• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zastąpi PGE w roli sponsora stadionu?

Michał Stąporek
31 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czyszczą bursztynową elewację stadionu w Letnicy
Stadion piłkarski wpisał się już na stałe w panoramę Gdańska, ale logo PGE, które od kilku lat widnieje na jego fasadzie, zniknie w połowie przyszłego roku. Stadion piłkarski wpisał się już na stałe w panoramę Gdańska, ale logo PGE, które od kilku lat widnieje na jego fasadzie, zniknie w połowie przyszłego roku.

W przyszłym roku koncern energetyczny PGE przestanie być sponsorem tytularnym stadionu piłkarskiego w Gdańsku. Kto go zastąpi i ile zapłaci za prawa do jego nazwy?



Kto zostanie właścicielem praw do stadionu w Gdańsku?

O tym, że największy polski producent energii elektrycznej prawdopodobnie nie przedłuży kontraktu, jaki łączy go z operatorem gdańskiego stadionu do połowy przyszłego roku, poinformował tygodnik Bloomberg Business Poland. Według jego dziennikarzy koncern negocjuje podobny kontrakt z operatorem Stadionu Narodowego w Warszawie.

Choć władze Polskiej Grupy Energetycznej odmówiły jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie, informację potwierdził prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

- Do połowy przyszłego roku obowiązuje dotychczasowa umowa. Zakładamy, że będziemy szukać nowego sponsora - napisał na Twitterze.

Przypomnijmy: w 2010 roku koncern PGE podpisał z operatorem stadionu w Letnicy pięcioletnią umowę. Na jej mocy, za kwotę 35 mln zł zyskał pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej nazwy w nazwie stadionu, a swojego logo na fasadzie stadionu, który przez wielu uznawany jest za najpiękniejszy w Polsce.

Czytaj także: 35 mln za PGE Arenę Gdańsk

Już od dawna było pewne, że PGE nie przedłuży kontraktu ze stadionem w Gdańsku. W 2009 roku koncern zdecydował się zainwestować w swój wizerunek na Pomorzu, ponieważ starał się o przejęcie gdańskiej Energi. Po zablokowaniu tej transakcji, a także po odłożenia na bliżej nieokreśloną przyszłość budowy elektrowni atomowej na Pomorzu, promocja firmy w naszym regionie straciła sens.

Decyzja o rezygnacji ze sponsorowania gdańskiego stadionu nie zaskoczyła jego zarządcy. Prezes Arena Gdańsk Operator Tomasz Kowalski jeszcze w zeszłym roku mówił nam o poszukiwaniu nowego sponsora.

Czytaj także: Kto da więcej za nazwę stadionu w Gdańsku?

W 2009 roku jedynym konkurentem PGE w walce o nazwę gdańskiego stadionu był koncern paliwowy Lotos. Według naszych informacji, koncern proponował między 15 a 20 mln zł za kontrakt na pięć lat.

Czy i teraz będzie on zainteresowany umieszczeniem swojej nazwy w nazwie stadionu? Jak tylko to ustalimy, zamieścimy informację.

Choć PGE ma płacić rocznie 9 mln zł za prawo do nazwy Stadionu Narodowego, pewne jest, że bardzo trudno będzie uzyskać podobną kwotę za prawa do nazwy stadionu w Gdańsku, jak przed pięciu laty. Latem 2011 roku za nazwę Pepsi Arena dla stadionu przy ul. Łazienkowskiej w Warszawie stołeczny klub wynegocjował 18 milionów złotych za 3 lata. Z kolei firma Kolporter zapłaciła 10 mln zł za pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej marki w nazwie stadionu w Kielcach.

Miejsca

Opinie (179) ponad 20 zablokowanych

  • Amber Gold Arena (5)

    I Bąku w loży honorowej

    • 30 4

    • kto to jest "Bąku"? (4)

      • 0 9

      • Nie znasz Józka?

        jw

        • 9 2

      • Bąk od Tuskina

        ten co lata se na Bolek Airport

        • 3 2

      • kto to jest "Bąku"? (1)

        może mi ktoś odpowiedzieć?

        • 0 3

        • premierowy junior

          • 1 2

  • (5)

    Na dobrego sponsora trzeba sobie zasłużyć. Sponsor nie będzie ładował miliony w drużynę, która notorycznie nie wygrywa spotkań na własnym stadionie. Ci nażelowani nie mogą też tego w żaden sposób zrozumieć.

    • 17 2

    • Przecież to nie sponsor drużyny

      a stadionu...

      • 2 0

    • (3)

      Sponsor ładuje pieniądze w stadion nie w drużyna która na nim gra ta także ponosi koszta związane z występami na tym stadionie.

      • 1 3

      • (1)

        W Europie i na świecie bardzo dobre drużyny mają z reduły bardzo dobrych sponsorów.
        Koncern PGE wpadł jak śliwka w kompot ,nic nie zyskał do tej pory i woli zejść z afisza. Ciekawe, kto teraz da się naciągnąć.

        • 6 1

        • nikt

          • 0 1

      • Coś za coś

        sponsor ładuje pieniądze w stadion pod warunkiem, że zapełniony jest minimum w 70%

        • 1 0

  • logo które od 5 lat widnieje.. ?

    haha od euro 2012 nie mineły nawet 2 lata a nie przypominam sobie że staion był gotowy na 3 lata przed turniejem ? :)

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 16 1

  • Nie ma wątpliwości - ulubiona spółka wodociągowa!

    Dzielnie od lat służy wsparciem dla cennych inicjatyw, więc i teraz nie odmówi. Tyle że woda z kranu będzie w cenie dobrego piwa.

    • 22 0

  • Rozi

    Z jakimś ładnym neonem

    • 32 0

  • Stawiam na GAZPROM (1)

    pecunia non olet.
    W ostateczości któraś z miejskich bydyniowych spółek zmuszona zostanie..

    • 10 1

    • nocóż w razie klapy zawsze mogą

      zakręcić kurek :)

      • 3 0

  • nie widze problemu

    jak wygram kolejne wybory to wprowadze kolejny lokalny podatek.... budynio.... ups, przepraszam, stadionowy....... kazdy w wieku 1 - 101, niezaleznie od plci, narodowosci i stanu majatkowego zaplaci 66,6 zł rocznie i stadion bedzie moj... tzn nasz..... w ramach zaslug rozdam 333 tys. znizek na bilety w wysokosci 6,9% by siedzialo sie na trybunie lepiej

    • 12 0

  • Sponsorem zostanie prezydent Adamowicz.Tylko jak sprzeda

    swoich,siedem mieszkań.

    • 14 1

  • imienia Muchy.....

    • 12 0

  • a po co?

    Przecież Euro było tak dochodowe......
    A teraz cwaniaki chcą Wam sprzedać Olimpiadę w Krakowie.
    Państwo czyli Ty zawsze dokładają do takich imprez.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane