• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Letnie kontrole przewoźników okazjonalnych. Posypią się kary

Michał Jelionek
11 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na osoby bezprawnie trudniące się w przewozach okazjonalnych czekają wysokie kary. Na osoby bezprawnie trudniące się w przewozach okazjonalnych czekają wysokie kary.

W lipcu i sierpniu Inspekcja Transportu Drogowego, Straż Miejska oraz Inspekcja Handlowa połączyły siły w celu skontrolowania przewozów okazjonalnych w Gdańsku. Kontrolerzy wzięli pod lupę 23 pojazdy, a w efekcie przeprowadzonych kontroli przewoźników rozpoczęto postępowania administracyjne na łączną kwotę 48 tys. zł. Już teraz planowane są kolejne kontrole.



Od początku lata ITD, Straż Miejska i Inspekcja Handlowa przeprowadziły trzy akcje, których celem było sprawdzenie, czy gdańscy przewoźnicy okazjonalni spełniają wszelkie normy wynikające z obowiązujących regulacji prawnych.

- Kontrole miały na celu sprawdzenie prawidłowości oraz legalności wykonywania przewozów osób na terenie Trójmiasta. Także w celu sprawdzenia i realizacji skarg wpływających do tut. Inspekcji, dotyczących przypadków nieuczciwej konkurencji na rynku przewozów. Każda ze służb kontrolowała w zakresie swoich kompetencji. ITD prowadzi kontrolę w zakresie przestrzegania ustawy o transporcie drogowym oraz prawa o ruchu drogowym - wyjaśnia Grzegorz Krzak z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku.
- Pragniemy utrzymać wysoką jakość świadczonych usług w zakresie przewożenia osób. To element, który wpływa na wizerunek Gdańska. Zależy nam, aby wszyscy przewoźnicy stosowali się do jasnych reguł wynikających z obowiązującego prawa - zdradza Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Kontrole przeprowadziły trzy różne instytucje. Każda z nich sprawdziła kontrolowany pojazd pod kątem własnych kompetencji. ITD weryfikuje przewoźników w zakresie zasad obowiązujących w ustawie o transporcie drogowym. Straż Miejska badała zgodność rejestracji działalności gospodarczej oraz oznakowania taksówek. Natomiast Inspekcja Handlowa zajęła się przeglądem dokumentów będących potwierdzeniem legalizacji taksometru oraz rzetelności świadczonych usług.

- Strażnicy Miejscy pełnią rolę asysty dla innych służb w czasie prowadzonych przez nie czynności. W ramach trzech akcji, które odbyły się w lipcu i sierpniu strażnicy miejscy wystawili jeden mandat karny. Dostał go kierowca, który złamał zakaz ruchu w obu kierunkach - mówi Wojciech Siółkowski ze Straży Miejskiej w Gdańsku.
Podczas kontroli sprawdziono również pięć taksówek. Podczas kontroli sprawdziono również pięć taksówek.
Skontrolowano łącznie 23 pojazdy: 13 taksówek, 5 aut osobowych oraz 5 busów. W jakich okolicznościach odbywały się kontrole przewoźników?

- Inspektorzy handlowi zamawiali usługę przewozu i odbywali krótką podróż zamówionym pojazdem, natomiast inspektorzy transportu przeprowadzali kontrolę drogową takiego przewozu - dodaje Krzak.
Czytaj także: Uber zapowiada zmiany na rynku

Działania kontrolne zostały skierowane wobec przewozów okazjonalnych wykonywanych pojazdami osobowymi, a wszczęte postępowania dotyczą upodabniania tychże samochodów do taksówek.

- Zgodnie z UTD pojazdy osobowe używane przy przewozach okazjonalnych, nie mogą przypominać taksówki, tzn. nie mogą mieć wypisanego numeru telefonu, nazwy firmy czy też posługiwać się taksometrem lub "kogutem". Obecnie mamy cztery takie postępowania, każde zagrożone karą w wysokości 8 tys. zł. W dwóch przypadkach skontrolowaliśmy kierowców jeżdżących dla Ubera. Żaden z nich nie miał licencji. Prowadzimy wobec nich postępowania o wykonywanie transportu drogowego bez licencji. Suma kar wynosi 48 tys. zł - przyznaje Krzak.
Wspomniane służby już teraz zapowiadają kolejne kontrole przewoźników okazjonalnych.

Miejsca

Opinie (42) 3 zablokowane

  • to policjanci po służbie nie podorabiają pieniędzy

    • 1 0

  • W końcu.

    W końcu biorą sie za te śmietniki na kółkach. kary i tak są śmieszne 5 tysięcy co to ma być?
    Mnie start na Taryfie kosztował 4 tysiace kara powinna wynosić wielokrotność tej kwoty. Zaraz by wszystko legalnie zaczeło latać.

    • 5 5

  • i to sie nazywa NAGONKA z nadania

    ot panstwo cwaniackie, gdzie prywatna taryfa to zła taryfa, a korporacyjna to dobra

    • 5 3

  • ITD i inspekcja handlowa

    ITD i inspekcja handlowa - jestem w stanie zrozumieć jak nie mają co robić.
    Ale po co straż miejska do tych kontroli?
    Jak zwykle zabierają się za coś co nie trzeba. Zamiast patrolować 24/h miasto ZWŁASZCZA WIECZORAMI - gdzie roi się od chlejusów co patrzą kogo by tu zaczepić, pobić i okraść to zabierają się za normalnych ludzi, którzy zarabiają/dorabiają w jakby nie patrzeć LEGALNY sposób.
    Ręce opadają.

    • 11 1

  • uber,skorpion,taxi... (1)

    Wszyscy to cwaniaki w 15 letnich trupach...za uczciwa robote by sie wzieli....w korporacjach sa auta ktore maja 20 lat...trzeba zrobic z tym porządek a uber to juz jest wogle żart ktos kto ma prawo jazdy 3 tygodnie wozi ludzi...strach

    • 14 32

    • Bzdury

      Trzeba mieć prawo jazdy minimum rok, 21 lat, dostarczyć zaświadczenie o niekaralności i punktach karnych. Samochód nie może mieć więcej niż 10 lat.

      Słowem brednie wypisujesz.

      • 10 0

  • plugawe polskie złodziejskie pseudopaństwo potrafi tylko kontrolować i karać

    aż w końcu ludzie się wkurzą i powywieszają tą bandę złodziei

    szubienica na każdym rogu, gilotyna na każdym placu

    • 18 2

  • Fluo i skorpion są ok

    Ja tam uważam że te taksówki są spoko korzystałem z ich usług .Młodzi ludzie, uśmiechnięci a nie stare ponure dziady w zapoconych mercedesach tak samo starych jak i oni i jeszcze trzeba 2×tyle płacić za co ?

    • 15 5

  • brawo,w końcu ktoś się zabrał za tych cwaniaczków (1)

    często jeżdżę i widzę jak te pseudo taksówki Skorpion, Fluo gnają na złamanie karku,auta brudne i poobijane-wstyd

    • 14 12

    • prawda stara jak ten świat

      jest popyt - jest podaż , jakby ludziom przeszkadzał brudne i poobijane auta to popytu by nie było...

      • 6 0

  • (2)

    I dzięki temu w nocy płacę z orłowa do oliwy 21,60 a nie + 50zł jak w "normalnej" taksówce.

    • 39 12

    • nast ępnym razem jak będziesz miał wypadek, to zadzwoń do Ubera by ci zapłacili (1)

      • 4 10

      • kolego,niech ten wyżej sobie jeździ czym chce

        • 6 1

  • Uber nie przyjmuje aut staszych niż 10 lat

    • 19 5

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane