• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • Wreszcie

    hurra, super

    pamiętam czas przed tunelami.
    Może i trochę niebezpieczniej było ale człowiek nie musiał znikać z powierzchni przed samochodami.
    I te graffiti w tunelach, obrzydliwość.

    • 18 17

  • To może być dobre posunięcie

    Pod warunkiem zrealizowania tych wysokich pierzeji zabudowy wzdłuż ulicy Podwale Przedmiejskie, pokazywanych na filmie-wizualizacji

    • 21 3

  • Super!

    Wreszcie!

    • 13 11

  • Pędzę tam

    sto na godz. ale jestem za :-)

    • 6 10

  • Nigdzie na swiecie niema tuneli nawet wnajbardziej załoczonych stolicach zachodnich i światowych miast! (7)

    Wszedzie są przejscia tylko naziemne!!

    • 25 21

    • tlumacz to (2)

      januszom 60+ i sebixom GND czy GDA.

      Tunele dla pieszych to tylko na białorusi, czas najwyższy te wiejską pseudoautostrade
      przerobić na miejską droge.

      • 15 8

      • (1)

        Wyjedź na wieś jak nie chcesz przejść podziemnych...

        • 6 12

        • wynocha

          z miasta. miasto dla pieszych. zablokować wjazd do centrum dla aut

          • 5 6

    • Bzdury!

      • 8 1

    • To swiadczy o tym, ze zachodnie i swiatowe miasta do pochrzanione.

      Wilk ma byc syty i owca cala. Fobie lecz.

      • 3 5

    • a tuneli samochodowych mają tyle co u nas?

      • 2 1

    • Są w Rosji. Konkretnie w Moskwie. Tam praktycznie nie ma przejść naziemnych i co ciekawe .... Moskwa i tak jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast świata.

      • 6 1

  • Co trzeba miec zamiast mózgu, aby z taką zawziętością promować przejścia naziemne ze światłami? (1)

    Co wam tak zależy? Chcecie wdychać spaliny czekając na zielone? Chcecie może przebiegać na czerwonym, bo to fajne i ekstremalne?

    • 33 26

    • Wolę wdychać spaliny niż smród szczyn w tunelach.

      • 3 3

  • Bozia jak kogoś chce ukarać to mu rozum odbiera.

    Tych idiotów z DRMG chyba ukarać się już nie da. Nie ma co odbierać.

    • 20 15

  • m (2)

    nie zwracać uwagi na słowa krytyki ze strony kierowców. muszą oni w końcu zrozumieć, że miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów. większośc osób przejeżdżających tamtędy wcale nie musi tam jeździć, moze swobodnie jechać obwodnicą (ale myślą sobie: "po co, skoro przez centrum jest szybko?". utworzenie tej drogi i odcięcie Dolnego Miasta to największy idiotyzm w dziejach. dobrze, że w końcu zaczyna się to prostować. szerokie drogi, oK! ale nie w centrum miasta! olaboga! wy to byście wszędzie chcieli autostradę, żeby jak najszybciej dojechać do swoich "apartamentowców" na Szadólkach

    • 23 16

    • a jak wam się nie podoba (1)

      to przeprowadźcie się do gdyni.

      • 3 2

      • bawi mnie

        wasz ból d*py. możecie sobie krzyczeć, ale i tak nic nie zmienicie!

        • 1 2

  • ciekaw jestem

    jaki procent krytykujących mieszka w tych okolicach

    • 15 8

  • SUPER!

    W końcu mądre decyzje zostaną wcielone w życie...
    Smutny to był widok i trochę wstydliwy,kiedy się widziało tych błądzących wzdłuż ulicy, zagubionych turystów,szukających przejścia na drugą stronę...Tak niewiele, a tak wiele dzieliło ich od Głównego Miasta...
    Niepokojący jest jednak fakt, że na tej nitce rezygnuje się z tuneli,a zaraz obok buduje się przejście podziemne (likwidujący przy tym naziemne), na wysokości kościoła Św. Trójcy.
    Jest to dla mnie absurd absurdów. A wystarczyłoby za o wiele mniejsze pieniądze zrobić wejście na peron SKM z tego samego poziomu( tak jak to funkcjonuje np. na Zaspie), bez konieczności pokonywania schodów. W tym miejscu aż się o to prosiło...tym bardziej, że pociąg kończy tam bieg, więc byłoby to bezpieczne rozwiązanie.

    • 14 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane