• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • Najpierw wybudowali wielkie centrum handlowe w centrum Gdańska

    A teraz będą utrudniali dojazd do tego molocha...
    To centrum handlowe, to codziennie kilka tysięcy dodatkowych samochodów, ziejących spalinami na zwężonych drogach dojazdowych, stojących na skrzyżowaniach ze światłami i w korkach

    • 12 2

  • 100 metów od Podwala (na Okopowej) budujemy nowe tunel ?

    Tunele na Podwalu będziemy zamykać.
    Gdzie sens, gdzie logika ?

    • 12 2

  • tunele złe?

    • 6 1

  • tunele złe?

    Ja nadal nie rozumiem, czemu tunele są traktowane jako zło konieczne i trzeba z nich rezygnować????? czy ludność robi się tak leniwa, że ciężko parę schodków zaliczyć? robienie naziemnych przejść nad tunelami to jest jakiś absurd totalny. to jest zwykła próba wyparcia aut z centrum, a przecież w centrum bardzo dużo ludzi pracuje, uczy się.... nie rozumiem.

    • 11 7

  • Powrót do normalności:) Czas by scalić Śródmieście.

    • 5 8

  • deweloperzy rządzą tym miastem

    dopóki nie zbudowano forum radunia to nie było mowy o przejściu naziemnym, a tearz dopóki nie wyeskmitowano uczniów z Lastadii i nie zajęto tego obszaru przez inwestycje deweloperskie to też nie było mowy o przejsciach naziemnych

    • 14 1

  • A może plebiscyt? (1)

    Mimo, że za Podwalem oddano wiele mieszkań ruch w tunelach jest niewielki. Kogo stać na mieszkanie, stać i na samochody. Sklepy mają pod nosem. Policzcie uczciwie ile osób przechodzi z jednej do drugiej części Łąkowej a zwłaszcza tunelem przy Chmielnej I policzcie ile samochodów przejeżdżą co minuta Podwalem. Dla tej ilości przechodzących budować przejście i wstrzymywać strumień samochodów? Rozumiem na przeciw dworca, przy Bramie Wyżynnej. Lobby deweloperów miesza w głowach, bo napiszą - mieszkanie w centrum. Tak samo jak o oddawanych mieszkaniach 50 metrów od stadionu żużlowego napisali: oaza ciszy i spokoju.

    • 13 7

    • Ja przechodzę codziennie, bo mieszkam tu, studiowałem, a teraz pracuje. I ten tunel i brak skrzyzowania to największa głupota w dziejach. Priorytetem sa mieszkańcy którzy żyją tu codziennie a nie nie ludzie ktorzy tylko "przelatuja " od czasu do czadu w drodze do Warszawy czy Elbląga. Sa trasy alternatywne, jest komunikacja miejska, sa parkingi park&ride, nie trzeba tyłka pod same drzwi podwozic.

      • 1 1

  • dość

    dla bezczelnej władzy Pawła A. Przecież to pozorne inwestycje dla zrobienia kasy, za parę lat pójdzie kasa na likwidację tych przejść. Za rok wybory, czas na dobrą zmianę w Gdańsku

    • 10 6

  • SUPER!

    to moja codzienna droga do pracy, nie mogę się doczekać! Dzięki temu Dolne Miasto odżyje jeszcze bardziej!

    Pamiętam, jak 20 parę lat temu z dziadkiem jeździłem na działkę na Olszynke. Wtedy Łąkowa biła na pysk to, co jest teraz. Zielona alejka po środku, tramwaj, pełno życia. Teraz trzeba walczyć, żeby to wszystko przywrócić, bo komuś w latach 90 zachciało się autostrady przez środek miasta.

    • 11 7

  • hehe a kiedy tramwaj pojedzie szybciej przez al. Zwycięstwa? może kiedyś pojedzie

    za to na Podwalu Grodzkim, Wałach Jagiellońskich i Podwalu Przedmiejskim będzie się zatrzymywał na światłach co 100 metrów - żenada

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane