• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • (6)

    NIE dla tunelu. Tylko komunikacja zbiorowa najlepiej szynowa

    • 151 198

    • no

      To niech tunelem jedzie tramwaj !

      • 1 1

    • tunel pod Pachołkiem jest niepotrzebny

      • 5 3

    • Ale zbiorkom nie pojedzie, jak bedzie stal w tym samym korku co samochody na Spacerowej, a na linie kolejowa z Zabianki na Osowa raczej bym nie liczyl chyba ze bedzie to kolejka gorska.

      • 3 1

    • Se przy tych szynach...

      ... Zamieszkaj.

      • 0 1

    • szynowa ok, ale nie tylko. Trzeba dbać o warunki komfortu i bezpieczeństwa chcących dotrzeć do jej przystanków (1)

      pieszo, rowerem, hulajnogą lub rowerem wspomaganym elektrycznie.

      • 15 5

      • Że jak? Hulajnoga to dzieci jeżdżą..

        • 1 1

  • Budować! (5)

    Skoczymy piękna wizję miasta, jaką miał Pan Prezydent!!!

    • 64 102

    • Skoczymy? Chyba na bank! (1)

      Janusze polityki.

      • 22 1

      • Nie. To tylko pisi troll

        • 2 2

    • nie

      nie

      • 1 0

    • Wizja "Pana" degenerata umysłowego, rodem z "Łowcy androidów"

      czy innego molochu apokaliptycznego.

      Te coś chciało zniszczyć całe miasto wraz z otoczeniem.
      Nie wiem jak ty, zza kompa albo biurka dewelopera, ale ja chcę oddychać, widzieć wzgórza i lasy, a przynajmniej to co zostało po destrukcji tego "Pana" sprzedawczyka i oszusta.

      • 9 4

    • zróbmy zbiórkę na fb pt. "Sen sp.Pawła"

      • 22 10

  • (1)

    Kiedy tunel na Hel?

    • 106 13

    • Na Hel będzie most! :)

      • 1 0

  • Tunel pod Pacholkiem. Złoty sen sołtysa i chloptasia w rurkach. (4)

    • 91 46

    • (2)

      wyrzucanie pieniędzy w błoto

      • 5 2

      • Najlepiej zlikwidować drogi w Gdańsku. (1)

        I zacząć wydobywać kasę z błota.

        • 1 2

        • wystarczy "zdjąć" pachołek a nie kopać tunel :/

          • 1 0

    • Po twoim wpisie widać, że "jesteś" z Oliwy.

      I pojęcia nie masz o korkach na Spacerowej i w centrum Oliwy.

      Ale autkiem pewnie sobie śmigasz po mieście.

      • 6 8

  • Ludzie na rowery! I po probleme.

    • 0 3

  • pkm, skm, tramwaj. wygodne ciągi rowerowe, piesze to priorytet

    Do tego buspasy i usługi współdzielone (Mevo, carsharing). Żadne XIX-wieczne tunele dla samochodów, żadne autostrady przez środek miasta (wiadukt Podwale Przedmiejskie miał być zlikwidowany po wybudowaniu Obw.Południowej i co? Zamiast tego jeszcze dokładają estakad i autostrad = syfiasta estakada przy Galerii Bałtyckiej).
    Na dziś priorytetem powinna być dalsza rozbudowa układu tramwajowego również z rozwiązaniami częściowo tunelowymi w rodzaju S-Bahn.

    • 4 1

  • Czy bedzie tramwaj na Osowe? (1)

    Czy w projekcie będzie uwzględniony tramwaj na Osowe?

    • 4 1

    • Jest PKM

      • 0 1

  • Budowlanych (2)

    Na remont (rozbudowę) ul.budowlanych (od ul.Słowackiego do Ronda Turbinowego czekamy już ok.3 lat skandal !!!

    • 9 16

    • (1)

      A węzeł „kowale”? Ktoś coś kiedyś z nim zrobi? I w ogóle z cała swietokrzyska? Ludzi to wywaliliscie na południe ale połączeń już się nie chce budować, co?

      • 1 5

      • Nikt nikogo nie wywalał

        Węzeł Kowale to GDDKiA - nie będzie rozbudowywany dopóki nie zrobi tego developer Doraco - czy zrobi kiedykolwiek dobre pytanie
        Świętokrzyska będzie taka jak teraz. Nowa Świętokrzyska nie powstanie szybko czy kiedykolwiek też dobre pytanie.
        Staropolska w Kowalach (od Węzła do Świętokrzyskiej) nie będzie rozbudowana ponieważ wg Wojewódzkiego Zarządu Dróg jest dobrze jak jest i nie należy rozbudowywać bo wtedy będzie tam śmigał ruch nie tylko lokalny (widząc korki ruch ponadlokalny ominie węzeł czy jakoś tak)

        • 2 0

  • (1)

    Ciekawe kiedy ludzie zrozumieją ,że tego typu drogi są potrzebne przez miasto. To jest układ krwionośny miasta jeśli zrobimy dobre połączenia drogami jak najmniej kolizyjnymi to mozna uspokajać ruch dookoła. Wystarczy spojrzeć na droge zieloną odcinek Hallera - Obwodnica Południowa taka prawda ,że jak nie ma wypadku to tam sie praktycznie nie korkuje ,a ruch jest ogromny bo większość ludzi wybiera szybką bezkolizyjną drogę zamiast tłuc się przez miasto ze swiatłami co 100 metrów

    • 11 12

    • układ krwionośny miasta to sieć komunikacji szynowej

      i ciągi piesze i rowerowe tworzące dojścia do przystanków/węzłów przesiadkowych tej komunikacji. Drogi to elementy układu krwionośnego z dużą ilością płytek powodujących zatory i wylewy wewnętrzne oraz inne symptomy zbliżającego się nieuchronnie zawału serca.

      • 2 2

  • (1)

    Zamiast drogi czerwonej dać tylko tramwaj. Pod galerią metropolia powstałaby węzeł komunokacyjny

    • 2 2

    • taki węzeł już się tworzy wokół stacji SKM Gdańsk Wrzeszcz

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane