraża - przekonuje.

Na pytanie o koszty odpowiada krótko. - Reklama została wykonana za zgodą i wiedzą ZDiZ. Nie pamiętam, ile to kosztowało, ani jakiego rzędu to były pieniądze. Jestem na urlopie, nie mam przed sobą kosztorysu - dodaje Król.

Z kolei Andrzej Jaworski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska wywiesił baner reklamowy z "21 postulatami dla Gdańska" - hasłem przewodnim swojej kampanii - na kamienicy przy Targu Drzewnym. Ma na to zgodę właściciela budynku, któremu zapłacił 8 tys. zł, ale właściciel nie zdobył zgody pomorskiego konserwatora zabytków (Uściślenie: taki obowiązek leży po stronie właściciela budynku, a nie reklamodawcy).

- Nie wydawaliśmy zgody właścicielowi budynku na wywieszenie wielkoformatowego baneru na tym budynku - mówi Marcin Tymiński, rzecznik prasowy pomorskiego konserwatora zabytków. - Powinien do nas zwrócić się z taką prośbą, ale tego nie zrobił.

Zapytany o baner poseł stwierdza krótko. - Niczego ściągać nie będziemy. Podpisaliśmy umowę z Dziennikiem Bałtyckim, który w ramach zapłaconych pieniędzy wywiesił baner - mówi Andrzej Jaworski.

Wywieszanie ogromnych reklam na budynkach w centrum Gdańska jest plagą, która nie dotyczy tylko okresu przedwyborczego. 90 proc. takich reklam wisi nielegalnie, ale konserwator nie ma środków, by zwalczać ten proceder jawnego łamania prawa.

Miejsca

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Powinno się teraz wszędzie postawić

    instalację artystyczną w postaci wachlarza i pozakrywać te wszystkie twarze i nazwiska. To by przynajmniej było sprawiedliwie. A nie tylko reklamy zakrywać gdzie ludzie mogą choć trochę dorobić do tych swoich marnych wypłat !

    • 16 1

  • (2)

    W całym Trójmieście reklamy PiSu straszą. Obawiam się, że na marne wydali kasę na te szmaty. Jeszcze bardziej wkurzają ludzi.

    • 13 28

    • Nie wiem jak ty, ale ja widzę samych platfusów

      • 20 4

    • Ja patrzę na wszystkie możliwe strony i średnio na pięćdziesięciu platformersów wypada jeden nie z PO i to włączając wszystkich pozostałych czyli KNP, SLD, PiS, GO, Bartelika i innych razem wziętych.

      • 13 3

  • Skąd te darmozjady mają na to pieniądze?

    Ja się pytam?

    • 27 4

  • 8 tys. zł wziął Dziennik Bałtycki od Jaworskiego za tą reklamę ? (4)

    8 tys. zł za reklamę w takim miejscu, w takiej formie, na tak długo ? Rzeczywiście bardzo tanio. Ciekawe jak to Jaworski rozliczy w sprawozdaniu finansowym. A jak już rozliczy to każdy z tym rozliczeniem do Dziennika Bałtyckiego, żeby za identyczne pieniądze również każdemu wynajmował miejsce przy Targu Drzewnym.

    • 12 12

    • Zejdź na ziemię. (2)

      Stawka wcale nie jest niska.
      Baner ma wymiar ok. 40 m2 co przy 8.000 daje 200 zł za m2.
      To bardzo dużo jak na baner, nawet wywieszony okazjonalnie.
      W jednym z centralnych punktów jednego z osiedli w Gdańsku, teraz w czasie przedwyborczym, stawka za m2 jest o połowę mniejsza niż ta jaką bierze Polskapresse a i tak jest dwa razy większa niż dla przeciętnie wystawiających reklamodawców.

      • 4 4

      • (1)

        miejsce PiSi lemingu, miejsce

        • 1 4

        • Raczej średnie niż dobre, jest wiele lepiej umiejscowionych jak choćby baner z Jaworskim i Sikorą nad Biedronką w Wrzeszczu. Dodatkowo widoczny z niewielu kierunków (ten na budynku przy Targu Drzewnym) a dla samochodów niemal wcale, gdyż dojeżdżając do Huciska jest za wysoko a jak odjadą kawałek dalej to jest z tyłu a z Podwala go nie widać.

          • 0 1

    • 8000 tysi właśnie mu wpisali by sie nikt nie czepiał

      a dał dużo więcej

      • 0 0

  • Wyslij radnego do roboty za 1800 zł (1)

    Gdańskowi potrzebna jest całkowita wymiana radnych i prezydenta. Zdanowicz to cwaniaczek obrośnięty układami. Byli już tacy radni jak Pelowski, Szydłowski, Czerwiński. Załatwili co trzeba i dzisiaj maja nieruchomości warte miliony.

    • 37 2

    • pan kłamie, czy pan niedoinformowany ?

      Pelowski nie był i nie jest radnym.

      • 2 5

  • Wszędzie PO-wskie ryje (1)

    Złodzieje i oszuści z PO. Teraz widać ich mordy zakłamane

    • 34 10

    • Na drugim zdjęciu widzisz uczciwego zbawcę stoczni.

      Gdy był jej prezesem a ona padała na cyce, ludzie wypłat nie dostawali ale pan prezes pobierał wysokie wynagrodzenie.

      • 16 4

  • Tyle banerów wisi na Głównym, Starym Mieście że ten śmieszny facio od wyburzeń zabytków miast ich ratowania, mógłby sobie dać już spokój. Po wyborach ten z Jaworskim i kimkolwiek innym by zniknął, tamte pozostałe nie!
    Dał się też poznać jako tuba rezonansowa Adamowicza, kiedy to przy okazji pożaru Dworku Fischera w Nowym Porcie, wypowiadał obietnice przynależne władzom miejskim a nie wojewódzkiemu konserwatorowi.
    To jego decyzjami Gdańsk zabytkowy, powoli przeinacza się w ruinę.

    • 18 3

  • Radni-Bezradni

    Widać jacy oni są uczciwi jeszcze nie zostali wybrani nie oskarżeni i bez wyroku a już wieszają się sami na słupach i płotach.

    • 11 2

  • jak się komuś nie podoba reklama... (3)

    ...to na wybory !!! Jaworskiego i Zdanowicza OUT!!!!
    Prosta sprawa

    • 18 5

    • Mirosław Zdanowicz to najgorszy kandydat (2)

      Po pierwsze cham, po drugie ignorant z tupetem. Zawiodłam się na nim.
      Ostrzegam wszystkich rozsądnych gdańszczan - ludzi o pokroju Zdanowicza nie należy wybierać, bo wszyscy mieszkańcy na tym tracą i prestiżowo, i finansowo.
      WYBIERAUMY Z GŁOWĄ I SERCEM (w drugiej kolejności)

      • 8 2

      • Rzeczywiście wyjątkowy cham, potwierdzam

        To, co on wyprawiał na spotkaniu z radnymi z Oliwy, to przekraczało wszelkie normy dobrego wychowania. Pomijam fakt zerowej wiedzy na temat prawa ochrony przyrody (100% ignorancji).

        • 4 2

      • zdanowicz

        No szczególnie kulturalny nie jest ,ale najwazniejsze jest to ,ze ten Pan powinien juz sobie odpocząć bo i tak mieszkańcy Gdańska nie mają z niego żadnego pożytku- czas na emeryturę od koryta,głosujmy na społeczników którym się chciało działać za darmo a nie na tych którym nic sie nie chce ale 3000 miesięcznie przytulą chętnie.

        • 3 1

  • Jaworski daje zarabiac Niemcom, a co na to ojciec Rydzyk ??? (2)

    ps. Dziennik Bałtycki należy do Polskapresse, a ta spółka do niemieckich właścicieli.

    • 16 6

    • gepec takze...

      • 1 0

    • A nie pracujesz dla Niemców łażąc do Lidla?

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane