- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (260 opinii)
- 2 Oni będą teraz rządzić województwem (71 opinii)
- 3 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 4 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (76 opinii)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (355 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
Marszałek zamawia pięć elektrycznych pociągów
Województwo pomorskie szuka dostawcy pięciu 5-członowych tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi będą kosztowały ok. 133 mln zł. Kontrakt z wykonawcą może zostać rozszerzony o kolejnych pięć pojazdów. Część z nich jeździć będzie po linii PKM.
Warto wspomnieć, że spółka PKM otrzymała niedawno 85-procentowe unijne dofinansowanie wartej ok. 73,1 mln zł inwestycji. Elektryfikacja powinna nastąpić w ciągu najbliższych kilku lat.
Nie tylko cena będzie ważna
Władze samorządowe ogłosiły właśnie przetarg na dostawę pięciu 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia kontraktu o kolejnych maksymalnie pięć sztuk pociągów. Pojazdy będą posiadały:
- co najmniej 195 stałych miejsc siedzących
- minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących
- 20 miejsc do przewozu rowerów
- licznik pasażerów w każdych drzwiach
- klimatyzację
- wi-fi.
- i będą rozpędzały się do 160 km na godz.
O wyborze wykonawcy zadecyduje aż sześć kryteriów. Najważniejszym będzie cena (60 proc.), potem wskaźnik niezawodności technicznej pojazdów (10 proc.), termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów (9 proc.), okres gwarancji i wskaźnik długości niskiej podłogi (po 8 proc.), termin dostawy trzeciego i czwartego pojazdu (5 proc.).
Chętni mogą składać oferty do 10 maja.
Pierwsze pociągi mają pojawić się na pomorskich torach jeszcze w tym roku. Jeżeli zamawiający skorzysta z prawa opcji, to dodatkowe pojazdy będą musiały zostać dostarczone do końca września 2020 roku.
Zgodnie z szacunkami, zakup pięciu pierwszych składów pochłonie ok. 133 mln zł, z kolei przy zakupie 10 sztuk cena wzrośnie do 205 mln z netto. Około 85 proc. tych kosztów zostanie dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
Opinie (147) ponad 10 zablokowanych
-
2018-04-03 15:42
i kupią nowe EN57 ja PR
Te nowe awaryjne i desce podlogowej sprzed 60 lat;-)
- 5 5
-
2018-04-03 15:50
Fajnie, za swoje zamawia ?
tak myślałem więc wio stąd
- 4 5
-
2018-04-03 15:51
A PKM dalej raz na godzinę? (1)
To dziękuje i pozdrawiam, zostaje przy aucie
- 13 8
-
2018-04-04 05:34
Jesteś kiepsko zorganizowany. To upośledzenie po ojcu i matce. Trzeba leczyć....
- 1 0
-
2018-04-03 15:51
Jaka ankieta, a jak mam oceniać, przecież do niczego nie można zakwalfikować taboru z przed 50 lat.
- 8 3
-
2018-04-03 15:52
Szuka dostawcy, no to ciekawe, a już zna cenę?? Jakiś prorok, czy cóś.
- 6 5
-
2018-04-03 15:55
idą wybory szykować drelichy i pasiaki pisiaki
- 7 11
-
2018-04-03 16:10
Ale do czego te pociagi
5 członów to za mało dla SKM (obecnie jeżdżą składy z 6 lub 7 wagonami) ale też stanowczo za dużo na pociągi na Kaszuby (obecnie jeżdżą składy 2 lub 3 wagonowe). Kolej w Pomorskiem w pigułce czyli niby uniwersalne rozwiązania, a tak naprawdę nie pasujące do niczego. SKM chce być koleją aglomeracyjna, ale składami miejskimi jeździ do Słupska. Buduje perony o wysokości 960 mam i zamawia dla nich składy, po czym jeździ w regionie po peronach 360 mm. Teraz Marszałek kupuje składy... Sam nie wiedząc co z nimi zrobić... Dla SKM potrzeba 50 pociągów, dla projektu PKM i Kaszub przynajmniej 20. A te 5 to najwyżej na pociągi do Elbląga się nada.
- 11 4
-
2018-04-03 16:33
Oby tylko Newag wygrał a nie Pesozlomy
- 9 5
-
2018-04-03 16:35
Słownie pięć?
Wyyypas
- 11 2
-
2018-04-03 17:19
odnoszę wrazenie ze z komunikacja to jakies łatanie jest zawsze
nie wiem czy potrzeba wszystko wywalić i zorganizowac od poczatku, czy po prostu wystarczyłby jakiś sensowny plan zakupowy, który mógłby obnizyć cene jednostkową
bo kupować po 5 sztuk wydaje sie najdrozszą z możliwych opcji- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.