• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • zakorkowac jeszcze bardziej Gdańsk (1)

    Totalny idiotyzm przejścia naziemne!!!!!! Zlikwidować bo nie ma kto sprzątać a Straż Miejska woli karać babcie handlujące kwiatkami czy pietruszką zamiast patrolować przejścia. Zielona fala ?? ha jak się załapiesz to tak jeżdżę bardzo długo a tylko 2 razy udało mi się przejechać do Oliwy zieloną falą. Piesi są niecierpliwi i nie będą czekać na zielone światło tylko biegiem a może zdążę.
    Głupi pomysł likwidacja tuneli.

    • 11 8

    • Totalny idiotyzm reporezentujesz.

      samochodem na obwodnicę spier...j albo pod swoją oborą parkowac.
      Miasto dla ludzi nie dla samochodów

      • 4 2

  • Brawo.

    Tak trzymać.

    Ja proponuję aby Adamowicza wypożyczyć do kilku gmin na Pomorzu. Bo jak już się wyjedzie w okolice Żukowo i inne kaszuby to aż się człowiek źle czuje.

    aaaa. I niech pisiory nie plują jadem bo te klimaty to na nowogrodzkiej albo w Brzeszczu czyli na nowej trasie Warszawa-Wieden.

    • 6 5

  • NA POHYBEL... (1)

    malkontentom!

    Już nie mogę się doczekać! To miało być 2 lata temu. Nareszcie skończy się zapiep**anie 100 km/h po mieście, hałas i dominacja egoistów w autach.

    • 8 6

    • I bedzie syf spalin stojacych w korku non stop samochodow

      • 1 3

  • Niech Przymorze szykuje się na napływ samochodów z tunelu ...

    • 6 1

  • Pytanie jak będzie rozwiązana infrastruktura rowerowa

    Pasy rowerowe w jezdni jak w każdym cywilizowanym mieście
    czy na zwykłym chodniku postawią tylko znak że dopuszczają ruch rowerowy jak to ma w zwyczaju robić gdansk?

    • 6 2

  • Idiotyzm. Zbudujcie najperw alternatywy np. nową totuńską tonel łączący elbląską z ulicą wałową a wtedy można kombinować z Podwalem Przedmiejskie. Poza ty można wpóścić ulicę w wykop a wtedy można prowadzić ruch pieszy na poziomie zero, tak to robią w wielu miastach świata.

    • 8 5

  • Budyń forsuje to pod deweloperów a nie pod mieszkańców. (1)

    Nowe osiedla przy tej drodze muszą się dobrze sprzedać. Naiwni ludzie

    • 9 4

    • no i? co w tym złego? na tym polega rozwój miast.
      według ciebie szeroka tranzytowa droga to jest to czego oczekują mieszkańcy?

      Może i tak ale mieszkańcy elbląga dojeżdżający do pracy do gdańska co najwyżej

      • 3 2

  • idą wybory!! (1)

    zagłosuję na każdego, który skończy z tymi idiotyzmami!!

    • 6 6

    • obawiam się, że twój kandydat przegra wybory

      • 0 3

  • Nareszcie (1)

    W końcu na Okopowej będzie można przejść/przejechać rowerem normalnie, a nie ten idiotyczny tunel.

    • 4 9

    • Słowo kluczowe "rowerem"...

      • 2 0

  • Wydłużenie czasu jazdy komunikacji miejskiej

    Jednak FRAG dopial swego . Ciekawi mnie czy będzie również brał odpowiedzilość za zwiększona liczbę wypadków na tym odcinku . Mam nadzieje ze nie będą forsowac wprowadzenia tam strefy 30km/h

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane