• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała będzie odpowiadał za Centralny Port Komunikacyjny

Michał Sielski
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poseł Marcin Horała pokieruje projektem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność". Poseł Marcin Horała pokieruje projektem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność".

Gdyński poseł PiS Marcin Horała będzie pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki. Horała będzie odpowiadał za realizację największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce.



- Nad budową Centralnego Portu Komunikacyjnego pracujemy intensywnie, wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Wchodzimy w etap, w którym - wiem z doświadczenia - zaczną się mnożyć rzucane pod nogi kłody, pojawiać różne naciski. Dlatego podjąłem decyzję, że pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie Marcin Horała - mówi premier Mateusz Morawiecki w wywiadzie dla tygodnika "Sieci". - Potrzebny jest tam polityk, który będzie miał siłę polityczną konieczną na tym etapie - podkreśla premier.
Marcin Horała zastąpi zajmującego się tym dotychczas wiceministra infrastruktury, Mikołaja Wilda. Poseł z gdyńskiej Chyloni jest w Sejmie RP drugą kadencję. Wcześniej był radnym PiS w Gdyni, kandydował też na prezydenta miasta.

W poprzedniej kadencji Sejmu dał się poznać jako przewodniczący sejmowej speckomisji ds. wyłudzeń podatku VAT. To była trampolina w jego karierze. Szybko stał się pomorskim liderem PiS, co znalazło też odzwierciedlenie w wynikach wyborów. Podczas gdy cztery lata temu wszedł do Sejmu z nieco ponad 10 tys. głosów, w tym roku - już jako nr 1 na liście - zdobył poparcie ponad 86 tys. osób w regionie gdyńsko-słupskim.

  • Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Łodzią a Warszawą. Wizualizacje prezentują pomysły różnych biur architektonicznych na koncepcję lotniska w Baranowie.
  • Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Łodzią a Warszawą. Wizualizacje prezentują pomysły różnych biur architektonicznych na koncepcję lotniska w Baranowie.
  • Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Łodzią a Warszawą. Wizualizacje prezentują pomysły różnych biur architektonicznych na koncepcję lotniska w Baranowie.

Centralny Port Komunikacyjny - sztandarowy projekt PiS



Centralny Port Komunikacyjny "Solidarność" to projekt PiS ogłoszony jeszcze w poprzedniej kampanii wyborczej. W jego ramach w Baranowie, między Warszawą i Łodzią, ma powstać ogromny węzeł integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Docelowo nowy Port Lotniczy Solidarność będzie w stanie obsłużyć 45 mln pasażerów rocznie. Do portu lotniczego dojedzie też kolej, którą w ciągu maksymalnie 2,5 godziny będzie można dojechać do największych miast w kraju.

Szacuje się, że inwestycja stworzy ok. 150 tys. nowych miejsc pracy. Koszt budowy ma sięgnąć 30-35 mld zł. W ramach całej koncepcji przebudowana zostanie też bowiem autostrada A2, wybudowana autostradowa obwodnica Warszawy oraz 1,6 tys. km linii kolejowych.

Inwestycje kolejowe w ramach CPK Inwestycje kolejowe w ramach CPK
Inwestycja ma zakończyć się w 2027 roku.

Opinie (582) ponad 50 zablokowanych

  • Liczy się tylko ze zaufany polityk a jak kompetencje fachowość jak za prlu

    • 34 3

  • Ekspert że hoho.

    PRLbis pełną gębą.

    • 51 4

  • mierny, ale wierny

    koryto będzie do końca opróżnione

    • 43 4

  • Pisowiec nie może być szczery i mądry jednocześnie.

    Może być załganym karierowiczem albo durniem.

    • 45 6

  • Skoro CPK jest takim super pomysłem to dlaczego nie zaczęły budować go prywatne firmy? (1)

    Przecież prywatny kapitał zawsze z chęcią zainwestuje wszędzie tam gdzie jest szansa na zyski. Nawet jeśli miałyby to być miliardowe inwestycje. Przykładem jest chociażby terminal kontenerowy w Gdańsku, będący własnością funduszu inwestycyjnego z Australii.

    • 39 5

    • Bo to jest słynny pisowski tekst - prywatyzacja

      zysków i uspołecznienie strat. Tyle, że w przypadku biznesu CPK sprawdza się to w 100%. Zyski idą do partyjniaków, a koszty płacą podatnicy. Będzie dotacja albo to padniem. Tak jak o bywa z dotacjami na lot, pkp i górnictwo. O ile utrzmywanie PKP ma jeszcze sens to reszta jest mocno dyskusyjna.

      • 4 0

  • (3)

    CPK hmm, bardzo ambitny projekt tylko nie potrafię sobie wyobrazić za co i kto ma to wybudować, jak patrzę w jakim tempie są odnawiane trasy kolejowe Krk-Kat 60km 15 lat, Radom-Warka 11 lat, trasa Poznań-Wrocław 7 lat, więc coś mi się wydaje że to program dla gawiedzi pisowskiej.

    • 36 5

    • Tu nie chodzi o to, aby zbudować.

      Chodzi, aby budować i otrzymywać apanaże.

      • 4 0

    • Zgadza się (1)

      Co roku jeżdżę IC Gdańsk Wrocław.,i co roku przeżywam traumę na odcinku Poznań Wrocław. Jestem ciekaw czy ktoś policzył ile kilometrów lini pociągów dużych prędkości w ciągu 7 lat położyli Chińczycy.Toż to szok!

      • 4 0

      • Chińczycy odali trasę Pekin Shanghai w

        bardzo krótkim czasie. Pociąg leci z prędkością LOToskiego samolotu na trasie Gdańsk Warszawa - 400 km/h.

        • 0 0

  • Wspaniała wiadomość Panowie ,powodzenia , możemy być dumni z Rządu. (2)

    Brawo Premierze brawo Marcin brawo PIS.

    • 8 60

    • idż wylizywac gdzie indziej

      • 5 0

    • A panie?

      • 2 0

  • To jakiś żart...

    ...ten mierny aparatczyk pisowski wszędzie się wepcha.

    • 52 5

  • Ty wiesz, co my robimy tym portem...?

    Otwieramy oczy niedowiarkom, to nasze mówimy..." Bareja normalnie... ;)))

    • 44 6

  • Lament oderwanych od koryta, demokratyczną decyzją suwerena. Miodzio... (2)

    Wasz czas minął bezpowrotnie!
    Pa Pa
    :-)

    • 15 50

    • mnie od niczego nie oderwali, od dawna jestem na swoim

      spójrz na siebie dobra zmiano

      • 8 1

    • Piszesz o skowycie pisojadów w kontekście Senatu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane