• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na al. Zwycięstwa przed Klifem

Mariusz Kurzyk
11 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni

- Podczas remontu trzeba się przemęczyć, ale po jego zakończeniu będzie znacznie lepiej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy na pytanie, co z korkami tworzącymi się na al. Zwycięstwa przed Centrum Handlowym Klif. - Tylko dlaczego pracuje tam zaledwie garstka ludzi? - pyta nasz czytelnik.



Prace na skrzyżowaniach al. Zwycięstwa z ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyniul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni oraz przy wjeździe w ul. Spółdzielczą zobacz na mapie Gdyni prowadzone są od 2 marca. Modernizacja związana jest z budową prawo- i lewoskrętów, które mają znacznie poprawić ruch w tej części miasta. Wartą ok. 20 mln zł przebudowę finansuje właściciel CH Klif.

- Brak lewoskrętów bardzo utrudniał poruszanie się na tym odcinku - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu w Urzędzie Miasta Gdyni. - W związku z tym, że Klif się rozbudowuje, inwestor musi tak przebudować układ komunikacyjny, żeby nie nastąpiło pogorszenie ruchu w momencie otwarcia centrum. Gdyby ich nie wykonał, to w przyszłości mielibyśmy takie korki, jak teraz - podczas prac.

Na czas robót wyłączono po jednym pasie ruchu w kierunku Gdyni i Gdańska. W efekcie przejechanie odcinka znajdującego się przed CH Klif jest trudne i irytujące.

- Zdaję sobie sprawę, że są utrudnienia, ale nie można inaczej prowadzić prac - zapewnia Stefan Benkowski, kierownik działu dróg w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Zakres prac jest bardzo obszerny. Remontowana jest m.in. kanalizacja deszczowa, instalacja elektryczna, trakcja trolejbusowa.

W poniedziałek przedstawiciele ZDiZ spotkali się z policją, aby znaleźć rozwiązanie powodujące, że na wspomnianym odcinku będą mniejsze korki.

- Ustaliliśmy, że punktem krytycznym była al. Orłowska, na której wyłączyliśmy sygnalizację. To głównie przez nią dochodziło tam do dantejskich scen. Pojawiło się za to dwóch "przeprowadzaczy". Mam opinię policji, że jest lepiej, ale za bardzo się nie poprawi, bo na tym odcinku po prostu brak przepustowości - przyznaje kierownik działu dróg w gdyńskim ZDiZ.

Pytany o tworzące się korki Stefan Benkowski odpowiada, że skoro miasto znalzło inwestora, który za własne pieniądze przebudowuje jedną z głównych dróg w Gdyni, to nie powinno się narzekać, lecz po prostu przemęczyć.

Pojawia się jednak kolejne pytanie: - Dlaczego od samego początku remontu pracuje przy nim zaledwie jedna koparka i siedem osób? Mijając miejsce robót mam mnóstwo czasu żeby policzyć dokładnie. Rozumiem, że ma być taniej, ale dlaczego naszym kosztem? - pyta nasz czytelnik, pan Piotr.

- Zapewniam, że w każdym momencie przy przebudowie pracuje tylu robotników, ile wymaga tego założony plan inwestycji - przekonuje Agnieszka Kozanko, odpowiedzialna za PR centrum Klif.

Prace drogowe mają się zakończyć w kwietniu, czyli przed uroczystym otwarciem centrum.

Miejsca

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • konsultacje z policją

    Najpierw rozkopuje się główną ulicę, powstają gigantyczne korki, a potem się dopiero zastanawia, jak rozładować korki. HAHAHAHA!!!Tylko w naszym pięknym kraju ta kolejność jest prawidłowa.
    Z reguły robi się odwrotnie.

    • 2 0

  • Kiedy koniec (1)

    Czemu nikt nie napisał kiedy będzie koniec przebudowy ?

    • 1 0

    • Jak szanownym Panom budowniczym się spodoba to będzie koniec.

      Zaraz wszelkiej maści pseudo fachowcy z tego forum obrzucą Cie błotem że w dupie byłeś i na gównie sie znasz więc nie wpierniczaj swojego nosa w podobno nie swoje sprawy. Koniec będzie jak skończą.

      • 0 0

  • jak w Gdyni

    można jechać w kierunku Gdyni???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • 0 0

  • Wolna amerykanka

    żeby sie przebić z sopotu do gdynia ogólnie wybieram zawsze chodnik i jestem w 5 min a nie jak reszta w 20 min :)

    • 0 0

  • ZROBA BEDZIE GIT w poWolnym ciagle korki nawet jak zrobia :D (2)

    • 1 2

    • (1)

      Szkoda tylko, że remont będzie typowo po gdyńsku. Kostka bauma (wiocha lat 90-tych), sygnalizacja pomalowana na biało-czerwone barwy (to już lata 70-te) oraz nawet brak informacji dla niewidomych (czytaj melodyjka przy zielonym, która montuje się od ~1995). Nie wspomnę o ścieżce rowerowej, bo takiego pojęcia w Gdyni nikt nie zna.

      • 1 1

      • COŚ W TYM JEST Z PRAWDY :(

        • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • ja tam nie widzę nawet garstki ludzi przy remoncie tej jezdni. Napewno pracują w czasie kiedy ja jestem w pracy (7-15) ale po południu też mogliby tam robić. Przecież to jest głowna ulica i chodzi o tempo prac. Ale co tu sie dziwić - to jest Polska.

    • 2 0

  • SYGNALIZACJA ŚWIETLNA

    Należy zmienić cykl świateł w Kolibkach w taki sposób aby zdecydowanie dłużej świeciło się światło zielone w ciągu Aleji Zwycięstwa. Utrudni to co "cwańszym kierowcom" jadącym od strony Sopotu w kierunku Gdyni pasem do skrętu w lewo omijanie stojących w korku. Kierowcy ci skręcają przed Klifem w lewo, zawracają i po zapaleniu się zielonego światła wciskają się przed samochody stojące na Aleji Zwycięstwa na czerwonym świetle. Po zmianie świateł skrzyżowanie jest zablokowane i niewiele samochodów stojących w korku jest w stanie przez nie przejechać.

    • 4 0

  • 7:40

    Dzisiaj o 7:40 płynnie bez większego stania. Od Sopotu do skrzyżowania z Wielkopolską i nie rowerem albo moturem:D

    • 0 0

  • GDYNIA CO TO JEST ZA MIASTO

    Nic dziwnego że sie korkuje jak w takim dużym miescie jak Gdynia i takiej aglomeracji jak trójmiasto może być jedna droga i w dodatku tylko z dwoma pasami ruchu? Jakikolwiek remont czy stłuczka i stoimy Jak może tak być że nie ma żadnego zapasu i alternatywy żadnej innej drogi? Pamiętam jak parę lat temu ciężarówka zablokowała oba pasy ruch w mieście się zatrzymał!! Pytanie kto zapłaci za stracony czas czy ktoś liczy jakie straty przynosi brak podstawowej infrastruktury

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane