- 1 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (78 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (218 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (156 opinii)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (137 opinii)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (87 opinii)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (149 opinii)
Lotnisko kasuje częstych bywalców parkingu kiss & fly
Wjeżdżasz wielokrotnie w ciągu dnia na parking kiss & fly przy terminalu pasażerskim w Rębiechowie? Musisz uważać. Przy piątym i kolejnych wjazdach w ciągu doby zapłacisz za to 20 zł. Niezadowoleni są taksówkarze i właściciele okolicznych parkingów dowożących swoich klientów przed terminal. Lotnisko: Parking kiss & fly jest dla pasażerów, firmy powinny podpisać odrębną umowę. System nie jest jednak bezwzględny.
Powiększono także coraz bardziej popularnego wśród kierowców parking kiss & fly, na którym kierowcy odwożący pasażerów zatrzymują się do 10 minut, nie ponosząc przy tym żadnej opłaty. Teraz do dyspozycji jest tu 75 miejsc postojowych, a było ok. 50.
Sęk w tym, że parking jest bezpłatny dla tych kierowców, którzy korzystają z niego nie więcej niż cztery razy dziennie. Każdy kolejny wjazd już kosztuje i to słono - 20 zł.
20 zł za wjazd przed lotnisko
Na nowe zasady korzystania z kiss & fly narzekają przede wszystkim taksówkarze.
- Jakie było moje zdziwienie, gdy musiałem zapłacić 20 zł za postój na parkingu, mimo że w kiss & fly przebywałem pięć minut. Ktoś powinien się puknąć w głowę. Przejazd przez tę strefę powinien być za darmo, a jeśli mają być już pobierane opłaty, to nie tak drakońskie. Przyznam, że moja sytuacja zakończyła się awanturą z obsługą parkingu - opowiada nam pan Tomasz, taksówkarz, który na co dzień współpracuje z dużym hotelem w centrum Gdańska, w związku z czym na lotnisku bywa nawet parę razy dziennie.
Na wprowadzenie nowej opłaty narzekają też przedsiębiorcy prowadzący prywatne parkingi w okolicach lotniska, zwykle nieco tańsze niż te zarządzane przez lotnisko. Dowożą oni przed terminal tych pasażerów, którzy zostawiają u nich samochody i wylatują z Rębiechowa na wakacje lub w podróż służbową.
Skąd system wie, ile razy byliśmy na parkingu?
Przy wjeżdżaniu na teren przed terminalem trzeba pobrać na bramce bilet parkingowy. Jednocześnie kamera zapisuje w pamięci numery rejestracyjne pojazdu. Gdy kierowca podjeżdża do bramek wyjazdowych, kamera sprawdza w systemie numer rejestracji. Jeśli system doliczy się piątej wizyty w ciągu dnia, nie podniesie szlabanu dopóki opłata nie zostanie uregulowana.
Władze lotniska: zarabiają na nas, my zarabiamy na nich
Władze lotniska nie widzą problemu w pobieraniu opłat i nie zamierzają od tego odstąpić.
- Wprowadzone przez nas rozwiązanie ma zapobiec nadmiernemu zapełnianiu się parkingu, a także ograniczyć sytuacje, w których część kierowców parkowała na 10 minut auto, po czym przejeżdżała przez bramki jeszcze raz, by zyskać znowu 10 minut na darmowe stanie samochodem - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Gdańsku.
- Jeśli ktoś nie zgadza się na opłaty i faktycznie często wjeżdża na parking każdego dnia, może podpisać z operatorem parkingu specjalną umowę. Kiss & fly jest dla zwykłych pasażerów. Firmy świadczące usługi powinny porozumieć się z operatorem parkingu - dodaje Dargacz.
System nie jest jednak bezwzględny. 20-złotowej opłaty przy wyjeżdżaniu za piątym i kolejnym razem, można uniknąć, gdy ostatnia wizyta potrwa nie dłużej, niż dwie minuty. Nawet jednak jeśli ten czas przekroczymy, warto wjechać na parking krótkoterminowy. Przy wyjeżdżaniu z niego, trzeba zapłacić 4 zł za pół godziny parkowania.
Kiss & fly dla autokarów
Ciekawą ofertę od września władze lotniska proponują właścicielom autokarów turystycznych. Mogą wjeżdżać na parking kiss & fly tak jak dotychczas robiły to samochody osobowe.
- System wykrywa wielkość pojazdu i odróżnia autokar od pojazdu osobowego. Następnie rejestruje jego numer tablic rejestracyjnych. Autokar przed wejściem do terminala może czekać na pasażerów za darmo przez 45 minut - wyjaśnia Dargacz.
Na parking kiss & fly nie mogą wjeżdżać autobusy i busy oferujące regularne przewozy.
Miejsca
Opinie (264) 7 zablokowanych
-
2015-10-01 16:08
Bezpłatny
Parking powinien być bezpłatny jak był w latach 90 tych nie widzę problemu parkowania na i tak szerokiego chodnika przed terminalem
- 4 4
-
2015-10-01 14:28
Monopol ma Neptun taxi (1)
To jest wszystko ładne i piękne, ale dlaczego najdroższa firma taksówkarska, czyli Neptun taxi ma monopol na lotnisku? Z tego co wiem to mamy wolny rynek i pasażer powinien mieć możliwość wyboru, jaką taksówką pojedzie. Te żydy mają dopłatę za piątego pasażera w samochodzie, pomimo, że samochód siedmioosobowy. To jest skandal i złodziejstwo w biały dzień.
- 11 3
-
2015-10-01 14:57
bo jest najdrzosza i najwiecej zarabia wiec stac ja na to
a kto płaci - KLIENT płaci za wszystko !
- 1 1
-
2015-10-01 14:57
Jednym słowem SKANDAL !
Kolejny przykład jak źle rządzi koalicja PO I PSL ! Tym szybciej ich odsuniemy tym lepiej dla nas.
- 9 4
-
2015-10-01 13:56
Zmiany na gorsze (1)
Martwią mnie te zmiany, gdyż swego czasu wprowadzenie Kiss & Fly odebrałem jako bardzo pozytywne udogodnienie dla pasażerów.
Przy odlotach zazwyczaj wszystko idzie sprawnie, natomiast przy przylotach niejednokrotnie odbierającemu nie łatwo wycelować akurat w ten moment kiedy odbierany "zwykły pasażer" wychodzi z terminalu - stąd to tzw. kręcenie kółek, gdy np. czyjaś torba jeszcze nie wyjechała... Dłuższe czekanie na Kiss & Fly i wjeżdżanie kilkukrotne nie jest przecież zamierzonym działaniem w celu uszczuplenia czyjejkolwiek kieszeni. Odbierający najchętniej staliby tam tylko minutę gdyby wiedzieli kiedy dana osoba wyjdzie. Każdy wjazd samochodu na Kiss & Fly to podwiezienie lub zabranie zwykłego pasażera. Jeśli wjeżdża taksówka lub shuttle z parkingu to przecież za każdym razem z innym "zwykłym pasażerem", a to przecież dla nich ten Kiss & Fly. Teraz, po zmianach w układzie drogowym, zamiast wprowadzać czytniki tablic rejestracyjnych należałoby może zwiększyć ten czas np. do 15 minut, a na krótkoterminowym płatnym dać ludziom pierwsze pół godziny gratis. Czesto sam fakt, że trzeba "dygać" do automatu aby wpłacić 4 zł, a jeszcze nie zawsze ma się drobne, przedłuża postój o kilka dodatkowych minut.
Monopol jednej firmy taksówkowej jest dla mnie również zupełnie niezrozumiały. To może niech lotnisko podpisze umowę tylko z jedną linią lotniczą... wtedy żaden pasażer nie będzie już na lotnisku przeszkadzał :)- 21 2
-
2015-10-01 14:30
Popieram
W pełni zgadzam się z Pańska opinią.
- 2 1
-
2015-10-01 14:21
lotnisko
Kurski "parkował"na chodniku przez wiele dni ,i nic -zgoda.Zdjęcia były .
- 9 0
-
2015-10-01 13:57
Komunikacja miejska powinna być bezpłatną w gdansku
- 4 2
-
2015-10-01 13:44
Cwani taksówkarze
Oczywiście nie można uogólniać, ale bywali i bywają również teraz takie cwane złotówy co to wyjeżdżają dosłownie na zderzaku samochodu poprzedzającego zanim szlaban się zamknie.
- 5 1
-
2015-10-01 13:25
skubanie ludzi z kasy
W Warszawie na lotnisku Chopina nie pobiera się opłat gdy przywozi taxi pasażera i odjeżdża nie ma też żadnych szlabanow ani biletów. W Gdańsku kolesie budynia muszą zarabiać.
- 9 2
-
2015-10-01 13:05
I bardzo dobrze, jakoś trzeba sobie radzić z Januszami parkingów. Niech płacą.
- 5 9
-
2015-10-01 13:04
ale coś tam skrócili
Rano jeszcze w tekście był akapit, gdzie niejaki Dargacz niczym właściciel prywatnego folwarku stwierdził, że jeżeli ktoś zarabia to czemu Port Lotniczy nie miałby zarabiać na tym kimś.
Sami stwierdzili chyba że poziom arogancji takiej wypowiedzi jest nieco zbyt wysoki...- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.