• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko będzie się rozrastać. Potrzebuje nowej wieży kontroli lotów

Michał Brancewicz
7 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dalsza rozbudowa lotniska może sprawić, że konieczna będzie budowa nowej wieży kontroli lotów, po drugiej stronie pasa startowego. Dalsza rozbudowa lotniska może sprawić, że konieczna będzie budowa nowej wieży kontroli lotów, po drugiej stronie pasa startowego.

Drugi hotel i pirs przy terminalu pasażerskim to kolejne inwestycje, o których myśli się w Rębiechowie. Jeśli będzie ich więcej, konieczna może być budowa nowej wieży kontroli lotów, ale w tej sprawie decydujące słowo należy do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.



Zakończyła się rozbudowa terminalu pasażerskiego T2, powstał już nowy układ drogowy przed lotniskiem, czynna jest Pomorska Kolej Metropolitalna. Mimo to, władze portu lotniczego już planują kolejne inwestycje, mające podnieść atrakcyjność portu lotniczego i zwiększyć komfort jego pasażerów.

Strategia jest taka, aby o jeden krok wyprzedzać nadchodzące zmiany w ruchu pasażerskim. A ten cały czas rośnie. W tym roku lotnisko obsłuży prawdopodobnie ok. 3,7 mln pasażerów, czyli o 400 tys. więcej niż w 2014. W 2016 r. może pęknąć bariera 4 mln podróżnych, którzy przewiną się przez trójmiejskie lotnisko.

Czytaj także: Z Rębiechowa na krawędź kosmosu

Rozbudowa infrastruktury lotniskowej (o tym później) może jednak sprawić, że kolejne obiekty, które będą tam powstawać, zaczną kolidować z pracą istniejącej wieży kontroli lotów.

- Lotnisko będzie rozbudowywało się głównie w kierunku wschodnim zobacz na mapie Gdańska. W przyszłości to właśnie po tej stronie powstawać będą nowe elementy terminalu pasażerskiego oraz drugi hangar lotniczy. Dzisiaj jeszcze nie wiemy, kiedy dokładnie one powstaną, ale pojawienie się tych obiektów sprawi, że wieża zobacz na mapie Gdańskabędzie miała coraz gorszą widoczność na pole wzlotów, czyli drogę startową i płyty postojowe - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego w Gdańsku. - Tylko zlokalizowanie jej po drugiej stronie pasa startowego spowoduje, że jej pracownicy będą mieli niczym nieskrępowaną widoczność.
Taka inwestycja leży jednak nie po stronie lotniska, a Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Czy PAŻP robi już jakieś przymiarki do jej realizacji?

- Jesteśmy otwarci na współpracę z każdym lotniskiem, taką inwestycję moglibyśmy realizować w następnym okresie referencyjnym, czyli po 2019 roku - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik PAŻP.
Obecna wieża działa od 15 lat, ale według PAŻP-u spełnia wszystkie wymagania techniczne i operacyjne. Koszt wybudowania i wyposażenia nowej wieży waha się między 30-40 mln zł. To dużo, ale władze lotniska deklarują, że jeśli PAŻP rozpocznie budowę, to odkupią od Agencji istniejący obiekt, co obniży kwotę nakładów inwestycyjnych.

Nowa wieża mogłaby powstać po przeciwnej stronie pasa startowego, na miejskiej działce u zbiegu ul. Budowlanych i Nowatorów, naprzeciwko terminala T2 zobacz na mapie Gdańska. By było to jednak możliwe, trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego. I gdańscy radni właśnie zaczęli to robić: podczas październikowej sesji Rady Miasta przyjęta została uchwała o przystąpieniu do sporządzenia nowego planu dla większego terenu o powierzchni ponad 16 ha, którego elementem są działki pod przyszłą wieżę.

- Po zmianie plan zostanie dostosowany nie tylko do potrzeb lotniska. Na pozostałej części terenu możliwa będzie budowa hoteli [jeden wniosek o zmianę planu na ten cel został już złożony - red.]- informuje Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. Dodaje jednak, że procedura zmiany planu potrwa przynajmniej półtora roku.
W przypadku innych inwestycji lotnisko zdane jest włącznie na siebie. Tak jest chociażby z  budową pirsu, czyli dodatkowego budynku doklejonego do istniejącego terminala T2 od strony Banina. Będzie to węższy obiekt, bez hali bagażowej, punktów check-in i kontroli bezpieczeństwa, za to z bramkami (gate'ami), przy których odbywa się kontrola biletów przed wejściem na pokład samolotu.

Jego projekt ma być gotowy w przyszłym roku, ale dzisiaj nie wiadomo jeszcze, kiedy obiekt powstanie.

Podobny dokument - tyle że dotyczący rozbudowy płyty postojowej - lotnisko już posiada, ale również w tym przypadku będzie on przydatny dopiero za kilka lat.

W nieco odleglejszej przyszłości ma nastąpić rozbudowa całego budynku T2 w kierunku terminalu T1. A to będzie wiązało się z jego wyburzeniem.

W czwartek lotnisko poinformowało o realizacji kolejnej inwestycji. Chodzi o budowę nowego obiektu logistyczno-magazynowego. Będzie on dzierżawiony firmie spedycyjnej DHL, z którą współpraca trwa od 22 lat.

Miejsca

Opinie (280) 8 zablokowanych

  • Skandal! (2)

    Radom ma lotnisko a Gdynia nie.....

    • 9 16

    • Tak samo potrzebne jak to w Gdyni (1)

      ta sama patologia

      • 3 2

      • masz

        rację....nie musisz pisać że mieszkasz w patologicznym mieście,wszyscy to wiedzą trolku.

        • 1 0

  • czy ktoś (14)

    Pomyślał o nas mieszkańcach. Mamy dość hałasu.

    • 43 173

    • A czy wy pomyśleliście budując się koło istniejącego od 40 lat lotniska? (4)

      • 76 4

      • (3)

        Mówisz do mieszkańca Jasienia, Moreny czy Suchanina? Tylko debil mógł wpaść na pomysł rozbudowy istniejącego lotniska, które wkrótce podzieli los lotniska na Zaspie. Nie rozumiem jak ograniczoną trzeba mieć wyobraźnię żeby tego nie wiedzieć. W d@&ie mam wasze rozważania na temat tego skąd kto pochodzi i gdzie mieszka. Takie lotniska to także ruch cargo, infrastruktura, masowy transport. PKMka nie ma po czym jeździć i nie może zwiększyć cyklów przejazdów na lotnisko, autobusy i samochody tkwią w korkach na Słowackiego, Spacerowej i Budowlanych. To są pieniądze już teraz wywalone w błoto.

        • 5 32

        • A jaką cudowną lokalizację polecasz (2)

          do której będzie zewsząd można dojechać bez korków, przepustowość torów nie będzie problemem czy też wokół nie będzie mieszkańców, którym będzie przeszkadzał hałas??? Równie dobrze powinieneś protestować przeciwko pomysłom rozbudowy dróg i sieci tramwajowej w Gdańsku bo to przecież hałas i korki. Proponuję póki co cieszyć się, że w Rębiechowie lądują średniej wielkości samoloty a nie kolosy, których droga podejścia do lądowania jest o wiele niższa i przelatywałyby praktycznie tuż nad blokami.

          • 20 1

          • Wyspa Sobieszewska (1)

            Bylaby zdecydowanie mniej uciazliwa dla aglomeracji. Ew. gdyby pas startowy w Rebiechowie polozony byl w linii N-S a nie E-W jak obecnie.

            • 0 6

            • Tak, zwłaszcza przy dominujących u nas zachodnich wiatrach.
              To się teraz popisałes znajomością fizyki..

              • 1 0

    • drogi Januszu ! (6)

      Odnoszac sie do twojej sugesti nasi piloci powiedzieli ze beda nad twoim domem leciec bardzo wolno i wylacza silnik na czas przelotu oraz nasza ekipa zalozy specjalne poduszki z puchu na silnik aby byl on bardzo cichy . Widzimy cie z okna samolotu jak sie odgrazasz widlami i cos krzyczysz latajac po ogrodzie w szale nienawisci a twoja zona Halina rzuca kamieniami w niebo i szczuje psem . Przez twoje zachowanie nasi piloci i pasazerowie sa bardzo sfrustrowani wiec postanowiono ci zafundowac bilet do SPA polaczony z wizyta psychologa .

      • 68 7

      • (5)

        Halina to córka. Żona to Grażyna. Szczuje kotem a nie psem, i rzuca obornikiem a nie kamieniami, a ja hoduję jadowite gołębie. Chyba mylisz mnie z moim sąsiadem.
        pozdrawiam
        Pomysłowy Janusz

        • 25 3

        • czy masz wąsy i rózowe klapki jak kazdy Janusz ? (2)

          Z duzej wysokosci slabo widac ale skoro Halina to corka to Grazyna twoja zona byla w tym czasie u siasiada w lozku bo widziano tam jej stanik . Sprawa zajma sie sluzby powietrzne gdyz nie wolno hodowac tak agresywnego kota !.

          • 22 2

          • takich widuję na lotnisku

            • 0 0

          • Pewnie u tego sąsiada co ma szopa pracza? Tak, szop pierze bieliznę wszystkim okolicznym mieszkańcom. Mamy tu nawet o nim wierszyk edukacyjny:
            Przyszedł do nas dziś szop pracz
            grzecznie spytał gdzie jest ......... pralka!
            bo z plamami ciężka walka.

            • 11 1

        • Jaka Halina?!

          Przecież dzieci Janusza i Grażyny to Waneska i Kewinek. Halina to może babcia, albo szwagierka Janusza.

          • 2 0

        • Janusz, pożycz na godzinkę jednego jadowitego gołębia!

          • 5 0

    • wiedzialy i wiedzą, gały co kupowały

      Ale deweloper robi Was, Nowobogackich za kredyt, w jajo.
      Tarzajcie się w błocie i kurzu, no i te stopery do uszu,
      wtedy będzie ciszej.

      • 6 2

    • Podaj adres, przylecę

      i włączę dopalanie :)

      • 11 4

  • (3)

    GDANSK to nie trojmiasto...!!! Gdansk jest Gdanskiem...! Gdynia jest Gdynia...!
    I nie inaczej...! Gdansk sie nazywa Gdansk...!!!

    • 12 40

    • Kocham Trójmiasto! (2)

      Gdańsk i Gdynię i Sopot!!! Wszyscy wiemy, że Gdańsk się nazywa Gdańsk. A i Gdynia i Gdańsk wchodzą w zakres Trójmiasta. Po co to dziwne wyjaśnienie??

      • 26 2

      • rumia reda wejherowo (1)

        wiesz nie pajacuj, niektórzy mówią że reda, rumia i wejherowo to też trujmiasto, tyle że małe. I co też je kochasz.

        • 0 24

        • tak kocham

          całą Polskę,Wejherowo Redę i Rumię też!!!

          • 3 0

  • no nareszcie kurtka na wacie! (3)

    • 36 22

    • (2)

      lepiej niech zmienia patrona lotniska na osobe nie budzaca kontrowersji?
      albo po prostu zrezygnuja z nazwiska patrona w nazwie, przeciez to obiekt uzytecznosci publicznej - po co patron?

      • 13 11

      • Nigdzie na swiecie, procz Polski, nie budzi konkrewesji (1)

        JFK myslisz, ze byl taki idealny z horda kochanek i innym brudem za uszami?

        Poprosze przyklad Patrona.

        • 2 2

        • na świecie

          nie wiedzą że to burak który wysłowić nawet się nie umie,im tłumaczą to co on bez ładu i składu klepie.

          • 1 1

  • Nie mogę się doczekać, kiedy zaczną mówić o nowym pasie (4)

    Wg moich szacunków obecny zapcha się niedługo.
    Jego przepustowość zakładając:
    - podaną na stronie lotniska przepustowość drogi startowej max 44 operacji na godzinę
    - ruch non stop 24/7/365
    - średnia ilość 150pax na samolot w ruchu regionalnym (po Europie) i to na wyrost
    - brak operacji ruchu cargo, ga, SG, LPR a jedynie sam pasażerski

    to ok 6mln pasażerów rocznie.

    A wiadomo, że ruch nie odbywa się non stop, samoloty są też sporo mniejsze do 100pax, są operacje nie wożące pasażerów a zajmujące pas i że może przyjść moment, w którym np LOT zainauguruje jakieś połączenie longhaul Dreamlinerem, stawiałbym że najpierw na daleki wschód.

    W takiej sytuacji o nowym pasie powinno się myśleć już wkrótce biorąc pod uwagę czas na biurokrację urzędową. Obecny pas wg mnie osiągnie kres przepustowości za max 5 lat jeśli utrzyma się dynamika wzrostu o 400tys/rocznie.

    • 9 8

    • Lotnisko na Gran Canaria, ma dwa pasy ale operacje odbywaja sie na jednym z nich dane za 2014 mówią o 10 mln pax wiec się da, starty średnio co kilka minut

      • 2 0

    • Następny geniusz arytmetyki...
      44*24*365*150=57 816 000
      Napiszę ci słownie jakbyś miał problemy z policzeniem zer:
      PIĘĆDZIESIĄT SIEDEM MILIONÓW OSIEMSET SZESNAŚCIE TYSIĘCY
      Dociera to do ciebie rybi móżdżku?

      A teraz kilka konkretnych przykładów, ile potrafią obsługiwać lotniska z jednym pasem startowym:
      - Gatwick (formalnie są dwa pasy, ale są zbyt blisko siebie, więc i tak nie można wykonywać jednocześnie dwóch operacji na dwóch pasach) - 35,5 mln pax
      - Stansted - 20 mln pax
      - San Diego - 18,8 mln pax
      - Genewa - 15 mln pax
      - Malaga - 13,8 mln pax
      - Luton - 10,5 mln pax
      Nasze Okęcie również ma jakieś 10,5 mln pax. I tak, formalnie tam są dwa pasy, lecz są one na planie krzyża, co również uniemożliwia wykonywanie dwóch operacji jednocześnie.

      • 3 0

    • Potrzebne jest lotnisko w Gdyni !

      I tu jest ukryta cala tajemnica, lotnisko w Gdańsku nie ma gdzie sie rozwijać. I do tego potrzebna jest Gdynia, której teren lotniska jest kilkakrotnie większy niż Gdanska. Nikt nie mówi o tej drobnej różnicy miedzy tymi lotniskami celowo. Gdyński potencjał rozwojowy jest wiele większy.
      Do tego potrzebna jest współpraca i zrozumienie, obrona polskiej racji stanu w Europie. Trzeba twardo bronić dobrych inwestycji, przecież to lotnisko w Gdyni patrząc na cenę to prezent. Zobaczcie w tym artykule jest napisane ile ma kosztować sama nowa wieża w Gdańsku. Ludzie nie dawajcie sie manipulować.

      • 2 2

    • chyba 60 mln a nie 6

      • 3 0

  • idiotyzm! (3)

    Moze najpierw usprawnijcie komunikacje miejska pomiedzy lotniskiem a miastami??
    W londynie autobusy krązą co 15 minut z najmniejszego lotniska (Luton)
    W Hamburgu metro co 8 minut..
    W lizobonie autobs co 20 minut..
    A u nas taxi pozostaje... :)

    • 9 30

    • aklinasz rzeczywistośc niczym PiS i jego polska w ruinie. Z lotniska masz autobusy i kolejkę PKM i dopiero potem taxi

      • 1 0

    • No przecież PKM jeździ co 15 minut z lotniska, do tego w międzyczasie jeszcze autobusy, więc o co się plujesz?

      • 17 1

    • ale skad piszesz?

      • 3 1

  • Smiech !!! (32)

    Zamglone lotnisko przez pol roku dalej inwestuje ? Dlaczego ijakim prawem ?!
    Przeciez ludzie powinni zdac sobie z tego sparwe ze tutaj jest niebezpiecznie !!!
    Tysiace ludzi o tym wie ale nie wladze Gdanska.
    Latam na nieszczescie z tego pozal sie boze pelnego kolejek do odpraw lotniska wiec wiem .

    • 68 201

    • W piątek miałem lądować w krakowie ale z uwagi na mgłę wysiadłem w Katowicach, kolejki do odprawy są wszędzie w europie. Wniosek najwięcej kwiczą ci co nie zawiele widzieli.

      • 1 0

    • Inwestują bo im się opłaca :)

      Zresztą nikt ci nie każe z niego latać. Lataj sobie z innego albo nie marudź.

      • 0 0

    • To lataj z Warszawy kmiocie jeden.... (20)

      Jak jest niebezpiecznie to loty są wstrzymywane. Poza tym skoro tak "dużo" latasz to zapewne wiesz, że lotniska wyposażone są w urządzenia zwane ILS. Jeśli w Gdańsku kiedyś zamontują ILS kat. III to lądowania i starty będą mogły odbywać się przy praktycznie braku widoczności....

      • 31 8

      • Tak .Wlasnie latalem kilka razy (16)

        Do Wawy i z Wawy PRZEZ MGLE W GDANSKU!!!!
        W Gdyni jej nie ma!!!
        A co do ILSu- jak sie wybudowalo lotnisko na bagnach to trzeba teraz investowac aby latac i to ile????!!! Lemingu

        • 11 51

        • (14)

          Na jakich bagnach durniu?
          Mgły zdarzają się praktycznie na każdym lotnisku, w Polsce Rębiechowo nie jest najbardziej zamglonym lotniskiem. W Kosakowie też są mgły.
          Co do ILS-a, to jest on praktycznie na każdym większym lotnisku na świecie obsługującym regularny ruch pasażerski, a jest on po to aby po prostu podnieść bezpieczeństwo i ułatwić procedurę podejścia.

          • 28 7

          • Duren to TY jestes (7)

            Kultury troche psubracie...
            ILS nie jest wymogiem !!!!!! ILS jest tym potrzebny kto chce aby w fatalnych warunkach mogl ladowac samolot.Takie ma Rebiechowo.
            Zmien tok myslenia,samolot to nie samochod.

            • 2 11

            • ,,Duren to TY jestes....Kultury troche psubracie...

              Zapraszam do lektury przepisów lotniczych, zobaczysz na czym polega wykonywanie lotów w przestrzeni kontrolowanej.
              I troszeczkę mniej ch.......

              • 0 0

            • Bredzisz debilu nie mając bladego pojęcia o procedurach podejścia.
              Tak, ILS nie jest wymogiem prawnym, aczkolwiek większość linii lotniczych ma wewnętrzne procedury, które chociażby nie pozwalają na operowanie z lotnisk nie wyposażonych w ILS.
              A teraz tak w pigułce i mocno upraszczając (bo szczegółów i tak nie zrozumiesz), jakie są podejścia. Przede wszystkim dzielimy je na wizualne (VFR) oraz na instrumenty (IFR). Do podejścia wizualnego potrzebne jest czyste niebo, pilot w każdym momencie podejścia, od jego rozpoczęcia musi widzieć drogę startową, ile jest takich dni w roku nad Kosakowem?
              Podejście na instrumenty dzielimy na dwa typy: nieprecezyjne i precyzyjne. Pomocami nawigacyjnymi podejścia nieprecyzyjnego są takie systemy jak: VOR, NDB czy TACAN, którę są tylko lokalizatorami nie dając informacji i nie prowadząc po ścieżce schodzenia.
              Pomocami nawigacyjnymi podejścia precyzyjnego są takie systemy jak ILS, GLS, JPALS czy MLS (żadnego certyfikowanego nie ma w Kosakowie), które dają pełen domiar, tak do kierunku jak i po ścieżce schodzenia, więc przestań piep*rzyć, że ILS montuje się tylko tam, gdzie są mgły i że korzystanie z niego jest narażaniem pasażerów (co za bzdura!), bo ILS jest po prostu jednym z wymaganych systemów, aby lotnisko mogło realizować procedury precyzyjnego podejścia na instrumenty, kapiszczi rybi łbie?

              • 5 0

            • Co za bzdury (4)

              ILS wynaleziono po to aby ułatwić lądowanie i poprawić bezpieczeństwo. To, że jest wykorzystywany przy niesprzyjających warunkach pogodowych to tylko dodatkowa zaleta a nie jego podstawowe zadanie. To tak jakby stwierdzić, że ABS w samochodach powinno się montować tylko w krajach, gdzie występują oblodzone drogi.

              • 16 1

              • Nie wiem czy wiesz ale... (3)

                Dobry kierowca nie potrzebuje ABSu w aucie, bo niejednokrotnie udowodniono ze w niektorych warunkach pogarsza hamowanie itd itp ale nie bede sie zaglebial i dawal Ci korepetycji za friko.
                ILS nie jest wymogiem!!!! Jasne?
                Rebiechowo szpikuje ten pas asfaltu o beznadziejnym polozeniu tylko po to by cokolwiek w trudnych mglistych warunkach (przy narazaniu pasazerow z reszta) moglo wyladowac.
                A teraz jeszcze jasniej...Kosakowo tego nie ma i dlugo nie bedzie potrzebowalo,bo blokuja to lotnisko Gdanscy dygnitarze .Po drugie nie musi posiadac bo widocznosc jest duzo lepsza oraz polozenie jest jednym z lepszych w Polsce.A teraz wroc do mojego pierwotnego komentarza i moze Ci rozjasni cos tam(choc szczerze watpie bazujac na metodyce twojej polemiki)) .....a i wroc i poszukaj w wujku GOOGLE temat ILSu w Gdansku ,po co i dlaczego go zarzad chce! MGLY!!!!!.Amen

                • 2 20

              • Polska B w internetach

                • 4 0

              • Tak, tak

                Samochody też nie są wymagane a wytrawny biegacz dobiegnie gdziekolwiek chce tak czy inaczej. Odetnij też prąd i ogrzewanie bo również nie są wymagane a mogą być przyczyną pożaru lub zalania a wytrawny koczownik sobie bez nich wyśmienicie poradzi.

                • 6 0

              • W takim Dubaju to dopiero muszą być mgły, skoro zainstalowali tam ILS-a III kat.
                Zrozum idioto, że każde lotnisko, na którym jest trochę większy ruch ma ILS-a, bo to jest wydatna pomoc nawigacyjna podnosząca bezpieczeństwo, np. przy podejściach po zmroku. Ponadto ILS pozwala zwiększyć przepustowość lotniska, bo na podejściu z ILS-em dopuszczona jest mniejsza separacja niż przy podejściu wizualnym, dociera to do ciebie jełopie?
                Podaj przykład chociaż średniej wielkości portu lotniczego, na którym nie ma ILS-a przynajmniej I kategorii, potrafisz?

                • 15 1

          • (5)

            Mgły na każdym lotnisku? hahahaha otóż nie. Tylko na tych lotniskach gdzie ukształtowanie terenu i mikroklimat temu sprzyja.

            • 6 21

            • (4)

              Wymień lotnisko w Polsce, na którym nie ma mgieł.

              • 18 5

              • Smoleńsk

                • 3 1

              • KOSAKOWO !!!! (2)

                Gdanskie niedowiarki

                • 8 28

              • Tak? A co było na Openerze, jak nie było sceny widać?
                Kiepska widoczność to nie tylko mgły, ale też np. śnieżyce. W Kosakowie też nigdy śnieg nie pada i zawsze świeci słońce kretynie?

                • 17 5

              • Mądry to Ty nie jesteś

                ale chociaż dowcipny.

                • 9 2

        • ILS ma każde większe lotnisko na świecie, bez względu na lokalizacje....

          • 26 2

      • Loty wstrzymywane? Gdzie to jest napisane, bo żadne oficjalne procedury o tym nie mówią. Owszem inne pory lotnicze stosują takie, no ale nie tu

        • 0 0

      • Trzeba jeszcze miec uprawnienia do lądowania w kat III. A nie ma ich wielu (1)

        Wszystkie systemy ILS/DME pracujące w Polsce są kat. III w sensie technicznym.
        Do osiągnięcia pełnej funkcjonalności kat. III wystarczy jedynie niewielka rozbudowa zewnętrznych układów monitorowania.
        Zaś sprawa osiągnięcia kategorii wyższej niż I, to w 99% sprawa dostosowania lotniska w sensie otoczenia dla ILS, oraz wyposażenia w inne urządzenia i instalacje niezbędne na lotnisku w danej kategorii.
        Jeszcze inna sprawa to uprawnienia do operacji w kat. III dla linii lotniczych, samolotów, pilotów itp...
        Tak więc sam ILS jest tu najmniejszym problemem.
        Dopiero Cat IIIC umożliwia lądowanie przy zerowej widoczności, ale z tego co wiem nigdzie na świecie nie ma lotniska z działającym ILS Cat III C.
        zeby ladowac w okreslonych warunkach. Żeby moc ladowac w okreslonej pogodzie, pas musi miec odpowiednia kategorie ILS, a uprawnienie na jej wykorzystanie musi miec cala zaloga danego samolotu oraz sam samolot.

        • 10 1

        • Kategoria IIIC

          to taka trochę bez sensu bo niby lądować przy zerowej widoczności można ale już startować czy nawet kołować nie a lotnisko z gumy nie jest i nieskończonej ilości samolotów na płycie nie przyjmie.

          • 1 3

    • znow ten diabel (1)

      ja nie wiem co ci jest ale masz naprawde jakis kompleks z tym gdanskiem, a mowiac juz o mglach to nie wiem czy slyszales o systemie naprowadzania ILS.
      Pozdrawiam

      • 0 2

      • a słyszałeś o RNAV?

        • 0 0

    • (1)

      Nie bój.
      Niedługo może będziesz latał na swój zmywak z Gdyni.

      • 35 16

      • ???

        Lepszy angielski zmywak na Umowę o Pracę niż polski na " czarno "

        O pensji nie wspomne .

        Druga Japonia, Irlandia, Zielona Wyspa .,,,,,,

        • 15 11

    • myślę że powinieneś latać z Dubaju może tamto lotnisko jest lepsze, Ja latam z Gdańska i jestem zadowolony

      • 3 2

    • (3)

      Nie wypowiadaj się o czymś, o czym nie masz bladego pojęcia.

      • 9 0

      • (2)

        Kto?

        • 1 0

        • (1)

          A na czyją wiadomość odpowiadam? Tego "666". Włącz sobie wątkowanie wiadomości to będziesz widzieć.

          • 5 1

          • Po co ta agresja? :) Wolałem się upewnić... miłego dnia :)

            • 2 0

  • w końcu coś się dzieje (18)

    ..:) brawo !

    • 120 49

    • To lotnisko potrzebuje ,,,,,, ? (1)

      Innej lokalizacji - WIECZNE MGŁY i niedoloty !

      • 14 30

      • Najlepiej wybudować je na majorce tam masz mniej mgły

        • 2 2

    • kosztem lotniska w gdyni (11)

      gdańsk całą pulę chce wziąć pomimo, że spokojnie mogłoby się podzielić z gdynią np. 70/30, ale po co? mam tylko nadzieję, że się udławią chytrusy zapchlone "chytry 2x traci"

      • 23 107

      • (5)

        Co znaczy podzielić się z Gdynią?
        To linie lotnicze decydują, z jakich portów lotniczych chcą operować, a żadna nie wybierze mniejszego, gorzej wyposażonego, skomunikowanego i wcale nie tańszego lotniska w odległości 20 km od obecnego.

        • 53 12

        • (3)

          Silne państwo potrafi nakazać liniom aby postępowały tak, jak należy. Słabe państwo tylko patrzy jak linie jemu narzucą swój punkt widzenia.

          • 2 46

          • Powiem więcej - silne państwo potrafi nakazać pasażerom z którego lotniska mają latać

            • 1 2

          • Podasz przykład "silnego państwa", które nakazuje prywatnym liniom, z których lotnisk mają operować, a z których nie?

            • 28 2

          • Widzę, że coraz lepsze dopalacze są dostępne na rynku

            • 37 1

        • przestań bredzić i idź spać dalej

          • 7 21

      • (2)

        Tak
        Ułomność Gdyni wraz z jej mieszkańcami to wina Gdańsk.
        Wyluzuj
        Idź do oceanarium, zwiedź Błyskawicę lub pojeździj kolejką.
        He he he

        • 75 26

        • ułomny to jesteś

          ty frajerski krzyżaku....a lotnisko w Gdyni i tak ruszy prędzej czy pózniej!!!!I będzie lepsze i nowocześniejsze....dodam że nazwy gorszej niż wasze wiejskie mieć nie będzie bo już gorszej mieć nie może.....nie ma takiej...

          • 4 9

        • zapomniałeś o infoboksie :)

          kolejką jeżdzi codziennie póki darmowa.
          Niestety przejazd trwa tak krótko ze mało czasu zajmuje

          • 25 13

      • Gdańsk...

        ... ma lotnisko, Gdynia - pastwisko.

        • 20 15

      • lotnisko w Gdyni jest chyba w stanie upadłości

        nie od dziś wiadomo, że nie buduje się lotniska koło lotniska. Zgadzam się, że lotnisko w Gdańsku wymaga modernizacji i dobrze, że włodarze myślą o tym jak to zrobić i poprawić jednocześnie bezpieczeństwo i przepustowość (jest jednym z najbardziej obleganych lotnisk w Polsce, a ruch pasażerów wzrasta). Niestety przed EURO nie udało się zrealizować tego zamierzenia w planowanym kształcie, ze względu na problemy z wywłaszczeniem. Jestem za tym, aby to lotnisko było nowoczesne i jak najlepiej przystosowane do obsługi pasażerów. Dobrze, że zrobiono alternatywny dojazd do lotniska komunikacją. Mam nadzieję, że zmiany będą pozytywne i perspektywiczne. Powodzenia

        • 58 14

    • (2)

      Nie takie akurat brawo. Jak oni to robią że co chwilę coś dobudowują? Dopiero co T2 oddany a teraz jakiś pirs chcą dobudować? Kompletnie nie rozumiem tej polityki.....

      • 10 25

      • kręci się, kręci ...

        • 2 1

      • spoko

        Na szczęście nie musisz tego rozumieć. Rozumienie tego pozostaw ludziom za to odpowiedzialnym.

        • 9 3

    • znowu chcą publicznych pieniędzy? jeśli jest tak dobrze to niech się sami finansują

      • 3 10

  • Nowy terminal

    Swego czasu proponowałem przed modernizacją pasa startowego o przemyślenie wybudowania łącznika - tunelu pod lotniskiem od strony planowanego wówczas ronda na ul. Spadochroniarzy ( przy terminalu ) do ul Budowlanych. Taki tunel rozwiązał by znacznie ruch w okolicy lotniska, pozwolił by na przemieszczanie się pasażerów z obecnie planowanych inwestycji typu hotele itp do terminali, a nawet budowę terminali własnie po drugiej stronie lotniska. Ktoś powie jak by mieli pasażerowie się przedostać tym tunelem dom terminali, Jest rozwiązanie takie jak na lotnisku w Tel Awiwie w Izraelu w postaci ruchomej platformy. Pasażer na niej stoi i wraz z bagażem jest transportowany do i terminali. To również nie kolidowało by z rozbudową poru o nowy pas. Jest jeszcze szansa by do tego pomysłu wrócić , a nie zabudowane tereny przy ul. Budowlanych by się ożywiły. Wiem że tam są działki ogrodnicze, ale ludzie potrzebują rozwoju, nowych miejsc pracy i na to obecnie trzeba stawiać. Na rozwój. Przy okazji takich inwestycji z cała pewnością można by było pomyśleć o połączeniu nowego węzła przy planowanej Obwodnicy Metropolitalnej w Miszewie z ul Nowatorów, oczywiści w nowej konfiguracji i przebiegu. To już teraz należny zabezpieczyć odpowiednie tereny. Mam wiele innych przemyśleń nad reorganizacja terenów wokół lotniska i Gminy Żukowo, jednak jest ich zbyt dużo jak dla tego komentaża

    • 0 2

  • Czekajcie niedawno terminal T1 byl remontowany, a juz chca go wyburzac?

    Jestesmy bardzo bogatym krajem skoro stac nas na duze remonty a pozniej wyburzanie po 3-4 latach.....

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane