• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury

Ewelina Oleksy
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Śledzisz kariery polityków z Trójmiasta?

Marcin Horała od kwietnia tego roku był podwójnym ministrem. Pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury [był nim od trzech lat - dop. red.] oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dodatkowo był pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych



- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych. O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK



CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
  • pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
  • pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.

W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego



Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.

  • Jedna z kilku koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Baranowie, opracowana przez biuro Zaha Hadid Architects.
  • Z założeń wynika, że podróż nową trasą kolejową z Gdańska do Baranowa ma potrwać 1 godz. 45 minut. Kolejny kwadrans ma potrwać podróż do Warszawy.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.

Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.

Opinie (427) ponad 50 zablokowanych

  • Odprawa (5)

    Pewnie był tylko po to żeby zgarnąć odprawę, , tylko kombinują żeby tylko jak najwięcej przygarnąć bo wiedzą że więcej juz nie wygrają bo ludzie mają już ich dość tego co wyprawiają.

    • 169 25

    • brał jedną pensję pjastując dwa stanowiska (1)

      nie bądźcie leniwi i sprawdzajcie pomimo przeciwnej opcji

      • 6 2

      • co dokonał ? że dostał kasę ? co zrobił dobrego dla ludzi urzędnik państwowy ?

        • 5 0

    • (1)

      Paszteciasz!

      • 5 0

      • Horala

        Horlala - Bełbot / Bełkot

        • 7 0

    • Horała zgarnie odprawę i część przekaże na Partię - stery numer PiS :)

      Takie miernoty zostają w Polsce ministrami a później pierwszy sekretarz daje im dymę :) Horała nie ma krzywdy? - oczywiście że nie , za pilnowanie łąki zgarnia grube dziesiątki tysięcy miesięcznie.

      • 22 1

  • (41)

    CPK ma być budowane na ziemiach bardzo dobrych pod uprawę i chcą z tych terenów wysiedlić setki ludzi. Ceny jedzenia rosną, a chcą wykończyć polskich rolników? Ponad to coś, co się jeszcze nie zaczęło, przez dwa lata pochłonęło prawie 2,5 mln złotych. Po co CPK, kiedy tak krzyczy się o ekologii? Co to ma z ekologią wspólnego? NIC. Lotniska w Kosakowie i Radomiu działają? Nie? To znaczy, ze więcej lotnisk w Polsce nie potrzeba. Niegospodarność, czy już przestępstwo? Sami sobie odpowiedzcie.

    • 323 97

    • korekta informacji

      nie 2,5 mln zł, do końca 2020 roku w związku z realizacją działań wskazanych w koncepcji CPK spółka wydała już 95,6 mln zł: 4,3 mln zł. Obecnie szacuje się, że jest to blisko 230 mln zł z czego ponad 60 % to koszty wynagrodzeń

      • 2 0

    • To już pochłonęło 250 mln a nie 2,5 mln

      • 0 0

    • Po co CPK jak mamy lotnisko w Berlinie?? (1)

      • 1 1

      • po co CPK skoro mamy masę innych lotnisk niewykorzystywanych w 100%

        CPK służy tylko drenażowi budżetu przez PIS.

        • 3 1

    • Sprawa jest grubsza (11)

      O ile lokalizacja i gigantomania jest bezsensowna, projekt nowego portu wynika z faktu, że Okęcie przestaje spełniać jakiekolwiek standardy. Zestrojenie ILS Cat 3B się tam nie powiodło, sam port stał się otoczony przez miasto i jest uciążliwy. Co do projektów kolejowych - nie mam nic przeciwko KDP omijającej Warszawę i wykorzystującej istniejące od lat rezerwy terenowe. Tylko czy musi się tym zajmować kolejna spółeczka?

      • 13 4

      • CPK ma sens inną kwestią jest realizacja pomysłu i późniejsze zarządzanie. (10)

        Obecnie żaden port lotniczy w Polsce nie daje możliwości kontroli przepływów towarowych i ludzkich w naszym regionie - Europie Wschodniej. Oddawanie tego kawałka tortu Niemcom to głupota. Zresztą covid i obecna wojna na Ukrainie, pokazały że ten który kontroluje przepływy towarów i ludzi ten ma wpływ na bezpieczeństwo własnego kraju, ma wpływ na politykę oraz gospodarkę innych państw. Czasami bardzo odległych geograficzne.

        • 16 13

        • Jaki ma sens (9)

          Skoro już w Niemczech jest taki port???
          I już wydano tyle pieniędzy a nic się tam nie ruszyło i pewnie nie powstanie.
          Najważniejsze jest to że są stołki gdzie można doić Polaków!!!

          • 12 14

          • Najważniejsze, że są etaty w Niemczech. Brawo. (8)

            Myślisz, że Niemcy zbudowali swój port lotniczy w rok? Nie. Mieli ogromne problemy ale dokończyli projekt. Krzyk jest o to, że jeśli powstanie podobne lotnisko w Polsce to Niemcy poniosą ogromne straty. Mamy dogodniejsze położenie. To my wtedy kontrolujemy region nie Berlin. No ale jak ktoś ma rodzinę w Niemczech to się nie dziwię, że płacze :)

            • 15 22

            • bzdury piszesz, nie ogladaj TVP

              • 3 1

            • (5)

              Pytanie tylko czy robimy to po to, żeby im zrobić na złość, a może po to żeby pokazać, że nie jesteśmy gorsi? Pewien jesteś, że nagle wszystkie firmy zrezygnują z niemieckich standardów i przerzucą się do Polski? Chyba sam w to nie wierzysz. Już lotniska budowaliśmy i powiedz mi co się z nimi dzieje teraz. Ja nie mówię, że to jest nierealne lub niepotrzebne całkowicie, ale w obecnej sytuacji naprawdę istnieją inne priorytety. Ludzie nie mają gdzie mieszkać, czym się ogrzać, pracy brakuje bo przemysł i rolnictwo leży, podatki i ZUS zabijają wszystko, itd. a tu jakieś huby sr*by, przy nadchodzącej potężnej recesji. Nawet torów kolejowych 200km/h nie mamy. Dopiero chcą kłaść nowe do 2032. A może w ogóle nie będą rządzić za parę lat i wszystko szlag trafi? Rozumiesz to? I gdzie tu w ogóle porównanie z Niemcami? To jest tak chory pomysł w tym momencie, że nie ma słów.

              • 12 9

              • Najlepiej nic nie róbmy będzie lepiej. Kasą podzielą się z nami Niemcy. (1)

                Zrozum nikt nie będzie lądował w małym porcie lotniczym bo jest to nieopłacalne. Polska nie ma obecnie ani jednego dobrego lotniska. Wszystkie to małe kurniki które mogą jedynie konkurować między sobą. Potrzebujemy lotniska które będzie na siebie zarabiać i ściągnie kolejnych inwestorów zagranicznych. Kto nie kontroluje przepływów towarowych nie istnieje.

                • 7 10

              • Róbmy ale z głową i to na co nas stać w danym momencie oraz wg. priorytetów. Ja nie twierdzę, że CPK nie powinno powstać. Ale nie w tym momencie, są ważniejsze sprawy do ogarnięcia. Nie ma ani infrastruktury kolejowej dużej prędkości, ani nawet pojemnych portów przeładunkowych, nie ma po prostu niczego.

                • 1 1

              • Skoro wiele firm zrezygnowało z niemieckich portów na rzecz polskich... (2)

                to czemu nie miałby zrezygnować z niemieckich lotnisk? Mamy dogodniejsze położenie. Wystarczy też spojrzeć na zasięgi potencjalnych samolotów i rosnące koszty przewozów. Polska ma 38 milionów ludzi. Graniczymy z Białorusią, Ukrainą. Mamy kontakty z państwami nadbałtyckimi. Dogodne połączenia drogowe, które już są albo będą ukończone. Czy zrobimy to dobrze? Nie wiem. Niemcom wyszło średnio w dodatku mają gorsze połączenie i oni to wiedzą i zrobią wszystko aby zablokować nasz projekt.

                • 11 10

              • Ale to CPK ma stanąć w szczerym polu. Tam nie ma niczego. I jak ten transport ma się odbywać? Masz pojęcie ile czasu zajmie zbudowanie samych tras kolejowych dużej prędkości? Czy może tysiące tirów ruszy na drogi?

                • 0 1

              • Jaka dogłębna analiza ekonomiczna.

                Po pierwsze żeby obsługiwać takie lotnisko trzeba mieć flotę samolotów, której nie mamy. Po drugie połączenie nie jest w żaden sposób dogodne, ponieważ jesteśmy z boku Europy, a nie w centrum. Dla lotów z Azji lepszym Hub będzie Stambuł, gdzie właśnie wybudowali potężne lotnisko.
                Poza tym Frankfurt, czy Monachium same w sobie są dużymi miastami, które są miejscem docelowym podróżnych, a nie polem gdzie nic nie ma. Dodatkowo zamiast rozbudować Modlin, my musimy budować wielkie lotnisko baranów. Tylko nikt nie wie po co. Coś jak przekop mierzei.

                • 1 3

            • ... i mamy setki dogodnie połączonych autostrad którymi rozwieziemy cargo do zainteresowanych! Gdybyś nie wiedział; Polska to krawędź Europy, nie jest w centrum.

              • 1 2

    • (16)

      Osobiście też twierdzę, że to jest bzdurny projekt. Niech może węgiel ogarną i gaz najpierw. W obecnej sytuacji powinni CPK całkowicie odpuścić i zacząć budować np. magazyny gazu bo mamy ich 5x mniej od niemców chociażby. Kolejna sprawa: ludzie nie mają gdzie mieszkać, kredyty siadły niemal do zera, mogliby nabudować tanich mieszkań czynszowych zamiast tworzyć jakieś absurdalne projekty.

      Nie zdziwię się jak Kaczyńskiego ktoś z tym CPK podpuścił tak jak ze słynną piątką dla zwierząt. I człowiek nie potrafi przyznać się do błędu i odpuścić. Głupota nieprawdopodobna. No chyba, że to zwykły wałek, kolejny wehikuł dla wielu krewnych i znajomych, których przy tym zatrudnili.

      • 55 16

      • nikt nikogo nie podpuszczał

        to było za zgodą kaczki i na jego polecenie. On jest szefen grupy przestępczej ktora w sposób siłowy doąży do zmiany ustroju polski. CPK to systemowy drenaz pollskeigo budżetu aby mieni biernii wierni jak horala zarabiali ciezka kase. Horała te jest w grupie przestępczej.

        • 1 2

      • budowac tanie mieszkania aby patola je regularnie niszczyła czy aby koleś z kolega z urzędu mogli je wykupić dla siebie?? (12)

        TBS pokazały jak to się robi

        • 12 17

        • (11)

          Uważasz, że te setki tysięcy rodzin w Polsce, których nie stać na kredyt to patologia? Mają pod mostem mieszkać czy się powiesić może? Czy ty wiesz o czym piszę w ogóle? Zrozumiałeś cokolwiek? Masz chociaż pojęcie, że w Niemczech 80% ludzi wynajmuje mieszkania, a nie kupuje? Ogarnij się trochę.

          • 32 7

          • Patologia społeczna i intelektualna. (7)

            Kto zarobi na te darmowe mieszkania czynszowe? Aby mieć pieniądze trzeba inwestować a nie pieniądze drukować.

            • 8 15

            • (6)

              No jednak sam jesteś jakąś patologią, która głupio kłapie dziobem, a czytać ze zrozumieniem nie potrafi. Napisałem wyraźnie: mieszkania czynszowe, nie komunalne. Kolejne pokolenia wchodzą w dorosłość, kończą naukę i nie mają swojego kąta, ogarniasz? Tu chodzi o mieszkania dla ludzi pracujących, spełniających określone kryteria, bez prawa wykupu takiego mieszkania na własność. To znaczy, że po np. 15 latach taka inwestycja się zwróci i będzie zarabiać, czy ty to rozumiesz? Państwo po to ściąga podatki, żeby i takie cele realizować. Jest to chyba znacznie lepsze niż rozdawanie socjalu, prawda? Z czym masz problem? Jak nie rozumiesz takich rzeczy to jedź gdzieś do Azji, zaszyj się w krzakach i tam zostań.

              • 16 2

              • nawiedzonym jasnowidzem jesteś ? co ty wiesz o Azji .Dziadek ci bzdur naopowiadał? (1)

                wrzuć TBS i poczytaj o tych swoich czynszówkach funkcjonuje od 20 lat

                • 3 2

              • A ty dalej o TBS-ach jak poparzony.

                • 0 0

              • Po 15 latach się zwróci? Żartujesz. (1)

                • 3 4

              • Jeśli będzie to budowane po cenach rządowych to bez problemu. Bo jak się buduje w stylu komunałek sopockich po 8500zł za metr (mając grunt za darmo) to rzeczywiście nie ma szans.

                Konkretne bloki można spokojnie postawić po 2500zł za metr, a nawet taniej.

                • 0 1

              • Mieszkania czynszowe zwrócą się po 15 latach? Żart. (1)

                Po co CPK skoro Niemcy mają takie lotnisko? Po co w Polsce mieszkania czynszowe skoro są w Niemczech? Widzisz teraz swoją biedę intelektualną krytykując budowę CPK? Niemcy mają kasę na tanie mieszkania czynszowe bo mają własny przemysł, porty, lotniska, uczelnie na wysokim poziomie. To wszystko zarabia na przyszłość następnych pokoleń.

                • 11 7

              • Tak jest. Zaciskajmy więc pasa kolejnych 50 lat bo tyle potrwa zbudowanie potęgi, która przykryje Niemców. Nie mamy ani przemysłu na poziomie ani rolnictwa, ani górnictwa, ani stoczni, ani floty morskiej, ani nawet pojemnych portów. Nie mamy niczego. Mamy setki tysięcy kredyciarzy robiących bokami, żeby jakoś spłacić swoją kawalerkę. Ale będzie piękny, lśniący CPK i wszystko popłynie mlekiem i miodem.

                Takie bajki to dzieciom w piaskownicy. Zapomniałeś, że twórców tego rzekomego cudu nad Wisłą już za 20 lat nie będzie lub będą dziadkami na sowitych emeryturach, a po nich nie wiadomo kto przyjdzie, ale dobrze to nie wygląda. Więc trzeba się skupić na krótszych celach, będących w realnym zasięgu, a nie opowiadać dyrdymały.

                • 2 3

          • (2)

            Można mieszkać z rodzicami tak, jak np. we Włoszech, a jak oni kiedyś umrą to mieszkanie będzie w spadku. Czy od razu trzeba mieć wszystko nowe i na kredyt?

            • 5 3

            • Tak jest. W 40m2 z rodzicami, żoną i dwójką małych dzieci. Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Różnica jest taka, że większość Włochów ma domy, a nie klatki z betonu.

              • 2 2

            • Jak powiedział Komorowski

              niech się młodzież po studiach wyprowadzi z Polski za granicę, nie trzeba mieszkać tutaj

              • 6 0

      • Niemcy nie mają magazynow gazu. Dlatego mają problem. (1)

        • 1 2

        • Bredzisz człowieku. Łączna pojemność wszystkich 47 niemieckich magazynów gazu wynosi ok. 23 mld m3, co odpowiada około jednej czwartej rocznego krajowego zużycia lub pełnemu pokryciu dwumiesięcznego zapotrzebowania w okresie zimowym w sytuacji całkowitego zatrzymania importu (ze wszystkich kierunków).

          A wiesz ile pojemności ma Polska? Całe 3 mld m3. A potrzebne jest 20 mld m3 rocznie i ta wartość rośnie błyskawicznie.

          • 0 1

    • ile prześuślał Tusk na budowę elektrowni jądrowej ,pensję brał Grad przez 5 lat po 120 tyś i nawet nie wiedzial gdzie powstanie (1)

      Powołano zespół 20 osobowy do budowy tej własnie elektrowni który przez pięć lat drapał się nazwijm PO głowie gdzie pobudować tą elektrownię a następnie zespół ten się rozpadł 5 mln poszło w krzaki ----zapomnieli

      • 3 9

      • nudny jesteś, horała.

        • 3 4

    • Pochłonelo juz 250 Milionow zlotych a nie 2.5 miliona (3)

      Hshsh

      • 34 7

      • 2,5 to chyba nawet na pensję prezesa nie wystarczy, lol (2)

        • 9 3

        • A ile kosztowała "budowa" elektrownii atomowej za POpaprańców?

          Stop fake'om!

          • 3 6

        • Dokładnie 2,4 mln na wypłaty dla 4 prezesów tylko w 2020 roku.

          • 8 2

    • Bez przesady... (1)

      Rolnicy sami stawiają domy jednorodzinne dla swoich pociech, gdzie wcześniej były pola uprawne. Większy pożytek będzie z CPK.

      • 8 10

      • Jasne i najlepiej może jeszcze całe jedzenie importować przez CPK, po co w ogóle mieć własne krajowe.

        • 8 5

  • To zła wiadomość... i początek końca...

    • 0 0

  • Plany cpk do 2032? (1)

    To oni tak długo chcą rządzić?

    • 4 1

    • A widzisz inną opcje?

      • 1 1

  • Uczcie się historii !!!! (7)

    Gdyby taka atmosfera jaką próbujecie tu w większości komentarzy tworzyć towarzyszyła budowie portu i miasta Gdyni , to dziś mielibyśmy w Gdyni jedynie mała wioskę rybacką. Pomyślcie sami a nie dajcie się uwodzić antypisowskiej propagandzie totalsów. Chyba, że podzielacie takie poglądy jak " Po co nam CPK przecież jest w Berlinie ", " Gdyby natura chciała to przekop by już był " . Nie bądźmy pożytecznymi i**otami, zrozumcie , że ani UE ani inne związki i sojusze nie wyłączyły konkurencji między państwami i narodowymi kapitałami , trzeba żebyśmy sami zadbali o swój interes a inwestycje w infrastrukturę to baza do ściągnięcia kapitału tak potrzebnego do rozwijania inwestycji w Polsce. Czy przykład gazoportu w Świnoujściu niczego nie dowodzi i nie uczy ? Więcej samodzielnego i pozbawionego antypisowskich klapek na oczach myślenia !

    • 6 25

    • Dariuszu

      Nie denerwuj się

      • 0 0

    • Port i miasto zbudowali ludzie, a nie cwani politycy i karierowicze, tudzież obleśni dorobkiewicze. Wystarczył jeden, wielki człowiek, żeby wszystko ruszyło. Nazywał się Eugeniusz Kwiatkowski.

      • 2 0

    • Panie Darku. Proszę przeczytać swój tekst. Kupa półprawd i złych wniosków. Douczyć się.

      • 1 0

    • Hańbisz moje imię pisowskj trollu! Bredzisz jak tvpis!

      Znowu nie wziąłeś tabletek mama będzie niezadowolona,a prezes ci zabierze smartffona

      • 4 0

    • Chyba poszło jakieś zlecenie na bronienie pomysłu budowy CPK (1)

      który to już post dziś wyprodukowałeś towarzyszu

      • 7 1

      • Nic nie budować

        Program wyborczy jednej z partii

        • 0 7

    • Wszystko ok?

      Bo pis to robi ludziom z mózgu miazgę.

      • 6 1

  • "misie" to zakończy

    kedy znajdzie sie na ul. Kurkowej!

    • 3 1

  • Nie.ma rady na totalnych tusków...

    Czy tam rusków....zawsze będą większością na swojej "niezależnej stronie"

    • 2 6

  • Najmniej potrzebna rzecz (1)

    w obecnej sytuacji Polski to CPK. Ale władza musi się nachapać. Po nich choćby ptop.

    • 5 2

    • Ciekawe...

      CPK to droga czerwona dla Gdyni, to port zewnętrzny, to modernizacja i nowe linie kolejowe, to centrum logistyczne, to firmy zagraniczne które już inwestują w tereny gdzie na powstać CPK, to strategiczna inwestycja NATO na wschodniej flance gdzie będą mogły być transportowane oddziały sojuszu...komu to wszystko może przeszkadzać? No tylko sojuszowi - niemcy-rosja...ciekawe że donald na dosłownie wszystkie inwestycje na Polsce mówi ---- szkoda na to pieniędzy....

      • 1 0

  • Komentarze peorów niezmienne od lat.

    Ubliżać i szydzić potrafią. Rządzić nie potrafią, ale nogami przebierają, żeby wrócić do władzy i wszystko znowu spie*rzyć.

    • 2 3

  • I tak się to ciągnie, PiS-PO-PiS-PO (9)

    a ludzie dalej myślą, ze oni się czymś różnią oprócz innej formy populizmu. Biedny boś głupi, głupi boś biedny.

    • 28 72

    • Nie widzisz różnicy?

      Nie mówię żeś ślepy bo ślepota to nie brak rozumu. Cierpisz raczej na klocowatość mózgową.

      • 0 0

    • Populizm jest groźny (5)

      ale groźniejsza jest mieszanka populizmu z ruską propagandą. Won za Don

      • 15 5

      • I właśnie pokazałeś swój ubogi intelekt powtarzany (1)

        przez media głównego nurtu. Jak Ci zagrają tak tańczysz polski biedaczku.

        • 2 14

        • Jak Tusk obściskiwał się z Putinem to było dobrze?

          Jak działacze PiS kupowali przez swoje firmy ruski węgiel to było dobrze? Jak PSL podpisał z Rosją skrajnie niekorzystną umowę gazową to było dobrze?

          • 1 6

      • Jakieś fakty, dowody, ze mają powiązania z ruskimi? (2)

        • 7 5

        • tak

          • 5 2

        • MOL.

          • 7 4

    • Konfa, to dopiero kabaret

      • 7 2

    • Idź z żałosnym symetryzmem gdzie indziej.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane