- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (123 opinie)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (176 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (68 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (117 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (128 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (120 opinii)
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Zobacz nasz drogowy test.
Od niedzieli kierowcy mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą. Sprawdziliśmy, którędy szybciej podróżuje się z gdańskiej rafinerii do hali na granicy Gdańska i Sopotu . Jedno auto pojechało niedawno oddaną przeprawą, a drugie dotychczasową trasą przez centrum.
Pierwszy samochód, który prowadzony był przez Macieja Korolczuka, do Ergo Areny pojechał tunelem pod Martwą Wisłą . Ruszyliśmy w środku popołudniowego szczytu komunikacyjnego w poniedziałek, sprzed rafinerii Lotosu, i do podwodnej przeprawy dojechaliśmy ul. Elbląską, a następnie Trasą Sucharskiego. Po drugiej stronie Martwej Wisły czekał nas teoretycznie najwolniejszy i najbardziej newralgiczny odcinek trasy: zwężenie na ul. Czarny Dwór . Kilkusetmetrowy odcinek między al. Hallera a skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II korkował się jeszcze zanim otwarto tunel. Jak się później okazało, nie inaczej - a nawet gorzej - było tym razem. Końcowy odcinek naszej trasy do parkingu przy Ergo Arenie wiódł przez przez ul. Obrońców Wybrzeża , Chłopską i Gospody .
Zobacz także: Utrudnienia w centrum Gdańska. Jak ominąć korki?
Drugi samochód pojechał natomiast dotychczasową trasą, z której korzystali mieszkańcy, gdy nie było tunelu. Auto kierowane przez Macieja Naskręta nie zjechało na Trasę Sucharskiego w kierunku przeprawy, tylko udało się ul. Elbląską a potem ul. Podwale Przedmiejskie do centrum Gdańska. Tam samochód wjechał na Trasę Średnicową, którą już prosto - przy Zieleniaku , przez Wrzeszcz i Oliwę - dotarł do Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Stamtąd już tylko pozostał niespełna kilometr, by wjechać na parking przed Ergo Areną .
Wyniki testu drogowego
Nasz test wygrał samochód nr 1 - jadący przez tunel. Odcinek 16 km pokonał w 25 minut. Pojazd nr 2, poruszający się dotychczasowym 19-kilometrowym szlakiem - przez centrum Gdańska - jechał o 4 minuty dłużej.
Wynik testu pokazuje, że tunel pod Martwą Wisłą znacznie usprawnił ruch po Gdańsku. Co ważne, mimo korków na ul. Czarny Dwór, których kierowcy tak się obawiali, zyskać można na całej trasie przez tunel wiele cennych minut w godzinach szczytu. Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost.
Zobacz także: Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
- Zgodnie z przewidywaniami, największą stratę zanotowaliśmy na odcinku Czarny Dwór - Obrońców Wybrzeża. Oba pasy zatkały się jeszcze przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Dojazd do ul. Dąbrowszczaków zabrał nam przez to kilka minut więcej i nieco osłabił wiarę w zwycięstwo w naszej zabawie. Dalej było już o niebo lepiej i choć w dużym towarzystwie, to po 25 minutach jazdy zameldowaliśmy się jako pierwsi na parkingu pod Ergo Areną - mówi Maciej Korolczuk.
Jakie wrażenia z jazdy drugim samochodem?
- Największą niespodzianką było odkorkowane Podwale Przedmiejskie do centrum i dalej droga do Zieleniaka. Dotąd czegoś takiego w popołudniowym szczycie nie widziałem. Niestety, największą stratę na trasie zaliczyłem jadąc al. Grunwaldzką w Oliwie do wysokości ul. Piastowskiej. Mimo że droga ma trzy pasy ruchu - jest szeroka - korek ciągnął się od wysokości ul. Derdowskiego. W zatorze straciłem trzy-cztery zmiany świateł - mówi Maciej Naskręt.
Macie pomysł na kolejny test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą? Czekamy na wasze propozycje w komentarzach i na skrzynce e-mail.
Opinie (533) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-27 13:53
szybciej
trasa 1 = 16km pokonana w 25 min co daje średnio 38,4km/h; trasa 2 = 19km pokonana w 29 min co daje 39,3 km/h. Szybciej jechał samochód 2 tyle że miał dłuższą trasę, wynika z tego że szybciej jedziemy starą trasą a krócej nową, więc którędy szybciej Panie Redaktorze?
- 2 0
-
2016-04-27 13:17
A ja myślę że tunel jest świetną inwestycją
Daje alternatywę, otwiera na świat Zaspę, Przymorze Nowy port, Sobieszewską, Ułatwia Żuławom dostep do Trójmiasta i mieszkańcom Sopotu i daje alternatywę na wydostanie sie z aglomeracji w kierunku na wschód, ułatwia dojazd do pracy ludziom z Rafinerii i Portu itd.
Patrząc z perspektywy Kolbud jest to wielkie ułatwienie w dostępie do pasa nadmorskiego Gdańska i do Sopotu.
Uważam że tutaj Adamowicz zrobił dla Gdańska i dla Trójmiasta dobrą robotę i mówię to jako zagorzały pisowiec..
P.S. Centra Handlowe Przymorza - spodziewajcie się napływu rejestracji GDA i GND:)- 1 1
-
2016-04-26 11:09
Pozytyw (1)
Jak zwykle ujawniły się "nasze cechy narodowe" - lubimy narzekać, nie umiemy się cieszyć. Nie twierdzę że jest idealnie ale przynajmniej są powody do radości:
- mamy nowy tunel - mimo "wszystkich wad" to jest dobra inwestycja
- redakcja Trojmiasto.pl wyszła z praktycznym, kreatywnym pomysłem - rzadko to robię al tu należą się słowa pochwały - temat testów, sprawdzić, etc. wydaje się bardzo dobrym pomysłem - można ustawić regularną - ankietę na to co macie "testować", czym się zainteresować. Czasami mam wrażenie że nie zdajemy sobie sprawy ile może "zdziałać" razem.- 9 5
-
2016-04-27 12:58
zatem: napijmy się!
- 1 0
-
2016-04-26 08:03
Pruszcz Gdańśki --> Nowy Port (2)
Na takiej trasie różnica jest dość spora. Przez centrum 45-60 minut, przez tunel 15 minut.
- 19 2
-
2016-04-26 08:09
Właśnie to chciałem napisać (1)
Mieszkańcy Zaspy i Przymorza będą płacić cenę za to, żeby mieszkańcy Pruszcza, Tczewa i Elbląga mieli szybciej.
- 8 7
-
2016-04-27 12:50
a mieszkańcy Wiślinki płacą za to żeby Polska miała fosfor i ropę
Boże, co za zaściankowa mentalność.
A jeśli chodzi o płacenie to tunel sfinansowany jest z podatków także mieszkańców Pruszcza- 2 0
-
2016-04-26 07:49
Nie marudzcie.... (1)
Teraz będzie " dobra zmiana", pomniki, samoloty, brzozy, bandyci wyklęci, to zamiast dróg, tuneli, stadionów itp
- 21 16
-
2016-04-27 12:42
lecz obsesję
- 0 2
-
2016-04-26 06:15
Źle (11)
Eh i zaraz znowu posypie się lawina narzekających komentarzy... Wybudowali nam fajny tunel ale i tak coś jest źle, trzeba ponarzekać. Ludzie zacznijcie się cieszyć!
- 302 53
-
2016-04-27 12:35
Cieszmy się, więc
napijmy się!
- 0 0
-
2016-04-26 12:49
zrobci (1)
Taki sam test ale jedzcie komunikacja wiejska
- 2 0
-
2016-04-27 03:04
Narzekają tylko życiowe c*oty
I nieudacznicy, a takimi nie warto sobie zawracać głowy
- 3 0
-
2016-04-27 02:13
(1)
bo Wam się wydaje, że Oni Wam łaskę robią, że Wam wybudowali. więc nie ma sensu brac pod uwagę, że wydali na to nie swoje pieniądze. nie warto pytać ile i po co. i że wydając na to nie wydadzą na nic innego. i że skoro zrobili łaskę to nie wypada pytać dlaczego zajęło im to 5 razy dłużej niż powinno. to są Twoi Panowie, że uważasz, że powinieneś być im tylko wdzięczny, że coś zrobili??!! ŻAL
- 0 2
-
2016-04-27 03:04
Naucz się żyć nieudaczniku :)
- 2 0
-
2016-04-26 10:23
wyobraź sobie, że można się cieszyć, ale można także pokazywać inne aspekty
zmian wywołanych budową tunelu.
Ze swojej strony się cieszę, ale czekam także na skorzystanie z zapowiadanej redukcji skali ruchu tranzytowego przez centrum: konkretnie przejścia dla pieszych do przystanku tramwajowego przed dworcem PKP Gdańsk Główny.
Podobnie jak warszawiacy już doczekali się przejścia przez ulicę Emilii Plater przy Dworcu Centralnym.- 4 2
-
2016-04-26 07:56
Przykład Janusza Cebuli
Podręcznikowy
- 7 2
-
2016-04-26 06:37
Byłem, widziałem... (1)
Historia z soboty. Byłem z córką rowerem. Jedziemy w tunelu, ogólny zachwyt z córką nad inwestycją, że Europa, że z rozmachem, że bez kompleksów itp... A obok jakąś starsza Pani do męża, że mogliby już pomalować a nie zostawiać tak ten beton. Można? Można! :)
- 32 5
-
2016-04-26 06:43
Bo mogliby pomalować :)
A nie zostawiać beton
- 25 8
-
2016-04-26 06:34
Niestety tak zamiast cieszyć się że coś się dzieje drogi są budowane ludzie mają pracę to tylko narzekają. Według niektórych im więcej dróg tym więcej korków. Tak samo narzekają z nową Słowackiego że nic ta droga i wiadukt nie dała. Bzdura
- 26 6
-
2016-04-26 06:25
Zrzędzenie to tu ulubione hobby, to sport, uprawiany wyczynowo przez miliony rodaków.
- 31 6
-
2016-04-27 11:03
nie do końca test przygotowany
Aby w pełni przedstawić czytelnikowi obraz sytuacji, powinien być zmierzony czas przejazdu o tej samej godzinie tydzień wcześniej.
Bo w wyniku artykułu nasuwają się błędne wnioski, że właściwie dużo to nie przyspieszyło, bo dookoła jadąc czas jest podobny.
Gdyby pomiar z przed otwarcia tunelu pokazał, że czas przejazdu np. 90 min-
informacja byłaby bardziej imponująca.- 2 0
-
2016-04-27 04:43
Opinia (1)
Nic dziwnego że 2 pojazd jechał dłużej skoro miał do przejechania dłuższą trasę...
- 5 0
-
2016-04-27 10:46
pomiar czasu
Nie zawsze krótsza trasa wiąże się z krótszym czasem...
- 0 0
-
2016-04-26 17:47
Trasa Zielona - odcinać park od miasta żeby były mniejsze korki? (4)
Oczywiście taki pomysł jest kompletnym absurdem. Korki i tak będą a poza czasem przejazdu, wypada jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że w mieście się naprawdę mieszka. Gdańsk to nie jest tylko trasa szybkiego ruchu, którą się przelatuje w drodze do domu. Gdańsk bywa również owym domem a wtedy pomysł rzucenia 4 pasów i ekranów akustycznych wzdłuż Parku Regana to nic innego jak przykład barbarzyńskiego obejścia się z mieszkańcami. Po co inwestować w coś co ma być strefą wypoczynku i relaksu jeśli za chwilę otoczy się całość rozpędzoną autostradą?
Najbardziej logiczne wydaje się przekierowanie ruchu na Jana Pawła, gdzie od zawsze jest szeroko.- 11 4
-
2016-04-26 19:51
Dlatego (1)
Zielona od JPII ma być jednopasmowa.z chodnikiem i ścieżką rowerową. Poszerzona o dwa pasy ma być na odcinku do Hallera. Wtedy ruch rozladuje się przez dwupasmową JPII. Taki kompromis.
- 1 0
-
2016-04-27 09:08
Czyli zastanów się na spokojnie co się zmieni, skoro cały ruch ma popłynąć Czarnym Dworem i Dąbrowszczaków a dalej przecież plany kolejnego tunelu. Taka będzie zmiana, że zrobią ścieżkę rowerową? Obawiam się, że w pewnym momencie koncepcja się zmieni i wrócą do pomysłu 4 pasów na całej długości. Mam tylko nikłą nadzieję, że to nie nastąpi, bo jak pisałem wyżej, obwodnica wewnętrzna wzdłuż terenów rekreacyjnych i plaży to absurd. Chrońmy to co jest w Gdańsku wyjątkowe, bo jak tak dalej pójdzie to miasto nie będzie się nadawało do życia, ale za to będzie znakomitą przelotówką na przedmieścia i do sąsiednich miejscowości.
- 0 0
-
2016-04-26 18:18
Zgadzam się z Tobą w 100% (1)
Dlatego sugeruję, aby D.Z. na odcinku od Hallera już zacząć obniżać, tak aby od skrzyżowania z JPII już szła w wykopie, a nad nią co max 200m przeprawy pieszo rowerowe w kierunku morza i parku
- 2 1
-
2016-04-26 19:29
Niby się zgadzasz a piszesz bzdety
- 0 1
-
2016-04-27 08:24
A ja chcę tak jak prowadzący, a nie stać w korkach....
Pal licho tunel czy miasto. Ale jak oni się z kamerą dostali tam szybciej niż samochodem?!? Teleportacja? Ja też tak chcę!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.