• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • Oszaleli z tymi naziemnymi przejściai.... (15)

    Jestem kierowcą i uważam że im więcej przeszkód tym większe zatory w godzinach dużego natężenia ruchu.Jako pieszy wole przejście podziemne bo nie sprawia i ono problemów i mam myśl większe poczucie bezpieczeństwa dla swojego dziecka wiedząc ze jesteśmy pod droga o dużym i szybkim natężeniu ruchu niż na niej.Proponuje porządnie wyremontować przejścia podziemne,pozbyć się z nich straganów z g****em,doposażyć schody w porządne zjazdy dla wózków i windy dla niepełnosprawnych....Myślę że chyba się da taki kierunek objąć a nie tamować ruch pieszych samochodów światłami na przejściach co kawałek....Tworzenie takich przejść jest jak wybieg dla pieszych np. przejście na Grunwaldzkiej kolo Galerii Bałtyckiej pieszy nie jest w stanie spokojnym krokiem przejść od Słowackiego do Galerii bo światła na przejściu są za krótkie i teba biegać czasem juz pod ruszające auta ale cóż naziemne przejścia to bezpieczeństwo tylko czyje bo nie pieszych,nie kierowców a może da włodarzy bo mają dobra kasę w na inne głupie swoje wydatki...

    • 194 140

    • a co "szoferze"? (1)

      ....pupa boli ciebie od siedzenia?to zostaw swojego szrota i stań się pieszym i zobacz jak to fajnie "doginać" po schodach tam i z powrotem i to tylko dlatego by taki bufon jak ty mógł szybko przyjechać ze swojego Pierdziszewa za miastem do pracy i nazad.

      • 33 34

      • Głupota

        Najpierw niech zrobią normalna komunikację publiczną, jeżdżącą co 5 minut z pasami dla busów wszędzie, z ujednoliconym biletem na ZKM i SKM. Później mogę się przesiadać z auta i przestanę się oburzać na te idotyczne pomysły ekoterrorystów.

        • 3 1

    • (1)

      Leniwy narzekają Januszu w starym TDI KUP SE BILET to ominie cie stanie w korkach.

      • 7 9

      • Autobusy, tramwaje czy trajtki też stoją na światłach tego nie bierzesz pod uwagę?

        • 4 0

    • Inna perspektywa

      A próbował Pan zjechać wózkiem dziecięcym do tunelu np. przy Żabim Kruku? Jest to nie lada wyczyn. A wystarczy odrobina deszczu lub mróz i staje się to niemożliwe. A wózek dziecięcy pchany jest przez dorosłego człowieka. A co z wózkami inwalidzkimi, gdzie i "pasażer" większy i wózek cięższy. Nie ma szans na pokonanie tego tunelu.

      • 1 3

    • Pierwszy raz się z Sebą zgodzę :D

      • 0 2

    • (2)

      trojmiasto jest na tyle duze ze praktycznie nie da sie tutaj normalnie poruszac bez samochodu. Srodki transportu publicznego sa slabo polaczone - ja na przyklad jadac SKM do Gdyni musze wysiasc i przesiasc sie na tamtejszy autobus zaplace tyle ze bym 4 razy samochodem przejechal :)

      • 19 9

      • Wybór należy do Ciebie.
        Ja wybieram rower i nie marudzę :)

        • 3 1

      • Warsiawę widział?

        Chociażby, nie mówię o Londku

        • 5 2

    • Przejścia i tak powstaną :)
      Kierowcy lenie, możecie skamlać i ujadać a i tak nic to nie da.
      Miasto dla pieszych !
      Lenie na rowery ! :)

      • 8 7

    • Ale nie kazdy jest sprawny, mlody. Sa ludzie starzy, dla ktorych krzywe, sliskie schody to udreka.
      Sa ludzie na wozkach, sa dzieci w wozkach itd. Polecam tez spacer w takim podziemnym przejsciu po wiekszym deszczu, tylko uwaga - kalosze wskazane! Albo po opadach sniegu, kiedy to po schodach mozna raczej zjechac a nie zejsc itd.

      • 3 6

    • (1)

      Można też budować gładkie zejścia do tuneli, bez schodów.

      • 11 3

      • W Krakowie przy dworcu jest bardzo fajne przejście z takim właśnie zejściem.

        • 6 0

    • Sebek

      Jak pieszy wszedł na zielonym to kierowca nie ma prawa ruszyć dopóki pieszy nie opuści zebry. Powinna policja tam stać i karać popaprańców co poganiają pieszych.

      • 18 9

    • Od kiedy to jest droga o szybkim natężeniu ruchu. Chyba że śmigasz tam 120 na godzinę łamiąc przepisy.

      • 24 13

  • Idiotyzm (1)

    robić przejścia naziemne jak są podziemne które wystarczy wyremontować

    • 9 5

    • nie wystarczy.

      • 2 2

  • (2)

    Czyli wrócimy do korków na Podwalu aż do Elbląskiej.

    • 92 37

    • (1)

      Oczywiście, tego w końcu w Gdańsku zabrakło po wybudowaniu tunelu, jestem ciekaw jak dużo ludzi będzie kożystać z przejścia na Okopowej ... bo przecież Galeria Budynia musi mieć dojście

      • 24 4

      • Kożystać pewnie nikt

        ale całkiem sporo pewnie skorzysta.

        • 3 2

  • A co z tunelami? czyli przejściami podziemnymi? (3)

    bo moim zdaniem mogły by zostać jako katakumby ery Budynia, Jamroża i poprzedników!!!

    • 66 59

    • bART tak daleko nie pomyślał ze będą dalej używane myślenie może go boli tak jak chodzenie po schodach, jaka moralność wyzywać innych bo jest się leniem

      • 1 1

    • Ja nimi będę chodził jak będzie czerwone.

      • 10 1

    • Zostaną dla jaworskiego i reszty pissowskich pryszczy

      • 11 7

  • A to wszystko pod deweloperkę budującą "aparamenty" w okolicach Toruńskiej, Żabiego Kruku czy Chmielnej.

    Tylko po to robią te przejścia.
    Kasa, kasa, Misiu, i pewnie nowe mieszkanko, wiadomo dla kogo.

    • 8 2

  • NA POHYBEL... (1)

    malkontentom!

    Już nie mogę się doczekać! To miało być 2 lata temu. Nareszcie skończy się zapiep**anie 100 km/h po mieście, hałas i dominacja egoistów w autach.

    • 8 6

    • I bedzie syf spalin stojacych w korku non stop samochodow

      • 1 3

  • przejścia

    zaczynam się gubić czytając wypociny urzędników którzy piszą ,że przejścia naziemne zwiększą bezpieczeństwo to więc pytam po co wybudowano tunel przy kościele św trójcy czyli przejście od skm śródmieście do ul toruńskiej .tam tyle lat było przejście naziemne i komu to przeszkadzało

    • 5 0

  • niech zrobią linie tramwajową na Łąkowej (1)

    skoro będą modernizować Podwale Przedmiejskie niech przy okazji zrobią linie tramwajową na Łąkowej. Zaś tunele skoro są niepotrzebne niech po prostu zlikiwdują

    • 5 2

    • po co? dokąd?

      • 0 3

  • od Łąkowej

    A może przebudowę zacząć od Łąkowej? Wtedy 111 nie trzeba by puszczać przez Szopy, gdzie ma problem z przejazdem przez źle po parkowane pojazdy.

    • 5 1

  • to może linia tramwajowa na Łąkowej?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane