- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (44 opinie)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (39 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (279 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (319 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (126 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-08 08:14
Po co tam pasy dla pieszych skoro jest tunel?? Jak coś dobrze działa to trzeba to spier****
- 5 1
-
2018-11-08 08:24
Czy tu już nie działa demokracja? Pięćdziesięciu kierowców plus kilkaset osób w tramwaju i autobusie musi tracić swój czas żeby zyskały dwie osoby przechodzące przez przejście?
- 6 2
-
2018-11-08 08:25
Ku...... mać od tygodnia cały czas ten sam problem.
Ludzie przeprogramujcie te światła jak już są, tak żeby można było przejechać podwalem!!!!
Rano jest jedna wielka masakra, śpicie tam czy co- 1 1
-
2018-11-08 08:52
gdyby była nagroda nobla za głupotę to mamy pewnego kandydata
- 2 2
-
2018-11-08 08:56
Skąd te pasy???
A tunel to dla zwierząt pewnie :)))))
- 0 2
-
2018-11-08 09:14
Praktyka ponad teorią! Jestem przekonany, że to co obserwujemy na wieki wybije z głów dalsze "ulepszanie" komunikacji takimi metodami. Przytoczcie mi przykłady miast gdzie istniejące przejścia podziemne "wzbogacono" przejściem naziemnym w celu wydumanej lepszej integracji. Nie wierzę by poza Gdańskiem byli tacy ...................
- 2 2
-
2018-11-08 09:19
Jacy znowu piesi?
Zmarnowane pół godziny w korku i ani jednego pieszego!
- 2 3
-
2018-11-08 09:47
(1)
Co się dzieje z tym miastem, zamiast budować tunele, kładki z windami, to wstawia się coraz nowsze przejścia dla pieszych. Sygnalizacja niezsynchronizowana, co za matoły to ustawiały, ogłoście jakiś może przetarg dla prywaciarzy, niech jakiś inżynier co liczyć potrafi to zrobi, a nie durny urzędas po politologii.
- 2 4
-
2018-11-08 09:53
Dodatkowo z 3 pasów teraz są 2, i co za 10 lat znów dorobią 3 pas, bo jednak potrzebny. Kiedy chodzi o rozwiązania drogowe to niestety w tym mieście im palma odbija.
- 1 2
-
2018-11-08 09:49
Masakra
Witam jak można zarobić coś takiego cała armii krajowej stoi aż do nowej sygnalizacji było przejście tunelam i było ok ale niby niebezpieczne chodziłem tunelem codziennie i nie widziałem niebezpiecznej sytacji chodziło o zrobienie wyjazdu dla apartamentowca
- 1 2
-
2018-11-08 09:52
Tunele
Idąc tym tokiem myślenia że tunele są niebezpieczne wszystkie pozamykać poprostu jakiś wariat to wymyślił niech pokaże dowody kogo tam napadli d**il jeden
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.