- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (56 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (222 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (138 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (87 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Krok w stronę bezpiecznych przejść przez tory na Oruni
Jest pięciu chętnych na zaprojektowanie trzech tuneli dla pieszych i jednego przejazdu dla aut przez tory kolejowe na Oruni i św. Wojciechu. Tylko jedna z ofert mieści się w miejskim budżecie.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej.
Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.
Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a ul. Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Na opracowanie dokumentacji miasto zaplanowało ok. 1,15 mln zł. Wpłynęło pięć ofert od biur projektowych, ale tylko jedna mieści się w tym budżecie.
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A - 949 560 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 665 420 zł
- PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. - 1 943 400 zł
- Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID - 1 197 159 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 846 653, 76 zł
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.
Przejścia i przejazd przez tory mają zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego "Łącząc Europę" (CEF - Connecting Europe Facility).
Opinie (84)
-
2020-07-29 14:40
Ale to już było (1)
Już plany tuneli dla aut były robione dokładnie dla tych samych przejść. Więc znów wydamy pieniądze na kolejny już plan tego samego.
Może miasto odkurzy archiwum sprzed paru lat i wyjmie projekt i po prostu go finansuje z pieniędzy na nowy projekt i studium?- 12 1
-
2020-07-29 16:26
To tłumaczy ceny
Właśnie dlatego BPBK s.a. dało najniższą cenę. Oni to już kiedyś narysowali i teraz tylko "odświeżą".
- 3 0
-
2020-07-29 14:45
Zrobia nastepny bunkier jak przy Rejtana ciemno i brud (1)
- 10 4
-
2020-07-29 15:30
Dziwne
Jak ja przechodzę czy rano czy to nocą to światła działają i nie jest specjalnie brudno, mało tego nie śmierdzi, jak to bywało kiedyś, mamy inne nosy, czy ktoś z nas jest malkontentem?
- 1 1
-
2020-07-29 14:52
Ale co wybory jakieś znów będą, bo mi chyba coś umknęło. Znów obiecanki,a potem nic.
- 6 3
-
2020-07-29 15:40
Obiecanki cacanki
Do oddania inwestycji i użytku publicznego przez Oruniaków daleka droga, mnie interesuje kiedy będą zbudowane i tyle ,to może być i za 20 lat ,gdzie konkretnie daty podane przez Dulkiewicz gdzie.
- 4 3
-
2020-07-29 15:42
To żenada. Tam jest problem z autami. Szczególnie o dużym tonażu. Już zaczynają jeździć przez Bramę Nizinną. Powinni się raczej skupić na projekcie Nowej Toruńskiej., a nie na pierdołach.
- 3 5
-
2020-07-29 16:28
Taka dzielnica (3)
Orunia to dzielnica tak blisko centrum, a zapomniana przez władze miasta. Szkoda.
- 19 4
-
2020-07-29 17:10
Orunia i
Stogi, to jak Śląsk dla Polski.
- 4 1
-
2020-07-29 19:49
Orunia blisko centrum ? A w korku na Trakcie kiedyś stałeś ? (1)
- 0 4
-
2020-07-29 20:25
Już odpowiadam
W korkach w centrum też stałem
- 4 0
-
2020-07-29 17:00
temat niemal przewodni !!!
który to już artykuł na ten temat; wynika że 22-drugi,aby tak dalej to dojdziemy może do 50-ciu...
- 7 1
-
2020-07-29 17:20
chodzisz przez tory ..oczy dookola glowy
- 4 0
-
2020-07-29 17:41
Pociagi (1)
Mam nadzieje ze te pieprzone pociagi przestana trabic bez sensu przed każdym przejściem. Co to daje, jak ktos bedzie chcial sie zabic to go dzwiek klaksonu nie odstraszy. A ludziom mieszkajacym obok torowisk zyc nie dają w ciszy
- 5 3
-
2020-07-29 18:21
Pociągi
wynika z tego że jest to walka z wiatrakami ; kakofonia niemal przez całą dobę,wszystko w ramach przepisów i oczywiście dla naszego bezpieczeństwa . Nasze uwagi,prośby wręcz nic nie znaczą. Przerażliwe wycie i ujadanie co gorliwszych maszynistów w podawaniu sygnałów w dalszym ciągu trwa.
- 1 0
-
2020-07-29 18:10
Naprawdę?
Uważam, że jest to zbędne wydawanie pieniędzy. Myślę, że powrót do szlabanów dla pieszych zdałby egzamin natomiast pieniądze można by było przeznaczyć na inne cele - np. poprawę nawierzchni niektórych dróg.
- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.